1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609493 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Ambroo:

Låter som om han passar i in i Leksand då om han inte tacklas :-)

mattias - 74: Det är ju inte direkt så att Söderström är direkt oduglig när det gäller att använda kroppen, men han kör lätt fast och blir utstyrd i hörnen mot välväxt motstånd, om han nu inte har en bra dag för då spelar motståndet sällan nån roll Crippe.

Han skulle utan tvekan vara en klar förstärkning i vilket allsvenskt lag som helst. Själv är jag förvånad över att inte lag som RBK, LHF, SAIK eller BIF varit i kontakt med honom. Christian håller helt klart hyfsad elitklass och är en perfekt rollspelare i tredje/fjärdelinen.

Givetvis; "sällan nån roll FÖR Crippe."

250kg kärlek: Varför spy galla över Nubben skriver en del här. Även om det är T J som har gjort bort sig så blir vi supportrar drabbade av Nubbens agerande. Klart som fan att man blir bitter om nu Frölunda snor Hahl och Lehtonen framför näsan på Timrå. Att köra med att "bara göra sitt jobb" klingar en aning sjaskigt tycker jag iaf.

Från hjälte till arsel på sådan kort tid.

Starkt jobbat Arslet!

73Sjöbba: Vi har bara värvat en enda spelare hittills och detta suger fan rövhåla, Eon Arena kommer ha 2000 pers på matcherna.

73Sjöbba: På vilket sätt kan VF sno Lehtonen framför er näsa? Menare du att han inte har en egen vilja? Är det såna spelare ni är ute och letar?

Ja snor Frölunda även Lehtonen framför näsan på oss så blir inte jag glad om man säger så.
Tror t.o.m. då att en sådan som Thomas Johansson börjar undra lite vad det är frågan om egentligen.

Tror det börjar bli väldigt nervöst bakom kulisserna nu. Det mesta brukar iofs ordna sig. Men vad jag vet så ska vi gå till final nästa säsong och ha ett minst lika bra lag (om inte bättre) som senast.

Det lär väl hända lite grejer till veckan....får vi väl hoppas.

spud: Lehtonen kan vi inte bli sur om han väljer Frölunda, dom behöver också backar så så vare ju med de.

Snoop: Visst är det så, men det vore ju tråkigt om Lehtonen gick till Frölunda isf Timrå.

Om nu det skulle bli så, så skulle det kännas som Arslet var den stora boven igen.

73Sjöbba: Ja de skulle inte alls kännas bra om Lehtonen väljer Frölunda, detta kan mkt väl bli en fiaskoartad värvningssäsong för Timrå tyvärr.

Snart är det dags att sätta sportcheferna på avbytarbänken och låta Challe och Nygård sköta värvningarna...

Challe och Nygårds...

73Sjöbba:

"Att köra med att "bara göra sitt jobb" klingar en aning sjaskigt tycker jag iaf."

hur hade du tänkt dig att han skulle sköta sitt jobb då? det är många klubbar som är intresserade av tex lehtonen, skulle nubben då dra sig ur ett sådant läge enbart för att även timrå är intresserade?

kaffe + "reality check" = bra skit?!

Läskig: Suck!

qslig: Läs tidigare inlägg, om du ändå inte förstår så upprepa samma sak igen.

73Sjöbba:

jag har viss förståelse för er irritation gentemot nubben men någonstans känns det som att det går till viss överdrift. det är ju inga konstigheter att han tillsammans med övriga sportchefer runt om i landet försöker värva till sig bra spelare. man kan ju inte anklaga honom för att "sno" spelare till höger och vänster. det är klart att det blir lite irriterat när det gäller befintliga timråspelare men när det handlar om andra spelare på marknaden (som tex. lehtonen) så är det väl inte så mycket att orda om, eller?

men jag kanske tolkade ditt inlägg fel när du ville kalla honom för "boven i dramat".

Sportbladet avd. Tell us something we don't already know:

Utropstecknet: Ytterforwardssidan är en av elitseriens absolut bästa.

Frågetecknet: Back- och centeruppställningen har fortfarande stora hål.

Kommentar: Har drabbats av motgångar på löpande band sedan Kent Norberg blev klar för Frölunda. En hel del jobb återstår om Timrå ska få ihop ett lag som ska vara med och slåss om en finalplats.

qslig: Jag skrev att det skulle kännas som och inte att det är Nubben. Visst, Timrå har väl inga förbehåll på Lehtonen. Han lär nog gå till den förening som passar honom bäst.

Men det känns som att det finns en röd tråd mellan Ulf Dahlen, Riku Hahl och även på något konstigt vis Lehtonen.

qslig: Numera så kan man väl inte direkt säga att man finner spelare som ingen annan hört talas om. Ja om det inte är i någon C-liga då. Agenter skickar fax och e-mail till de flesta klubbar och även om inte spelaren är speciellt intresserad av att lira i en av dem så är det bra om även de får upp ögonen då priset trissas. Att då börja säga sno om en spelare som aldrig spelat för klubben är väl inte direkt rätt. I stället är det väl bara att inse att den klubb som spelaren går till hade något bättre att erbjuda än sin egen klubb. Om det sen rör sig om pengar, sociala eller speltid mm kan man tvista i.

