1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604376 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Jaha helomvändning igen

Paddan: Du får nog hålla dig undan i vinter när Timrå möter Modo. Jag har nämligen hört att Fransoser har en förkärlek till grodlår.

T T:

Vfr står det: " Arikeln inte upplagd"

kulltorp: Ja sen i samma serie finns Frölunda då som har pengarna att välja pecis va de vill. Nä fy, varje seger SSK tar mot VF är ta mej fanken en ren bragd.

Hahl Bundy: Det var nog ta mig faan det roligaste som skrivits i den här tråden. Tack för skrattet!

T T:
Nog för att man själv tycker att man lider helvetes kval innan truppen är spikad.
Skänker dock en tanke till SSK:s supportrar. Stackars jävlar. Senaste förvärvet en canadick från Troja........

Och då ska vi inte tala om Rögle.....

Bestämde mig precis för att sluta klaga och invänta.....

22.01 men ingen Tjasy...

Hahl Bundy: Som min son skulle sagt; Shit mannen, du äger! :-)

Hahl Bundy: Aha, det är alltså norska för medelmåttig målvakt.

Paddan: Du bør ha lært at det er norsk, er du modoit. Mix på fransk, er du hvem du er. :)

Hahl Bundy: "plukker den puck" är det franska för hockeyspelare?

Hahl Bundy: Hahaha...underbart! :-)

mikenomad: Det låter inte lika vackert när Modo ska referera:

Espeland dress opp i mittzon til Skröder kjører inn i offensiv sone, spiller til Zucarello Aasen holde puck finter ett, to spillere. Slipp til Skröder passer Sussen skyting, målvakt Lindbäck gjør en flott redning.! Gå tilbake til Zuccarello egnet Tilbake til Bonsaksen som skjøt finter o drops puck på Espeland skyting. Og Lindbäck plukker den puck!

Hahl Bundy: Jepp, på finska tror jag det heter Pääjärvi.

Paddan: Cremé är det franska för kremerad?

Hahl Bundy: Vackert skrivet...nu kändes det plötsligt ännu längre till september. Tidigare nämnda pjäser som du vävt in i texten gör sig bra tycker jag. Riktigt riktigt bra...

mikenomad: Till förrätt nyplockad Caslava , huvudrätt en ugnsbakad Umicevic med smörslungad färskpotatis och en frisk sommarsallad, till efterrätt en Cremé Pyrret med kaffe och avec.

Just det fransosen ska med också. Möölinööö eller vad 250 drog till med. :)
Men han är med i senare matchavgörande skeenden.

mikenomad: Tänk det här referatet:
Caslava passar upp i mittzon till Umicevic som driver in i offensiv zon, spelar över till Pyörälä som håller i pucken fintar en, två spelare. Släpper vidare till Umicevic som passar till Corso som skjuter, målvakten gör en kanon räddning.! Returen till Pyörälä som passar bakåt till Caslava som skottfintar o droppar pucken till Karlsson som skjuter. I MÅL!
Vilket anfall o jag har vrickat tungan!
Skönt att Karlsson fick avgöra det var lättare att säga.

Hahl Bundy: Äh...du har ju hållit dig härifrån. Då lossnade allt. Men nu är du tillbaka så nu vet man inte längre...

mikenomad: Jag börjar bli lite orolig över din tilltro o optimism under den tid jag varit borta.
Vad har hänt? Har du undvikit Dr.Psykos?

Tjeckiska spelare (liksom finska) bedömer jag efter namnet. Petr Caslava låter hyfsat förtroendeingivande. Förnamnet (Petr) håller hög ES-klass men helheten dras ner av av att efternamnet är aningen för lätt att uttala. Konsonanterna kommer i "svensk" ordning och namnet påminner precis som HB redan snuddat vid om en tjeckisk, eller möjligen ungersk, maträtt. Ett antal hårda konsonanter som satt tungan på betydligt större prov vid uttalet hade varit att föredra....

Men men, man kan inte få allt. Det blir nog bra ändå...

Andersson: Caslava, Umicevic och så förlänger Pyrret....då säger jag tack för kaffet, då är jag smånöjd. :-)

Janken: Dessutom är det väl tänkt att M. Karlsson ska vara vår poängstarka back ?

Det kan väl vara rätt okej att ta in en defensivback till. Det öppnar ju för våra "backvalpar" att spela offenivt. Jag tycker att både Moe och Erixon har klara offensiva ambitioner. Dom nya vet jag inte så mycket om men Skogs hade offensiva kvaliteter i Mora och kan vi få honom att blomma upp igen så.... Varför inte?

Mackelito: Han är ju inte endast defensiv, han har ju även bra offensivt..
Och kanske smart ändå med tanke på att vi redan har Mattias Karlsson och Moe.. Samt att Styf har ett riktigt bra skott i PP, tror även iår att det lossnar på riktigt för Skogs som kommer bli riktigt bra med..
Om det nu stämmer så gillar jag skarpt denna värvningen

mikenomad: Ja den upplever jag nu. Jag är i ett tillstånd av fullständig apati.

Caslava som vår back? Låter återigen som en utländsk maträtt.
Kanske för att jag är hungrig för jämnan?

