1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606529 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Cartman: Vad sägs om att åka och bada? Ta med dig Jacksson71 också. Jag kan ansluta sedan :)

Ambroo: Håller med. Som det känns i nuläget tar jag hellre Jeff Hamilton. Det känns mer säkert på något sätt. Jag tror han skulle passa bra in här.
Men tittar vi på statistiken så är ju RR ett sexigare namn.

Skarin: Vad drog du in mig för?

Jacksson 71: Han var nog bara omtänksam, de är ju varmt ute :P

Snoop: Ja men faktumed att jag har varit och bada i 4-5 timmar i dag ;)

Jacksson 71: Jag skulle kunna tro att det Skarin syftade på var att de inlägg och resonemang du och Cartman åstadkommer har varit av bristande kvalitet, så badandet var en liten söt pik sådär, han ville inte bada med er egentligen. Men detta är bara vad jag tror. Han gillar visserligen att bada.

Knylan:
Hört ett litet rykte om att Timrå nu gjort klart med sin
förste center och att han kommer presenteras under nästa
vecka,någon som har en susning vem det är?

TIKbiff: Hmm... ja, eftersom att det är du som hört ryktet så borde det väl nästan vara du som har lite aning tycker man... ;)

TIKbiff: Jag är bombsäker på att det är Esa Tikkanen.

Paddan:
schhhh :-)

Paddan: haha väldigt kul

TIKbiff: Handlar det om den förste centern i klubbens historia eller menar du för säsongen? Hade ni inga sen tidigare?

Ilves landade iaf en värvning av Geoff Platt idag. Borde ju med idiotsäker logik betyda att Timrå kan locka något bättre då man spelar i en betydligt vassare liga.

När är de Timrå kliver på is ? :)

Snoop: Du har varit med tillräckligt länge här nu för att hitta sådant själv.

Snoop: 11 Augusti

TIKbiff: Det kanske är Henrik Zetterberg som vill ta SM-guld med Timrå nu när han redan har VM, OS och Stanley Cup?

lechef: Zäta sa ju till NHL.com att de bara var Sm guldet som fattades :)

JimmyH: Gick ju bra att fråga oxå ;)

Snoop: länka artikeln.

Snoop: #15 info
2008-07-30 21:51
kan förövrigt avslöja att timrå gjort klart med en ny förstacenter som presenteras i nästa vecka.

chefen Anmäl kommentaren

Den där texten hittade jag på hockeysverige.se under rubriken "SSK dumpar skadeflopp".Ska bli intressant o se om det är så.

Snoop: Ja, vem kan det vara må tro?

TRL: Ja de ska bli mycket intressant o se om de är sant, och vem de kan vara har jag ingen aning om men de kanske är RR men man vet aldrig, kan lika gärna vara någon som bara skriver så för att jäklas.

Snoop: Ja precis, en del personer gillar ju att skapa rubriker :) man får hoppas att de är nån i samma kaliber som RR om de ska vara en förstecenter...

TRL: Det kan väll inte vara Tom Wandell som ska presenteras??? Hoppas det kommer lite längre fram, vi vill ha en förstacenter!

Cartman: Jag läste på hockeysverige att det var någon där som hade skrivit att Bryan Smolinski skulle presenteras som Timrås nyförvärv till veckan. Men det kanske är något taget ur luften? Han spelade väl en säsong eller 2 i Brynäs om jag inte minns helt fel.

Nej nu kom ja på... haha... det var Bryan Rafalski jag tänkte på... Smolinski har inte spelat där :)

TRL: Visserligen är Timrå IK en kanonförening att vara i men att han skulle bryta sitt kontrakt med Stanley Cup-mästarna för att flytta hit känns lite avlägset.

T T: Jo iofs... men man ska aldrig säga aldrig...

T T: Han är ju ingen ungdom längre heller kanske väljer att varva ner här

TRL: Men det var alltså Smolinsky och inte Rafalski såg jag. Men de där kommentarerna på Hockeysverige, särskilt de på engelska, ska man ta med en väldigt stor nypa salt.

