1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606217 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Cartman: Handlar inte den låten om nån bruds känslor eller nått....

Shooting at the walls of heartache
Bang, bang!
I am the warrior
And heart to heart you'll win
If you survive the warrior, the warrior

kansek itne det mest passande :P

Cartman: Vad är det för fel med "Baker man" - den är ju klockren!

lechef: Fel sundsvall spelar inte i elitserien.men det gör TIMRÅIK timrå kommun ligger nog sist i den tabellen.

så har Byron Ritchie skrivit på för schweiz..

timraw: Kan man skriva på för ett landslag? ;P

fighter: Den rankingen handlade inte om att Sundsvall är Timrå eller att Frölunda är Göteborg... helt sonika en lista över sveriges folkrikaste kommuner som respons till Hassans lista över sveriges rikaste kommuner

lechef: oki

Ja enligt Hockeysverige.se har han det, www.hockeysverige.se/news_show_forre_roglestjarnan_valjer_schweiz.html?id=828634

Men jag är bara glad att han inte gick till Timrå, de prestationer han gjorde i Rögle var mycket tvivelaktiga , dessutom har Timrå överflöd av skadebenägna.

En sak jag måste ta upp, alla HockeySnackare verkar väldigt positiva ang Tom Wandell.
Jag minns att när killen inte platsade i SSK och han vart i Finland och testat letade han klubb i Sverige förgäves, men som många unga tror att man blir SÅÅÅ mycket bättre i AHL och CHL o.s.v stack han dit... Jág såg matcher både i Finland och sverige när han spelade , de få minuterna han fick.,.. Det är ingen Målskytt, hans saknar både snabbhet och blick för spelet, han är en bra passningspelare men man kommer inte långt med det.
Så jag hoppas inte attt ni tror att han fyller upp en 2 kedja med spelare som Hedström Tenkrat o.s.v.
Såå jag tycker inte ni ska ha så stora förväntningar på han...

Mackelito: Det är ju lite subjektivt eftersom ingen egentligen vet hur bra el. dålig han är. Vi får ju hoppas o tro att han är bra för vi har ju inte så många centrar direkt att dunka in.

Per HApps: Seriöst värre.....

Per HApps: Vad var meningen med det?

Mathias:
Skulle man radera allt som inte var seriöst på denna GB, skulle bara Bragd Birger, Jimmy H och några få tillnpersoners inlägg få vara kvar.

Kan du inte inse det komiska har du en del att jobba på.

Per HApps: Jag kan se de komiska, helst allt **** som du brukar skriva

Cartman:
Troligtvis är du för ung för att ha sett Frasse, Janos och Hilding på SVT.

Fråga era mammor eller pappor om dom sett tv-serien Tårtan.

www.youtube.com/watch?v=5QGl60UduI4

5 min in i klippet.

Per HApps: Jo det där har jag faktiskt sett, även fast jag bara är 17 bast;)

Cartman: Jag chansar på att han tänker såhär. Bagarn - Tårtan.

Det passar ju rätt bra ihop.

Per HApps: Finns det någon potentiell förstacenter i klippet? Annars orkar jag inte kolla.

Mathias: Härlig attityd du verkar ha. Finns det ingen annanstans du kan få utlopp för din översittarattityd? Fattar inte vad du gör här eftersom du uppenbarligen anser att du är mer än övermogen för den här sidan....

T T: Den där långa filluren skille väll vara bra 4: center.

mikenomad: Haha. Om du läser min press så ser du att jag tycker att detta är en dagis sida, sen att de finnns x antal som verkligen lever upp till det kan inte jag rå för :)

mikenomad:
Trasiga leksaker i sandlådan som barn kan få vem som helts att tappa koncepten lite nu och då.