73Sjöbba:

jasså, hur tänker du då, med den röda tråden alltså (och det är inte ur ett skämtsamt perspektiv på något sätt utan är nyfiken på vad denna röda tråd kan vara)?

MorganaLefaey:

jo, det är väl lite så jag menar också.

73Sjöbba: Iofs så är det väl inte så knepigt att den röda tråden finns. Då han varit intresserad av dem under timråtiden så borde intresset finnas kvar även nu. Vissa saker kan väl förändras lite beroende på vilka spelare/tränare som redan finns i klubben och hur mycket pengar man har att tillgå osv.

Har liksom svårt att tro att han skall tycka en bra spelare skulle bli dålig för att han byter arbetsgivare.

qslig: "jag har viss förståelse för er irritation gentemot nubben men någonstans känns det som att det går till viss överdrift."

Ja, det är tydligen skillnad på hur man bedömer en sportchefs arbete.
I Timrå en skicklig och hårt arbetande sportchef.
I Frölunda en tjuv som snor spelare framför näsan på andra klubbar...
;-)

Huge:

hehe, japp :)

Huge: Ser man till att han med största sannolikhet skrev kontrakt med Hahl för Frölundas räkning redan i mars (då han fortfarande satt kvar vid sitt bord utan tjänst i Timrå) borde även utomsocknes förstå irritationen mot en fd älskad ledare. Sen att Hahl "väntar" på NHL-anbud och inte lär presenteras förrän efter 15 juli känns som skitsamma. En riktigt ful affär.

Frella:
Redan i mars? Vad bygger du det på?

73Sjöbba:
Om Nubben hade jobbat inom näringslivet och gått till en konkurrent med information om den tidigare arbetsgivarens ekonomi och stategier, skulle det inte förvåna mig om det inte vore straffbart.

Han vet ju Timrås planer inför framtiden och vad som är maxtaket för vad som är möjligt att betala en som Hahl och Lehtonen.

I den branch jag är inom får man skriva på sekretessavtal och sedan hålla truten om känsligt material i allt från tre till fem år efter att man slutat.

Nubben hade två val. Antingen sköter han det snyggt och låter Hahl och Lehtonen i fred , eller ......

Per HApps:

nu föreligger ju inga sekretessavtal inom hockeyn och hur skulle nubben kunna sköta sitt nuvarande arbete om han var "tvungen" att släppa spelare som timrå är intresserade av att kontraktera pga hans insikt i föreningen timrå?.

det håller ju givetvis inte, det säger sig självt.

Per HApps: I husmäklarbranschen där hamnar man i alla fall i karantän innan man får börja om på nytt, så att man inte ska ta med sig kunderna.

"Av hänsyn till alla inblandade parter, Kent Norberg, Timrå och Frölunda, kommer Frölunda inte att ytterligare kommentera namn till den sportsliga organisationen, förrän säsongen är över för båda lagen."

Säsongen är nu över för båda lagen, vilka fler känsliga namn var aktuella för Frölunda då i februari?

hm. men varför i helvete går inte Frölunda ut med att Hahl spelar för dom nästa säsong?
tror inte det ngt NHL-kontrakt är aktuellt för honom.

Huge: Åhhhh, gud vad du är duktig Nubben som lyckats locka Hahl till Frölunda. Å nej, det gör absolut ingenting att du lämnade sportchefsjobbet mitt under brinnande säsong då dessutom kontrakten för nästkommande säsong höll på att utformas. Och nejdå, självklart så ska Lehtonen spela i Frölunda. Varför ska en sådan duktig spelare som Lehtonen spela i Timrå? Att han förde diskussioner med Timrå, långtgående sådana, det är ju bara jättehäftigt.
Jag tycker jättemycket om Nubben, jag tycker han är så duktig. Det är ju såhär det går till i den stora vida världen. Nu får jag hoppas att Nubben kommer tillbaka till Timrå i en framtid. Här är dörren öppen för en sån helylle kille.
Heja Nubben!!1!

Huge: Du har alltså ingen som helst förståelse att en del känner en viss bitterhet över situationen?

Timrå tippas så högt som på en 10:e plats av hockeysverige.se kommande säsong.

Snoop: Vårt lag är inte klart än.

250kg kärlek: "Du har alltså ingen som helst förståelse att en del känner en viss bitterhet över situationen?"

Visst har jag det, vilket min smiley väl borde tolkas som.

Snoop: Det är ju som rena drömsitsen då!

Anonymous: Så är det i de flesta jobb.

Nu får de ta och hända något på värvningsfronten den här veckan... detta är den bistraste silly season säsong jag kan minnas. Händer absolut inget glädjande längre. Har vår nya ledning åkt på solsemester på Gran Canaria eller vad är det som händer? Nu får de fan hända nåt...

