1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604349 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Tjalle: Jo, kan så vara.
Årets ES blir väldigt svårtippad spec. med tanke på förra säsongens resultat.

Själv är jag lite kluven ang. Timrås lag. Jag har ingen aning om hur det kommer att se ut med så många oprövade kort, förhoppningsvis mycket bra. Det jag är orolig för är tyngden framåt, som vanligt.

Inte utan att man känner isg mkt nöjd med Corso när Krog och Haydar, förvisso wing, väljer bort Elitserien ;-)

förlåt. fel tråd.

Det ärs mat änst

jens_88: Läst på Skellefteaaik.se. "Den slovenske backen Ivan Majesky har idag skrivit kontrakt med Skellefteå AIK." Undra om de kollat passet på honom än.

Ivan till Saik och Yanick Lehoux till SSK
Händer lite idag iallafall

Paddan: Ja, det känns alltid skönt att bränna av en salva härinne under anonymitetens trygga mantel. Är du släkt med Povel Ramel förresten?

Paddan: Du tänker på matchen mot bobbarna? Det är ett medelpadsderby och röner väl numera hetast känslor i kattlägret. Mot Modo är det västernorrlandsderby och här är väl intresset både större och mer jämnt fördelat. Vidare har vi norrlandsderbyn mot Luleå, SAIK och Brynäs. Allt enligt pressens benämningar...

GAH! Vilken mupp!! Så här på morgonen kollar man in aftonbladet och läser rubriken på Mats Wennerholms blogg: "Saku Koivu till Timrå" som följs upp med "Nej, jag bara skämtade". Skoj!=P

Paddan: Såg att bröderna ginger skrev på två nya femårskontrakt...kul för dom.

Och Timrås intresse för Johannes Salmonsson hade väl avtagit, nu har han i varje fall skrivit kontrakt med Davos för kommande säsong.

mikenomad: Fast jag ber att få parafrasera en kulturinstitution

"Jag hörde att Timrås hemvärn är på gång.--- Äh det är ett gäng femtonåringar och en skjutgalen mikenomad, det är väl inget att bry sig om. Låt dom leka sitt jävla krig!"

mikenomad: hahaha ;) Yes sir, ska skärpa mig. var ett stort misstag av mig, kan bero på solsting....

mikenomad: "insunieringar" aha, du var ute och kvalitetstestade spriten också nu ikväll. Derbykänslor, förresten, är det inte sånt som ni förväntas känna en gång per år under en match i SCA-cupen?

Paddan: Ja vafan trodde du? Att den tropiska hettan mjukat upp derbykänslorna? Nä nä gubbe lilla, ont ska med ont fördrivas. Kommer du med dina små insunieringar så får du banne mig bereda dig på att smaka på vedergällningen också...;-)

Å du fettsteffe; smöra inte för den däringa Modoskiten...:-)

Paddan: blev väldigt spänt där, tyckte ditt skämt var klockrent ;)

mikenomad: Oj, vad allvarsamt det blev. Men Steen var väl en av de spelare som fick träna med J20 på grund av disciplinära problem förra säsongen, om jag minns rätt.

mikenomad: Och innan du kommenterar; Steen är inte "vår" spelare utan "er"...det självklara faktumet kanske inte framgick riktigt i mitt föregående inlägg.

Paddan: Ni om några skulle kanske vara betjänta av nån form av kontroll över spelares krog och alkoholvanor. Tänker närmast på Steen och Salomonsson då...

För egen del raljerade jag lite över vissa härinne som tycker det är så oerhört intressant att dokumentera alkoholintaget under spellediga perioder hos "våra" spelare. Det intressanta är väl möjligen hur de uppför sig, eller rättare sagt då de inte uppför sig. Som t.ex. då jag såg Steen ligga och kramas med en väktare på folkets park i Sundsvall förra året samtidigt som han tjöt som en stucken gris....

Paddan: hahaha ;-)

Ambroo: Att döma av mikenomads uttalande tidigare idag så räcker det nog inte bara med en back, det blir nog två backar och ett tjog drinkar.

Paddan: Och det var ju en back vi skulle ha, ja just det...

jens_88: Och Staffan Kronwall spelar nästa säsong i Calgary.

Ilkka Pikkarainen går till NHL igen

J. Lundqvist, VF, 6 år?

Andersson: Nej, dealen är inte avskriven än. Tydligen handlar det om någon förvirring gällande bonusutbetalningsdeadline och liknande.

Icing-Ove: Dealen är off . Tydligen vill inte Heatley spela med Lander och Pääjärvi om ett år eller två .

Paddan: jo men Chelios kostar väl inte lika mkt som Gomez .... få se nu , vilken stjärna , något 'over the hill' är i samma prisklass ?

Andersson:
Kanske. Heatley tradades nyss till Edmonton, men vill Heatley dit? Kanske Rangers tar Hossa eller Sedinarna....

Andersson: Äh, Heatley måste vara minst 20 år för ung för Rangers. Jag tror Rangers siktar på någon mer i Chris Chelios ålder.

Eftersom Rangers bytte bort dyra Scott Gomez och ersättarna knappast är alltför dyra , kan man gissa att Rangers siktar på Dany Heatley.

