1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604421 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Mappe: Haha. Ja lustigt att dom tycker det är dåligt att de förhandlas med deras spelare mitt under slutspel..

Blizzard och Maggan: Bra, då säger vi så :) Sen så tror jag nog att de flesta spelarfruar/flickvänner bör vara bra på engelska. Lite konstigt att det inte funkar i Karlstad. Tråkiga fruar de verkar ha :P

Heleniz:

"Ser att Lee goren vill lämna Karlstad för att frugan inte kan prata engelska med någon, be Sonny ta hit sin familj osså värva vi goren ;)

Snoop @ Timrå 2009-03-07 13:08 | | Permalänk "

Heleniz: Ja det hade ju blivit perfekt. :)

Kattgubben: Goren vill lämna FBK efter säsongen på grund av familjesituationen. Hans familj anser sig inte ha något socialt umgänge. Ta hit honom så kan de hänga med Sonnenbergs familj som iaf lär ska vara här i en månad eller nåt. Sen så finns massa spelare som har fru och barn som frugan borde kunna bli kompis med =)

El Maco:

Minns att jag gick i berserk när Matthiasson skrev ett 3-årskontrakt med MIF Redhawks. Tjatade bland annat om att han klantade bort sin karriär. Och ja, rent hockeymässigt hade jag i princip rätt, Malmö var på dekis och inom ett år var han nere i allsvenskan. En rejäl nergång för en man som gjort 20 mål/säsong i ett slutspelslag. Hade Matthiasson varit kvar iTimrå hade han garanterat spelat på högre nivå idag än i Österrike.

El Maco:

Mikael Lind, Daniel Casselståhl och Per Hallin får gå i kategorin hemflyttare.

Lars Jonsson, HV.

El Maco: Tussen och Mille kanske?

Om man skulle byta tråd och kommentera spelare som värvats från oss av andra elitserieklubbar sedan vi gick upp:

Bättre:
Chrippe,
Marttinen

Sämre;
Riku Hahl,
Linus Fagemo

Usla
Martin Lindman
Fredrik Warg

Särskilt de två sista lämnade som landslagsmän och är idag... Tja. Notera att de två som gått framåt släpptes mitt under säsongen.

Några andra exempel att ta upp?

Mackelito: Hur resonerar du?

Cartman: Nej Tack..

Som denne back, blev just ledig på marknaden.

För övrigt så hoppas jag INTE att vi värvar Pierre Johnsson. Han kan säkert hålla samma nivå som RJ och lite bättre till och med, men vi behöver en stomme på flera BRA backar.

Paddan: Vet mycket väl det, men många spelare återvänder endå eller åtminstonde försöker få kontrakt igen som Riku Hahl t.ex

T T: Som jag förstått det såt trivdes båda bra i Timrå och Frella jag är fullt medveten om att Nordgren först spelade i NHL och sedan valde Schweiz där han fortfarande spelar... Nordgren hoppade på ett minst sagt sista minuten kontrakt med Carolina , efter en ganska bra säsong med lite spel i några EHT turneringar...
Det tycker jag tyder på att man tror sig utvecklas bättre på andra håll...

Samma för Sanny , stabil elitspelare med flera EHT turneringar på meritlistan, men ändock väljer man att pröva lyckan i en annan liga som dessutom inte är nå vidare bättre... Och då beror det på att man tror att man har bättre chans för landslagsspel, merpengar och att utvecklas bättre...

Mackelito: Davidsson har redan hunnit med en NHL-sejour.

Mackelito: Sanny gjorde trots allt sex säsonger i TIK. Inget konstogt med att man flyttar sen och i hans fall mestadels för pengarna det ger.

Mackelito: Två killar som valde NHL/Schweiz är väl inget bra exempel på "flyktbenägna" vad du än lägger för värdering i det ordet.

Mackelito: Nordgren? Han lämnade väl ändå för NHL och valde sen äventyret och pengarna i Schweiz.

T T: Ingen stat, men kolla på spelare som Davidsson och Thörnberg, dom stannar i sitt lag trots ett flertal NHL kontrakt , även fast Martin lär åka över i år..

Titta på Sanny , Nordgren , två praktexempel på spelare som flyttar utan riktig anledning utan mest hoppar på tåget för att man tror sig kunna bli bättre i en annan klubb / vinna mer...

Mitt Silly Dream Team ser ut så här inför nästa år...

Målvakt: NY - Åkerlund
1 Backpar
Sami Lepistö - Anssi Salmela

2 Backpar
Moe - Styf

3 Backpar
Erixon - Sanny

Extraback T Skogs om han blir löst från kontraktet kan Segersten ta denna plats..

1linen
Pesonen Leino Pärssinen
2 linen
Tenkrat NY Hynning
3 linen
Sonnenberg Andersson NY
4 linen
Sundh Lander Pääjärvi

Reserv /Utlånad Jeppe

Tränare NY - NY

Klubbledning NYYY

Jag tror vi skulle kunna fightas om guldet med detta lag..

mikenomad: Så länge man betalar så varken skäl man eller kidnappar, man köper en bil, man köper ett hus, men köper man en människa, si det går inte i sverige för då är man som köpare en torsk, och säljaren en hallick, och i sammanhanget borde då spelaren bedriva hor, och det får man inte aj aj,,,

Nä då döper vi det till en modernare form av slavhandel, där den store massa får sin slav om han kan bettala messt, och erbjuda bässta förmånerna, som egen hydda, och mat en gång om dagen, rycktet säger att vissa slavar får äta sammtidigt som den store massa, dvs de får mat så de blir mätta,,

Lite skillnad mot på kotakintis tid då slaven vart köpt på auktion på stora torget av den store massa som betalade minst, han skulle haft en agent som förhandlade åt han,,,,Men då hade ju inte Rötter funnis,,,

persson: PPV*

Mackelito: man har ju sitt kära dreambox, blir pvv då:) tack.

