1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611501 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Cartman: Dom har väl ett eget lag... Färska Liljor tror jag dom heter...

Icing-Ove: I Själevad dessutom utav alla platserna på jorden. Det rimmade illa. Vilket jävla missflyt du hade d´rå Offside-Olle!

Cartman:
Det är klart att man hejar på Giffarna, Norrlands bästa lag!!!. I Umeå har jag ju inget att glädja mig åt i fotbollsväg...

TRL: Fel igen! Härskna Liljor skall det ju vara! Fast det fick en lidnersk knäpp nu i veckan och mosade Umedalen med 9-2 på Skyttis.

Icing-Ove: Ska "Fläsket" lira center i år?

Uno Gordon: Grymt... det hade jag missat

Dunc:
Alla får lira center i år om de vill, lite som torpedsystemet, alla är centrar, även backarna...Fläsket Krizan ska stå kvar i mål ;-)

TRL: Apropå kvällens "snackis" om det skall vara inslag utav blått eller ej i spelardräkterna så kan vi ju skjuta ifrån höften och lite klädsamt svänga kappan efter vinden och fråga oss hur pass het "Grytan" är imorgon "Skoterraggarnas Riksförbund" håller storting på Timrå IP. Kamraterna Timrå duellerar alltså mot ett annat kamratgäng ifrån Norrbotten, närmare bestämt IFK Luleå! Hur slutar den drabbningen mån tro?

Uno Gordon: Solklar 2-0 vinst till IFK Timrå.. kan aldrig tänka mig annat... ska du dit? Man kanske ska ta på sig tofflorna och knata dit och titta. Har ju inte sett de iår. Har ju gått bra på slutet har jag fått bekräftat av text-tv:n där jag förljer större delarna av den serien

Kommentar från hockeyligan.se om den där värvningen som skulle överraska:

#24 Bryan 2008-08-01 21:04
Bryan Smolinski handlar det om, har surrat med min polare i staterna och han säger att de är så, han skriver på för Timrå nästa vecka om de inte blir fortsatt spel i den nationala hockeyligan, fruktansvärt tung värvning Timrå gör där isf om han inte får ett NHL kontrakt.

FBK

TRL: Följer ska de ju vara då... hade tredubbla pekfingrar för tillfället :)

Cartman: Nja, det där får man ta med en nypa salt... som allt annat... inget strössel på glassen förrän den ligger i struten! :)

TRL: Fan vilken klockren ordvitsare du blitt då´rå! Är det fredgagroggen som börjar sätta sig innanför linnet mån tro? :)

Uno Gordon: haha ja de där fick ja väl till? Har aldrig hört förut utan de kom direkt från klar himmel! Nä de e fredagsbärsen som slagit till! :) Själv då? Är de Ramlösa som gäller?

Från hockeysverige;

"#10 2 namn på Timrås Lista...
2008-08-01 22:10
2 namn som finns med på Timrås lista är Stu Barnes samt Joe Sakic... Nu tycker många det här låter helt osannolikt men vad jag vet är halva kontraktet i hamn med Joe Sakic som vill varva ner i europa. Han har fått goda lovord av Kent Manderville som han känner privat. Detta kommer slå ner som en hockeybomb i hela Europa snart! Vänta och se, men jag vet... Kom ihåg vart ni hörde det först!

Ulf F."

jAjAAaJAjjAaAAaaaaa!!!1111!

TRL: Nejdu ikväll har man faktiskt blandat till en colagrogg vettu ;)

Ambroo: Haha, ja det där läste jag förut ikväll och kommenterade här... de e lika troligt som att Fuglesang ska landa på E.ON Arena med raketen

Uno Gordon: Usch! Du förstör Coca Colans värde! Dricker man colagrogg kan man inte dricka cola sen... då tror man att man dricker grogg... nä fy o usch! Ta apelsinjuice istället!

TRL: På tal om cola, vad är det för volym dom har på flaskorna i swedbank? Har för mig att det var 0,55 l!

Ambroo: Sakic, till Timrå... Det hade säkerligen varit en bomb, men han känns lite gammal. Det är lite av en chansning om man skulle få hit honom.

Ambroo: Ungefär som Ed Belfour dök ner i Leksand. Nej, inte är det speciellt sannolikt att Sakic har sådana planer och om så skulle vara fallet är det ingen jätteskräll. Gubben är gammal, gubben kostar på tok för mycket pengar och gubben är inte mycket att bygga vidare på. Sedan betvivlar jag starkt att en sådan människa vill "varva ner" i Europa.

