1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604207 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Pär:
Om man går 3.5 millar back samtidigt som man säljer färre årskort i år. Lägg sedan till några outhyrda loger har jag liiiite svårt att backa upp ditt krav.

Per HApps:
Om inte T-J och övrig klubbledning inser allvaret med denna mkt, tunna och skadebenägna trupp, kan det bli en katastrof-säsong. Att spara sig ner i allsvenskan kan bli en kostsam historia!
AGGERA!

Frella:
Plus att man frestar på det befintliga materialet. Om man redan från start går kort på folk.

Enligt AB så bjuds Fabricius ut till "försäljning". Nog för att Fabricius förmodligen är överbetald och att TIKs lönebudget är fylld så känns det som den bästa förstärkning vi skulle kunna få in nu. Missar Pärssinen sex veckor så har vi alltså 11 forwards fram till att Pärssinen är hel/Sonnenberg anländer...

Fyra ytterpar och tre centrar har sällan varit någon idealisk lösning och lär inte vara det i en säsongsupptakt heller.

Tänkte bara informera alla intresserade och ointresserade att min eliteprospectscoutning Teemu Elomo i dagarna har skrivit på ett try-out kontrakt med ungerska Székesfehérvár. Fan också, han hade varit en bra breddspelare i det här laget. Känns ju skakigt att vi ska bygga runt Pärssinen och Hynning som snittat kring 30 matcher/säsong under sina år i Timrå.

T T: Det var då väl sannerligen en jäkla tur att det inte blev så. En stabil allsvensk spelare men som definitivt inte hör hemma i Elitserien. En kanariefågel som flyger runt till olika bon med jämna mellanrum. Färgar inte riktigt in någonstans förutom i Bofors då.

Peter Messa tycks ha varit aktuell ett tag:

lungan: Såg att du hann en bra bit före mig där, shit happens.

Janne Ninimma till HV71, Mycket bra nyförvär, nästan tur att Aalto tackade nej!

leif sondell: Att Styfen är rightare visste jag ju men att Moe också var det hade glömts bort. Då ändrar jag mig till att tro som du. Pröva moe tillsammans med M Karlsson kan kanske vara en bra lösning om nu inte båda har en för offensiv inställning.

leif sondell: Skogs göra bra i att lägga skott på mål, tyvärr så siktar har inte så bra. Borde ha varit straffkommendering på Lello (medans vi hade han här) i att lära ut hur man sätter skotten.

Dunc: Moe o styf är ju båda rightare så det kan nog vara bra att sprida ut de två på olika backpar...någon som sett om man nån gång på träning i år provat Moe o M Karlson tillsammans? Karlsson är ju ganska allsidig o borde kunna klara av defensiven också o offensivt borde ju det två vara vassa tillsammans..

Sedan tror jag lite på att dalahästarna borde kunn bli bra tillsammans..Granath o Skogs .....jag tror Tomas Skogs kommer att lyfta en del i år vet ju att många inte tror på honom alls men jag gör det...få se om det blir en sann profetia el om det bara är ett önsketänkande..

lungan: Det lilla jag såg från matchen nu senast så skall inte Moe spela i lag med Sebbe. Båda är egentligen offensiva backar. Redan i första bytet mot Dinamo så var det problem när de var inne. Ingen av dom skall spela längst bak. Då blir det tok bakåt. Precis som i Arboga.
Personligen skulle jag inte ha något emot att se t.ex Moe spelade med Styfen. Vad jag förstår så var också Sonntag aningen defensiv och skulle kanske passa ihop med Sebbe.

lungan:

Hmmm...

Glöm att Moe å Erixson skall spela ihop, dom passar absolut inte att vara tillsammans då de i mångt å mycket har samma spelstil.
Hur tänker du när det gäller Styf höger å Sonntag vänster?

Så här hoppas jag Timrå startar säsongen 09/10

Backparen känns sådär, vilket ni andra också kommer tycka tror jag men det blir svårt att balansera paren utan Caslava i början. Dessa tre backpar tror jag är de som är mest balanserade Karlsson väger upp Skogs och Styf väger upp Sonntag,

Tror även Granath kommer befinna sig brevid Styf.

Sonntag och Granath får dela på sista platsen!