Mackelito:

"Timrås så kallade stjärnlirare är väldigt flyktbenägna"

Har du någon statistik på detta jämfört med andra klubbar eller är det bara ytterligare en floskel från dig?

persson:
Eller om du vill se den streamad så är det här...
p2ptv.se/2009/03/09/1900-elitserien-kvartsfinal-37-timra-ik-vs-hv-71/

persson: Ingen ,PPV

nån som vet vilken kanal dom visar timrå på?

Ang. Expressens artikel om arslets intresse för Lello; inte säger man att man stjäl när det handlar om människor, det kallas väl kidnappning då?

fredriko74: Exakt så skrev jag i ett inlägg tidigare , men då ville polisen kommentera hur jag kunde veta att han fick mer lön erbjudet av Timrå ..

Mackelito: Det kan möjligtvis inte vara så enkelt bara att Frölunda erbjöd ett paket som totalt sett var mer lockande än det som Timrå kunde erbjuda honom ?

Med paket menar jag med Sociala biten, bonusar, lägenhet , mm mm

Mackelito: Iofs behöver de inte vara sant medtanke å att ni enligt dig har dålig inside där i Timrå...

T T: Men duskojar va , det snackades oerhört mycket här på HS , om att Timrå bjöd högre lön men att Riku valde Indianerna ändå...

Mackelito:

"Riku bytte till Frölunda trots att vi bjöd högre lön"

Jag tror att jag måste flytta till Östersund jag också, här i Sundsvall/Timrå har vi aldrig lika bra insidekunskap som er.

JimmyH: Mikko L bor på Örnen.

Snoop: Beror på att Timrås så kallade sjtärnlirare är väldigt flyktbenägna , vet ej vad det beror på men kolla bara på Sanny , Nordgren Riku osv. osv...

Kanske tror man att det är så mycket bättre att spela i en annan klubb p.g.a att man har mer långsiktiga planer, med det menar jag , stor arena , riktigt vass tränare , andra riktigt bra hockeyspelare som är sociala , av dessa tre andledningar var det ju som Riku bytte till Frölunda trots att vi bjöd högre lön...

Jag tror att när vi fått arenan klar i S-Vall , och värvat en väldigt omtyckt tränare, och om vi dessutom har flera stjärnor i laget under kontrakt , då tror jag att föreningen Timrå IK kommer växa igenom att klubben blir mer lik Frölunda , och ni ser ju vilka världstjärnor dom har i sitt lag , nästan alla i ES vill spela i Frölunda p.g.a av många anledningar...

Så länge vi har en arena med Allsvenskt mått får vi räkna med att stjärnspelare inte stannar så mycket mer än 1-2 år ..

Men snart, snart hoppas jag att det skall kunna bli de 5 stora klubbarna Sverige istället för de 4 ....

T T: Ja på Kalle funka det bra, han började spela en jäkla matcher ;-)

Lotvonen kanske skulle acceptera ett Kalle K-kontrakt (pay-as-you-play). Är han skadad eller 7-8 blir det bara en låg grundlön. Alternativt skulle ju Lehtonen kunna gå ner 10%...

T T: Nu var du dummare än du är.

Platsen var inte det viktiga utan att det finns fördelar av de vill bo på samma plats. Sedan om det är örnen eller någon annanstans kanske inte har så stor betydelse.

Nu vet jag inte ens om just Lehtonen bor där men ändå. Oavsett om du är en professionell hockeyspelare eller inte så är det nog alltid lite mysigare med social trygghet för familjen.

Sedan om ens Lotvonen själv vill vara kvar vet ju inte jag. Jag bara funderade kring varför det kändes rätt med Timrå för ett år sedan om nu Frölunda är så mäktiga och bra.

T T: Arbetsmiljö, arbetskamrater har ofta en stor inverkan. Hur relationen mellan Lehtonen och Lotvonen ser ut vet jag dock ingenting om.

JimmyH: För att TIK har lägenheter att erbjuda där?

T T: Varför bosätter sig de flesta av Timrås finnar på örnen?

JimmyH: Men det är väl ändå lite märkligt om ett ja eller nej skulle bero på en sådan sak för en professionell spelare.

JimmyH: Vi kan säga till Lello att Lotvonen får ett kontrakt men när Lello skrivit på dumpar vi Lotvonen =) Där är the final solution!

Ikväll blir de hårda tag . Challe är beredd .....

Blizzard: Jag har inte påstått något. Jag ställde bara en öppen fråga.

Lehtonen tackade nej till Frölunda förra våren och valde Timrå. Hur kommer det sig?

JimmyH: Så vi ska betala en dyr Lehtonen samtidigt som vi ska casha upp för en back som är totalt kass??

Måste vara bättre att fixa en till bra finsk back.

Jag skriver i rätt tråd.

Undra om det går att behålla Lehtonen genom att behålla Lotvonen?

« · 1140044 · »