1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604495 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Nu har även Dagbladet gjort en intervju med Bagarn.
Hur många visste att det från början var tänkt att vi skulle ha värvat Andreas Falk istället för Bagarn?

Bagarn berättar bl a det här också:

Personligen har han upplevt en av sina tuffaste säsonger i karriären, med prestationsångest som hämmat honom.

– Jag tänkte att jag skulle ta över Rikus roll. Men jag är ingen Riku Hahl, jag är bara Johan Andersson. Jag hade scenskräck då, det ska jag erkänna. Jag ville inte ha pucken där ute på isen. Det var en jobbig tid, inget gick som man ville.

Som vanligt ät min dygnsrytm obefintlig. Inte är det någon som skriver här på nätterna heller. Nu hoppas jag på att Nygårds har några trevliga nyheter att berätta när han kommer hem från sin lilla resa så kanske det blir lite drag på den här sidan igen. Då har jag ju något att läsa igenom på nätterna i alla fall.

Ambroo: Näe det var en "mental" utlösning. Lättnaden är oerhörd. Gör man några vettiga backvärvningar nu (Sanny, Fransson m fl) så kan jag till och med förbise att Skogs blir kvar i truppen...

RocknRolf2: Kletigt!

Ambroo: Ja fan, sån sjuk lättnad!

"Får vi se den skäggige jätten Jonsson som motståndare i Eon i vinter?

– Haha. Det vet man aldrig, säger Jonsson."

Haha, det vet jag, Österrikiska lag spelar inte i Eon

T T: Undrar om det går för RR2 när han läser det där?

T T: "Det är heller inte omöjligt att de får se mig som hemmaspelare någon gång" säger Bagarn i artikeln. Det hörs bra det tycker jag :)

Åsså kan vi tacka Robin för den här tiden.

– Jag blir inte kvar i Timrå. Det är så här det är – det är djungelns lag inom hockeyn, säger backbjässen.

Modoante: Han har ju kontrakt över 2009/2010

Laken: Nu när det är klart att Johan Andersson lämnar er så blir inte jag förvånad om Oscar Steen Går till Timrå som ersättare för Andersson.

Tack för allt, Bagarn!

jens_88: Kanske inte så oväntat. Men lite tråkigt känns det ju såklart ändå. Och vi som hade gjort ett så fint tifo =/

Lycka till Johan i din nya klubb vilken det än blir (bara det inte blir Modo :P)

Harryhaffa: Kom kanske inte så hastigt, men tack för att du är så omtänksam och sympatisk! Lilla jag har nu gråtit en skvätt och ditt inlägg gjorde verkligen susen! Mår genast bättre och ser fram emot näste man som är redo att offra kroppen och själ som bagarn gjorde byte efter byte.

Yellowcard:Men lilla du, vet det kom lite hastigt för dig, men försök och se det goda i det, Johan har gjort mycket för klubben och vill gå vidare, och vem vet han kanske lämnar plats till någon som är så mycket bättre,,så försök att inte vara ledsen nu:)

jens_88: Jävligt synd alltså, bara önska lycka till och hoppas att han kommer tillbaka nån gång.

jens_88: Men snyft... Varför..

Bagarn har nu sagt det själv

Harryhaffa: :-))

mikenomad: Men vi kan väl ge honom ett skenkontrackt;)

Kerstin_k: Nä, han är inget för oss. Nästan alltid sjuk, kan knappt stå på skridskorna och sämst när det gäller...

Yellowcard: Nyhet och nyhet...det är från fredagens ST.

Kerstin_k: Det var ju en bra nyhet! Bara hålla tummarna att han stannar då därför jag tror inte han får nåt envägskontrakt i NHL iaf.

Yellowcard: Kan den här killen vara något att hoppas på? Back iof, men en duktig sådan...

Kan Martin Kariya vara nåt? Center också.

El Maco: Han är inte klar än, ja mena Timrå olch Brynäs har båda spelat färdigt och de finns ju ingen anledning att sega på med de då ju så han är nog inte klar.

El Maco: Det där har jag ifrågasatt redan eftersom det sedan Dagbladets "avslöjande" för ett antal dagar sedan inte stått en stavelse att läsa om det någonstans.

Klar eller inte klar

jens_88: Fin släkt iaf=)

är det bara jag som tycker denna herre ser ut som en i Timrå?

eliteprospects.com/player.php?player=10419

Mackelito: Pascal Pelletier är varken center eller rightare. Han har visserligen spelat center ibland men han är oftast ytterforward. Men han är alltid leftare.

Ambroo: Jag tror att Timrå är det lag som är mest beredda att signa ett långtidskontrakt om det är det som avgör. Fbk har ju redan utalat att de redan har full trupp egentligen.. Men ingen vet vilka faktorer som fäller avgörandet. Jag Hoppsa det stavas HJÄRTA.

maskot: Undrar vart åt det lutar, eller nåt...

JimmyH: Ang dina spekulationer om vilka spelare man kollar på i USA så går mina tips på tre spelare...

Tim Stapleton - rightare , Snabb center bra i PP har vart två år i Finland...

Pascal Pelletier Center Rightare , har inte slagit i genom i NHL, spelar dessutom i Chicago Nyförvärv kanske ???

Alexandre Giroux Tjatar om denna kille varje år , tycker han är en enormt bra center som skulle passa skitbra som center i första kedjan i Timrå.. Hoppas kan man!!

I nåt TV-program för nån vecka sen påstod Percy Nilsson att vi hade "snott" alla deras juniorer. Förutom M-P-S vet då jag ingen fler hos oss som är fostrad i MIF. Hur ser det ut i vårt J-20 lag?

Pätr: lol

Såg Robert Carlsson på Ica Maxi idag. Hade lust att ta med mig honom till godishyllan, han som är på jakt efter en Center...

JimmyH: En sak jag tänkte på i din senaste blogg... Att ha Jimmie Ericsson och Sanny Lindström i samma lag skulle bli intressant ^^ Det var väl Jimmie som retade gallfeber på Sanny så han slängde handskarna och pucklade på han lite grann

JimmyH: Har du nån koll om U18 VM sänds på tv eller nåt föresten?

Laken och polarn: Långtidskontrakt är nog ganska svåra att styra under en lågkonjuktur. Men två år kanske går att få.

jens_88: Hahahahahah...ja visst är de.

mikenomad: Hahahaha vissa här på HS är ju ett skämt

Mathias: Jodå. Vissa härinne har ju t.o.m utropat han som Timrås nyförvärv tidigare i e.m.

Har inte denna spelare ryktats att vara på väg hit??

Laken:
Skrivet av mästaren i att slå in öppna dörrar.

SKRIV LÅNGTIDSKONTRAKT MED SANNY, NU!!!

Snoop: Skön bild Dagbladet fick till på Nygge med Robbankeps och allt, snacka om att bjuda på sig. Sånt gillar vi.

Ja nygge ska till Chicago o scouta men Kontiola tillhör ju numer Anaheim och spelar för Iowa Chops i AHL och ja har ingen aning hur långt de är mellan Iowa och Chicago, men Kontiola skulle vara en kalasvärvning hoppas han kommer till Timrå.

Mackelito: Eller yttrar som Leino och Pesonen ...

Annars hoppas jag att man tittar på mitt drömbackpar

SALMELA - LEPISTÖ!!!

« · 1146235 · »