1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604392 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
KniveN: Jo men hur får jag fram nuvarande månadslön genom att se vad en spelare tjänade under kalenderåret 2007? Spelaren kan dessutom ha andra intäkter än bara det denne får från klubben. Ett annat bekymmer är ju att hockeylöner går efter hockeysäsongen som tar slut ut i maj så genom att se en arslön över ett kalenderår gör ju det hela svårare att räkna på. Den årslönen är ju ifrån två olika kontrakt.

Så jag är fortsatt nyfiken hur Mackelito fått fram så exakta siffror...

KniveN: Spelare får även en stor del av sin ersättning inbetald till pensionsförsäkringar istället för utbetald i lön och de inkomsterna ser man inte i taxerad inkomst än.

Mackelito gissar bara.

El Maco: Han är nog synsk. Det har jag alltid velat vara.

Arlbrandt är intressant om han har växt på sig lite. Sist i SSK var han nog Elitseriens sämsta närkampsspelare. Men visst borde han ha potential att lyckas klart bättre än vad han presterade där.

Jag är egentligen redan rätt nöjd. Eller jag är nöjd. På grund av en dålig och knepigt genomtänkt silly season blev målsättningen den här säsongen att fixa nytt kontrakt. Och det är grejat. Nu är det läge att göra sig av med lite dökött och värva in några nya intressanta namn. Och det känns positivt, silly season 09/10 börjar bra med många intressanta namn i luften.

Till er som vill ha förlängt kontrakt med RJ: Tycker ni dagens RJ sett till vad han presterat i Timrå de här säsongerna skulle vara en bra värvning? Som en av de "etablerade" backarna?

Skulle Timrå värva den där sopan Arlbrandt så kan vi kyssa elitserien hejdå. Då ser jag hellre en bunt fjortisar från Timrås juniorled i truppen.

Eller?! (hans statistik är ju värdelös).

2006-2007 Rögle Allsvenskan 45 25 47 72 14
2007-2008 Södertälje Elitserien 26 1 1 2 6
  Klagenfurter AC Austria 12 5 3 8 22
2008-2009 Västerås Allsvenskan 36 26 42 68 48

dr-nix: Praktfiasko i Södertälje men samtidigt är ju även Södertälje en annan stavning för ordet flopp så där är det svårt att lyckas.

RocknRolf2: du lyckas man inte i  SSK så kan man knappast lyckas i någon annan Elitserieklubb hellre.

dr-nix: heller even.

dr-nix: Klart man kan.

RocknRolf2: höhö, vi får väl se :)

RocknRolf2: Robin använder kroppen bra, känns som att han toppar ligan i snygga tacklingar i serien. Men i övrigt är det svårt att se någon sylvass spetskompetens. Han har inte utvecklats i år, nästan gått bakåt.

dr-nix: Frågan är ju hur han matchades i SSK? Lite speltid i 4de? Han har ju schysst stats ifrån allsvenskan, hur man nu ska värdemäta det. Klurigt det där - en spelare kan ju göra 5 poäng mot skitlag som Mariestad eller Sundsvall och helt plötsligt se ut som en stjärna i statistiken.

dr-nix: Tja, jag har ju inte sagt att jag tror Arlbrandt skulle vara succe här. Om det nu skulle bli så. Men av princip kan givetvis en SSK-flopp lyckas på annan ort.

Då är det väl värre att värva en ytterforward som har floppat i allsvenska Malmö i ett läge när hela klubben skriker efter en center.

Förresten, förläng INTE med Bogg. Han är 33 bast, ser seg ut och kommer INTE bli bättre nästa säsong. Dessutom finns det inget som tyder på att han skulle vara särskilt billig. Han borde satsa på Österrike eller nåt sånt

El Maco: Han har fått in några snygga open-ice ja, jag kan ge honom det. Men att han skulle vara en stark närkampsspelare köper jag däremot inte. Därav alla idiotiska utvisningar med klubban.

dr-nix:

"du lyckas man inte i SSK så kan man knappast lyckas i någon annan Elitserieklubb hellre"

*host* Wandell *host*

Mackelito: haha alla rykten går till Timrå och Skellefteå behöver inte dom andra lagen några spelar xD

RocknRolf2: jag var ironisk :P

Blizzard: Tänkte ocksåpå det när jag såg de... eller så är det bara TIKS och SAIKS värvningar som läcker så pass mkt och de e ju tur...

RocknRolf2: Det är som för gubben i korgen i Kåldolmar & Kalsipper (referensvarning: 70-talister med proggiga föräldrar only), de fastnar i skägget

dr-nix: Arlbrandt sa in en intervju att floppen i SSK mest berode på deras sätt att spela, defensift. Och arlbrandt är ju en superoffensiv spelare.
Och timrå är väll kända för att spela en fartfylld offensiv hockey, så han skulle nog kunna gå in och spela bra i en andrakedja i Timrå tror jag.

