1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604207 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Ungefär som Allsång på Skansen. Varför heter det Allsång, när de ändå håller på att prata en massa också och applådera och spela instrument. Jag trodde Allsång betydde att det bara var sång hela programmet.

Teemu Aalto går till Kärpet

Nybbe: Nubben hade väl ingenting att göra med de spelare som Timrå gick upp med? Han hade dock dem att tacka för väldigt mkt sedan då många där visade sig hålla hög elitserieklass. Det var inte killar som Nubben värvat ihop. Vem vet var vi hade varit utan Nubben, SM-guld, Allsvenskan? Rent spontant så tror jag verkligen inte Timrå hade gått käpprätt utan Nubben. Han känns väl sådär lagom unik nu när man kan blunda och peka på random allsvensk snubbe som verkar kunna göra ett minst lika bra jobb (ta i trä). Sedan är det ju omöjligt att bortse från att karln skämmer ut sig i Timrås färger på krogen, drar under unika förhållanden mitt under brinnande säsong och sedan spär på det hela med att mot sina löften hugga på Timrås hetaste spelare. Lägg därtill den legendariskt korkade kommentaren angående Hahl-värvningen "Hade det varit bättre om han gått till LHC då?" så är väl kanske inte Nubben nån man för Timrås hall of fame, snarare tvärtom.

Nybbe: Så där ja, nu snackar vi! Men folk brukar ju allt som oftast bara komma ihåg det som var dåligt och tråkigt. Inte minst i mindre "städer". Bonnigt tycker jag.

JimmyH: Jo jag vet. Då slipper jag skriva att det luktar ett avundsjukt bytänkande denna gång då ;)

Jag tycker vi ska tacka Kent "Nubben" Norberg och Kent "Lill-Kenta" Johansson för att vi är där vi är idag. Nämligen ganska så stora. Ja, det finns ju fler människor bakom Timrås positiva saga också givetvis.

Sedan verkar vissa tro att det endast är sportchefens fel om ett längre kontrakt går åt pipan. Han har huvudansvaret förstås, men det behöver inte vara hans fel att det inte funkar. Titta bara på Jonte. Han och Challe hatade varandra. Typ. Jonte ville älska med Kenta, osv osv. Det är många nyanser och bitar i det här, hockeysnackare.
Sedan har vi ju det här med ekonomi och att spelare verkligen ska vilja hit också. Hahl ville absolut INTE vara kvar i TIK. Det han ville var att spela för Frölunda i Göteborg. Inte ens Nubben kunde hindra honom från det. En del tycker att han borde det, andra inte.
Sedan att lite längre kontrakt blir mer chansartat och riskabelt i en mindra förening som TIK känns ju inte särskilt konstigt. Här bli ju ettårskontrakt, ibland två, betydligt vanligare om vi ska snacka de stora namnen på spelare.

JimmyH: Alla som kör detta med NUBBEN lägg ner ..det står en uppihalsen!
vad F..n skulle vi ha varit utan honom! Alla skulle skicka ett tack-brev till han ..För det är han som sett till att vi NU får se ELITHOCKEY..alla som inte begriper detta far ner till (s-vall) och titta på deras serie ,,inge ont om S-vall

JimmyH: Eftermälet är som baken, kluvet.

El Maco: Eftersom plattan är från 1987 gissar jag att låten användes som intro under den säsongen plus nån till. om jag inte missminner mig helt. Skön är dom, hursomhelst, fast knappast aktuell idag förstås. Leffe Deppad as it's highest point.

Skarin: Ibland finns det saker som bara har en eller väldigt få nyanser. Som gårdagens diskussion om Nubben. Rockroffe undrade hur många 3års kontrakt Nubben hade skrivit som hade blivit lyckade och som den nutidshistoriker jag är så började jag genast leta i hjärnans hårddisk.

Mer nynaser än så är det inte i det här fallet. Gällande vad Nubben åstadkom som sportchef i Timrå så är jag fortfarande nöjd och gällande vad han gjorde efteråt så är jag fortfarande missnöjd. Bara så du vet.

El Maco: Den här är ju väldigt pampig om inte annat ... Fast jag har för mig att Timrå har haft den som Intro förut , eller minns jag fel ?

Skarin: Den här tyckte jag var otroligt bra när den kom, efter att återbesökt videon på youtube kan jag konstatera att den inte åldrats med behag... Finns dock lite mixar som borde funka till hockey om man gillar färgen.

T T: Borde ju räcka med nationalsången då Tre Kronor spelar tycker man.
I övrigt får den spelas oftare, inte minst på nationaldagen.

T T: Ja där sover man gott. Lägg ner det hela.

Hahl Bundy: Vi hinner ändå dåsa till igen vid nationalsången...

Skarin: Jag känner för ett sånt här intro. :)
Skämtar bara.

mikenomad: Handklappning är väldigt viktigt för hur stämningen verkligen är. Vill man dra ner på stämning och trycket så låt bli att klappa. Gillar man en hög ljudkuliss och ett satans liv, då klappar man med i ramsor och musik.
Sedan att det både är finare och skönare om det bara är sång håller jag med om. Men något sådant kommer nog aldrig fungera. Inte i Timrå i alla fall.

