1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604376 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Äh vi välkomnar väl honom på Tjeckiska tycker jag.

Vítejte na Timrå, Čáslava! Budete se u nás daří a doufám, že vám bude dominovat ve vlastním pásmu.

Jaha här loggar man ut o när man sen kommer in några timmar senare så är det klappat o klart!
Världsklass!
Linkan vad har du emot mig? :)

Andersson: Nu när laget endå ser såhär intresant ut och vi har riktiga centrar i alla femmor så kanske intresset från pyörälä också stiger :)

Mackelito: Om Pyrret skulle skriva på får man anmäla sig till en gymnastikförening och träna på att volta av glädje hela sommaren.

mikenomad: Umicevic och Pyrret nu = PERFEKT

Jag tror att den här defensiva lösningen är ett mycket bättre alt, jag menar Backar är till för att förhindra motsåndarlaget att göra mål och Forwards ska göra mål på motståndarna. Så enkelt är det!
Jag tror väldigt mycket på den här lösningen.

mikenomad: Trist med artistkontrakt, hur mycket sparar klubben på det med de nya reglerna egentligen? Corso kommer ju t ex till seriestart av vad jag förstått.

Men i övrigt känns det som ett kanonförvärv givetvis, truppen känns mer välbalanserad än fjolårets på alla sätt även om vi inte skulle jobba in en vass forward. Men hoppas på Umicevic i brist på andra alternativ i den prisklassen.

Viklund: Älskar våra sportchefer just nu, dom kan gå ut i tidningen 20min innan och spela dum i huvet, sen helt plötsligt så är spelarna klar!

Foyn: Sorry om jag tvivlade! :) Nu vill jag ha Umicevic också, om inte så bara för att knäppa Ros på näsan.

Dream Team: Ja defensiven känns mycket bättre och då får Moe,Sebbe,Skogs kanske mer utrymme framåt, men även Karlsson kommer spela mycket PP och göra poäng, känns bra.

Viklund: Känns bra ! Då slipper man skämmas här på forumet. Får väl skicka ett tack till Linkan att han inte ljög :)
Våra backar känns helt klart intressanta... Fortfarande är jag dock tveksam till Granathen ? Men ska man jämföra med SSK så känns det ganska lugnt. Hade jag vart SSK fan så vete fan om hjärtat skulle palla med?
Nu jobbar vi in två kanon forwards !

Snoop: Defensiven får sig ett ordentligt lyft kommande säsong, härligt! Han är väl inte helt oäven i offensiv zon heller, även om det är i egen zon han lär bli av störst vikt. Vilken av de nya backarna tar nu rollen som försteback i PP?

Umicevic och Pyörälä på det här... mumma!

Viklund: Nice nice.....jo, backsidan - med facit i hand - ser nog inte så mycket sämre ut - snarare bättre - iallafall defensivt, hur det än är kan vi nog aldrig ersätta Lello's offensiva kvaliteer, men bara vi släpper i färre mål så kanske hans framåt saknas desto mindre.

Viklund: Suveränt, tycker backsidan känns riktigt intressant.

Viklund: Underbar läsning

Snoop: Helt klar!

fettsteffe: Jaså....det gör den väl :-P

mikenomad: inte fel på länken för dne funkade först i cs 5min sedan blev det "fel på länken" och som Jens_88 sa så går dte inte att trycka på artikeln på AB heller...

kulltorp: Linkan sa ju i Dagbladet att det skulle värvas två ytterforwards , annars skulle truppen bli tunn. Jag hoppas på hårt arbetande målskyttar på 90+ kg.

jens_88: Hoppas på de, skulle vara en riktigt bra värvning.

jens_88:
Ohhhhh, det börjar brännas. Tänk om vi kunde få en trio med Umicevic och en tredje ytterforward...

mikenomad: funkar inte att klicka på artikeln på AB för mig

Uppgifter till ST, Caslava klar

Mackelito: Är fel på länken, artikeln ligger uppe på Aftonbladet.

kulltorp: Exressen vill inte vara sämre..

