1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612311 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Hahl Bundy: Detta skrev väl Ambroo om i början på veckan i tråden "Här kommer floppen..." och när journalisterna lyfter ett rykte om så bara på en blogg brukar det väl betyda att det är ett ganska trovärt rykte.

O där var Bogg officiell.

Hej hej hemskt mycket Hej!

Hahl Bundy: Tror Jocke gått en photoshop kurs nu faktist, det börjar ta sig!

actionleif: Eller så har dom tagit ett foto nu på morgonen, därav det lite snea huvudet. :)

Hahl Bundy: glöm det vi är för snåla

Jag är en kille som knappast följer andra lags spelare under mikroskåp (vissa lirare går dock inte att missa givetvis). Bogg är en sån spelare som jag känner till vid namn i samband med Mora men jag har ingen större koll på honom som spelare. Men han är rutinerad och lär förhoppningsvis bidra med hårt arbete. Det är ingen Hahl eller Regin direkt men nog lär han vara bättre än Jonte på Centerplatsen (så mycket får man iaf hoppas på).

Nu saknar jag bara en defensiv klippa till backuppsättningen så kan detta bli okej. Det är även viktigt att Pärssinen kommer tillbaka snart då han var en drivande faktor offensivt dom få matcher han spelat denna säsong.

dr-nix:

Detta var väl ungefär det sämsta som kunde hända.

Nu kommer massa folk här inne börja yra om att öppna stora skattkistan! (som inte finns.)

Simmalugnt: Det som jag länkade till tidigare idag några inlägg längre ner? :)

Simmalugnt: Niskala tvivlar jag på som nyförvärv, han verkar bli dyr och av den anledningen är han knappast aktuell för Timrå.

Mycket gnäll nu och jag måste ju även medge att Bogg var väl kanske inte den jag hade önskat mig heller, men när jag tänker efter så kan det nog bli bra ändå. Man måste vara medveten om att marknaden är ytterst begränsad och att TIK kommer att få slåss över minsta brudsmulor. Det handlar inte om att man är snål eller att man inte är intresserad av att förnya.

Vi får här in en spelare med stort hjärta, en spelare som sätter laget främst och det är vi knappast bortskämda med så här långt in på säsongen. Att han inte är nån poängmaskin tror jag att alla inser utan här får vi alltså in en rutinerad karaktärspelande center och det kan vara nog så viktigt i längden. Sen att Pyörälä får sin vilja igenom är naturligtvis positivt i sig.

Ambroo: Exactemente.

Ambroo: vi har ju redan lirare som kan producera poäng det som saknas är dom hårt arbetande spelarna som skapar utrymmer osv. för dom spelarna. Så ser jag iaf på saken.

Ambroo: Håller med. Med en natts sömn på det hela känns Da Bogg inte alls så tokigt. En stabil, småtråkig tvåvägare som tillåter Pyrret att flytta ut på kanten igen.

Ser man på bytet Mäkiaho-Bogg tar jag den senare alla dar i veckan. Förutom att Mäkiahos formdykning var av det bisarra slaget kan vi gott skumma ytterforwardsupplaget. Där har vi mer än vi behöver, både vad gäller klass och brunkare.
Bogg är en bättre centerlösning än såväl Hedström (kvalitetsmässigt) som Pyrret (inspirationsmässigt). Gott nog för mig.

Vad gäller förstecenter, tja. Det är nog bara att bita i det sura och inse att den sortens spelare ska man plocka först på silly season. Inte i november.
Låt oss hoppas på att nästa silly blir en normal sådan. Börja med målvakt, centrar och backar. Spetsen först, utfyllnaden sist.

Bragd-Birger: han skulle jag vilja se vakta Timrå kassen :)

TobiasThyr:

Ja jag vet.....vi värvar en ännu ojämnare målvakt!

Nä han kan stana i KHL.

HÅKAN BOGG vilket skämt, han är värvad som fjärde center och inget annat.

Han kommer tillföra ett gediget centerspel, snubben hade -11 i Mora förra säsongen, det är inte bra!!!

Nej detta kommer inte gå vägen. Föreningen vill inte ens försöka rätta till Timrås position. Kvalserien nästa her we come!

