1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604392 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
KniveN: Jo men hur får jag fram nuvarande månadslön genom att se vad en spelare tjänade under kalenderåret 2007? Spelaren kan dessutom ha andra intäkter än bara det denne får från klubben. Ett annat bekymmer är ju att hockeylöner går efter hockeysäsongen som tar slut ut i maj så genom att se en arslön över ett kalenderår gör ju det hela svårare att räkna på. Den årslönen är ju ifrån två olika kontrakt.

Så jag är fortsatt nyfiken hur Mackelito fått fram så exakta siffror...

JimmyH: Man kan se folks intäkter men det kan ju innebära andra saker än lön och dom uppgifterna man ser nu är ifrån 07.

JimmyH: Om du har tid o lite att göra så kan du göra din egen taxeringskatalog där.
Finns tydligen folk som är roade av sånt. :)

Mackelito: Jag är väldigt osäker på att just dessa siffror har stått i aftonbladet. Har du nån länk?

Ratsit? Är den där sidan där man kan betala för att få kreditupplysning om folk. Kan man se hockeyspelares månadslöner där?

JimmyH: Har stått i Aftonbladet osv flera gånger vad alla i ESlagen tjänar , går att kolla på Ratsit också...

Mackelito: Hur har du fått fram dessa siffror?

FM: Det trodde jag du kunde räkna ut själv....

Granström 85 000
Crippe 90 000
Arlbrandt ifall han går till ES 130 000

Mackelito: Du som har koll,vad ligger Arlbandt,Jonatan G och Crippe på i månadslön då?

Mackelito: Jag har inte sagt att jag vill ha Pär Arlbrandt i Timrå. Det är för tidigt att säga något kring det. Jag vill veta vilka vi får behålla först och främst.

Sedan så får vi se vad vi behöver fylla på med för spelare och spelartyper efter det. Det som redan står klart idagsläget är att vi behöver en riktigt bra center.

JimmyH: Jag förstår mycket väl att man måste ha en spelare som Arlbrandt i de två förtakedjorna i lag som Rögle och SSK , att han skulle ersätta Pyörälä var mer ett skämt så ta intedet som någon seriös tanke...

Men du självtycker alltså att Arlbrandt skulle vara en bra värvning , han är ju inte billig om du trodde det, då ser jag hellre att man värvar en spelare som Jonathan Granström han har dock kontrakt men en sån spelartyp som inteär så dyr , Crippe kanske är en ännu bättre jämförelse...

Vill du ha en spelare som Arlbrandt i Timrå i någon av de 2 första kedjorna så okej ..

Mackelito: Ska man ha Pär Arlbrandt så ska man inte ha honom i en fjärdekedja. Det är väl främst därför som spel i Elitserien inte har fungerat för honom. Han ska spela powerplay och ha bra med istid. Då kan han fungera.

Sedan så förstår jag inte hur du kan ha så svårt att förstå hur saker och ting fungerar. Alla lag anmäler intresse för många spelare som det aldrig blir någon värvning av. Allt är ju fortfarande väldigt löst kring vilka som blir kvar och liknande. Att du sedan drar kopplingen till att han ska ersätta Pyörälä helt ifrån luften är ju bara pinsamt.

Höj nivån, tack!

Fattar inte varför man vill ha en spelare som inte håller måttet för es , tre säsi ES utan att vara bra räcker för att visa att man inte håller...

Är det ersättaren för Pyörälä månne?? isf ett riktigt nedköp max 4 kedjan för Albrandt...

Mackelito: Jag ber om ursäkt att jag vilseledde dig mfl då.
Men idagens TÅ står det att Timo förmodligen spelar. Men det visse du väl förmodligen redan, men för er övriga kanske det var en glädjande nyhet.

RTS: Båda dom där är inte direkt nyheter....

Cartman: Var väl ett hett namn för Timrå? Men skadade väl sig?

jens_88: Eliteprospects, men länken fungerade inte

Cartman: Något du bara hört från en kompis eller finns det några skrivna rykten om det hela?

Byron Ritchie verkar vara på väg till elitserien nästa säsång, till Timrå??

RocknRolf2: ja jag har aldrig någonsin varit så less på någon spelare som jag var på RJ i fjol i grundserien . personligen tycker jag han varit snäppet bättre i år .. eller också har han bara överglänsts av blixten själv . kimmo . . kul de där att vi alla har spelare som vi har en mindre toleransnivå med .. vi blir lite enögda på något sätt . jag tex har väldigt lätt att se kimmos misstag . och han som man inte får prata om .. medans om tex lectonen drar på sej en dum utvisning så reagerar man på ett annat sätt .. .

Laken: Alltså ska han ha betydligt lägre lön om han nu stannar. Faktum är att jag personligen kommer höra av mig till Linkan med diverse frågor om man förlänger med RJ.

RocknRolf2: Hittar man ett klockrent alternativ (som enligt din mening säkerligen kan vara vem som helst hehe) så är jag för att släppa RJ.

Men eftersom ledningen resonerar som så att de vill strama åt lönebudgeten, hoppas jag att RJ (150k i månaden?) enbart erbjuds runt 70-80k i månaden - då kan han eventuellt kanske kanske få stanna (inte bestämt mig än).
Han är ju trots allt "ung" och jag tycker han spelat upp sig på senare tid.
Men sedan, om man nu skulle "tappa" honom, vem ska då in? Det finns ju fan ju knappt klockrena alternativ till ett ok pris.

