Så jävla pissigt!!!!!ig!!! Blir vansinn, börjar spela och tackla när matchern är körd! Fegspel. Linjedomaren som tar 6 man, kan sluta dömma. Vi var 4 minuter från semifinal på hemmaplan! Fy-fn vad tungt detta är. HV är inte ens bra. Det ska alltid vara något skit som händer, är det inte Kapanen som blir skadad, Hirsch fastnar i nätet med mer, skridskojäveln mot Modo, sedan detta! Jag skiter i nästa säsong, det är inte värt att engagera sig något mera!
Fyfan vad jag lider med er Timrå. Vart bestulna på CHANSEN att gå vidare. Först tar dom för 6 man på plan, sen chansar linjedommarn å tar utvisning på nr.3 när det är nr.33 som hade hög klubba (såg ut som en solklar hv filmmning fö).
Fy fan vad vissa lag har fördelar...... Sparka av dommarna som inte håller måttet för fan, dom dödar ju sporten TOTALT..
Snoop: Domarna har ju varit riktigt dåliga!!! mot båda hållen då!! en massa godkända mål som varit offside i målgården blandat med konstiga utvisningar som skulle väcka elvis till liv.. nu funderar jag på att åka 8 mil till ljungby och fråga vinnerborg varför han inte kan regelboken
The great one: LÄR ER EN SAK OCH DET ÄR ATT GUD SER OM DE SINA, sån jävla tur som HV har har jag aldrig varit med om. Kenta står och snackar om ödmjukhet i TV:n, men dom har ju förhelvete varenda domarbeslurt med sig.
Nu ger jag HV-fansen nåt att gnälla om igen men även dom mådte nångång inse att man inte kan leva på tur jämt.
HV-71 åker med dunder och brak ut mot färjestad 4-0
Danfj: Ja ja håller med, dom har ju sugit fett åt alla möjliga håll.Bara att hoppas Saik går vidare nu osså får vi se vilka sopor som ska spela i Timrå nästa säsong.
Det jag blir mest förbannad över är att se hur domarna avgör match efter match. Här går linjemännen in och tar 2 raka i en 7:e avgörande, vilken ena är totalt galen!! Sedan den på Sonnenberg är ju oxå horribel!! Men det är väl så att att HV fick inte förlora den här matchen!! Grattis till HV och domartrion!!!
Måste säga att Challe är riktigt grym som tränare, gillar verkligen hans stil med aktiv coaching jämfört med Lillkenta, även om han är duktig så föredrar jag challe.
Jag gillar folk som brinner för det de gör och verkligen vill vinna och dessutom är asdåliga förlorare.
När nu laddar vi om, ge Bagarna pengarna han vill ha för att stanna, faan värd varenda krona.
Säga vad man vill om Lehtonens spel i grundserien (när han väl fanns på plan) men jag kommer inte sakna honom iaf. -6 i slutspelet och på det stora hela är han en katastrof.
Lägger man till hans "frånvaro" under säsongen så känner jag mig faktiskt rätt tillfreds med att han lämnar, förutsatt att man ersätter den platsen med ett hyffsat namn. Det ska bli en intressant silly season.
MÅSTE bort ------------ Skogs RJ DP ----------- Endera Erixon eller Moe bör spendera tid i andra klubbar också (då snackar jag sundsvall eller löven, inte elitlag). Det finns inte utrymme för båda två, vi behöver mer rutinerade namn på backsidan för att undvika juniormisstag som tex. Moes försök till block av passningsväg på 1-0.
FÖr övrigt ser jag gärna att challe lämnar över rodret nu, att ställa Backlund i målet (även om det nu inte var hans fel) efter Åkerlunds sista match ÄR tjänstefel (förutsatt att han inte var skadad). När vi nu har ett så pass orutinerat lag och mer vilja än finess så krävs det nog att man jämkar upp med en riktigt rutinerad coach (även fast challe får ut en hel del av laget i slutspelet).
Det skulle vara kul att veta hur mycket pengar vi får lös när Wandell, Pyörälä och Lehtonen sticker. Där har vi den summa vi har att jobba med, börja fynda...
Olle: Att Robin Jonsson ska bort håller jag med.. världsbäst på slå icing puckar. Även om medspelaren står 2m bort så slår han den stenhårt precis som han var på andra sidan rinken
The great one: Vi får se. I den bästa av världar, i min mening, så finns en av dom som sjunde back därför att resterande backar håller måttet. Allt jag säger är att det är fullt naturligt av dessa herrar att göra juniormisstag, det är bara trist att våra "rutinerade" backar sviker. Dom kommer att bli bra båda två men vi får ju inte glömma att dom fått enormt mycket fokus på sig därför att spelare som Skogs, RJ och Lehtonen gjort bleka insatser i slutspelet.
Olle: Hur kan du skriva att RJ varit blek i Slutspelet? Han har varit en av Timrås bra backar (bortsett från nån enstacka match). Växt något enormt med uppgiften
Danfj: Backsidan måste självklart förstärkas, bort med RJ, DP, Skogs och, faktiskt, Lehtonen. Ett par centrar minst lär vi behöva, ny målis (Lindbäck, blir det officiellt i dagarna tro?). Vi är också i skriande behov av rollspelare modell grisar! Det har blivit pinsamt tydligt detta slutspel, det håller inte att vända andra kinden till varje gång vi blir sodomerade av Thörnberg o co. Just Thörnberg skulle ha satts på plats ordentligt redan i match 2!
jens_88: Jag håller inte med. Jag tycker han spelar alldeles för "osmart" i egen zon när det gäller att rensa puckar och starta uppspel. Offensivt är han totalt osynlig. Hans blekhet, i min mening, sträcker sig över hela säsongen men sen finns det naturligtvis gradskillnader också. Han har inte varit fullt lika katastrofal som Skogs...
Olle: jag säger inget om RJ's insatts i helhet, för då hade han haft "Grovt Underkänt" säsongen över.. Men tycker han växt i slutspelet.. Om någon av Skogs, RJ och DP behållas så är det RJ som ska vara kvar
mikenomad: Vi har ju varit alldeles för lätta i år också. Våra "grisar" har bestått av Sundh, Axelsson och Svensson, ingen av dessa herrar har egentligen vikten eller storleken för att göra jobbet det är tänkt att dom ska göra. Tycker att dom har klarat det helt ok i slutspelet men våran brunkarlina måste helt klart ha fler brunkare.
Den här femman är ju tänkt att jobba ner motståndet och trötta ut dom, det lyckas dom kanske med i 1/3-1/4 av bytena. Jag ser ett enormt effektivitetstapp här. All cred till ovanstående herrar dock.
jens_88: Håller med dig, både Arto Blomsten och Calle J på Canal+ gav Robin beröm för sina insatser i slutspelet. De var ju själva inga dussinbackar precis. Han har höjt sig likt Kokko gjorde förra året.
jens_88: Jag instämmer, av dom du räknar upp så bör RJ vara kvar. Däremot så hoppas jag att man är mer hungrig i jagandet efter backar så att man inte behöver genomlida 55 omgångar med RJ igen, bara för att se honom peaka (en peak som för övrigt inte håller femstjärnig klass) i ett ev. slutspel.
Skogs är en katastrof, han måste lösas från kontrakt. DP spelar i en division som övergår hans kapacitet, han har inget i elitserien at göra.
Herminator: Inte jämföra RJ med Kokko nu, den senare klev fram och presterade offensivt, något som vi aldrig kommer att få se RJ göra, även om han har defensiva kvalitéer.