Nej nu känner jag nog att HS-polisen får leda oss in i rätt tråd tror jag ;)

Kerstin_k: Där instämmer jag. Det var riktigt segt ifjol inte den hjärt o pulsökning som man vill ha precis innan spelarna kommer in.

Kerstin_k: Das ist mögligt. Så kan det nog bli ;) Ska bli intressant att höra vad Hassebo har för idéer denna gång :)

Skarin: Visst gör man väl om introt till årets säsong?

Hoppas det. Tyckte att fjolårsintrot var lite segt.

JimmyH: Det var väldigt fyndigt faktiskt. Men i övrigt förstod jag inte riktigt din och några andras diskussion om Nubben riktigt. Om det var om kontraktslängd eller vilka sportchefer som svarat för bäst respektive sämst värvningar låter jag vara osagt. Men jag är i sådana fall sugen att ge mig in i debatten igen om Nubben, hehe.

mikenomad: Thåström och Nanne är ett kapitel, själva introt är ett helt annat. Många gånger har både Nanne och Thåström hunnits med innan introt, men det blir svårare att klämma in det nu mera eftersom bl a reklamen växer. Jag tycker inte att "Alltid rött" funkar som introlåt. Där tycker jag det ska vara något helt annat, nämligen ett intro som verkligen ÄR ett intro. Thåström funkar bättre lite innan som uppladdning. Har även kört den när spelarna värmer på isen vilket har uppskattats mycket.

Hahl Bundy: Jag sitter ofta vid spakarna och "Rött" har lirats lite då och då, lite här och var. Den funkar lite överallt, dock inte som intro ;)

JimmyH: Ja, handklappning är en uppskattad aktivitet i e.on, personligen tycker jag det är överskattat.

actionleif: Han får sitta oftare då. :)
Jag har bara hört den nån gång i Eon.

Hahl Bundy: Med temat rött och vitt, så gillar jag den här:

Hahl Bundy: När Skarin sitter vid spakarna så spelas den väldigt ofta tycker jag :)

mikenomad: Den här gillar jag oxå men den hör man inte så ofta. Borde kanske spelas mer i Eon?

mikenomad: Jag håller med om Thåström men folket vill uppenbarligen ha Nanne Grönvall, tyvärr. Åtminstone ståplats i alla fall.

Till deras försvar så kan jag väl tycka att Alltid Rött - Alltid Rätt inte är så lätt att klappa med till. Och klappa händer, det tycker man om.

Hahl Bundy: Det enda som är grått i Timrå är centrum. För en tikare existerar annars bara svart el vitt. "Alltid rött, alltid rätt" borde f.ö bli inofficiell TIK-låt och spelas som intro när spelarna åker in!

mikenomad: Kan det vara grått nån gång kanske?

Själv tycker jag det här känns spännande. Jag längtar. Dessutom så är det skönt att vi kör i Rött i vinter.

Vad gäller Angers vilja att spela för TIK så tycker jag bara det är löjligt att ifrågasätta detta. Karln är vuxen och proffisionell hockeyspelare, det är inte modern slavhandel vi pratar om. Har han valt oss har han gjort det av egen fri vilja. Förstår inte att allt ska vara så svart eller vitt hela tiden? Det ena behöver väl inte utesluta det andra, bara för att man har känslor och en relation till ett lag som man representerat flera år betyder det väl inte att man inte kan se fram mot att spela för en annan och tycka det känns positivt? F.ö. tycker jag årets trupp, bland mkt annat, känns jävligt rock'n roll...

Skarin: Du missade Anonymous poäng. Tror jag.

Hahl har inte skrivit fyra år med Frölunda. Han menade att Nubben fick honom att skriva 2+2. Två med Timrå och Två med Frölunda.

Ganska fyndigt, faktiskt.

250kg kärlek:

Jo visst är det så det har du helt rätt i och det är icke att förglömma. Jag tänkte mer på spelarens plats i laget än den ekonomiska biten. =oD

250kg kärlek:

Ja ett annat exempel är ju Modo som riskerar att få låna ut halva laget till Sundsvall, Björklöven + något fler lag?

Det är inte bara att scouta väl, värvningarna måste vara bra också.

Simmalugnt: "Jag förstår inte snacket kring Anger. Om det nu mot förmodan skulle bli så att han sätter sig på tvären mot Challes filosofi så är det ju bara bye bye. Titta på Jonte exempelvis. Svårare än så är det inte."

Riktigt så enkelt som du påstår när det gäller Jonte var det inte. Hedström har kostat Timrå IK en mindre förmögenhet, även efter han lämnat laget. Undrar om inte Jonte belastar balansräkningen än idag.

Så det är utomordentligt viktigt att det scoutas väl och att föreningen inte drar på sig en massa onödiga kostnader i dessa tider. Det är min bestämda uppfattning.

Jag förstår inte snacket kring Anger. Om det nu mot förmodan skulle bli så att han sätter sig på tvären mot Challes filosofi så är det ju bara bye bye. Titta på Jonte exempelvis. Svårare än så är det inte.

