qslig: För att det mot sitt löfte kontaktat Riku Hahl. Ser du inte den kopplingen är du bara förbannat dum eller jävligt naiv.
Man kan diskutera hur mycket man vill kring detta. Men för mig är det hela ett avslutat kapitel nu.
Jag har tömt mig verbalt i två stycken blogginlägg och kontaktat Nubben. Men jag vidhåller fullständigt min ståndpunkt och kan inget annat göra än instämma i det JimmyH skriver i sin blogg. Brottsligt? Nej? Omoraliskt? Ja.
Broarna torde vara brända i Medelpad för Riku Hahl och Kent Norberg. Tråkigt att inte karln värnar mer om sina forna hemtrakter än så.
Mig personligen har han inget gjort men han har ändå satt en tagg i mig i och med att han låtit sig bli hjärntvättad utav Ahdrian och de andra legoknektarna på västkusten. Idealen och sensmoralen förvann någostans i höjd med Alingsås och Falköping.
Brott lönar sig alltid. För att citera Plura Jonsson och Eldkvarn.
Thomas Johansson vinner inte respekt hos mig när han går ut och kritiserar Frölunda i sin värvningskarusell. Bättre hade varit om han helt sonika visade proffsighet och ödmjukt gillade läget. Klart att det inte är lätt i den uppkomna situationen men likväl måste man som ledare för en stor förening genomsyras av proffesionellt agerande. Det har inte TJ gjort.
Hahl har rätt att gå till vilket lag han vill. Visst. Han gillade efter vad jag förstår inte den sociala biten i Timrå vilket i och för sig är skäl nog att lämna. Pengar skulle han fått för sina tjänster, älskad av sin omgivning var han också. Så antingen handlar hans avhopp om sin sociala misstrivsel eller omständigheter inom föreningen som han inte gillade. Jag kan inte tolka det på annat sätt.
Nubben är den person som sjunkit mest i mina ögon. Först lämnar han Timrå mitt under brinnande säsong, sedan tar han Hahl.
Jag har varit av den uppfattningen att vi inte ska skylla det som hänt på Hahl eller Nubben. Nej, det finns säkert faktorer som spelat in att dessa två personer valt att lämna klubben. Men efter moget övervägande och efter att ha hunnit sova på saken så är jag beredd att hålla med dem som påstår att Kent Norberg är ett "arsle". Med lite moral i kroppen borde Nubben gett f-n i Hahl. Som situationen ser ut nu är Nubbens agerande ett hån mot hela föreningen.
Oavsett vad som hänt när det gäller Hahl eller vad som försigår inom föreningen skulle Nubben inte ens tänka tanken att försöka värva Hahl. Det är verkligen att pissa på föreningen. Ska jag vara ärlig hoppas jag att Nubben misslyckas kapitalt i sitt nya jobb och att han aldrig får uppleva samma framgångar som han gjort i Timrå IK.
Jensen_12: Svaret på din fråga är dessvärre ett ja. Och då skall du veta att jag är den som stått i det främsta ledet och glorifierat karln, höjt upp honom till en nästintill odödlig status och nivå. Jag har älskat den karln helt enkelt. Nu är han inte lika stor i mina ögon längre.
Nej jag kommer inte glömma det han gjort och åstadkommit i Timrå. Jag komer då och då fortsätta att hålla kontakten med honom. Men jag känner inte en lika starkt längtan eller drift till Göteborg längre eller att de och Nubben skall få vinna något SM-guld. Även om sannolikheten är stor att de faktiskt lyckas med den bedriften. Därmed inte hugget i sten att så blir fallet.
Som sagt var privatpersonen Kent Norberg gillar jag fortfarande. Men jag har även fått upp ögonen för att den "mest perfekte människan" i mina ögon sett är en hycklare som inte drar sig för att trampa över lik. Tragiskt men sant.
Det finns ett mörker och en illa dold ondska inom oss alla på ett eller annat sätt när vi kommer till betalningen utav notan och slutklämmen. Där girigheten tränger in, försvinner förståndet ut.
Uno Gordon: vad är det som säger att frölunda varit och ryckt i hahl? om det sedan visar sig att det var så då förstår jag eran ilska. men, hur skulle situationen vara om det visade sig att hahl har sagt till sin agent att sondera terrängen efter tänkbara klubbar då han vill lämna timrå?
vet inte var detta sk. löfte har kommit ifrån. och sedan när skulle ett sådant löfte hålla inom elitidrott? tror man på sådana löften är man väl antagligen förbannat dum eller jävligt naiv.