Cartman: nu är iofs jag liten också , men jag spelar inte hockey . Arlbrandt är bara 172 cm lång .

Olle: Han fick sex matcher i SSK som nittonåring, det säger väl inte så mycket. Förresten så skulle vi behöva honom i pre-Dallasform nu, den har han inte varit i närheten av.

Cartman: som sagt, jag var ironisk.

Andersson: Timo Pärssinen är bara 178 också =) Så det kan gå, men visst saknar men de där stora tunga spelarna i Timrå känns inte som någon riktigt kan trycka till....förutom nr 17 och några andra....

T T: Man poängen har fortsatt att rulla in, det är ju alltid possitivt, kude dock försöka att kumma upp i s.k "pre-dallasform" när det gäller målskyttet. Ledde inte han skytteligan en bit in på säsången.

Nu har vi två spelar över 40p på en säsång, när senast hände det.(och då har det varigt lite utav ett mellanår)

Blizzard: jo nått kylskåp (med snabba skridskor) skulle behövas?

Har Keith Tkachuk kontrakt nästa år ? ;)

Cartman: är Wandell uppe på 40 ?

Andersson: 14 mål och 26 ass på 46 matcher

Andersson: yup

2008-2009 Timrå Elitserien 46 14 26 40 24
  Dallas Stars NHL 4 1 0 1 0

dr-nix: ja två spelare på 40 poäng i truppen har nog .... aldrig (?) hänt . inte under en säsong i elitserien iaf (tror jag)

Andersson: Vem hade kunnat tro det när han presenterades:)

Cartman: Inte jag , jag trodde på runt 15 poäng

Mackelito: Fingetoppskänsla á la Per Nygårds

Andersson: inte sedan återkomsten i Elitserien iaf (orkar inte gå längre bak än så). Närmast var nog vi nog 02/03 då Nordgren-Krykov-Robban bildade den där fruktade linan

1.  Niklas Nordgren (F) 47 20 23 43 40
2.  Valeri Krykov (F) 50 11 27 38 36

Mackelito: precis , mina förväntningar på Wandell var nånstans 10-20 poäng

Cartman: Just att två spelare för första gången hamnar +40 i poäng är väl lite av ett underbetyg till övriga och allra helst när det som sagt handlar om ett mellanår. Man blir dessutom än mer mörkrädd när bägge dessa knappast spelar här till hösten.

JimmyH: Var lite det jag menade när jag skrev att det var från 2007 och handlade om intäkter och inte lön.

Tror ni Warg kan vara aktuell till nästa säsong?

Yellowcard: Warg?? Vad ska vi med avdankad föredetting till? Nä, han gjorde sitt val häromåret.....

mikenomad: Såg nu han hade kontrakt för nästa säsong också. Men jag tror inte han är en avdankad föredetting - det är nog modo som gör han dålig.

Yellowcard: Han har redan varit där för länge för att kunna ändra sitt spel nu...

Ingen fler än jag som tycker att Christian Söderström bör erbjudas ett kontrakt i Timrå IK nästa säsong? Han har varit smått fenomenal i SKAIK med ett facit man visste han besatt men inte trodde han skulle uppfylla.

I gårdagens match - oavsett all frustration och två utvisningar - var han den som ville mest och som dessutom visade prov på ett enormt spelsinne. Den killen har utvecklats E N O R M T under sin tid i Skellefteå. Han har vuxit på sig och verkligen bevisat att han besitter enormt goda kunskaper.

Frågan är om föreningen vill ha tillbaka honom eller om nya personer i ledande befattning måste in, innan han eventuellt  kan bli aktuell. Personligen ser jag gärna att man bjuder in Chrippe över en kopp kaffe och sonderar terrängen en aning. Han är för bra för att låta stoltheten gå före kompetensen.

Vad tycker ni andra?

250kg kärlek: Jag tycker som du.

Ambroo:
Efter omg 20 i höstas låg vi sist, modo 2:a och rögle 3:a.

Jag är nöjd som det är nu jag, med modo och rögle får hemskt gärna byta plats innan det är klart :))

250kg kärlek: det tycker jag också, som sagt han syntes mest (tillsammans med koskekorva), visade både vilja och farlighet. Sen har har inte lagt av med att kliva av isen blixtsnabbt (minns inte om han alltid var p-nödig eller nåt)

250kg kärlek:

Tycker att det är klädsamt när spelare vill/kan återvända till moderklubben. Under förutsättningen att denne kan ta en plats.

Per HApps: håller med speciellt när de kan bidra med både hjärta o skicklighet

Lagkapten:
Men jag har på känn att om nu #10 vill hem till moderklubben så finns det en befogad oro att inte det kommer att bli av på grund av ryktena att TJ och Janne S inte längre "firar jul ihop" så att säg.

Per HApps: Då får the fat cat step down. Jag vill ha Crippe i Timrå!

« · 1129388 · »