Jäklar i min låda vad det small vid Transferöppningen i nhl:
New York Rangers och Montreal:

Doug Janik (D) Montreal Canadiens NY Rangers
06/30/2009
Pavel Valentenko (D) Montreal Canadiens NY Rangers
06/30/2009
Ryan McDonagh (D) Montreal Canadiens NY Rangers
06/30/2009 (Player rights)
Chris Higgins (F) Montreal Canadiens NY Rangers
06/30/2009
Michael Busto (D) NY Rangers Montreal Canadiens
06/30/2009
Tom Pyatt (F) NY Rangers Montreal Canadiens
06/30/2009
Scott Gomez (F) NY Rangers Montreal Canadiens
06/30/2009

New York Islanders och New Jersey Devils:

Ben Walter (F) NY Islanders New Jersey Devils
06/30/2009
Tony Romano (F) New Jersey Devils NY Islanders
06/30/2009 (Player rights)

kaofl: Visst, det är en bra spelare, men han har just etablerat sig i NHL och vill nog stanna, dessutom skulle han bli alltför dyr att värva. Det kommer nog att bli en budgetvariant, och det finns en del finska spelare bland annat som möjligtvis skulle kunna bidra.

Kanske något för Timrå detta eller blir det för dyrt för oss? Om det inte blir nhl/khl för honom alltså.

ante08: Jag kan meddela att Supporterklubben har värvat in 2 nya spelare till Patron Cupen.. Kommer bli en sjuhelvetes fest!

inga rykten här inne. När det är gatufest brukar det ju flöda rykten här inne.

Hahl Bundy: Men fortsätter det här vädret kan det bli jobbiga veckor. Är inne på vecka 2 med vin och gin o tonic varje kväll...

Pätr: Jaha, 29 är ju inte så gammalt. Trodde att han var äldre.

Kerstin_k: 29 är väl inte direkt ungt, men inte lastgammalt heller. Se på Chelios =)

Pätr: Börjar han inte bli gammal?

Kerstin_k: Jo, visst finns det fler frågor, jag lade bara fram dem jag grubblar över mest för närvarande.

Angående Corso är jag ganska övertygad om att han kommer prestera bra i Elitserien, liksom Meunier och Caslava. Inte heller tvekar jag på målvaktssidan, eftersom den i mina ögon är bättre än förgående säsongs.

En spontan fundering är hur mycket man får punga upp för Toni Dahlmans namnteckning. Visst, det är kanske inte det mest spektakulära namnet, men han finns tillgänglig, har bra meriter och presterade ganska bra under sin elitserietid.

Anonymous: Absolut! Den tänkte jag på innan jag skrev inlägget, men den föll bort i skrivandet.

Skulle vara otroligt roligt att se vad Pärssinen skulle åstadkomma under en skadefri säsong.

Anonymous: Otroligt skicklig spelare. Men har han inte kostat mer än han smakat (med all respekt)?

Timrå IK hakar upp sig i alltför hög grad på spelare som verkligen är duktigt, NÄR dem är hela och skadefria. Jag skulle tro att vi kan få fram minst lika skickliga spelare på ett korttidskontrakt som dessutom är much billigare än en sådan som Pärssinen. Och det är det här är året då Lindqvist får bekänna färg. Han har fått en smekmånad (eller år om man uttrycker saken rätt). Nu är det dags att bekänna färg, och visa alla belackare att han har fingertoppskänsla likt Nubben som påstås få hjälp av finska spelare. Men det är nu det är upp till bevis...

Personligen tycker jag att laget ser spännande ut. Förstås finns det ett par spelare som liksom måste visa vad de går för. Men ändå. Med de resurser Linkan har till sitt förfogande tycker jag att han investerat väl. Återstår bara att se var det bär hän. Vem vet? Kanske får vi se en ny sportchef lagom till denna tid nästa år...

Kerstin_k: Du har glömt det viktigaste. Timo Pärssinen kommer han vara hel.

Hahl Bundy: För egen del hoppas jag att han inte reagerar...

Kerstin_k: Själv har jag väldigt stora förväntningar på Lindbäck.
Jag hoppas han regerar!

Pätr: Känns som om det finns fler fundamentala frågor som vi behöver svar på för att vi ska kunna avgöra om det blir slutspel eller inte. Här är några som jag kommer på på rak arm:

* Hur bra är Corso? Klarar han av att centra en första lina i ES på ett förtjänstfullt sätt? Är han rätt man på rätt plats?

* Vilken klass håller fransosen? (Kan inte stava namnet än) Pallar han ES?

* Försvaret har fått ett par nya pjäser. Caslava - klassback eller inte? Otroligt viktig för försvaret. Håller han klassen? Karlsson ska vara vår nya offensiva back. Pallar han det?

* Målvaktssidan. Håller den en hel säsong?

Som det känns är det ändock viktigast att Corso är så bra som man hoppas på. Övriga frågor känns lättare att svara på. Sedan får man bara hoppas på att MPS och Lander tar rejäla kliv framåt. Likaså Moe och Sebbe.

Hur som haver så har man redan börjat fylla på med förhoppningar. På något konstigt sätt har jag ganska höga förväntningar på fransosen. Jag tror på honom.

Pätr: Lander är en annan som måste ta några kliv. Gör dom 2 det så kan det bli grymt.

fettsteffe: Än är inte sista kortet lagt, men för närvarande känns det som om några frågetecken måste bli utropstecken för att det ska bli slutspel i år. Frågorna jag ställer mig för närvarande är:

Hur bra är Martin Sonnenberg? Han snittade nästan en poäng per match under sin korta tid i Timrå förra säsongen, dock mestadels assist. Sonnenberg är en spelare som måste kliva fram på alla sätt för att Timrå ska bli bra i vinter.

Hur kommer Pääjärvi-Svensson att utvecklas? Att han är en supertalang råder det inget tvivel om, och man kan hoppas på att det definitiva genombrottet kommer i vinter. Med tanke på att forwardsuppställningen är lite tunn så är det nästan ett måste att han tar ytterligare några kliv.

« · 1166007 · »