Ämnet har stötts o blötts tillräckligt antagligen, men jag kan inte låta bli att göra 2 reflektioner: 1) Jag känner personligen inget stort agg mot Kent N. Han gör "sitt" jobb på "sitt" sätt. Vi kan ju alla dock enas om att karln aldrig någonsin mer kommer att jobba för/sätta sin fot i Timrå igen om den omtalade affären blir av :-)
2) Känslan är att herr Hahl tog beslutet att lämna Timrå redan i mars-april, eller kanske ännu tidigare. Han har bara haft oss kvar som en livboj utifall det inte skulle nappa på någon annan krok. Nu har det tydligen gjort det. Med andra ord så menar jag att herr Hahl bryr sig lika mycket om föreningen Timrå+supportrar som han bryr sig om ... tja... Björklöven eller Almtuna eller whatever ungefär. Hårda ord kanske men är det någon som argumenterar emot detta?
Uno Gordon: Det jag menar är att Nubben egentligen nog inte har någon met Hahls eventuella övergång att göra. Frölunda började väl rycka i Hahl redan tidigt i våras? Då hade inte Nubben tagit sin tjänst som GM, alltså har inte han försökt locka Hahl från början, och om han nu erbjuder Hahl ett kontrakt så är det inte mer än rätt, egentligen. Att inte erbjuda Hahl ett kontrakt, om han vill till Frölunda vore ju tjänstefel, faktiskt.
Låt säga att Ahdrian skulle ta över Timrå, skulle ni ha något emot om han fick med sig Kallio under samma omständigheter?
Sa inte Ahdrian redan i februari att man efter Nubben-affären som läckte ut att man nu skulle ligga lågt med andra känsliga rekryteringar. Det kändes redan då som att det var från Timrå denna rekrytering skulle komma och jag tror inte det handlade om Jablonic...Nubben har både innan han officiellt bestämde sig för Frölunda och de månader efter då han fortfarande hade kontoret kvar kunnat bearbeta Hahl. Men mest troligt var väl ändå detta klart runt februari/mars, sen har Hahl och andra inblandade mörkat det hela på ett bra sätt för att slippa skriverier.
Frölunda hade aldrig gjort sig av med en bra tvåvägscenter som Plüss om man inte haft bättre på ingång.
plüss valde att själv lämna och fick frölunda att bryta kontraktet. frölunda plockade ju in andreas karlsson och har sedan tidigare jonas nordquist och plüss såg sig nog inte som en center i en tredjelina. föregående säsongen spelade han inte ens center alla matcher utan fick vara ytter, så ur ett rent sportsligt perspektiv ansåg nog plüss att det var bäst att lämna när han insåg att han inte skulle finnas med i vare sig första eller andra linan.
därmed inte sagt att det inte blir någonting med hahl men det fanns andra bakomliggande orsaker till plüss sorti.
jaha då går man in mot ännu en tråkig helg då, för på helgerna skrivs de inga kontrakt inte......och den där Lethonen verkar ju inte kunna skilja på snart & 100år. När ska killen bestämma sig --.--
Icke !!! Inte under samma år, däremot året därpå, för att undvika denna skit. Lite smidig må man väl kunna vara, men inte då. Gör allt för att reta upp så många som möjligt, bara för att se till sitt eget. VF till kvalserien - JA TACK !
Jensen_12: "Det jag menar är att Nubben egentligen nog inte har någon met Hahls eventuella övergång att göra". Det där var kvällens dummaste kommentar, tyvärr. Hoppas du inte tror på det där själv.
När det gäller Lehtonen så börjar hans betänketid att ta slut. Nu får han ta och bestämma sig. Det har gått några veckor nu, minst.
qslig: Så du menar alltså att bara för att Plüss "säger upp kontraktet", givetvis i samförstånd med klubben så börjar indianerna leta ersättare? Klart Plüss vetat om det här, att något är på gång. Och precis som du säger vill han ha ett större förtroende och ta ett större ansvar, därav klubbytet. Helt rätt av honom att byta miljö alltså.
Skarin: Visst har han väl något att göra med saken nu, självklart. Men jag vet inte. Är det så att han pratat med Hahl om en flytt till Göteborg då han satt som sportchef i Timrå så borde ju mannen hängas, eller nåt.
Men just nu så gör han ju inget fel. Han har en tjänst hos Frölunda och den tjänsten innebär att han ska bygga A-Laget.