Berglund: Man kan ju undra varför..

fettsteffe: Jepp, nertagen.

kulltorp: Nu funkar inte länken längre........ ;-)

mikenomad: Kanske för att jag skrev till Robban om EG?
Han svarade i allafall. :)

Foyn: Det är alltså Rachunek som är på ingång ;)

Foyn: Ja, du verkar så att säga ha info direkt från källan. Linkan och Robban har ju hittills varit veritabla mästare på rökridåer så det finns väl ingen anledning att tro att det är annorlunda i det här fallet. Jag tror på dina uppgifter och känner stort förtroende för herrar sportchefer!

mikenomad: Jag upprepar att backen är signad och klar. Självklart så kan Linkan lägga ut rökridå men jag skulle bli mycket förvånad om han skulle ljuga.

Vi får se....

Hahl Bundy: För i helviiitte! Ta semester igen så vi får några nya spelare!!! ;P

Hahl Bundy: Jag börjar misstänka att "nån" har koll på din trafik härinne och agerar (läs "agera Linkan!") utefter den....

mikenomad: Allt är åter normalt mao när jag tittar in nu, namedrops o hela klabbet, men inget händer.
Jag lämnar o vips kommer ni ha 2 spelare till.
Jag skrattar ändå. :9

Hahl Bundy: Ja, mig fick du ju att skratta redan igår. Celibaten gjorde dig gott! P&K

zita: Du kan nog tro på båda eftersom de inte förmedlade just några olika nyheter utan ung. samma sak. I Dagbladet finns inget uttalande från någon sportchef redovisat utan det är bara en artikel om det vi visste sedan igår, dvs att TIK är intresserade av tjecken. Samma sak som alltså står att läsa i ST fast där med en kommentar från Robban, som bekräftar ett visst intresse, dock att det inte alls är lika nära som uppgifter sa igår.

Intressant f.ö. vad killar som Foyn hämtar sin info från. Han tittade in här i förrgår och gjorde klart att vår egen sportchef sagt att backen var signad och klar, bara namnet väntade på att offentliggöras. Verkar inte riktigt så nu tycker jag....

mikenomad: Nix. Jag tog en mindre men total celibattid från HS.
Men nu är jag tillbaks o jag skrattar idag!

Den här låten pumpas friskt hemma nu o jag blir så glad. Puss!

Hahl Bundy: Äh...allt flöt så fint här när du höll dig ur vägen, nyförvärven trillade in i strid ström. Titta nu...nu kastas man mellan hopp och förtvivlan igen. Vad hände, tog fisken i sjön slut? ;-)

Känner att det är nåt på G. Sommaren är snart här o snart kan vi alla vara gladda övera tt truppen är spikad så varsågod allihopans!
Jag skrattar idag! Gör det ni med o njut :)

RTS: Hoppas det :)

zita:  Dagbladet alla dagar i veckan.

zita: timraik.se, jag tycker Linkan & Robban varit mycket bra på att mörka och sända media på vilovägar. Låt oss ha tålamod och vänta in vad som sägs på hemsidan. Fast det tålamodet lär nog flyga ut med nästa tidningsartikel :P

Vem ska man tro på??? ST eller Dagbladet

jens_88: Jag verkligen gillar deras sätt att mörka - inte har då jag blivit besviken hitills iaf (de senaste två värvningarna alltså).

Cartman: det gör inte jag, de jobbar på och har gjort ett bra jobb hittills

Cartman: Jo igentligen vet vi ingenting först än det skrivs på Timraik.se så vi får se vad som dyker upp där dom närmaste dagarna :P

För inte fan kan man ta något Robban eller Linkan säger till media på allvar

jens_88:

Fast egentigen, var f*n ska vi få pengarna till honom ifrån. Vi pratar om en spelare som skulle kunna platsa i vilket NHL lag som helst och lätt kunna vara en av KHL och hela europas absolut bästa backar.

Fast iof, drömma kan man alltid :-)

Cartman: "– Vi har haft lite koll på honom, bland annat under VM, men han är inte högaktuell för oss nu. Det finns andra utländska namn."
Det där fick ju en och undra samt hoppas..... Karel Rachunek?

jens_88:

Gud vad jag hatar våra sportchefer

« · 1164059 · »