1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610623 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Snoop: Härligt. Hört något rykte? Känns ju som att varken Nielsen eller Wandell inte direkt är någon förstecenter i en toppklubb.

Skarin: Har min morbror som jobbar i Timrå IK och han säger att dom har något bra på gång, och med spelare som Tenkrat,Pyörälä,Hynning,Pärssinen,Hedström,Lehtonen och Skogs då blir de inte svårare att få hit en bra center, sen är vi ett semifinallag så jag litar på att Timrå får hit en bra center.

Snoop: Hoppas att din morbro har rätt. Känns lite magplask om Wandell eller Nielsen skulle bli våra värvningar :/

Snoop: Skönt att höra. Och precis som du säger har vi ett riktigt bra lag så det borde inte vara alltför svårt att locka hit en stjärna.

Jag har hela tiden räknat med ett stjärnnamn och det finns som sagt inte någon anledning att ändra på det.

Kerstin_k: Undrar om det inte är Kontiola som är ert huvudspår.Han har producerar riktigt bra och så vitt jag minns var han aktuell för er tidigare i någon kvällsblaska - alltså tidigare säsonger. Han är ej kontrakterad i nuläget vad jag kan se i alla fall.

Dragan 2k: Han är inte dum. Dessutom vore det trevligt för Hahl att få möta ännu en landsman när han kommer hit på besök.

Skarin: Han kanske har fått en släng av feber när matcherna i Medelpad spelas?

Dragan 2k: Jag lägger nog en liten peng på den killen också, skulle gärna vilja att han spelar för Timrå.

Jimmy: Ok, det förklarar ju saken. Tack för att klargjorde mitt huvudbry.

Dragan 2k: Kontiola - ja tack! Tyckte att han lät spännande redan när han nämndes första gången. Så, absolut det blir bra nu också :)

Dragan 2k: Eller varför inte problem med AC-leden eller lilltån.

Kerstin_k: Han skrev visst på ett 3 års entry level contract 1:e juni 2007 med Chicago. Samtidigt har han inte fått en vettig chans i Chicagos lag och harvat i det glamorösa Rockford i AHL. Folk har tröttnat för mindre.

Dragan 2k: Jo, visst har folk gjort det. Hoppas att han inser att han redan har tröttnat och ritar på ett kontrakt för oss.

Hoppas går ju. Men jag är rädd att det trots allt blir en chansvärvning ala amerikan eller tjeck. Dock bara en känsla jag har.

Ny center (landslagscenter med fina offensiva kvaliteter)
Bagarn
Wandell
Lill-Erik

Det är ingen tokig centeruppsättning. Om det nu blir så.

Skarin: du glömde jonte den nya centern

berra: Vem har sagt att det är 100% klart att Jonte ska spela center?

Skarin: Om Wandell är klar, så är jag ganska säker på att det blir en center till. Förmodligen bara snäppet bättre än Wandell. Jag tror inte man har pengar till en "monstercenter" om man köpt Wandell. Kanske blir Nielsen och Wandell?

Skarin: lika bra då han älskar att ha pucken hela tiden

Jensen_12: Det är nog stor risk att det blir så om Wandell skulle skriva på...
Jag hoppas endå på att man kan i alla fall testa Jonte som center och sen lägga pengar på någon (superstar) center jag skulle helst vilja se en finne som man kan sätta in mellan Timo och Mika.
Det skulle bli riktigt lovande om vi kan få in den där super center och jonte som center ja... det kanske kan bli en ny Regin.
Men hur som helst är han en riktigt bra hockey spelare och hans spelstil just nu bygger ju på att han vill ha pucken och det har jag inget i mot eftersom han är bra med pucken men om han ska ha mycket puck så ska han vara center i mina ögon.
Det är se ju faktiskt riktigt bra ut om det blir så här då...

Första:
VF Pärssinen
C Super finnen
HF Pyörälä

Andra:
VF Hynning
C Jonte
HF Tenkrat

Tredje:
VF Sundh
C Bagarn
HF Axelsson

Fjärde:
VF Svensson
C Mini-Bagarn
HF Samuelsson/Pääjärvi

Jacksson 71: Fattar inte varför man placerar en av Sveriges absolut bästa centerforward i 3:e formationen. För mig spelar han i 1:a formation i vilket annat ES-lag som hellst. Enda undantag möjligen HV o Frölunda,

Dunc: Om ni eventuellt hade hoppats på Frans Nielsen till kommande säsong så kan ni sluta hoppas. Han har skrivit ett fyraårigt kontrakt med New York Islanders.

Paddan: Skönt då slipper vi honom.. :)

Uddan: Ja verkligen, och allra helst med tanke på att det finns så mycket bättre kvar därute...

Ambroo: Ja precis.. Inge illa menat till honom som person.. Men de finns bättre spelare..

Ambroo: Hur ska man tolka Nielsens kontrakt. Värt 2,1 miljoner dollar under en 4- års period.
Någon med kunskap får gärna berätta vad det innebär. Om det är som jag tror låter det inte speciellt märkvärdigt.