Kan inte Jason King vara något. Går de inte skola om honom till center? fast han kanske inte kan teka eller nåt. Han gjorde ju en hel del poäng i AHL i vintras iaf. Och han pytsade ju in 15 puckar i Skellefteå när han var där också. Såg att han satts upp på transfer listan nu
Jensen_12: Precis som Jimmy skriver i sin blogg - så vet ju Nubben allt om Hahls kontrakt och om Timrås resurser och förhandlingsrutiner sedan många år tillbaks. Att med den informationen skriva kontrakt med Hahl borde ju vara straffbart
Hade detta hänt inom bolagsvärlden, så är det fullt möjligt att Nubben skulle kunnat ha dömts till fängelse - för insiderbrott!
Jensen_12: Helvete! och jag som älskar stan, åker alltid ner på sommaren, till Näset, Hönö och skaldjuren, men nu känns det som man vill avstå.....och det är den Gôe göbbens fel.
TRL: Oj, positiv anda i Timråboken. Det var länge sedan.
Håller med dig angående Wahlberg. Han är väl en förmodad ersättare till Regin, antar jag. Och varför inte, han gör som du säger en del poäng, ger aldrig upp.
Jensen_12: Japp... men ändå inget namn man höjer på ögonbrynen till iallafall... nä ja vill ha hit en stjärna nu först så man inte deppar över Hahl längre. Enligt tidningen var det de största budet de gav Hahl genom tiderna. Och då kan man ju bara spekulera i vilka summor det rör sig om, då ska de väl va fan om man inte hittar en skaplig och namnkunnig spelare. Ja vill ha en center som gör minst 40 poäng på en säsong :) och inte i division 1 då utan på hög nivå
TRL: Du vill alltså ha Pesonen. Du skrev inte namnet, men jag antar att det är någon som han du vill ha. Han ville ha 300.000/månaden av FBK, Hahl blev erbjuden mer. Jag hoppas verkligen Timrå ger sig in i leken och betalar priset, det är värt det.
Snoop: Precis. Får vi nu in Wahlberg i Regins ställe, och ersätter Hahl med Pesonen och får Lehtonen att krita på - Då ser det ljust ut. Redan då tycker jag vi har en bättre trupp än i fjol. Tänk då på att det förmodligen ska in en back till.
Jensen_12: Ja Pesonen kan dom plocka hit... finnarna har ju visat att dom gör bra ifrån sig här. Men en spelare som är väldigt underskattad som ja är 100% övertygad om kommer ösa in poäng i vinter o vara dubbelt så bra som alla hittils är Mika Pyörälä... han kommer ta ännu ett steg och klubbarna kommer stå flockade i kö och rycka i honom. Menmen, de är ju inget nyförvärv :) Men bara för att färska upp minnet hos en del att vi har ju trots allt väldigt bra spelare redan i truppen. Man ska inte grina blod över att vissa försvinner. Alla går att ersätta. Gäller nu bara att dom gör de och de illa kvickt innan marknaden är tömd. Börja med Pesonen... sen Lehtonen och Daniel Tjärnqvist så ser de genast mycket bättre ut! :)
TRL: Precis. Regin och Hahl försvinner, och är väl snart ersatta med minst likvärdiga spelare. Lehtonen påväg in, Skogs är klar. Jag förstår inte varför våran trupp inte skulle prestera bättre än kvalserien...
Varför gnälla och måla hin håle på väggen innan man sett vilka som kommer in?! Ett namn hit och ett namn dit och hela HS går bananas och ska lyncha Nubben vid närmsta träd. Kan vi för bövelen lugna oss innan vi sett truppen för 26/27?! Läs mer
Man kan diskutera hur mycket man vill kring detta. Men för mig är det hela ett avslutat kapitel nu.
Jag har tömt mig verbalt i två stycken blogginlägg och kontaktat Nubben. Men jag vidhåller fullständigt min ståndpunkt och kan inget annat göra än instämma i det JimmyH skriver i sin blogg. Brottsligt? Nej? Omoraliskt? Ja.
Broarna torde vara brända i Medelpad för Riku Hahl och Kent Norberg. Tråkigt att inte karln värnar mer om sina forna hemtrakter än så.
Mig personligen har han inget gjort men han har ändå satt en tagg i mig i och med att han låtit sig bli hjärntvättad utav Ahdrian och de andra legoknektarna på västkusten. Idealen och sensmoralen förvann någostans i höjd med Alingsås och Falköping.
Brott lönar sig alltid. För att citera Plura Jonsson och Eldkvarn.