Jag tar hellre Stefan Holm, trots taskiga hockeymeriter.

Jensen_12: En sån kille kan aldrig bli för gammal!

Jensen_12: han kanske är gammal men säsongen 06/07 gjorde han iaf 100 p i NHL;), så nog håller han!

Cartman: Precis... och det är poängen som räknas inte om tonårsfinnarna har försvunnit eller inte haha :)

TRL: Ja men under hur mycker poäng han skulle kunna göra i es?:-)

Cartman: Jag hoppas du drömmer.

250kg kärlek: Får man inte göra det då

Cartman: Med rätt omgivning så kommer han nog upp i mellan 50-65 poäng, skulle jag tro. Jag låter kanske väl optimistisk, men jag tror han ligger på samma nivå som Mårtensson, som ju gjorde 67 poäng föregående säsong.

Hoppas kan man väl iallafall.

Jensen_12: Ja hoppas kan man, men Joe Sacik till Timrå är nog så Silly det kan bli.

Däremot verkar det ligga nåt i att Smolinsky ska till timrå.

Cartman: Ja, att Smolinski kommer hit är inte omöjligt, absolut inte. Jag tror och hoppas att han kommer till Timrå.

Cartman: Joooooo, för faen, dream on.

250kg kärlek: I Silly season kan allting hända, fast kanske inte Sakic.

För dyr kort o gott!

Cartman: Minst 20 kassar + och en 30 assist.. minst... haha... men de blir nog aldrig verklighet.. only dreams

250kg kärlek: Varför inte ? Jag tror inte han skulle dissa sverige, och han behöver ju knappast dra till ryssland o spela för pengar med tanke på dom 1055 NHL matcher han spelat, och sverige är ett mycket vasst hockeyland, ja mena vi gick ju och vann OS och VM samma år ;) Respekt.

Snoop: Precis, också är han rightare och det har ju bara timrå en enda forvard som är.

Cartman: Japp och rightare är lltid bra att ha och precis som du säger har vi bara Tenkrat på forwarden som är de.

Snoop: Jo visst vore det roligt om Smolinski kom hit men då skulle jag endå hellre vilja se Randy i Timrå...
Men det skulle vara en intressant värvning helt klart.

Snoop: Klart en kille med över 1000 NHL-matcher vill komma till Sverige och Timrå. Här finns naturen, här finns lugnet och här finns allt du kan begära efter en tuff och slitsam karriär. Tänk dig att fiska i Lögdö Vildmark eller ännu bättre, avnjuta en grym middag på Ming Palace....

Spela några matcher. när andan faller på. Vilket klipp detta skulle vara för Timrå IK. Klockrent.

250kg kärlek:
Smolinski tjänade 12 mille förra säsongen, trodde att Jonte och Lehtonen fick alla pengar ni hade kvar. Hur rik är TIK?

Icing-Ove: Fruktansvärt rik, vi har massa maffiastålar undangömda som ingen vet om.

250kg kärlek: Jo men det är inget att bygga Timrås framtid på men visst vore det inte fel om han ville runda av med en säsong i Timrå!

Det är inte alla som gör 100 poäng på 82 matcher i NHL men sen är det ju en omställning att byta från liten till stor rink men en kille som Joe Sakic ska nog klara av det hoppas jag...
Men hela den här Sakic grejen låter endå ganska långsökt tycker jag.

Icing-Ove: Allt saxat från hemsidan:

"I år kommer vi att vända upp och ner på värvarcirkusen. Timrå IK satsar 92 miljarder i nya spelarköp. Föreningen är införstådd med det prekära läge som råder och öppnar därför lädret, rejält."

Som ett svar på din fråga.

250kg kärlek: Är det saxat från timraik.nu?

250kg kärlek: Stämmer det där?
I så fall länk?

Cartman: Mmm, jag har för mig det.

250kg kärlek: Hahaha ;)

Jag tror Jimmy H har bättre koll på läget ;o)))))

Jacksson 71:
Vad fasiken, har ni druckit någon sorts,"tropåalltsomstårpåhs" drog i kväll?

250kg kärlek: Det kan inte stämma.

Cartman: och alla öppnar timraik.nu för att kolla om detta stämmer :)

« · 1052316 · »