1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604810 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Men med hur mkt skall man banta spelarbudgeten för 2009/2010.
Micke Lind? men snälla nån vad händer???

Laken: Bättre än Bogg iaf!

Förresten förstår jag inte varför du bölar om att säga upp kontrakt, du var väl en av dem som tjatade allra mest om att säga upp Hedströms? (vilket ju såklart var helt rätt). Skogs kontrakt ska självklart rivas, problemet är bara att superscouten Nubben skrev ett alldeles för fett kontrakt med honom.

Ambroo: Det sitter tydligen som i klister.
I have a bad feeling about this.

erathoo: Du frågade inte mig. Jag säger: Ingen av dom.
Jag har tydligen väldigt höga krav o jag kommer att bli ruskigt besviken.

Men men skitsamma. Jag vill att det händer nåt NU!

erathoo: Där hade jag sagt Lind.

Laken: Lindh vs Bogg? vad säger du då?

Vi bör så klart I N T E värva Micke Lind!

Ambroo: Även fast han är 37 år så känns det inte direkt som en chansning tycker jag. Jag tror han skulle göra bra ifrån sig helt klart - tillför rutin och lär ju knappast förvänta sig spela annat än 4de center till en billig penning. Sen tänk så skönt att får skrika "oh ah micke lind" en sista gång=) NÄPP in med Micke Lind på ett billigt 1 årskontrakt (pay as you play lät fint) så får han konkurera med Lander/Samuelsson som 4de center.

Ambroo: kan man fastställa att Linds kropp håller för spel i en hel säsong (eller förhoppningsvis flera) så tycker jag man kan värva honom som en 3:e center eller så. Han har ett förflutet i klubben och skulle man kunna locka honom att stanna kvar i bygden så vore det en intressant värvning.

Notera dock att allt har med pengar att göra, kostar han mycket pengar så ska man givetvis satsa på en yngre förmåga.

Somervuori sägs vara nära Brynäs och det känns ju väldigt bra... Nu får det fan hända nåt.

Nu har man funderat lite och tja, Micke Lind...

Signa honom på ett år, med ett Kalle K-kontrakt - "pay-as-you-play". TIK får en rutinerad center med bra blick för spelet som garanterat kan lyfta deras PP och han är som bekant heller inte oäven i BP. Att han sen är rightare med goda tekningskunskaper mår de heller inte dåligt av.

En sån här deal är en relativt billig lösning som om den slår väl ut skulle kunna ge väldigt mycket tillbaka och den öppnar dessutom för en större möjlighet att lägga än mer pengar på en riktig toppcenter. Visst är han skadebenägen och till åren kommen, men i form och i speldugligt skick så är Micke Lind ett bra mycket bättre alternativ än Håkan Bogg.

Vi borde plocka in Micke Lind på 1 år, han kan va 3e center.

Robban, dags att leverera några påsksmällare nu.... Vi väntar & längtar

I brist på rykten och eftersom det är populärt att posta rykten från kommenterade artiklar så gick jag in på några finska sidor och fann bland annat detta..

Kalle kerman (jokerit/timrå)

osså tror man att Pärssinen inte har kontrakt eller att hans kontrakt skall brytas/lösas...
+ H Timo Pärssinen (Timrå IK, SWE)

Sedan en passning till Ambroo så ryktas Wirtanen flytta tillbaks till finland eller ev til svergie..

här en center ryktas till tik nämligen viuhkola
- H Jari Viuhkola (Timrå. Redhawks, SWE)
även stapleton ryktas till europa , kanske en intressant center..
Tim Stapleton (Toronto) –> (Jokerit

även jokela kan vara akutell för tik
Jokela - Timrå

kanske inte nya men det ser lika silly ut som här-.. :)

Okej, nu har jag postat så många ``drömuppställningar`` här så nu ska ni få se vad man kan bygga ihop för DÅLIG trupp av rykten ..
Målvakter
Limpan
Åke
Backar
Styf
Erixon
Moe
Sonntag
Karalahti
Skogs
Segersten

Första Kedja
Hynning Karlsson Pärssinen
Andra Kedja
Svensson Bogg Pääjärvi
Tredje
Sundh Ask Axelsson
Fjärde
Samuelsson Ticar Sonny

men det finns ju inget som talar för att det blir så här , kan dock om vi har otur bli något liknande...

Hahl Bundy:

Det är fler än du som undrar det!
Vill ni ha en ny sportchef?
Ni kan få våran, hur mycket vill ni ha emellan?

mikenomad: En fråga: Pratar inte Ecke med sina spelare i Modo?