250kg kärlek: Detta är nog ganska likvärdigt.
Vidkun Abraham Lauritz Jonssøn Quisling, norsk officer och politiker. Född 18 juli 1887 i Fyresdal, Telemark fylke, Norge, död (avrättad) 24 oktober 1945 på Akershus fästning, Oslo, Norge.

Han var också seriös, precis som Nubben.

TRL m fl:
Det är en svår marknad. Fatta!

Ja och inte blir det bättre utan resurser och kompetens! Men de kanske inte du förstod

TRL:
Resurser finns. Hur det är med kompetensen återstår att se.

Kongo: Ja, det är ju det jag menar :) Men klart man blir less när ingenting händer. Hela marknaden är ju tömd snart... Visst, jag förstår att det finns kanske många andra klubbar som lockar men då borde man kanske blicka åt annat håll och plocka hit nån lirare därifrån. Jag hoppas Linkan har ett Ess i rockärmen han plockar upp snart. Det är dags nu om publiken ska komma i vinter. Många har nog valt att inte förnya sina årskort, jag däribland... Och nej, jag är ingen medgångssupporter men ska jag betala dyra pengar vill jag ha valuta för de också

TRL: Haha undra om inte definitionen på en medgångssupporter är en sån som alltid ska ha valuta för sin entrepeng.

spud: Jag har ingen aning om vad definitionen på det är det får andra spekulera i, men vad jag menar är att jag vill inte slänga pengar på ett lag fullt av juniorer. Det är bra att dom satsar på ungdomen men man vill ju se klasslirare också. Men än så länge har dom bara försvunnit ur klubben istället för att komma och då ser jag ingen anledning att förnya kortet. Jag tvivlar inte på att laget klarar sig för det vet jag, men som sagt så vill man ha något som stimulerar ögonen också. Backsidan imponerar ju inte precis... en del är tacklingsrädd osv. Tur att dom fick Skogs iallafall... hoppas nu bara att 3 man till kommer in i truppen och inte från div 1 då gärna

TRL: Du menar att laget timrå är inte det du är intresserad av utan enbart det framgångsrika laget timrå är vad du kan tänka dig att intressera dig i.

Låter som att du är ett hardcore fan utan dess like. Måtte jävulen ta de som kallar dig medgångssupporter!

spud: Klart jag är intresserad av laget men det intresset följer jag lika bra hemma framför tv´n i vinter... Skulle bli förvånad om jag är ensam om att känna så här iallafall. Vi kan ju leka med tanken att Frölunda skulle värva Sundström av er, och det med hjälp av er föredetta sportchef samt att 3-4 spelare flyttar till andra klubbar och ni får Eilert Pilarm som sportchef och sen händer ingenting... du, då kan jag lova dig att det skulle bli lite glest bland stolarna på svettbanken

TRL: Jo självklart, men att jämföra en av timrå inköpt finne med en modo produkt säger kanske en del om timrå..

Och du sa tidigare att du inte vara medgångssupporter men dina handlingar tyder på något annat.
Nu ska jag sova den där lugna sömnen man får av att ha en full trupp.

spud: Jag jämför inte själva spelaren utan kvaliteten på spelaren. Han är minst lika värdefull för er som Hahl var för oss. Vi har spelare så vi klarar oss på den positionen men det är i backleden det är oroväckande. Att spelare lämnar klubben varje säsong är inget konstigt för så är det för alla, men det att inget händer det är de som oroar. Så fort man skriver något får man till svar, "tagga ner, lugn osv" hur länge ska man vara lugn? Fram till jul? Jag kan vara hur lugn som helst frågan är bara om man vill spela slutspel eller kvalserie. För övrigt sover jag lika bra även fast truppen inte är fylld :)

TRL: Hahl var en legoknekt. Förväntade mig inte direkt att han skulle avsluta karriären i Timrå. Du vill se stjärnor? Finns fortfarande gott om dom. Själv har jag redan beställt mitt säsongskort.

Sommaren har precis börjat, förstår mig inte riktigt på varför man ska spy galla över truppen när den inte ens är klar? Men man är väl knappast förvånad, när vi låg 2a i serien så gnälldes det över att Timrå spelade en tråkig hockey, när Timrå vann med 1-0 över Mora så gnälldes det också, det ska såklart bli tvåsiffrigt i målprotokollet i Timrås favör och typ 54-14 i skott mot alla lag som inte ligger topp4.....Johan Backlund ska vara Henrik Lundqvist (minst) i 55 matcher också...

Tycker att folk har blivit så satans bortskämda...

God natt.

ralus: Äntligen någon som ser ljust på saker och ting precis som jag!

Alla kan inte spela på topp en hel säsong. Man kan inte göra mål på alla skott. Det går inte vinna 2-siffrigt varje match.

Vissa matcher vill pucken bara inte in. Vissa matcher skadar sig spelare.

Det bara är så, tyvärr.

« · 1043963 · »