1:a
Mattias Karlsson (33) - Thomas Skogs (23)
N Anger (17) - D Corso (13) - T Pärssinen (27)
.
2:a
Eric Moe (2) - Sebastian Erixson (3)
Magnus Pääjärvi-Svensson (91) - Gabriel Karlsson (49) - Fredrik Hynning (7)
.
3:e
Fredrik Sonntag (6) - Pär Styf (36)
Kirill Starkov (14) - Laurent Meunier (10) - Björn Svensson (19)
.
4:e Kedjan
Anton Axelsson (16) - Anton Lander (51) - Jesper Samuelsson (24)
.
Extra Backar: Elias Granath (4) - P Caslava (9) (Artist kmr i okt.)
.
Extra Forward: Martin Sonnenberg (25) (Artist kmr i okt.)

mikenomad: Jo jo Ring 112 o larma räddningstjänsten o akutavdelningarna i Uppsala o Umeå!

Hahl Bundy: Dagarna innan seriestarten ska hela laget på en överlevnadstripp med bl.a klippklättring och dragkamp på schemat. Alla i laget förutom B. Svensson är friska och krya och rapporteras se med spänning fram mot äventyret.

Hahl Bundy: "med" ska vara "mot".

Uno Gordon:Det var väl bara en PR- grej med Modo i H-sand.
3, 4 stycken tror jag i Dragkampen på festivalen.

Hahl Bundy: Det var väl på det som Björne Svensson blev skadad. Teambuildingen alltså.

Blir det nån teambuilding i laget inför säsongen? Nån som vet? Eller är det överreklamerat trams?

fettsteffe: Tackar !

fettsteffe: F.Ö gillar jag att siffrorna är störra och den blåa randen runt siffran/siffrorna var riktigt snyggt!

Tycker också att man ska ha kvar röda byxor OCH röda benskydd till de vita tröjorna som nu på träningen ist för som förra säsongen- röda byxor till vita benskydd.

Cartman & Snoop: Se länk för bilderna dock ingen intervjun än -.-

JimmyH: Nej då. Men jag älskar nytänkande bönder med flera nyanser ;)

Kan vi nu snälla förlägga samtliga förslag på låtar i en annan tråd? Det vore så mycket trevligare då.

Den här skulle verkligen få igång stämningen (:

El Maco: Jag drömmer också så men just det faktum att de löser ut honom är väl ett tecken på att de ser om sitt hus. De fick ju en hel del pengar för Mårtensson och Weinhandls uthyrning och jag är inte riktigt säker på att de pengarna är medräknade i säsongen. Tror de blev mer av en buffert.

Repeter: Audioslave har många bra låtar man kan använda sig av till intro. Om inte något som "skapar stämning", så åtminstone till när spelarna rushar ut på isen.

Vad hände med den där intervjun med Anger och dom där bilderna som skulle upp på hemsidan igår?

Den här skulle bli bra =)

Andersson: Jag bidrar oxå då. Trummor o gitarrer. Varsågod.

Trummor och Gitarrer var det ja....

erathoo: denna är också cool från samma album.....

Andersson: inte dålig alls....men....tycker det ska vara gitarrer, gitarrer och åter gitarrer på hockeylåtar ;-)

ralus: den andra - jovars - lite för lite "luft" ..... gillar när det liksom "andas" i låtarna....

ralus: Yes, klart godkänd!

Andersson: Mja, fast jag vill nog hellre ha något med trummor och gitarr snarare än blås och stråkar.

ralus: Pampig samt 'lite' drag i den.

Andersson: oja den skulle kunna bli riktigt bra :)

ralus: första 90 sek av denna

ralus: första 25 i den här också, lite kort kanske..

erathoo: tycker om första 50 i den här också.

Hahl Bundy: Jo, jag vet. Sportnytt visar ju inte bara sånt som är nytt, och ibland är det tveksamt om det ens är sport.

Första 50 sekunderna på denna vore inte fel som intro på hemma matcherna.

jens_88: Jag undrar vad det kostade för LHC att lösa ut honom. Jag är nyfiken på hur budgeten ser ut för Klöbben egentligen. De gick back förra året och jag känner inte riktigt att laget ser billigare ut i år. En ettårig storsatsning för att ta det där guldet och sedan många års amortering? Kan sluta som för Löven om man får lov att drömma lite.

Skarin: Ni har ingen tunnelbana!

Skarin: Vad har du emot bönder? Tycker du inte att bönder är lika fin som dig?

Paddan: Man blir lurad hela tiden.

« · 1172778 · »