Kevin O Shea: Synd att de fick vända upp och sätta press på Lechtonen, en flipp förbi från honom och vi hade haft nytt läge. Aldrig mera en Husqvarna i mitt hus...
Snoop: 1-1 tycker jag det borde ha stått efter första med tanke på våra lägen i början och sedan Skogs.. Ja ja, vi spelar betydligt bättre nu än tidigare bortamatcher - men vi har fortfarande en bit att gå för att komma upp i klassisk Timråform. Nu börjar andra snart, nu kör vi!!
Skogs är ju för f-n bara 25år, han kommer kanske inte utvecklas hur mycket som helst till men nog fan kommer han bli bättre om man har tålamod. Är karln svindyr lönemässigt så borde man kanske kolla över hans situation men annars borde man kanske ha en gnuta tålamod...
RocknRolf2: Fast har inte Lindgren fått ungefär samma skit som Skogs i år? Skillnaden är väl att han är äldre och har lite fler landskamper på sitt samvete.
Skarin: Jo men ingenting säger ju att man måste ersättare förlorade spelare med samma spelartyper. Lindgren är en bra back och det behöver vi oavsett om Skogs är kvar i laget eller inte. Backsidan behöver alla bra backar den kan få. Lindgren kanske hamnar med Styf eller Lehtonen (eller Lehtonens ersättare?). Seikola tycker jag är minst jämnbördig med Lotvonen defensivt och han är betydligt bättre i skridskoåkning och offensiv.
"Lindgren - Ja tack! I en helt annan klass än illusionen Skogs." Skogs och Lindgren i samma backpar då eller? Eller blir det med Moe eller Erixon? Gör man sig av med Skogs köper jag Lindgren som ersättare.
"Seikola - Etablerad finsk back. Bra ersättare till Lotvonen" Seikola är en offensiv back och så långt ifrån Lotvonen du kan komma (även om Lotvo inte är en stjärna i defensiven).
"Olausson/Arlbrandt - Är dem inte för dyra så" Arlbrandt kan vara en chansning som går hem, helt klart.
"Jonas Andersson - Varit topp 3 i Kärpät. Ja tack!" Ja tack.
Skarin: Lindgren - Ja tack! I en helt annan klass än illusionen Skogs. Seikola - Etablerad finsk back. Bra ersättare till Lotvonen Olausson/Arlbrandt - Är dem inte för dyra så Jonas Andersson - Varit topp 3 i Kärpät. Ja tack!
Det var väl ingen femstjärnig artikel om Bagarn just i detta nu det där inte.
Och Pyörälä jagas av Jerusalem, men det var väl mer allmänt känt kanske. Utmärkt då att vi möter just Håve så han kan visa vart skåpet ska stå menar jag.
Känns iaf tryggt med Sonnenberg (som inte ens är eller passar som center), Lander och Samuelsson som vår centeruppsättning till nästa säsong......eller nåt.
Och Lindgren (påminner om Skogs fast bättre), Arlbrandt, Andersson, Seikola och Olausson. Niklas Olausson.
Hahl Bundy: Håller med. Jävla fjanteri att springa och gnälla på NHL när man tydligen håller på med samma sak själv. Bara hoppas Bagarn stannar... hoppas att vill försvara SM-guldet nästa sässe. Då är det ju klart o betalt!
actionleif: Fjollor. Dom får smaka på det dom själva sysslar med. När stora starka NHL kommer kan lilla FBK bara gråta ut i pressen men när FBK i ES är "stora starka" FBK då går det bra eftersom man är såå stor.