T T: hehe jo självklart... de ska man väl göra med alla kommentarer har jag märkt :)

TRL:

Nej fyfan...

Brian Rafalski kan ju uppenbarligen inte spela på liten rink.

Han var ju tvärsämst när han spelade i Brynäs och sen gick han och vann Stanley Cup.

Samma kille som sa att timrå hade värvat en förstacenter som skulle presenteras nästa vecka skrev nyligen att spelaren kommer bli en överaskning för många.

Cartman: Länka gärna dessa uppgifter.

Cartman: men å andra sidan kan ju vem som helst skriva vad som helst där.. ;S

General_Moisio: Kolla på kommentar nr, 20.

Cartman: Sannolikheten att han vet något om detta är..? Tämligen lite. Ingen av de personer som vanligtvis har lite insyn i föreningen här inne har sagt nått om detta. Och här brukar det mesta diskuteras. Visserligen var det nån som skrev samma sak här inne förra veckan. Att det skulle presenteras en ny center. Men mer än så har det inte diskuterats.

Jag väljer att tro att kommentaren i den där artikeln är BS. Varför skulle människan skriva det i en nyhet om SSK? Nej, dynga är det tror jag. Men jag skulle gladeligen bli överraskad precis som kommentaren i nyheten säger.

Bryan Smolinski vore en godbit tycker jag. Men han är lite väl gammal nu för tiden.

Skarin: Jag har sagt det förut.
Skall det bli en värvning som hela sverige/världen kommeratt prata om.
Då finns det bara en.
Mats Sundin ( c :

Skarin: 36 är väl ingen ålder för en spelare av hans klass iofs. Men knappast någon man bygger framtida lag runt vilket väl är det vi mest saknar.

Helg Ernest:

Så måste det vara! Det kan ju omöjligen vara en slump att tröja nr 13 blir ledig nu...

Frella: ...å andra sidan har vi väl ett dussin spelare man bygger ett lag kring.
Inte fel att ta in en klasscenter (vem det än månna vara) på ett ettårskontrakt, nu när marknaden är så mättad.

Kevin O Shea: Jo givetvis, men en stöttepelare likt Davidsson/Svartvadet/Jonas Johnsson syftade jag på. En sådan saknar vi.

Frella: Då får vi ordna det till nästa säsong, det känns som vi är lite för sent ute för det just nu.

Kevin O Shea: .....Hedström i sitt rätta ja ;-)

Blizzard: Visst saknar man den gamla jonte, slitvarg och poänggörare(och retsticka). Jonte ska inte vara den spelare som har mycket puck, han är i grund och botten en avslutare.Den jonte vill vi se!

Blizzard: Hedström känns inte sådär jättestabil. Han har ett hjärta för klubben men tillhör och hör hemma i She left you.
När (och det har det redan gjort) hatstämningen kring Hedströms val att gå till Timrå för ett år sedan lagt sig bland Skellefteå-fansen, så är han naturligtvis välkommen tillbaka till Skellefteå. Där lär han avsluta sin karriär. Märkligt vore annars.

Jag håller med Kevin O Shea en aning. Vi har ingen trotjänare som vi kan luta oss tillbaka mot. Vi har Zäta som antagligen har 3-4-5 år kvar på sin sessior i NHL. Det är också den enda spelare som man sådär kan tänka sig kaptensbindeln.

Fredrik Modin i all ära men har sett dagens ljus, han har inte mycket kvar att ge. I övrigt finns det inte så många på marknaden som skulle kunna axla kaptensrollen om vi inte ser det på lång sikt. Och lång sikt i hockeyn är inte lätt.

Enligt vad jag hört kommer Regin spela med TIK även nästa säsong!
Handlar om en utlåning.

haggen: Hur säker är din källa?

på en skala 1-10

« · 1051720 · »