1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604803 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Simmalugnt: Fast nu lär han väl kunna spela en hel säsongen eftersom operationen verkar gått bra och han inte kände något av skadan nu?

Tvåtallar:

Även om minnena är fantastiska samt att det vore härligt att få höra OH AH MICKE LIND eka i EON så har vi INTE råd att värva en spelare som missar 2/3 av säsongen.

Andersson: Äsch, petitesser...Nä, skämt åsido, visst är dessa egenskaper inte helt ovidkommande. Men jag tycker nog ändå att merparten av det som stod om honom var tillräckligt positivt för att han skulle vara intressant.

Undrar om denna kille har nåt kvar att ge.
Ett litet Timrå hjärta finns nog säkert.

Känns som att nästa grej som händer handlar om Sundh. Att inget är klart där än tror jag beror på hur Chrippe tänker göra. Jag utgår från att föreningen gett Söderström ett bud att ta ställning till. Blir det ett nej där fortsätter man antagligen med Sundh. Någon annan anledning har jag svårt att se varför man annars inte gjort klart med Sundh.

epa: Knappast troligt då han ganska tydligt gjort klart att Frölunda hans val i es, kanske redan nästa år.

Tänk om Pebben skulle spela med sin lillebror nästa säsong :)

Hahl Bundy: Jeff Hamilton spelar ordinarie i Toronto Maple Leafs just nu. Bara så du vet.

mikenomad : 'vidare är han en bra skridskoåkare med fin teknik'

Laken: Tror knappast att man kommer att riva något kontrakt.

Sedan, om jag ska vara Sonnenberg-optimsit fastän jag inte är något fan av honom, så kanske han kan bli ett trumfkort beroende på framtida värvningar.

Bergfors är transatlantisk i sin spelstil och en duktig poängplockare. Kombinera honom med karaktärsspelaren Sonnenberg, som också spelare transatlantiskt, samt en spelskicklig center så kanske vi har en ny Carlsson - Krykov - Nordgren-line.

*Jag är fortfarande ingen förespråkare för Sonnenberg, men nu har han kontrakt och då får man försöka se möjligheter.

Andersson: Tycker nog att det lät rätt bra det där. Vad hade du väntat dig? "Är fulländad som hockeyspelare, innehar inga kända brister. Kan tänkas vara aktuell för ett mittenlag i ES" eller?

Dr AXA: hoppas det

Andersson: Det har nog Nygårds kollat upp på sin trip over there

Dr AXA: 'Kan jobba lite med det fysiska spelet, skridskoåkningen och vissa aspekter i det defensiva agerandet'.

känns väl sådär va ?

Simmalugnt: Nej det var Sami Lepistö från Washington som skall ersätta om Skenan flyttar

Mackelito: hade du velat sett warg som första center då..

Ambroo: Fast nu när Warg är avskriven och om det stämmer så kan vi glömma Kontiola ,ja då är det inte många kvar, då får det bli en DYR nordamerikanare då jag inte ser någon annan svensk/finsk tänkbar förstecenter om man inte gör en ala Wandell och hittar någon bortglömd talang....

Hahl Bundy: TIK-supporter under två århundraden har onekligen (där var det, det där ordet igen) härdat och satt sina spår.

Hahl Bundy: Bosse, då, står han också på AHL-listan?

Hahl Bundy:

Okej såpass. Tack för infon. =oD

För övrigt så hörde jag att Esa Tikkanen har setts på Domustrappan.

Droppar ett namn till som figurerade ifjol.

Jeff Hamilton står på free agent listan i AHL. Bara så ni vet :)

Simmalugnt: Det har inte snackats så mycket om det.
En kort stund häromdagen bara eftersom ingen tar det på så stort allvar.

Mackelito:

Jag var bara fundersam på din rakt-ut-i-luften kommentar då jag inte har hört ett smack om det ryktet.

Därför så var det mer en reaktion av förundran om vad du pratade om snarare än huruvida jag tror på ryktet eller inte.

Man missar uppenbarligen mycket när man inte kan logga in på några dagar.

Mackelito: "Såvida man inte löser Sonnenberg från kontraktet."

Jag tycker a l l a borde sluta prata om att riva kontrakt till höger och vänster. Timrå IK arbetar inte på det viset, det är i alla fall min uppfattning.
Jag räknar kallt med både Skogs och Sonnenberg nästa säsong!

Mackelito: Att Kontiola hamnade i Iowa var inte det bästa med Timråögon sett, tyvärr.

Jag tror fakiskt att de två namn du nämner i början är bra mycket mer osannolika än en nordamerikan. Leino har väl gjort det tillräckligt bra borta i Grand Rapids/Detroit för att ens vara påtänkt för en klubb på den här sidan pölen och Saarenheimo finns ju numera inte på TIK:s priolista och det har man ju själva bekräftat.

Viukhola eller Sprukts har ju nämnts förr, men frågan är om det varit aktuella "på riktigt"? Jag skulle naturligtvis inte tacka nej till nån av dessa, fast vem skulle det och då menar jag att intresset (pengarna) skulle skena om de vart känt att de skulle vilja röra på sig.

mikenomad: Du har en sund inställning, bror!
Jag anammar den oxå så kanske jag överlever sommaren.