Ja då har man fått klart för sig vad Hlavac får i pröjs för att spela denna säsong i LHC då. Tror jag det att Timrå inte kan hänga med. Då får man helt enkelt börja med att höja biljettpriserna och få in mer folk på matcherna genom att utöka platserna. Men i dagsläget har man ju inte fullt på matcherna så ja vet inte ja... Men att ge Hlavac 4,8 miljoner för att spela denna säsong ut talar sitt tydliga språk vart svensk hockey är på väg.

Mathias: Man kan nästan tro att du är släkt med Generalen

actionleif: han är den ynger brodern, jag ljuger inte;)

Cartman: No shit sherlock

actionleif: Indeed.

actionleif: Borde han inte heta Översten då?

Ambroo:
Överste Mojje kanske, ;)

Har ni inget bättre att snacka om? Skaffa er ett liv och väx upp. :)

När kommer vår första center in? Någon som hört nåt? Börjar bli dags snart när laget går på is kommande vecka.

TRL: LHC har ju skaffat stålarna henom att hyra ut spelare till Ryssland. Har ju varken med biljettintäckter eller publikunderlag att göra utan att en björn i öst som vaknat upp och dammsuger marknaden på det mesta.
Brynäs fick ju även de en del av den ryska kakan när de sålde Brendel.

Hahl kanske bara blev en försmak av vad som händer med Timrå om ett år, då är det väl en del viktiga kontrakt som går ut. Ryssarna lär inte vara sena att lägga bud på dem i alla fall. Sen blir Timrå ett lag av junisar.

Anonymous: Riktigt så långt tror jag inte de kommer gå. Tror inte att Ryssarna är intresserad av några Timrå spelare i nuläget. Finns nog ingen i dagens lag som jag kan tänka mig att dom kan vara intresserad av att värva. För vi har ju varken kvar Regin eller Hahl. Du får gärna ge exempel på vilka du tror kommer bli köpta/värvade av Ryska lag?

General_Moisio: Tenkrat, Lehtonen och Pyörälä borde vara intressant. Ryssarna har ju till och med varit in och ryckt allsvenska spelare.

Sen bidrar ju deras dammsugning att totala spelarutbidet blir sämre vilket leder till högre löner och att andra svenska lag måste se sig om efter och kanske nöja sig med sämre spelare.

Anonymous: Den anda jag skulle kunna tänka mig är Lehtonen, om nu inte Tenkrat eller Pyörärä gör en kanonsäsong annars tror jag inte dom är speciellt aktuella för spel med Ryska lag. Tror nog att dom vill ha spelare som producerar och de har varken Tenkrat eller Pyörälä, dom har inte varit dåliga defenitivt inte men dom gör inte så mycke poäng som man kunde önska.

Kansk en center för Timrå. Han blev nyss klubblöse efter att lugano släppt han.

Anonymous: Hela karusellen blir svårhanterlig.

Här skriker människor efter en ny arena, en arena som bör ligga där folket finns. Arenan skall lokaliseras där det finns bra lösningar både ur bilpendlarsynpunkt men även för dem som väljer att gå och/heller åker kollektivt.
Självklart skulle fler människor gå på hockey om detta uppfylldes, jag har svårt att se annat, men samtidigt kvarstår frågan: kommer en sådan satsning verkligen innebära lapp på luckan i flertalet matcher, framförallt under serielunken.
Ja, varför inte? Jag skulle säkert tro att så länge Timrå IK levererar kommer även marginalåskådarna. Blir det däremot motgångar och sämre resultat ställer jag mig frågande till om vi verkligen skulle ha byggt arenan?

Många byter säkert då stolen på arenan mot soffan hemma. Och det är nästa krux. Bekvämligheten att zappa hemma mellan olika matcher gör inte läget lättare att locka människor till arenan. Klart det blir lättare om man har ett primärområde med massor av människor (läs Sundsvall), men frågan är om det räcker när det börjar blåsa snålt?

Nästa stora problem är Rysslands satsning att konkurrera med NHL. Det finns inte en chans i världen att Sverige kommer kunna mäta sig med nationer som Ryssland och Canada. Allt verkar handla om pengar och där ligger vi i lä.
Dessutom konkurrerar Schweiz med flera länder om de allra främsta spelarna.

