1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604424 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Mappe: Haha. Ja lustigt att dom tycker det är dåligt att de förhandlas med deras spelare mitt under slutspel..

Mappe: Ja tydligen är det skillnad på mitt och ditt enl Loob. Mitt lag ska ni INTE prata med, medan ditt lag inte betyder så mycket för oss.

Jag säger bara: What goes around, comes around.....

actionleif: Fjollor.
Dom får smaka på det dom själva sysslar med. När stora starka NHL kommer kan lilla FBK bara gråta ut i pressen men när FBK i ES är "stora starka" FBK då går det bra eftersom man är såå stor.

Kastar sten i glashus är vad dom gör!

Hahl Bundy: Looben och Co har väl lärt sig av Kikki Danielsson...

Mediahoror!

Hahl Bundy: Håller med. Jävla fjanteri att springa och gnälla på NHL när man tydligen håller på med samma sak själv. Bara hoppas Bagarn stannar... hoppas att vill försvara SM-guldet nästa sässe. Då är det ju klart o betalt!

Konstigt nog verkar ingen ha skickat länken där AB säger att JH är helt klar för FBK....

ÄVen massa andra rykten , exempelvis att TIK är intresserad av Lindgren, kom ihåg vem ni hörde de först av...
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/timra/article4615001.ab

Mackelito: JH???

Mena du tillexempel ett sådant inlägg:

"Sånt här skit börjar ju nästan bli standard då Timrå spelar slutspel. Ska deet vara så jävla svårt att hålla locket på. Respektlöst

jonmannen @ Sundsvall Länktips Idag kl. 08:09 | | Permalänk "

Blizzard: JH kan vara Jonte. Kanske Jimi Hendrix. Eller Janne Hallman. Eller jag själv förresten.

Jag kan på en gång dementera att jag skulle vara klar för Färjestad. Det ligger ingen sanning i det.

nu är Färjestad sura , en kille från NHL kontaktar en av deras spelare mitt under slutspelet , skandal

vilka var det som värvade Johan Andersson idag då? Eller har Loob ensamrätt på att strunta i transfer-regler ?

Andersson: Det känns som att vad än jag gör idag så läser jag samma sak.

Är det bara jag eller har vi hört den förut?

Hur mycket sanning ligger det i att fredrik lindgren skulle vara påväg till timrå?

Lärking som dömmer

Missade helt vad det stod i tifot. Någon som kan upplysa mig?

Det var väl ingen femstjärnig artikel om Bagarn just i detta nu det där inte.

Och Pyörälä jagas av Jerusalem, men det var väl mer allmänt känt kanske. Utmärkt då att vi möter just Håve så han kan visa vart skåpet ska stå menar jag.

Känns iaf tryggt med Sonnenberg (som inte ens är eller passar som center), Lander och Samuelsson som vår centeruppsättning till nästa säsong......eller nåt.

Och Lindgren (påminner om Skogs fast bättre), Arlbrandt, Andersson, Seikola och Olausson. Niklas Olausson.

Men just ja, det där är ju bara silly season.

Nu är nu och nu är en bra tid.

Skarin:
Lindgren - Ja tack! I en helt annan klass än illusionen Skogs.
Seikola - Etablerad finsk back. Bra ersättare till Lotvonen
Olausson/Arlbrandt - Är dem inte för dyra så
Jonas Andersson - Varit topp 3 i Kärpät. Ja tack!

RocknRolf2:

"Lindgren - Ja tack! I en helt annan klass än illusionen Skogs."
Skogs och Lindgren i samma backpar då eller? Eller blir det med Moe eller Erixon? Gör man sig av med Skogs köper jag Lindgren som ersättare.

"Seikola - Etablerad finsk back. Bra ersättare till Lotvonen"
Seikola är en offensiv back och så långt ifrån Lotvonen du kan komma (även om Lotvo inte är en stjärna i defensiven).

"Olausson/Arlbrandt - Är dem inte för dyra så"
Arlbrandt kan vara en chansning som går hem, helt klart.

"Jonas Andersson - Varit topp 3 i Kärpät. Ja tack!"
Ja tack.

