1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604862 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
zita: Starostenko?

Tvåtallar: nä inte det här ryktet..en annan stjärna

zita: Backe?

zita: Sanny ?

Har just fått höra ett glädjande rykte (hoppas bara det är sant) och isåfall är vår stjärna tillbaka. Kanske därför han varit här i Sundsvall / Timrå. Trivs ju inte där han är nu.

Skarin:

Så fort de båda är lediga samtidigt så pratas det om dem som siamesiska tvillingar. Det tycker jag är lite märkligt. Det är trots allt bara kusiner och inga Sedinare som inte kan sova ordentligt om de inte får skeda med varandra.

Det är ingen kritik mot dig, jag tycker bara det är märkligt.

Nä, jag tror mycket väl att det finns en möjlighet att Warg kommer tillbaka.

Skarin: Japp och vi får nöja oss med en grogg...

250kg kärlek: Jag tror det blir Lulä för både Wargen och Jonte. Det känns så.

Heleniz: Hehe klev just på namninsamlingen på facebook om Sanny!=P

Yellowcard: Ja, Sundh måste vara kvar! Någon, starta en namninsamling!!!1!!1!
Haha, nej men seriöst, varför händer inget i fallet Sundh? Han utvecklades ju enormt i slutet av serien och var riktigt bra i slutspelet också tycker jag.

Heleniz: Återvändare i all ära... Sundh då!? Faaaaan - ge killen nytt kontrakt!

T T: Skall detta bli "återvändarnas år" när Sanny, Chrippe och Warg återkommer och hjälper till att bärga det efterlängtade guldet? ^^

Och Kahnberg går till Brynäs...

Ambroo: Warg tror att det kan bli utlandet också.

Ambroo: Kanske. Hade du frågat mig någon gång före jul hade jag svarat ja. Nu är jag mer osäker. Men om jag måste välja mellan ja och nej så blir det väl ja ;)

Skarin: Det tror jag. Vad tror du?

Ambroo: Men som sagt. Det går inte att blunda för hur bra han var innan under säsongens gång i jämförelse med i matchserien mot hans kommande lag, Modo. Det är väl det allt det här handlar om.

Tror du att Warg lirar i TIK kommande säsong?

Dunc: Jag vet heller inte hur maxad jag skulle vara om jag visste att jag i stort sett var tvungen att lämna, men att komma att påstå nåt i stil med att det handlade om ett svek och att han vek ner sig är skitsnack.

JimmyH: Tog ett litet tag innan någon kommenterade Wargens poängfacit ;) Riktigt jävla usel var fula ord från min trut, det har du helt jävla rätt i.
Men han var inte bra och missade bl a ett gäng fina målchanser. Det märktes tydligt att något inte riktigt stämde i alla fall. Det var svårt att vara besviken på några tikare den kvartsfinalserien, men han var en av dom. Det där glömmer man nog aldrig.....

Nu blev det mer korrekt och vackert.

Dunc: Letar man fel hittar man fel...

Laken: Dvs: guldet ska bort, dvs: hem till oss...

Ambroo: Det är en speciell match som spelades i Timrå. Han gjorde inte en poäng. En normal Warg skulle med dom chanserna satt minst 2 puckar. Förmodligen mer.

Dunc: Jag tycker Hamrins svar duger.

Skarin: Warg gjorde 5 poäng (ingen tikare gjorde fler) på 6 matcher, var plus 1 och vann 54% av tekningarna i den kvarten.

Jag säger inte att han var lysande för det men "riktigt jävla usel" känns det väl kanske inte som han att var.

Dunc: Jag delar din uppfattning helt där. Warg var riktigt jävla usel i kvartsfinalerna mot Modo när det gällde som mest.
Hur mycket övergången från TIK till Modo spelade in där låter jag vara osagt, men att det satt lite i bakskallen på honom kan väl ingen förneka. Spelmässigt höll han väldigt långt ifrån landslagsklass just i den "historiska" serien.

Men i övrigt har jag väl mest positiva känslor kring Warg och hans tid här. Han är en rutinerad center och sådana behöver vi.

matte1: på tal om "Modoplufsig", är inte Wargen otroligt lik Ola Skinnarmo!?

www.hittatalare.se/speaker/presentation/id/104/ola-skinnarmo
www.modohockey.se/spelare_visa.cfm?id=290&sasong=7

Ambroo: Har du tillgång o kolla lite video?

Dunc: Tror du på det där själv?

Mackelito: Vad jag menade var sättet han spelade på i slutspelsmatcherna mot Modo. Med de chanserna som han fick skulle han normalt ha gjort ett par
tre mål. Nu vart det noll. Mycket beroende på att övergången i praktiken redan var klar.

