Cartman: Vad sägs om att åka och bada? Ta med dig Jacksson71 också. Jag kan ansluta sedan :)
Ambroo: Håller med. Som det känns i nuläget tar jag hellre Jeff Hamilton. Det känns mer säkert på något sätt. Jag tror han skulle passa bra in här. Men tittar vi på statistiken så är ju RR ett sexigare namn.
Jacksson 71: Jag skulle kunna tro att det Skarin syftade på var att de inlägg och resonemang du och Cartman åstadkommer har varit av bristande kvalitet, så badandet var en liten söt pik sådär, han ville inte bada med er egentligen. Men detta är bara vad jag tror. Han gillar visserligen att bada.
Knylan: Hört ett litet rykte om att Timrå nu gjort klart med sin förste center och att han kommer presenteras under nästa vecka,någon som har en susning vem det är?
Ilves landade iaf en värvning av Geoff Platt idag. Borde ju med idiotsäker logik betyda att Timrå kan locka något bättre då man spelar i en betydligt vassare liga.
TRL: Ja de ska bli mycket intressant o se om de är sant, och vem de kan vara har jag ingen aning om men de kanske är RR men man vet aldrig, kan lika gärna vara någon som bara skriver så för att jäklas.
Snoop: Ja precis, en del personer gillar ju att skapa rubriker :) man får hoppas att de är nån i samma kaliber som RR om de ska vara en förstecenter...
Cartman: Jag läste på hockeysverige att det var någon där som hade skrivit att Bryan Smolinski skulle presenteras som Timrås nyförvärv till veckan. Men det kanske är något taget ur luften? Han spelade väl en säsong eller 2 i Brynäs om jag inte minns helt fel.
TRL: Visserligen är Timrå IK en kanonförening att vara i men att han skulle bryta sitt kontrakt med Stanley Cup-mästarna för att flytta hit känns lite avlägset.
TRL: Men det var alltså Smolinsky och inte Rafalski såg jag. Men de där kommentarerna på Hockeysverige, särskilt de på engelska, ska man ta med en väldigt stor nypa salt.
Samma kille som sa att timrå hade värvat en förstacenter som skulle presenteras nästa vecka skrev nyligen att spelaren kommer bli en överaskning för många.
Cartman: Sannolikheten att han vet något om detta är..? Tämligen lite. Ingen av de personer som vanligtvis har lite insyn i föreningen här inne har sagt nått om detta. Och här brukar det mesta diskuteras. Visserligen var det nån som skrev samma sak här inne förra veckan. Att det skulle presenteras en ny center. Men mer än så har det inte diskuterats.
Jag väljer att tro att kommentaren i den där artikeln är BS. Varför skulle människan skriva det i en nyhet om SSK? Nej, dynga är det tror jag. Men jag skulle gladeligen bli överraskad precis som kommentaren i nyheten säger.
Frella: ...å andra sidan har vi väl ett dussin spelare man bygger ett lag kring. Inte fel att ta in en klasscenter (vem det än månna vara) på ett ettårskontrakt, nu när marknaden är så mättad.
Blizzard: Visst saknar man den gamla jonte, slitvarg och poänggörare(och retsticka). Jonte ska inte vara den spelare som har mycket puck, han är i grund och botten en avslutare.Den jonte vill vi se!
Blizzard: Hedström känns inte sådär jättestabil. Han har ett hjärta för klubben men tillhör och hör hemma i She left you. När (och det har det redan gjort) hatstämningen kring Hedströms val att gå till Timrå för ett år sedan lagt sig bland Skellefteå-fansen, så är han naturligtvis välkommen tillbaka till Skellefteå. Där lär han avsluta sin karriär. Märkligt vore annars.
Jag håller med Kevin O Shea en aning. Vi har ingen trotjänare som vi kan luta oss tillbaka mot. Vi har Zäta som antagligen har 3-4-5 år kvar på sin sessior i NHL. Det är också den enda spelare som man sådär kan tänka sig kaptensbindeln.
Fredrik Modin i all ära men har sett dagens ljus, han har inte mycket kvar att ge. I övrigt finns det inte så många på marknaden som skulle kunna axla kaptensrollen om vi inte ser det på lång sikt. Och lång sikt i hockeyn är inte lätt.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.
Ambroo: Håller med. Som det känns i nuläget tar jag hellre Jeff Hamilton. Det känns mer säkert på något sätt. Jag tror han skulle passa bra in här.
Men tittar vi på statistiken så är ju RR ett sexigare namn.