1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604902 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy:
Har du missat linkans uttalande om backsidan?
Man siktar in sig på att behålla Lehtonen,sedan skall det in en ung utvecklingsbar back till.
Vad har vi...
Vi har Moe,sebbe,styf,sonntag,skogs klara..
sen lehtonen eller ersättare för honom samt en back till.
då har vi 7 backar i truppen, tänker man lyfta upp någon mer underifrån?

får inte detta att gå i hop.
men inte f-n ser det bra ut.

Kerstin_k: Men klart som fan att man måste värva 5-6 riktigt etablerade spelare, Men visst vi skall sänka spelarbudgeten men vi kan ju för fan inte minska den med 50% som skulle vara fallet med 2-3 klasspelare.

Laget vi har för tillfället håller ju knappt allsvensk klass i både lön och kunnande.

Har vi tappat spelare som Pyrret, Andersson, Tenkrat, Hahl, Hedström, Jonsson, Lotvonen , Marttinen, Sanny, Warg, Regin mlf de senaste åren så MÅSTE det finnas pengar till 4-6 Riktigt Riktigt dyra spelare. Annars måste vi sänkt budgeten med som sagt minst 50%.

Förväntar mig Minst 5st riktigt bra spelare med DYR lön. 

Bara Tenkrat, Jonsson , Lotvonen   är väl MINST en månadskostnad på 1mille.

mikenomad: Tihi *fniss*

Kerstin_k: Vi har en i Styf. Men jag förstår vad du menar o vi behöver en nån till. Vi får väl se vad som händer men jag är trygg för tillfället.
Om det man fått reda på stämmer så är jag väldigt nöjd.

Jag tänker inte skrika förrän vi ser hur laget blir även om man naturligtvis är lite oroad. Det är ju trots allt Timrå vi pratar om :)

Mycket kan hända. Det såg vi inte minst med Sanny.

Hahl Bundy: "2 klassbackar! 2 klasscentrar o några yttrar till, troligen minst en klass ytter. Så blir det!" Ajabaja....har du överdoserat nu igen?

Hur blire me westrum är han avskriven ??

Hahl Bundy: Glöm inte bort att Elitserien konkurrerar med andra ligor om "klasspelare" också. KHL är ju, som bekant, duktiga på att suga upp stjärnspelare. Att vänta tills efter VM kan bli nog så kostsamt då det än mer blir spelarnas marknad då. Jag är kluven och faktiskt lite nervös. Jag vill ha någon stabil pjäs som kan kännas som en stomme i laget. En spelare att bygga kring och luta sig emot. Frågan är om vi får tag i nån sån...

Kerstin_k: Det blir minst en klasscenter o några andra hyfsat "rejäla" forwards.
Helt övertygad.

Brynäs har som sagt förmodligen värvat klart, liksom DIF, HV (nån kvar) FBK, Saik kan inte ha så mycket kulor kvar med tanke på vad dom värvat, liksom Luleå, Modo ska "bara" ha en målis, LHC har fullt verkar det som.

Det ser bra ut!

Tikinmyheart: Enligt lokaltidningarna skulle två etablerade och en ung back in förutom Sonntag. Lotvonen var ett alternativ på etablerad... Lello har fått ett riktigt bra kontraktsförslag. Man kan hoppas han misslyckas i VM... Om det innebär han blir kvar i Timrå iaf... ;P

Redax 2: Vi får väl se.
Sanny kritade inte på. Lello har fått sitt kontraktsförslag om han tvekar lägg på lite till från Sannys pott o vi har råd med åtminstone en rejäl back till.

Lello o Kronwall. Blir bra det.

Hahl Bundy: Precis som du säger så är Sonntag inte värvad som klassback utan man ser honom som utvecklingsbar. Personligen hade jag hellre sett Daniel Josefsson istället men tydligen ser man något bättre i Sonntag.

Men i och med värvningen av Sonntag får det vara slut med "utvecklingsbara backar filosofin" Nu måste man satsa på två "säkra" backar, en offensiv och en defensiv.