250kg kärlek: Tja, 3 miljoner per säsong står det på andra ställen också. Tycker också att det låter i minsta laget, men jag antar att det inte kan handla om nåt enväga, fast varför då skriva fyra?

Uddan: Jag vettefan. Marknaden börjar bli relativt urvattnad och av de som är/blir lediga så kommer det att vara grym huggsexa om.

Ambroo: Jo så sant..Men pengar finns de..Sen så kommer ju Timrå till slutspel och där kan allt hända.. Men nog finns de nån/några kanadicker kvar.. :)

Ambroo: 160 000/månad netto alltså. 250 000 före skatt. Det låter inte som en sådär jättesiffra.
Eller så har man blivit bortskämd med att Sveriges elitserie betalar skyhöga löner för spelare av samma dignitet.

Dunc: Sen får ni inte glömma Jesper. En intressant spelare som mycket väl kan slå igenom i vinter. Han ska tydligen vara enormt spelskicklig och verkar trivas som bäst när han får ha en centerroll.
På Detroits träningsläger tyckte han att han inte hade några större problem att hänga med tempomässigt.I lördags avslutades träningen med en "skills"-tävling och där visade Jesper att han besitter mycket fina kvalitéer när han har klubban i handen även om han inte var helt nöjd själv.
- Man skulle göra mål från alla möjliga vinklar och jag kom tvåa i tävlingen vilket inte var helt bra, men man får väl vara nöjd ändå..

se länk..

Uddan: Det finns en spelare jag gärna skulle vilja se och det är Kontiola. Resten känns lite väl grisen i säcken. En transatlant eller tjeck vet man aldrig med även om man kollar till deras statistik. Det finns de som floppat rejält och det finns de som gått bra mycket bättre än förväntat, som Goren t ex. Skulle nu Wandell vara klar så hamnar den värvningen under kategorin märklig.

250kg kärlek: Jag kan bara hålla med. Det låter mycket märkligt. Jag har sällan varit med om att man skrivit fyra år därborta och fått så "lite" i kuvertet.

Ambroo: Ja absolut.. Han är nog den jag helst skulle vilja se.. Skulle ju passa kanon mellan Mika och Timo.

Ambroo: Mycket bonusar som vi aldrig får se antagligen. Annars är min första känsla: lurad!

Uddan: Exakt det skulle bli en kanon kedja!!!!

Jacksson 71: Absolut..De är bara att öppna plånboken och signa honom på 2+1 år.. =)

Uddan:Aaa de vore inte helt fel... ;)

Jacksson 71: Så sant så.. Nu är de bara att hoppas att Robban och Stefan tycker som oss.

Uddan: Vilken säsong hade ni tänkt att signa Kontiola då? Om jag förstått rätt så skrev han på ett treårigt kontrakt med Blackhawks förra säsongen.

Paddan: Drömma kan man få göra!

Uddan: Nepp, sånt är helt uteslutet. Alla drömmar lever oundvikligen till kvalserien. Grattis ;)

Paddan: Haha jojo som sagt drömma kan du göra..De är ju lungt han lirar ju i farmarligan.. Och där vill han nog inte vara kvar!!

250kg kärlek:
för dom pengarna får han nog skaffa sig en tredjehandsetta i Bronx

Hedström, Pärssinen, Pärssinen, Tenkrat....

Någon det ringer en klocka för?

250kg kärlek: Förstår inte frågan...bröderna Pärssinen?
...och vad är det för klocka som skall ringa??

250kg kärlek: angående Frazzes lön i Islanders. 250 papp i månaden - är ju för apel i Islanders. Spelar han i farmarligan så får han alltså 25.000 SEK i månaden, då det rör sej om ett envägskontrakt.
Snacka om att spela för en spottstyver :-)

Kevin O Shea: Förstår om det inte ringer några klockor. Inte helt enkelt. Jag satt och kikade på lite gamla matcher från föregående säsong och gav målskyttarna i nämnd ordning i en match som så här i efterhand känns extra skön att vi vann. Det bevisar också att det finns spelare i laget som kommer att vara oerhört nyttig säsongen som kommer.

När det gäller Nielsen tycker jag det verkar mycket märkligt. Antagligen finns mycket mer än bara "lön" som gör att kontraktet, i sin helhet, blir bra i slutända för Frans.

250kg kärlek: Fast det krävs ju att han tar en plats i Islanders, tror knappast att han kommer att få ut några bonusar om han harvar i AHL...

Paddan: Han kan mycket väl vända hemåt igen. Han är inte nöjd med den situationen han befinner sig i just nu och även om Tappara har "första tjing" så är det inte omöjligt att lösa, har jag hört...

Tycker det verkar gå segt på värvarfronten för Timrå. Frölunda verkar ju göra klart med spelare i parti och minut.
Nubben jobbar hårt. På tiden att timrås Ansvariga börjar göra desamma.

Kevin O Shea: Samtidigt tycker jag det är modigt gjort av Nielsen. Han fick ändå spela ett gäng matcher på slutet, och gjorde det med bravur.
Han känner säkert att han har mer att bevisa. Det enda konstiga är varför han väljer att signa på 4 år. Dessutom med taskigt betalt.

« · 1049765 · »