Hahl Bundy: Den tidstransportsträcka, det vacum mellan mars och september menar jag. När det i bästa fall åtminstone är övervägande plusgrader och snöfritt...

mikenomad: Vilken sommar?

Hahl Bundy: Nä nu blommar det...är sommaren redan slut?? Hur som helst, vi var några som undrade här ja...;-)

mikenomad: Här tar man timeout.
Bryr sig inte ett dugg varken härinne eller medialt.
Har inte vetat ett smack. Jag har överträffat mig själv!

När man väl vågar kika in så ser man att 2 centervärvningar är gjorda: en vitlöksdoftande fransos o en med ett spagetthi-italiano klingande namn på en kanadick som ska bli vår 1:e center.

Hmm? Mycket vitlök o vinsippande blir det.
Nä, man kanske ska isolera sig ytterligare så får man se vad som droppar in på ytterforwards o backplats.

Vad ska man då säga om detta? Jag har ingen aning men det känns tryggt o bra. Det räcker så.

Sen har man blivit efterlyst oxå, såg jag. Coolt!

T T: Det ska ju redan ha skrivits kontrakt, åtminstone enligt Foyn igår.

T T: Hmm så han vill ha ännu en defensiv back?? Det var ju inte vad man hoppats på(om det nu blir så)

T T: Ja de verkar ju lite lurt att linkan berättat nåt sånt där för northpower helt klart, men men vi får väl se då :P

fettsteffe:

Det mest komiska är din attityd.
Varför är du så in i h*lvete negativ, jag trodde antaligen jag kom med en intressant nyhet.
Snacka om att jag verkligen inte ska skriva på detta forum något mer.
Tack för mig.

T T: Dom är ju mer bittra än vad dom flesta här inne varit

Snoop: Du måste vara reggad på deras forum för att kunna läsa.

T T: Vart på deras hemsida står de nånstans ? hittar de inte :P

Tjeckiske VM-backen Petr Caslava är nära en övergång till Timrå enligt sportchefen Stefan Lindqvist.
"En av Tjeckiens bästa backar utanför NHL som vi hoppas ska bli klar inom en snar framtid", säger Lindqvist till northpower.nu.

Inlägg från moderator på SkAIK:s forum. Ingen aning om hur trovärdigt det är eller varför Linkan skulle bekräfta det för dem. Kanske för att ingen annan har frågat?

Uno Gordon: 7:e avgörande är ju helt öppet även om Detroit har fördel av hemmaplan o kan ses som lite favoriter. Jag är inget Detroitfan, det är väl för att jag unnar vår Njurundason all framgång som jag hoppas på Detroit, i övrigt hyser jag inga som helst känslor för nåt annat lag än Timrå IK. Det finns helt enkelt inte plats över...

mikenomad: Gudagött att Penguins vann. Vad var det jag sa? Detroit skall fanimej få svettas om det vill ha den där pokalen. Torskar Penguins nu så har vi alla pressat er längst. Känns enormt skönt.

Lägg champagnen på kylning en kväll till grabbar så köper jag skumpan till ett reducerat pris sedan.

Vi har inget att förlora. Nu skall näbbgäddorna i Detroit bara käka upp oss. Passar Pittsburgh utmärkt som handen i handsken.

Nu skall jag suga på den här karamellen ända tills på lördag.

Fridens!

mikenomad: VISA , hehe

mikenomad: Han vill bli sportchef så han kan sitta och få betalt för att kika igenom Eliteprospects.

Mackelito: "Vill inte skryta och så men" Vad är det du vill då?

ersson: Kanske folk prioriterar vad som är viktig info och inte här på HS.

Det som stod idag vet alla redan sen tidigare.....

Mest komiska är väl att du gör en chockgubbe":O" och ett utropstecken.

Ingen som har skrivit att Dragan Umicevic väljer mellan Timrå och Färjestad? :O
Även att dom söker efter en till forward om dom skulle få in honom.
Kolla länk!

Har dom ställt in sig på Press 22:01 idag också eller vad är det frågan om?

Mackelito: Jag säger som jag brukar... nämner man alla namn som är lediga kommer man ha rätt förr eller senare...

Mackelito: Exakt vad är det du inte vill skryta med?

Cartman: Vill inte skryta och så men ....

Sv: VM 2009
Ang att vi möter Tjeckien på Torsdag kunde jag inte låta bli att kolla lite vilka spelare man har i truppen som Timrå kan vara intresserade av.
Linkan har själv sagt att många av de spelare han kollar på nu är KHL/NHL aktuella...

Ett riktigt bra backförvärv
Karel Rachunek - Offensiv världsback som håller hög klass, håll ett ögapå honom, KHL o NHL aktuell..
www.eliteprosp...layer=9629

Två meriterade centrar
Petr Cajanek - Klasscenter, kanske inte så billig men får vi han har vi en suverän förstacenter, lär dock bli KHL minst ett år till , men hoppas gör jag i varje fall

Josef Vasicek - Riktigt bra center med åldern inne, stor chans att det blir NHL..

Mackelito @ Östersund
2009-05-05 15:25 | | Permalänk

« · 1163980 · »