Hahl Bundy: Wargen ja, hur kunde jag glömma honom? Han känns mer troligt värvad av den orsaken. Själv knaprar jag inga mattkanter av den enkla orsaken att jag inte har några förväntningar, det går åt h-e i alla fall...

Mackelito: Hur var det ifjol? Då var det ett ännu värre liv.
Man kan ju inte annat än att garva. Gör som jag lev livet med ett flin.
Tids nog vet vi, även om mattorna är uppätna innan dess :)

Mackelito: Det som skulle tala för en värvning av York är väl att han är nyss fyllda 31 och lär inte härja mer i NHL. Här skulle han säkert kunna tjäna mer pengar än vad han gör i AHL också. Det som talar emot är väl att det då med största sannolikhet måste bli på artistkontrakt för att ha råd och att sätta sig i sitsen med att gå till spel utan den förmodade förstacentern vore ju oerhört korkat efter årets säsong som man förhoppningsvis tog lärdom av.

Hahl Bundy: Och den fördes senare över hit och då blir det ett himla liv , vi kanske ska börja med att plocka kommentarer från bloggar och posta de här , jag menar det livar ju i varje fall upp , särskilt för de stackare som tror på sådant dravel..

Ambroo: Över till en annan grej så sa du ju att mankan glömma Kontiola..
Då tycker jag man framförallt ska försöka få nån av Leino eller Saarenheimo som center i förstakedjan,om inte det går kan Jari Viuhkola eller lettiske Janis Sprukts vara ett bra alternativ då jag inte tror på någon fler värvning av icke EU spelare såvida man inte löser Sonnenberg från kontraktet..

Mackelito: Nej det snackas inte om det här.
Det var en kommentar i Wikegårds blogg som kommenterades här.

Mackelito: Jag förstod liksom inte jämförelsen då den haltade betänkligt men nu är jag med och jag håller med helt och fullt.

Simmalugnt: Jag trodde du förstod min ironi men antagligen gör du inte det eftersomdet är sådana här rykten det snackas om här...

Ambroo: Det är väl kanske inte bara poängfaktorn jag går efter nu , jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om man trots allt tar in ännu en icke EU spelare med alla skatter osv, och sedan hör det inte till vanligheten att man värvar en spelare som Mike York TROTS att han kanske inte imponerat på slutet när det gäller poängväg, jag tror att York om han skulle förhandla med Timrå skulle kräva ganska rejält betalt..
Så skulle jag välja mellan York och Bergfors tar jag Bergfors alla dagar i veckan..

Mackelito: Du är alltså skeptisk till Bergfors i TIK och mycket pga hans, som du ser det, dåliga poängproduktion, men du tycker att York-ryket kan likställas vid ett om Sundin trots att York ligger på samma nivå som just Bergfors rent poängmässigt...

Mackelito:

Va?

Haha Mike York , snart kommer väl Sundin eller liknande då..

mikenomad. SAIK tar Wargen o har gett Piros ett kontraktsförslag, 2 centrar.

Vi behöver 1 första center o 2 st till utöver Gabbe. Undrar vad vi har på G?
Sen ska backar o ytterforwards in som ska täcka Pyrret o Tenkrat. Tenkrat kan vi hitta lite vartsomhelst men vart hittar vi en Pyrret?

Inte utan att man sitter o knaprar på mattkanten just nu.

mikenomad: Wargen då?

TIKbiff: Ambroo sa att dom troligen sålt ett skoterpatent :)

Hahl Bundy:

Det är väl inget mot för luleå?

Har dom vunnit på lotto tro, Bröderna Abbott och Hedström hamnar ju där.
Vad tror du Chris och Cam skall ha i månaden?
Rykten säger att Rögle fyndade dom för 300 000 var för denna säsong, det lär väl nästan Luleå få betala per månad för dom, toppa det sedan med Hedström som lär ligga där någonstans han med lönemässigt,eller han kanske stannar på ca 200 000 nu?

Hahl Bundy: Dom är väl så illa tvugna, har ju ändå tappat en hel del. Mest backar iofs men Piros kanske ses som en ersättare till Gabbe....

Hahl Bundy: och vad gör timrå har dom semester ?????

Skellefteå är på G på alla fronter. Dom hugger på allt.

Skarin: Tror att nästa spelare in i Timrå blir den lovande backen Fredrik Sonntag från SSK . (det är inte fel enl mitt tycke, en spelare som inte fått chansen i SSK, men vilken spelare har fått det ??? Wandell,Bergfors,Andersson,Sonntag,Lagerström,Erik Karlsson nu i VF , mm.)

Det blev inte Lulä som jag först trodde. Som det ryktats om ett tag valde Wargen SAIK istället.

Varför har jag den feelingen att jag kommer att bli så besviken på Sanny mfl?

JimmyH: Påminn mig inte. :)

Gidde: Ja, antingen det eller på gamla meriter. Fast det förklarar fortfarande inte uttagningarna av RJ.

« · 1150638 · »