Jean1: Håkan Bogg är en kompetent förstecenter, men i ett allsvenskt lag. Om man väljer att värva honom kan man börja undra ifall man har gett upp elitserien och satsar på att bli ett bra allsvenskt lag till nästa säsong.
Pätr: Ja i min värld går t o m E. Andersson före. Han har iaf framtiden för sig. Man kan inte snåla sig ur krisen. Nu är det hög tid att spräcka budgeten för hur tror man att den kommer att se ut nästa säsong om det här fortsätter?
Sist i tabellen, humm. Ja ja.. det kan iaf inte bli sämre :-I.
Om Håkan Bogg är på väg hit så är det ett bevis på att något händer på arenans kontor. Och om så är fallet så är vi många som kan knäböja utanför kansliet och be om ursäkt för all kritik. Det kanske inte blir den absoluta räddningen, men vi håller tummarna för att det ramlar in ett nytt namn i laguppställningen väldigt snart. Det behövs lite nytt blod och nytt tänkande i laget och en ersättare för Mäkiaho.
-Gurra-: Visst händer det möjligtvis något, men vad är det som händer? Herregud! Plockar man in en sån gubbe så kan man ju fråga sig vad som hände med ambitionerna. Knäböja och be om ursäkt får du göra själv. Jag skulle på min höjd kunna göra det om de tog sig till SM-final...
-Gurra-: Om det visar sig att den nya förstacentern heter Bogg tycker jag det är närmare till högafflar och forcerat tronskifte än bugningar, det bevisar ju bara att ledningen är fullständigt från vettet. Jag vågar inte hoppas på mer än ett enda nyförvärv, om detta nyförvärv heter Bogg så går min totala sorg över till fullständig apati.
Ambroo: Samma här faktiskt. Om vi ens tar oss till kvarten efter en sån här usel inledning så skulle jag vara nöjd. Knäböjningen var för övrigt bildligt menad ;-). Skulle aldrig falla mig in att göra det för en sån här sak.
Jag vet inte mycket om Bogg och hans bakgrund så det tänker jag inte ens ge mig in på. Men något nyförvärv kan vi väl få se i dagarna tycker jag.
Bogg är väl ingen stjärna, men det är en rutinerad center som vet centerns uppgifter och som alltid arbetar stenhårt. Det kan betyda mycket för dagens Timrå IK.
Bogg.... Har vi inte större ambitioner än så? Vart är Timrå IK på väg egentligen, allsvenskan är ju redan klart men vill styrelsen ha ned oss i divison 1?
Taurus: Som jag sa jag vet inte mycket om honom. Men om han är en renodlad center så kan han kanske tillföra någonting av det som saknas i laget. Citerar mig själv. "Nu kan det inte bli sämre". Känns som att alla förändringar just nu är nödvändiga förändringar.
Undra när Wayne Gretzky kommer på försalag här inne för han är väl spelledig.
Jag tycker synd om Timrå Spelarna/Organisationen som måste läsa alla dessa inkompetenta förslag som presenerats här de senaste månaden.
Fy sjutton.
Det som saknas i laget är en pådrivare inte poänggörare. Folk som vi vet kan göra poäng finns det i laget. Folk som kan hålla någorlunda tätt bakåt finns de i laget.
Det som saknas är en som står upp och ryter tag i de andra och får dom att prestera. En människa med talets gåva, Som muntligen kan visa alla andra i flocken vägen.
Leffe: Så en förstacenter med goda meriter är alltså ett sämre alternativ än en spelare som behärskar retoriken och utstrålar karisma bättre än Adolf Hitler, Stalin eller motsvarande galning? Varför inte bara investera pengar i ett par psykologer istället, kanske rent av Runar kan hjälpa till? Han kanske, med hjälp av ett par svidande flathänder, kan SLÅ jesus in i huvudet på jonte?
Jag skulle vilja se det nyförvärv som bara stegar in i omklädningsrummet och övertalar Erixon, Backlund, Persson osv. att helt enkelt börja spela bra hockey. Det är ju för fan ett hockeylag vi talar om, ingen terapigrupp. Någon som drar upp tempot, produktion och en vilja på isen inspirerar. Framgång genererar moral, terapistunder och verbala käftsmällar skapar osämja och en känsla av patologisk otillräcklighet.
Ditt ironiserande över Gretzky som nyförvärv tycker jag är talande för ditt inlägg, ett bidrag minst lika naivt och inkompetent som något annat "drömmarinlägg" i den här gästboken.
Skarin: Jag hoppas verkligen att du har rätt i dina profetior. Jag vill inte ha bogg i Timrå IK. Jag är näst intill övertygad om att han inte är vad Timrå söker.
McCarton: Typiskt att det ska bli budgivning också. Så om det inte funkar sitter vi med en dyr spelare ändå, nåja Luleå tillhör väl inte elitserien tätaste klubb precis så de kanske inte kunde bjuda så högt heller.
nixXz: om nu Timrå valt att satsa på Bogg så är det antagligen ett bra val, kanske inte jämfört med vad alla här på HS drömt om, tex Kontiola mfl men hoppas att det kan vara en bra injektion ! välkommen Bogg ! :)
nixXz: vad ska man tro ? han kanske är precis vad vi behöver, han är trots allt en renodlad center med rutin, hoppas dock dom gjort nå kontrakt så dom snabbt kan släppa han om det visar sig vara gör kasst. men ge gubben en chans..
Ni kan väl vänta med att döma ut Boggen tills han spelat en match för Timrå i alla fall. Kan vara lite jobbigt att komma till ett lag där supportrarna "hatar" en redan innan man anlänt.
Har vi tur kanske han kan elda på Skogsarn lite också av bara farten.
Cartman: Du har nog rätt, Pesonen läste också artikeln, insåg att han är less på AHL och la just ett bud på sig själv, på 150k/mån för att ens få spela i Timrå.
Tror Bogg är en bra värvning endå för vi behöver inga fler stjärnor och Bogg är en hårt arbetande center som spelar med ett stort hockeyhjärta som en viss Sanny L, tror de kommer bli kanon.
Mathias: Tycker att detta är ett hån mot Erik Andersson, nu lär han ju bli kvar i Löven. Frågan man ställer sig då är hur motiverat Bagarn kommer att spela efter detta beskedet.
Montén Python: Lilja har skjutit totalt 8 (åtta) skott på mål. På 26 matcher. Dvs, nästan ett skott på mål var tredje match. Att han fortfarande är kvar är pinsamt. Det där treårskontraktet måste avslutas igår.