Vad gäller Sundh så förstår jag att man väljer att avvakta. Tydligen anser man att Anton är bättre än Oscar då man signat honom på två år. Varken Anton eller Oscar producerar särskilt många mål, men jobbar hårt i varje byte. Men jag tycker också att båda får ut för lite för sitt slit.

Brynäs har slut på pengar och har värvat klart. DIF har full trupp och förmodligen slut på pengar.

TIK har pengar kvar och har inte värvat klart. Ni som skriker om kvalserie och allsvenska redan nu, 6 månader innan ES starten kan inte vara speciellt klarsynta. Ni verkar ha helstänkt huvudlag på er!

Hahl Bundy: Lugn i bussen nu. Jag tror inte att vi har utrymme att värva så många klasspelare som du säger. Det blir på sin höjd en schysst center och en riktigt bra back.

Apropå en back så skulle inte jag bli missnöjd om vi värvade Daniel Josefsson från SSK. Jag tyckte att han var riktigt bra i slutet av säsongen.

Redax 2: Pessimist! ;P

Hahl Bundy: Tror mer på att vi möjligen får två backar med klass 2...

Mackelito: 2 klassbackar! 2 klasscentrar o några yttrar till, troligen minst en klass ytter. Så blir det!

mikenomad: 3 tabletter om dagen. Tiiihihihiiii

Tycho: ja då är det ett lätt val crippe:O

Mackelito: Àxelsson har betydligt mer poängkapacitet än Sundh... Men Sundh var ruskigt bra i BP...
Jag säger som jag sagt tidigare... Det blir Sundh eller Crippe, knappast båda...

mikenomad: Linkan avvaktar hela tiden , han kanske väntar efter VM innan han kontrakterar , men om han då bommar de VM spelare vi är intresserad av , då blir det riktigt tufft.

Jag förstår inte varför man väljer en spelare som Axelsson ist för Sundh, Sundh är viktigare tycker jag...

Sonntag, ok han kan bli bra , men nu får det max plats med en ev två backar till , och vi har nog bara råd med en typ lehtonen , sånästa nyförvärv kan nog bli en back av Granaths kaliber..

Hahl Bundy: Ser att du har en bra dag idag, jag har min andra på raken. Psykofarmakan gör susen! :-)

ITK: Lotvonen på 6 år?! Nu fattas bara långtidskontrakt med Skogs, Bogg o Lind också så är framtiden tryggad, då har vi vår stomme!

Mathias: Då kan vi nog glömma Sundh, förutsarr att man anser Crippesom ersättare för pyrret

Crippe har ju blivit erbjuden ett kontrakt

ITK: Kanske var dum som riktade inlägget till Mike och inte till den stora massan.

F. ö tycker jag att det är smått fantastiskt att en del tycks tro att att Sonntag är värvad som vår klassback. Det låter så på en del kommentarer i all upprördhet.

Timrås filosofi ÄR att värva utvecklingsbara unga spelare. Sonntag är en sån. Varför skrika om KS redan nu? Jag fattar ingenting ärligt talat.
Finns det inget tålamod o en sorts coolhet i den större massan härinne?

Ångesten är liite för påtaglig i början av silly.

FM: Ang. mikenomad så var han ironisk i sitt inlägg. Tyckte det framgick bra.

FM: ironi är inte din cup of tea märker jag.

mikenomad: misströst icke! Ty frälsaren Lotvonen kommer att skriva på ett 6års kontrakt under dagen med den högsta lönen en Timråspelare någonsin kunnat kvitera ut!

mikenomad: Du tror inte att det kan bero på att "våra" nya spelare fortfarande lirar sina resp serier eller har VM spel att tänka på?
Personligen skulle jag bli förvånad om vår nästa förstacenter inte är en VM spelare. Lello lär ju knappast skriva på något före VM heller för den delen.