TikRikard: Jo om man är kung=P

Yellowcard: man får absolut inte skjuta warg

andyo: Det är ingen dröm utan fullständigt realistiskt, som jag ser det... ;-)

Mathias: hehe jo vi gör nog det, sedan vet man ju inte ens om han är aktuell än så länge.

Laken: Dröm vidare

Yellowcard: Du har din åsikt. Jag har min. Vi stannar där.. Tänker inte och orkar inte disskutera. Vi tycker olika. Thats it!

Ambroo: Själv tror jag på...

Kontiola/Viuhkola/Saarenheimo/Bartecko
Warg
Sonnenberg
Lander

Guldet ska "hem"! ;-)

Ambroo: Jo, tror det började med Kn... och fortsatte med en vargsysselsättning.

Mathias:
"dagisliga.." ?

Det är ju fan en dagisliga med bortskämda snorisar...

Paddan: Jag hoppas att du noterade vem som skrev det där?

Mackelito: Jag vet att Koskenkorva inte är center men vi behöver väl mer än bara centrar?

Dunc: Hur uppträdde han innan han lämnade om jag får fråga , har jag missat något..

Timrå är ju fortfarande inte någon jävla utvecklings station där spelare kommer hit som outvecklade talanger och sedan blommar ut till stabila ES spelare som direkt då de blir bra lämnar, vi måste ha en äldre stomme av rutinerade ES spelare och där faller Warg in i bilden bra...

Knylan: Haha, enbart lyckade värvningar. Vilken tur ni har haft.
www.tradera.com/Tomas-Nanz%C3%A9n-MODO-elitserien-91-92-sticker-auktion_83218912#pic

Yellowcard: Måste tillstå att jag är kritisk till Wargen. Mycket p.g.a. sättet han uppträdde på strax innan han lämnade. Sedan också för att han inte lyckades i Modo.
Ett ytterligare bra skäl är att det inte riktigt stämmer in i Timrå IK:s värvningsfilosofi. Man strävar efter yngre killar och skall det vara något annat så måste det vara absolut topp. Där platsar inte Warg.
Har förståelse för att han vill ha andra utmaningar att jobba mot men tror inte att Timrå IK är rätt lag.

Paddan: Sedan Timrå IK gick upp i elitserien 2000 så har vi inte haft en enda dålig spelare. Knappt innan dess heller.

Klart Elitseriens största dubbelhaka ska få chansen i TIK igen!

Paddan: Morten Ask + Alla gubbar i Modo , dom har haft sin storhetstid unde 1990 talet..

Yellowcard: Om han är billig så är han en självklar värvning , han har bra arbetskapacitet och i min mening ganska jämn , dessutom är han en bra tekare , Håller inte riktigt med om att vem som helst kan spela i Tre Kronorutan man måste vara bra på hockey för att få vara med där....

Han håller helt klart för en 3ev 2 kedja i min mening , men då SKALL han inte ha för mycket i lön DÅ finns de mkt bättre alternativ..

Men i min mening ett perfekt kap nu under finanskrisen då löner sjunker å han BÖR vara billig allt annat skulle vara konstigt...

Mackelito: Finns det spelare som du inte tror skulle göra bra ifrån sig om de får chansen i TIK?

Yellowcard: Om jag köper en lott imorgon, kommer jag att vinna? Finns det andra livsformer i universum? När kommer Stockholm att ha två elitserielag?
Tre ytterligare frågor att svara på.

Mathias : Jag tror inte att han återvänder till MoDo efter detta och som sagt han hade ju troligen spelat kvar här ist för att byta för två år sedan men de berodde på arr hans dotter bodde i Övik eller vad de var..

Han trivdes bra och passade in bra i Timrås spelsystem, jag tror att han kan tända till här igen och Timrå är nog ganska ensamma i kampen om honom om de ens vill ha han , är nog mest SAIK eller så som kan hota men då är ju Timrå 10 ggr närmre om han vill ha nära till sin Dotter , TIK kan nog pressa ner lönen lite och då tycker jag han skulle vara en bra värvning för en tredjekedja jag tror han kommer göra bra ifrån sig om han får chansen här i TIK..

Agera Linkan!!

Mathias: Tja ett annat perspektiv som ska in i det hela är ju modos ledning - ser de en framtid i att värva Warg igen efter två säsonger som gått åt skogen? Ledningen ville bryta, Warg vill det med - sprickan är total.

Men ja visst, risken finns nog, men den är inte särskilt stor skulle jag vilja påstå. Jag tror jag är redo att chansa och ta reda på hur stor sannolikheten egentligen är. Men om han nu kommer hit igen, så hoppas jag att han är den gamle Wargen vi lärde känna i Timrå, det är det jag är orolig över - hur bra är egentligen Warg!? Vad kommer han kosta? Är han värd att chansa på? Finns det andra alternativ som är bättre?

« · 1148639 · »