"- Victor Hedman blir nog NHL-spelare, han har antytt det i intervjuer, säger sportchefen Erik Holmberg till Örnsköldsviks Allehanda."

Ambroo: Jo, det är väl just det man blir. Mindre nöjd alltså....

Hahl Bundy: Jo men ungefär så känner man ju och när man hör Crippe till Tyskland och så vidare så blir man inte mindre nöjd.

Ambroo: För mig känns det fel.
Jag hade högre ambitioner än Micke Lind även om jag rätt vad det är skriker helt utan tanke: "Oh Ah Micke Lind......!"

Nu vet vi ju inte om han kommer heller. Iallafall inte jag.

Då tar jag hellre Bogg. Han är ju frisk. :)

Snoop: Ja men de är ju inte omöjligt att han vill prova något nytt...

Skarin: Varför tror du så angående Crippe?

Hahl Bundy: Micke Lind blir ju bra det...

TRL: De är nog bara Frölunda som gäller för hans del, han är väl uppväxt i gbg och har spelat i Frölunda och han får förmodligen en riktigt bra lön, so forget him.

Vissa lag är väldigt aktiva på på o hugga spelare osv, ska bli intressant o se vad Timrå för om man som vanligt avvaktar till sista minuten med många spelare.

Frella: Lind var bra inte tu tal om det.
Men han har sett sina bästa dagar, tycker jag.
Han kommer inte att kunna spela så mycket pga alla hans skador.

Fast på den fronten kan han ju passa in i Timrå. Men jag är less på sånt nu!

Går det inte försöka få hit Joel Lundqvist? Han verkar ju vara på gång hemåt... o han är ju från Åre så...

Hahl Bundy: Skulle han hålla sig hel nu efter operationen vore det ändå en ok tredjecenter i mina ögon. Så sent som ifjol var han närmast skadefri och stod för en av sina bättre säsonger rent poängmässigt. Men är ju såklart en chansning av stora mått med hans skadehistorik.

Jag vill bara förtydliga mig: Linds tid är förbi.

Han har sett sina bästa dagar o jag gillade honom då men han har inget att göra i dagens Timrå.

jens_88: Apropå Lind.

Skarin: Kanske att dom tagit hit en artist och tagit hit Lind som stand in tills denna artisten kommer?

Tvåtallar: Han kan gå till Leksand

Skarin: Still var ordet. Lite mycket sånt här just nu.

Tvåtallar: Japp, det lär nog kunna bli Sundh till slut. Vad gäller Crippe tror jag att han väljer utlandet.

Det står still nu.

Skarin: Ett Kalle K kontrakt skulle väl kunna funka.
Men nog känns det som bästföre datum är nära.

Skarin: Helt fantastiskt. :)

Hahl Bundy: Det är väl kul med Funny Season :)

Skarin: Lind? Vilket skämt.

Från Hockeysverige.se:

"enligt en säker källa ska Lind fått ett try-out kontrakt på 3mån av Timrå och Nygårds har skrivit på för 2år till."

Vad säger man? Rykten kommer, rykten går. Dag ut och dag in...

Det stämmer nog detta om Karalahti. Här är en annan tidning samma datum.

Bo Bly: Vet inte om det här är gammalt eller nytt.
Det 31/3 - 09 i allafall.

JimmyH: Ja du har absolut mer koll än jag.
Jag läste bara på eliteprospects att han var free agent i AHL, så jag gick efter det.

Tycho: Jag vill ha en hård karamell = Sanny och en som är en marshmallow, smidig kropp, mjuka handleder och allmänt fluffig = en bra förstacenter. Inte för att jag vet om centrar är så fluffiga, men ändå :) Fluffig hjärna kanske så att motståndarna inte fattar när de blir bortfintade?!

mikenomad: Det har varit tyst om Karalahti.Blev han fälld eller friad?

Heleniz: Choklad?, Surisar?, Saltisar? eller nått annat skoj? :P

mikenomad: Jag hoppas på fina presenter i mitt påskägg i alla fall :)

Bo Bly: Visst vore det trevligt. Tyvärr tror jag vi får uthärda i frustration ett tag till både vad gäller besked om Sanny och Crippe. I Sannys fall säkerligen tills efter påsk om inte FBK avgör redan den här veckan.

Bo Bly: Ta det lugnt broder, det är låååångt till Sca cupen börjar:)

250kg kärlek: Idag får det hända nått.En underskrift av någon skulle inte vara fel.Sanny eller Crippe på kontrakt då skulle påsken vara räddad.Angående Sundh skulle jag bli väldigt förvånad om han blir kvar.

« · 1150986 · »