I det läge som råder nu är min filosofi att ligga lite lågt. Vänta in effekten av Ryska ligan och se vart det bär hän. Bättre det än att stå med en gigantisk arena som inte fylls till hälften p.g.a. en alltför ointressant elitserie alternativt ett alltför mediokert lag.
Jag vet att det inte går att bromsa i en uppförsbacke. Jag vet att om vi ska vara med i matchen måste det till en förändring, framförallt publikt. Men så länge som Ryssland betalar miljonlöner till spelare för spel i Ryska andradivisionen känns det för mig bäst att lugna sig lite, sondera terrängen, och med facit så nära sanningen, fatta förhoppningsvis kloka beslut även i framtiden.
Så, jag tycker Timrå ska fortsätta på den inslagna vägen, hålla i pengarna och vänta med ett arenabygge tills dess läget klarnat lite mer.

Cartman: Till Marty Murray så säger jag: Ja, tack. Det har jag alltid gjort.

General_Moisio: Pyörälä producerade mycket bra, hade inet han åkt på sin knäskada hade han förmodligen kommit på över 20 fullträffar, och i slutspelet så låg han väl topp 3 i skytteligan, Tenkrat däremot kom igång på slutet av säsongen och challe har ju kommit fram till de att Tenkrat ska ges ett större ansvar så kommande säsong blir nog mycket bra för Tenkie.

Snoop: Jag tror nag att Petr kan komma upp i 20 mål också, och kanske parssinen om han får vara hel hela säsongen.
Timrå hade ju många poängmakare skadade under en lång tid förra sessen, Jonte och hynning kan göra 30+ vardera om inte mer. Jag ser fram emot att se hur timrå presterar med en hael trupp i 55 matcher.

Cartman: Ja jag tror också att Tenkrat är kapabel för 20 mål, och jag hoppas precis som du att alla får vara friska och hela kommande säsong.

General_Moisio: Plockar man guldkorn som Sperrle och Kristoffersson så ska du nog se att även såna som Pyörälä och Tenkrat med halvdana säsonger bakom sig kan bli aktuella...

Snoop: Håller med.
Sen nu när Bagarn får större ansvar kanske han kan komma upp i 15 fullträffar det skulle sitta fint!

Här är en lista på hur många fullträffar jag tycker våra krigare kan komma upp i:

Backar:
Lehtonen: 10
Lotvonen:3-6
Styf:5-10
Skogs:5-10
Erixon:1-3
Jonsson:3-5
Moe:2
Persson:2-4

Centrar:
J.Andersson:10-15
E.Andersson:5-10
Wandell:5-10

Forwards:
Hedström13-20
Tenkrat:15-20
Pyörälä:15-25
Pärssinen:15-20
Sundh:10-15
Axelsson:10-15
Pääjärvi:5
Svensson:8-12
Lander:5
Hynning:10-15

Nu utgår jag från att alla är friska och krya och att Jesper Samuelsson är ut lånad till Sundsvall.
Plus att Moe hämtar sig bra från sin skada...

Jacksson 71:

Grattis, du har vunnit 1:a pris i avd. meningslösa listor.

Jacksson 71:
Men kommer TIK verkligen att göra 40 mål mer kommande säsong, tog ett snabbt snitt av dina uppskattningar...

Icing-Ove: Om alla får vara skadefria så tror jag nästan på samma siffror som Jackson71. Men då ska de vara skadefritt vilket det inte brukar bli.

Jacksson 71: Petr Tenkrat är kapabel att göra 30 es-mål. Kalla mig tokig, men det är den krassa sanningen.

Pätr:
Ja, kunde gamle tunge Werner göra 27 baljor i powerplay/fjärdekedjan i Modo förra säsongen så är allt möjligt.

mikenomad: Okej tackar????

« · 1053733 · »