Skarin: Jo men ingenting säger ju att man måste ersättare förlorade spelare med samma spelartyper. Lindgren är en bra back och det behöver vi oavsett om Skogs är kvar i laget eller inte. Backsidan behöver alla bra backar den kan få. Lindgren kanske hamnar med Styf eller Lehtonen (eller Lehtonens ersättare?). Seikola tycker jag är minst jämnbördig med Lotvonen defensivt och han är betydligt bättre i skridskoåkning och offensiv.

Skogs tycker jag man ska kasta bort, han är ju 25år och kommer knappast bli bättre. -_-

RocknRolf2: Fast har inte Lindgren fått ungefär samma skit som Skogs i år? Skillnaden är väl att han är äldre och har lite fler landskamper på sitt samvete.

Skogs är ju för f-n bara 25år, han kommer kanske inte utvecklas hur mycket som helst till men nog fan kommer han bli bättre om man har tålamod. Är karln svindyr lönemässigt så borde man kanske kolla över hans situation men annars borde man kanske ha en gnuta tålamod...

Frella: Kanske det, fast han har ju ändå grundkapacitet och jämnhet som är betydligt högre än Tomas-jag-har-bara-gjort-en-bra-säsong-någonsin-Skogs.

Det måste ju gå att lösa Skogs på nåt vis.

Frella: Jo det stämmer av vad jag läst. Dessutom är ju Lindgren skadebenägen ;)

Skarin: låter ju som en timrå-värvning...

dr-nix: Håller med dig angående Skogs, tålamod....men inte mer än 2 sässar. RJ har vi haft tålamod med nu ska han va färdigutvecklad tycker jag hehe.

haha men muntergökar! Vi ligger under 1-0 och är helt klart med i matchen.

Yellowcard: Ja vi ska ju vinna med 5-1, så hv har gjort sitt mål nu dom.

Snoop: thats the spirit!=)

Yellowcard: Ja fan, 1-0 i hockey är ingenting så bara hoppas hv känner sig säkra så kör vi på utav bara helskotta nu.

Snoop: 1-1 tycker jag det borde ha stått efter första med tanke på våra lägen i början och sedan Skogs.. Ja ja, vi spelar betydligt bättre nu än tidigare bortamatcher - men vi har fortfarande en bit att gå för att komma upp i klassisk Timråform. Nu börjar andra snart, nu kör vi!!

Snoop: Ska man vara olycksbådande så stod det ju 1-0 även i förra matchen i Jönköping efter en period.....

Rooster23: Men den här matchen är inte alls lik den, synn att Hynning brände ett riktigt bra läge, vi måste sätta dit chanserna.

gör mål nu då... skulle svida extra eftersom det var en too many players on the ice :D

YES SIREEE BOB!!! :D

Hynning revanscherar sig direkt! Mer sånt!

Kattgubben: Härligt Sebbe gör ett bra skott på mål där så de blir enkelt på retur, bra !

yää :D

Snoop: Vårt powerplay rockar verklligen! Surrealistiskt att vi gör mål, men HV gör det inte...

Fast det skulle man väl inte sagt...

hmmm...

lincoln: Nej usch. Tyst!

Då är det dags att damma av den här gamla tråden...

Tack för i år alla spelare! - se nu till att förlänga med Oscar Sundh och Åkerlund

Kevin O Shea: Jag röstar på att Timrå gör klart med kuben och vimmelborg till nästa säsongs slutspel.

Kevin O Shea: Hynning ! - ...men är det för sent???

Hoppsan, HV tror visst att matchen redan är slut.

Inte riktigt Lehtonens slutspel det här...om man säger så...

Man ska fan ha en eloge för att man absolut inte viker ner sig utan krigar in i de sista, sen har lello haft mycket emot sig i detta slutspel tyvärr.

Tack för dramatiken, Timrå IK! Men snacka om att Lehtonen blev olycksgubbe till slut. Blev han knäckt i och med förra matchen eller?

Kevin O Shea: Synd att de fick vända upp och sätta press på Lechtonen, en flipp förbi från honom och vi hade haft nytt läge. Aldrig mera en Husqvarna i mitt hus...

Som sagt det jobbigaste jävla faktumet är ju att det är sex månader kvar till nedsläpp....

Snoop: Håller med dig. Nu är det bara att dra fram SAIK till en sudden vinst.

« · 1140044 · »