Jag tycker vi har ett jättebra lag till nästa säsong , dock skulle jag vilja se en center som åde kan spela center och ytter , och dessutom tekar otroligt bra , det har Timrå saknat , tycker att det är synd att vi inte ska värva en endaste fwrad , visst har vi ett bra lag , men helt klart så kommer inte skadehelvetet bara försvinna på ett år , utan alla skadorkan komma tbx,
Jag är inte helt nöjd och säker på att E.Andersson platsar i Timrå , så hoppas att det blir så här.... Vi förlänger med Hahl , värvar två klassbackar ,en off , en deff och en ytter/center forward som är grymt bra på att teka , då är jag helt nöjd !
Nån som håller med eller tkr alla att vi ska spara ännu mer pengar nästa säs.
Tänkara Nyförvärv , Förluster (Backar)
Klara IN : - Klara UT : Sanny Lindström - Rapperswill
Rykten IN : Toni Koivasto , Anssi Salmela , Teemu Aalto , Pekka Saravo Lars Jonsson , Dick Tärnström , Josef Boumedienne , Kristoffer Berglund , David Schnedier , Jukka-Pekka Laamanen , Dale Clarke , Marko Kauppinen ,Aki Petteri Berg .... Nån av alla dessa lär synas i TIK nästa säs... Rykten UT :
Uddan: ska man inte kunna kräva mer folk än 4500... ok att de blir fullt idag (eller?) men ska det bara gå att fylla arenan mot MoDo och i kvartsfinal. Ja då kommer vi inte kunna ta in era "stjärn" spelare heller ;-)
Mackelito: Du är rolig du! Vart hardu fått alla rykten ifrån? Är det för att någon skumraskfigur här inne Tyckt att vi skall värva en namngiven spelare, som du kallar dessa för rykten? Boumedienne? Aalto? Tärnström? Schneider? Laamanen? Clark? Nu får du ge dej, vart kommer dessa rykten ifrån? Källa?
Berglund: Gör som jag..Gå dit och få se det live:)..En fördel med att ha en lägenhet i Göteborg är när Timrå kommer på besök.Tror jag ska möta upp de på Landvetter
Jag tror jag kommit på vad det är som varit irriterande, Timrå får aldrig starta med samma förutsättningar som motståndarlaget. Vi ger motståndarna ett "sjuskåttas" handikapp.
Det som var så skönt med segern emot HV var att vi vann och det var lika försutsättning för båda lagen!
Har beställt matchen men tänker faktiskt skita i att titta på den. Detta är fanimej inte roligt längre. Jag vill inte se ett halvt Timrå längre. Visst kan dom göra en bragdinsats och vinna, men seriöst: vad fan är det frågan om?
Detta är helt jävla absurt. Väck mig när Timrå kan ställa upp med tre seniorfemmor.
Blizzard: Det är ni som gnäller. Jag skriver ju att fjunioren kommer att göra hattrick. PÅSTÅR dU atTT jag är NNORIRONSIKSK?!!!!!!111
Csly, alla skador gör matchen på sitt sätt extra intressant. Kan bli mycket misstag och därmed hawaii. Sen är det alltid gött med lite gallerkillar som åker skiten ur sig själv.
shinzawai: Visst kan matchen bli intressant ur ett flertal aspekter. Men att jämföra skadelägen lagen i mellan är väl inte riktigt rättvist? Timrå saknar avsevärt många fler spetskillar. Vi har hela vår förstalina indisponibel.
lungan: Det är ännu oklart om Robert Carlsson kör på i ytterligare ett år, men om han slutar kommer den forwardsplatsen troligtvis inte att fyllas upp av någon annan. – Jag tycker att vår forwardsuppsättning ser riktigt stark ut ...
ah j-vlar vad stark den ser ut de har man ju sett dom två senaste sässongerna!!! fy fan de här blir ju bara ett stort skämt!
Vi har för nästa säsong 12 stycken seniorer kontrakterade plus två 17åringar som egentligen borde spela i J-20 nästa år för att rätta upp den misserabla säsong som blev i år då de bara spelade med A-laget.
Vad händer om Hahl och Pärssinen och Pyrret och Hedström och Hynning och Tenkrat och Regin blir skadade nästa år?
Hur bred är truppen då?
Nä du Tomas Johansson, om du ska bygga ett lag bör Timrå ha 14 seniorer under kontrakt, för att säkerställa skador, skulle laget vara fullt kan de två överstående lånas ut till allsvenskan för tillfället.
Jag håller med om att vi inte behöver spetsa truppen men den måste breddas med svenska yngre spelare som ligger i den övreskalan bland de allsvenska spelarna!
Där de man breddar truppen med är in förstådda i att de kan bli både spel i elitserien och allsvenskan. Förläng med Oscar Johansson och kontraktera Alexander Larsson från Sundsvall men låna ut dem även till Sundsvall om de inte får plats i Timrås Trupp.
Ja Nubbens sista drag om att låta Oscar spela kvar i Sundsvall var ett stort misstag. Han skulle verkligen behövas nu.
Snoop: vi måste börja om från början känns som vi håller på kämpa med B-saker hela tiden nu ju! halv skadade spelare, ej motiverade spelar, en arena som "uppgraderas" hela tiden , näe usch för det här!!!
Wargh skadad som jag sa, och Hedman kommer inte heller till spel. Därmed fyra skadade backar. Vi får se till att spela 60 minuter i Timrås zon tror jag.
Krizan började stå på värmningen och var menad att stå, men vad Skarins falköga kunnat konstatera så klev han åt sidan och såg uppgiven/skadad ut, allt tyder på att Zacke står..
Detta är Modos laguppställning från hockeyligan om man klickar in på Live rapporten och sedan spelar statestik.
Dessutom, där du hitta infon om Wargh står det inte någonstans att Hahl inte är med vilket inte stämmer då han är borta ifrån dagens match.
Första femman 1 Oscar Hedman 1 Per-Åge Skröder 1 Niklas Sundström 1 Patrick Yetman Andra femman 2 Tommy Wargh 2 Pierre Hedin 2 Magnus Wernblom 2 Per Svartvadet 2 Andreas Salomonsson Tredje femman 3 Atvars Tribuncovs 3 Jens Westin 3 Peter Öberg 3 Oscar Steen 3 Andreas Molinder Fjärde femman 4 Stefan Espeland 4 Tobias Forsberg 4 Jari Tolsa 4 Fredrik Warg 4 Marcus Jonasén
Alla jublade när Pärssinen blev kvar....Alla skriker efter nytt kontrakt för Hahl.
Är det inte bättre att vi värvar spelare som faktiskt spelar matcher?
Nä nu får det vara slut på finnvärvningarna, de verkar ju bara vara att blåsa på dem för att de ska bli skadade.
Har i flera ögonen haft ögonen på Pyrret, vilken överjävulsk sniper. Men så fort han fick på sig en Timråtröja så visade han sitt rätta jag, glaslirare. fy fan.
Kevin O Shea: Måste det alltid stå skrivet i en Blaska ?? förändrar det något? javisst du kanske är en trogen t.e.x Dagbladet läsare , men dom hade lika fullt fel i att Månsson var på väg till TIK , SLUTVÄRVAT säger Johansson...
Det är här en lista på på TÄNKBARA , SÅNA SOM DET PRATATS OM I ÅR ELLER FÖRRA ÅRET , Schneider va klar för SAIK , men drog till NHL , men hamna i AHL , Sägs inte vilja spela där när man bara får spela i AHL ...
Teemu Aalto , Har spelat i Timrå IK , Två säs trivdes , ryktas om han ,