Simmalugnt: ja han är gör ojämt, men jävlar vilken högsta nivå :)

lungan: Regin hade -6 ifjol.Säsongen före hade han -9?

lungan: Jag tycker att det är välgörande att föreningen visar på sjukdomsinsikt och värvar för att överleva den här säsongen.

Minns Malmö FF som aldrig tog nedflyttningsrisken på allvar.

Att i det här läget försöka att leta spelare (som inte finns?) som skulle göra skillnad mellan en semifinalplats och ett guld en normal säsong vore ett misstag. Högmod går före fall.

Forward: Han kunde ju ha sagt att Bogg valde Timrå för att de ligger efter oss i tabellen, om han ändå skulle skarva... tycker ni inte?

Men för he....te!! Ta och ät Losec. Hur helvetes deprimerande är inte ni alla som bara "klankar" på allt.

TIK ligger 4:a efter 45 omgångar så ta och slappna av nu!

Fet-Ecke: Det är inte allt för ofta som man får hålla med dig. Men den här gången är vi överens.

Jag antar det är här man diskuterar Bogg just nu.

Jag fkulle vilja säga att Bogg nog är det som Timrå kan behöva just nu. Han är, som många verkar känna till, inte någon supercenter för förstakedjan. Däremot så är han en spelare som står för en enorm arbetsmoral och vilja, vilket jag tycker är bra.

Förhoppningsvis kan den vilja som Bogg förhoppningsvis visar upp sprida sig till resten av laget.

Nä, jag tror att Bogg är våran man. Det är honom vi behöver.

Mäkiaho vs Bogg...Bogg orkar ju att göra jobbet som krävs på isen!Mäkiaho pinsamt att den mannen fick dra på sig en matctröja Timrå IK.Mäkiaho såg ju ut som en glidande mosbricka på hal is!Kan ju bara bli bättre med Bogg knappast sämre..

Varfor kan inte timra forsoka locka hit janne niskala? Han ska val vara pa G til elitserien igen? Uppenbarligen kostar killen MYCKET pengar men med tanke pa spelarna som vi forlorade sa kan jag inte forsta hur vi kan befinnas i en ekonomisk kris. Kan Bogg ha kostat lika mycket som Makiaho?

Man kan val arligt talat inte tro att man inte behover forstarka backsidan? Uppenbarligen behover timra en stadig defensiv back och da far det kosta. Mycket viktigare det an en varvning av Bogg i mitt tycke..

Ett backpar bestoende av Lehtonen-Niskala skulle vara ett av om inte det basta i elitserien.

timraw: Janne Niskala har inte Timrå IK pengar till!Glöm han fort...

timraw: Om du ställer om tangenbordsfunktionen så kan du nog skriva å, ä och ö.

Långben: Han gjorde i alla fall tre mål, fler än många som fått vara kvar.

Anonymous:Okey tre mål då,men om du har varit med i nått lag så hålller det inte att vara så där otränad!Man måste ju orka i varje byte göra jobbet i varje moment både framåt och bakåt eller hur!Spelare som Mäkiaho finns det ju hur mycket som helst utav ute i Europa som bara åker omkring kostar pengar för klubbar som blivit lurad av en massa oseriösa agenter!

Långben:
"...lurad av en massa oseriösa agenter!"
Blir man lurad av en agent så förtjänar man fanimej att bli lurad. Köper man en spelare på spelarens agents utlåtande är man mer än lovligt naiv.
Det sjuka är att det faktiskt tycks förekomma. Ofattbart att man inte scoutar seriöst.

John K: Jag bor i London som inte har dem bokstaverna men tack anda...

Hedström till KHL?

Cartman: Tveksamt. Sist han var utomlands var det ju den socialasituationen som förstörde för honom. Lär väl knappast bli bättre av att flytta till Ryssland. Men visst, större under har ju skett.

Mathias: Bra släpp han !!

Det är på AB.Jag är dålig att länka den funkar inte.

Och vi kan nog klara oss utan någon större övergångssumma också för vi får lös så himla mycket pengar endå, snälla Jonte försvinn eller spela Jontehockey igen.

Snoop: Om det nu blir så att Jonte vill spela i KHL så hoppas jag verkligen inte att det styper på att Timrå vill ha för stor övergångssumma..

actionleif: Det verkar som om jultomten kommer tidigt till Timrå i år. Jag misstänker dock att det är en bit kvar till avslutad affär.