TRL: Jag förstår att man blir frustrerad när man ser spelare efter spelare ansluta till lag som DIF, Modo, Rögle, SSK och för den delen Frölunda. Vad har TIK mäktat med; ynka tre spelare hittills!!!1 Nån skitmålvakt från Brynäs, en halvfigur till center från SAIK och så nån rätt ung kille som tydligen ska ha utvecklingspotential (sånt tjafs!) och är tänkt att fylla det svarta hål som Lidström-kopian Dennis Persson lämnar efter sig. SKANDAL!!!!11

Blir mycket besviken om Sundh försvinner. Ok, produktionen har varit begränsad, men inställningen och kvaliten i slutspelet tycker jag lovade gott. En duglig elitseriespelare jag anser man kan ha i lagbygget många år framöver.

Men tydligen ska så många som möjligt bytas ut varje år, verkar vara Timrås sätt att bygga lag.

fettsteffe:

Ollas och hägglund är 2 spelare som är oerhört jobbiga att möta. ger allt i varje byte och är älskade av Leksands fansen för sitt uppoffrande spel och är absolut inga utfyllnadsspelare. Granath däremot skall vi inte snacka om.

fettsteffe: Äsch såg nu att den frågan handla om Jesper Ollas, Så är det när man inte orkar läsa om utfyllnads spelare!

mattias - 74:
"Har du anbud från andra klubbar?

- Det varken vill eller kan jag svara på."

.....Så timrå kan mycket väl satt sitt intresse på Hägglund....Fast dom avvaktar väl ;-) Man börjar ju fundera avd Linkan håller på med, Han avvaktar ju som fan. Varenda spelare kommer hinna fixa ny klubb! Sundh kanske går in i Dif's fjärde kedje lr något inte allt för dyr.

TRL:

Ang Leksandsspelaren Johan Hägglund ..

"Timrå är ett lag som bekräftat intresset för dig, vad säger du om det?"

- Jag har inte hört något från dem".

Se länk !!

Avvakta det är linkans melodi.. han o robbans... dags att kolla marknaden när den är dammsugen.. Haha... Vem hänger med till Almtuna på bortmatch 2010?

Wow! vad schamponerad jag blev idag då jag såg att stjärnbacken Sonntag är klar! Nu kan man fråga sig om vi siktar mot Sm guld eller Allsvenskan!?!?!?!? Gud... kan man bli annat än förvånad eller chockad? Personligen tycker jag det är skandal. Tur man sa upp årskortet och istället tittar på tv. Kanske dags att värva en sportchef först och främst. de här är ju rena sandlådan...

T T: Känslan är att det är Crippe eller Sundh. På ett ungefär.

I övrigt är det fantastiska kommentarer...

Antingen är dom kyliga eller dumdristiga.. jag hoppas på det förra.

bj:
Eller på den som gett spelaren som inte presterar efter inkomst det kontraktet.
Alla åskådare kan få en plåthink med koskit istället för matchprogram.

Lönerna i ES och AS borde vara offentlig handling på samma sätt som i NHL, så att alla kan se hur mycket spelarna tjänar, sen kan man börja kasta skit på de spelare som inte presterar efter inkomst

T T: Man gör allt för att försöka hålla lönerna på en för föreningen behaglig nivå, tyvärr gäller de inte bara Oskar skulle ja tro.

T T: Avaktar man med spelare som Oscar och Crippe så måste man ändå
ha rätt höga ambitioner.

T T: avvakta avvakta och sen då avvakta eller ????? agera för f.n

Oscar misströstar men Linkan avvaktar:

Laken:
Ok. Är det samma länk som dök upp längst upp på sidan för fem timmar sedan?
Tack Laken, du fortsätter att slå in öppna dörrar med bravur.

Pätr: Nä, upphetsad ska man nog inte bli. Däremot tror jag man kan känna en viss nyfikenhet och kanske t.o.m. tillförsikt.

Pätr: Just det ja, Strålman ifrån Skövde... Hur många skrek i högan sky då? ;-)

Sonntag, ska man bli upphetsad nu? Knappast en värvning som ger eko i hockeyvärlden, men vad jag har förstått så har han stor utvecklingspotential. Sedan var det väl ingen som lät höra ett euforiskt vrål när Anton Strålman skrev på, och det gick ju rätt bra tillslut.

« · 1153839 · »