Hur ser allsvenskans backar ut? Borde ju finnas nåt guldkorn där som är ung och lovande till en billig penning? Det kanske du Laken har koll på?

Vi kanske borde ta hit Knark-Finnen ändå till en billig penning.

Förövrigt ser jag gärna att vi satsar mer på egna spelare till nästa säsong. Visst känns det speciellt skönt när våra grabbar gör bra ifrån sig? Moe, Erixon och Lander har ju knappast gjort någon besviken. Jag hoppas verkligen Sean-Michel Sunnqvist får chansen till nästa säsong - därför han räknar jag som egen produkt.

RocknRolf2: Jag tror RJ är ganska dyr jag...

RocknRolf2: Sätt Sanny brevid Skogs och guldet är klart nästa säsong! ;-)

Yellowcard: RJ går från genomusel till bara normaldålig. I matcher som Rögle borta, samtliga Modo borta och DIF borta förra gången har han stått för insatser som är så usla att man saknar ord. Kontraktet upphör - perfekt! Satsa på nån annan. Och jag vägrar tro att RJ är "billig" innan jag får bevis på det.

Laken: Skogs har ett finfint treårskontrakt så han ska kunna spela bra utan att ha en världsstjärna bredvid sig. Han har HAFT förtroende ja, det behöver väl inte betyda att man ska ge honom förtroende framöver? Som sagt, ge han en chans i början av nästa säsong, spelar han fortfarande lika dåligt (högst troligt) så bänka honom för all framtid, då lessnar han nog snart.

Uno Gordon hade helt rätt om Skogs. Och om att värva från Mora öht. Man ska fan passa sig att värva från gnuggargäng. Där är det inte komponenterna som ligger bakom de ev framgångar lagen har. Och Det är ju inte bara Timrå som gått på nitar från Mora direkt.

RocknRolf2: Men visst har väl RJ spelat upp sig på senare tid? Hans stora problem är ju dessa jävla utvisningar. Skogs får vi leva med, kanske behöver en säsong på sig att komma till rätta?

Ambroo: Håller med, men som sagt jag tror han (T.S) kan växa med en stor, defensiv klippa brevid sig i backparet...

RocknRolf2: Förtroende har han ju haft under säsongen. Han blir kvar, är i alla fall mitt tips!

Robin är 60/40 att han blir kvar.
Persson är 10/90 att han blir kvar.
Lotvonen är 1/99 att han blir kvar.

RocknRolf2: Kokko ville ju också ha ett kontrakt där strax före jul, och TJ avvaktade har jag för mig

Laken: Han skulle nog vilja flytta om han inte får något förtroende alls. Och blir det dyrt kan det väl ändå inte bli dyrare än att ha kvar honom 2 år till? Skogs är så dålig att han FÖRSTÖR för laget. Och sådana spelare kan vi väl ändå inte ha eller?

Laken: Har det inte blivit nån bättring till jul, om han nu är kvar efter sommaren, så finns det inga andra utvägar och då tror jag inte heller han själv protesterar. Det finns säkert en stol ledig hemma vid Micke Simons köksbord...

superfalle: Men på två säsonger kan man väl fan inte leva på att man var bra i några matcher i ett slutspel?! Skulle fler spela som RJ gjorde förra säsongen skulle vi ALDRIG ha gått till slutspel in the first place!

Det skulle vara tragiskt att man inte förlänger med Kokko (som också var klassen bättre än RJ i slutspelet) men att man ev förlänger med RJ. Och visst, Kokko var inte särskilt bra innan slutspelet ifjol heller, men när han var som sämst var han ändå MYCKET bättre än den genomsnittlige RJ. Så endimensionell som RJ är i sitt spel vet jag inte när jag har sett nån back i Timrå förut.

RocknRolf2: För att riva måste HAN SJÄLV vilja flytta på sig! Och det tvekar jag på att han vill. Annars är det väl kotym att klubben betalar 2/3 av den kvarvarande lönen i ett engångsbelopp???
Och det blir, om så är fallet, dyrt.

RocknRolf2: tyckte du RJ var dålig i slutspelet förra året . han vart en helt annan kille match 56 ..

RocknRolf2: Ja, Tenkrat (min favorit) får inte lämna!!!

RocknRolf2: Varför? Det finns garanterat andra lag som nappar på honom.

Någon med taxeringskalender som kan slå upp Robin Jonsson?

Ambroo: De låter kanon !!

Skarin: I Skogs fall kommer man inte våga bryta kontraktet.

Snoop: Ja...

ersson: Man får väl ge honom en chans i sisådär 10-15 matcher nästa säsong. Är han lika genomusel då så bänka honom konsekvent och ge han ett förslag på nån halvmille eller så.

Ambroo: Om jag säger så här då, vill han stanna i Timrå eller vill han spela nån annanstans i Sverige ? :P

Laken: Det där med att bryta ett kontrakt går ju om man bara vill, vill, vill. Inte minst om båda parterna är med på det.

Snoop: Jag hoppas som FAN att Tenkrat STANNAR. Han spelar med energi och fart varenda match. Oerhört viktigt!

Bara en grov fundering.
Det skulle inte gå att köpa ut Skogs från sitt kontrakt kanske?

Och Skogs tjänar vad jag har hört över 100k i månaden. I tre år. Det kontraktet är alltså värt minst en 3-4 mille. Puuh. Riv, riv, riv!

Snoop: Vem har sagt att nåt är klart?

Laken: Man skrev fyra år med Jonte.

« · 1129388 · »