Ser i expressen att Janne Niinimaa är aktuell för elitserien.

Vill bara citera Nyström på Expressen som säger att "värva Håkan Bogg är tecken på vild panik."

Hahl Bundy: håller med han

Bo Bly: Bara att hoppas Timrå är med i racet, har för mig att Niinimaa har spelat med Kärpätpojkarna i vårt lag också

Snoop: Om så är fallet så ligger vi nog rätt bra till... OM nu Timrå vill betala det han vill ha i lön... Lär ju vara ganska dyr skulle jag tippa på i alla fall

Kerstin_k: CSKA-ryktet känns mera som en grej från agenten att röra om i grytan och ge sin klient intresse. För att därigenom få mera speltid i laget. Håller med om att sannolikheten är låg i och med Jonte verkar prioritera familjetrivseln.

Herminator: va det inte nån som surra om en klar affär med jonte till modo i slutet av veckan enligt en " säker " källa ? vekar som han rikta in sig mer öst ?

stoff:
Sen när har Nyström skrivit något vettigt?
Jag skulle vilja säga att det är en ganska balanserad värvning.
En center med rutin. Ingen stjärna (Några sådana finns knappast att uppbringa i nuläget) men det är väl det vi behöver. En rutinerad center som kan fixa någorlunda struktur, så vi slipper nödlösningar med omskolade forwards som antingen inte klarar uppgiften eller inte vill spela i mitten.
Vi har våra unga killar. Lander, lillbagarn o samuelsson som är centrar. Men jag tror inte att dom, riktigt, pallar för trycket i de extrema motgångar vi har just nu. Bogg har varit med ett tag. Upplevt framgångar och motgångar. Han har rutin.
Jag gör väl inte vågen precis. Tror inte att Bogg skall frälsa Timrå och börja skotta in mål med snöskyffel, men kan han skapa lite struktur och lugn i sin femma så finns det ju faktikt andra som kan göra mål.
Vi har målskyttar i laget. Men de har inte fått förutsättningarna.
Så en värrvning i vild panik?
Njaääää!?!?Jag tror att det kan vara en ganska klok värvning.
Tiden får visa!
Nu vill vi ha en stadig back oxå!

TobiasThyr: Om sportcheferna i Timrå har lite i huvudet, och förmågan att lära av andras misstag, så kommer nästa års målvaktsuppställning bestå av Magnus Åkerlund och IFSH:s Joakim Lundström. Jag tycker att Åkerlund har visat att han är tillräckligt bra för att vara förstemålvakt i Elitserien, samtidigt som Backes utveckling stagnerat. För ett par år sedan var han aktuell för NHL-spel, något som känns avlägset nuförtiden.

Därutöver börjar jag bli alltmer misstänksam mot värvandet av utländska spelare, särskilt på målvaktssidan. Bara de senaste åren tycker jag att vi gång på gång sett hur utländska målvakter floppat, medan oprövade svenska målvakter gjort succé eller i alla fall infriat förväntningarna med råge.

Vad mer? Jonte aktuell för CSKA...

Ja, för min det får han gärna flytta till Ryssland, det känns faktiskt som han gjort sitt i Timrå. Låt parterna gå skilda vägar, och så minns vi Jonte för den tid han spelade "Jontehockey" som någon uttryckte det.

För övrigt verkar det som om Timrå påbörjat ett ordentligt stålbad, en skärseld med mycket oviss utgång. Känslan säger mig emellertid att det som händer inte behöver vara negativt. Visst, kanske är stjärnglansen och tiden vi tippades som topplag över, men behöver det verkligen vara av ondo?

Personligen orkar jag inte bry mig alltför mycket om vad journalister, självutnämnda experter och hockeyprofeter säger, de har ändå nästan aldrig rätt. Därför kan jag tänka mig att stå ut med ett mer anonymt Timrå som kämpar som om livet hängde på det, istället för ett namnkunnigt lag. Kanske jag är fel ute, då jag förespråkar ett kollektiv, men med tanke på vilka lag som toppar ES så är jag benägen att tro mina egna ord.

« · 1084893 · »