Så han håller sig nog i skinnet. Jag tror detta blir kanon.

Och han kan spela utan press eftersom alla utomstående (utom vissa Timråfans) redan har dömt ut honom och sagt att han kommer att misslyckas.

Den utomstående som har varit mest positiv till värvningen så här långt är väl Magnus Nyström. Kul!

Sen att det behövdes en ex-djurgårdare för att han skulle skriva någonting positivt om Timrå är väl en annan femma.

Red Rocker:Jag förstår ärligt talat inte hur lättvindigt folk kan glömma en spelares gärningar medan det blir ett satans liv i luckan om jag gör något utspel. Jag hade blivit stenad på Torget i Timrå och halshuggen därefter med en machetas om jag i egenskap av lagkapten för Timrå IK hade stått i en direktsändning och hånat motståndarna som sedermera hade resulterat i en pikant förlust. Varför är det så jävla okej för Sanny Lindström men inte Magnus Sjöstedt att fälla grodor som stjälper det egna laget och dessutom komma undan med det?

RocknRolf: Sanny hade attityd JA och för det älskade jag honom tills den dagen han vände mig ryggen. Jag varken kan eller kommer någonsin acceptera att en människa personligen ombeder mig mellan fyra ögon att vända sig till denne istället med sitt missnöje eller funderingar istället för att skriva om det forumet och när man väl gör det då så blir man ombedd att fara åt helvete och kallad för lögnare. Det är liksom droppen som får det att rinna över i bägaren för mig. Jag köper inte det helt enkelt. Sedan får det vara shejken i Brunei eller Olle Olsson som kallar mig för det. Det är likförbannat oacceptabelt i mina öron. Punkt slut.

pinus: Det tror jag också.

Anonymous: Där sa du nåt. Något lättare med längre kontrakt i Göteborg och VF än motsvarigheten i Timrå också ;)

JimmyH: Fyra år med Riku Hahl måste Nubben ha cred för också.

RocknRolf2: Ja, och om inte minnet är helt slut så var ju Matthiasson på väg att lämna TIK tidigare också. Men då blev han kvar iaf. Det var ju kul.

RocknRolf2: Jag tror nog att Kenta hade ett finger med i spelet när Calle J kom hit. Kenta hade väl honom i laget i Nyköping.

TIKbiff: Åh, vad trevligt, då blir det ett helt lag med norrmän nästa år. Vad jag längtar.

T T: Jo läsa mellan raderna

jens_88: Linkan luras inte, vi måste bara lära oss att tolka honom på rätt sätt. ;)

Paddan:
dr-nix: Innebär det där att Carl-Philip blir Timråit och att Anger skaffar klippkort på flyget mellan Sundsvall och Stureplan?

Paddan @ Bjästa Igår kl. 19:30 | Permalänk

Skulle tro det.
Själv så såg jag fredrik Andersson köpa massa årskort på Mittnabotåget
i går.....

Hahl Bundy: Det är ju som sagt ekonomin... Inge här vet ju så mycket eftersom Linkan roar sig med att lura oss

actionleif: Vem vet han kanske kommer också? 1 forward till skulle inte skada o inte i den kalibern som vi saknar litegrann.

Visst passa Bremberg Anger mycket förra säsongen...men tänk er, en frisk Pärssinen den killen kan lägga jävligt fina pass! Fan vad jag längtar att få se Pärssinen i en match :)

Här lär Linkan garanterat ha fått ett sms.

Detta var faktist min gissning på nyförvärv igår.

250kg kärlek: Ja och sannolikhet är nåt annat än Unos "svarta och vita fakta". Sedan är det väl rätt ointressant hur många andra klubbar som drar i en spelare, det ökar väl inte oddsen för att han ska prestera bättre eller sämre? Kolla på Skogs, där var det tydligen diverse intressenter, likväl är det ändå en katastrofal värvning.

Familjesituationen är ju också rena spekulationer som vi absolut inte kan ha nån aning om hur det påverkar hans kommande spel. Vi får väl titta på vad karln tidigare har uträttat på isen, det är det intressanta.

RocknRolf2: Vi måste nog ge Nubben cred för den här också kom jag på:

www.timraik.se/index.php?article=10

Men jag förstår vad du menar. Nubbens bra-procent på värvningar är nog lägre än vad folk i allmänhet kan tro. När det gäller tre årskontrakt på värvningar och inte förlängningar så var nog bra-procenten 0.

JimmyH: Matthiassons problem var att han blev för ivrig att flytta och valde skitklubbar resten av karriären. Hade han varit kvar och satsat lite till hade han säkert fortsatt i samma stil ett bra tag till och håvat in betydligt bättre pengar på äldre dar. Matthiasson presterade ju mkt fint i Timrå men det var precis det jag skrev när han gick till Malmö; synd för dig, nu går det åt helvete...

Det var väl Timrå som inte vågade köra på med Kapanen va? Synd var det, för sen handplockade ju Arslet Ocksa. Samma säsong som CJ Johansson scoutades. Det är den mest omotiverade backvärvningen i modern tid tillsammans med Granath nu.

« · 1168819 · »