1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604207 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Olle: skit i de :D

JAAAAAAAAAAAA

15.41 1 - 1 PP1 TIK 10. MEUNIER, Laurent
(3. ERIXON, Sebastian

Spanarn: Jag vet inte hur det fungerar i verkliga livet men på min ps3:a så kan man lätt köra 1:a femman i 7-8 minuter.

Olle:
3.44 känns inte som första bytet...snarare typ 4:e?

Olle: fattar inte lär dom sig aldrig? VAR MED FRÅN START POJKAR!!

Blizzard: Ahhhh....första bytet. Förra säsongen känns helt plötsligt inte helt avlägsen...

0-1

10. SKRÖDER, Per-åge
(4. MOJZIS, Tomas
26. FORSBERG, Kristian)

Olle: Tragiskt att det ska behöva vara en stockholmare för att det ska bli roligt.

Hehe, nu börjar man känna igen den här sidan. Har varit för lite "Agera Linkan" tidigare.

Ian: nåja, lu93rowa verkar bara försöka göra anspråk på att vara den enda sillstryparen i hela världen med lite humor...naturligtvis är misslyckandet lika fatalt och fullkomligt som varje gång en göteborgare försöker göra sig till...

lu93rowa: Försöker du vara rolig eller är du så dum på riktigt?

Hade Frölunda "värvat" Bogg hade nog ingen här varit sur. Frölunda bör göra vågen samma sekund som Fabricius skriver på för någon annan. En lönekostnad mindre....

lu93rowa: skillnaden är väl stor i detta fall då snubben fått sparken av sillstruparna

lu93rowa: Ska jag visa dig vägen eller hittar du ut själv??

ni kan ju inte värva fabbe eller? eftersom ni blir så J'vla sur när frölunda värvar timrå spelare

Laken: Halleluljah! Det kan inte ha krävt mycket eftertanke :)

Har bestämt mig. Jag vill ha in Fabricius nu!

Lill-strimma:
Ja men vi ska spara vi.....(Har BIF eller Lule mer pengar än TIK)
VÄRVA NUUU!

Skarin: Enl. "hockeygurun" Ros så hamnar Nordquist i Brynäs dom snackar tydligen nu, Sunken o Nubben. Fabricius hamnar enl. samma "guru" i Luleå.

Var Linkan hamnar vet ingen.

Skarin: Det är löjligt, löjligt säger jag. Löjligt!

Ambroo: Vi har en av de mest klena forwardsbesättningarna, du och jag. Lägg till en eller flera skador eller sjukdomar till, samt att Lander och MPS försvinner när tomten kommer.

Skarin: Men ligg mä me!

Pärssinen missar upp till 16 matcher (vad vet man, det kan ju bli fler...eller färre).
Nu tycker inte jag det finns några alternativ egentligen. Vi behöver en forward. Nu!

Andersson: Trots att han väl inte är spelklar förrän i oktober/november?

Wayne Gresky: Jonas Nordqvist skulle jag signa alla dagar i veckan ifall vi behöver förstärkning , trots att han är Center.

Uno Gordon: För att Wayne fick jobb som assisterande i Edmonton förra veckan?

Ambroo: Jag kan faktiskt tycka det är okej att Ölvestad får en ny chans i Tre Kronor. Men varken Warg eller RJ har någonting i ett svenskt landslag att göra i dagsläget. Det är ofattbart hur kan favorisera dussinlirare gång på gång!

Nej det är för mycket svågerpolitik över svensk hockey i dagsläget. Jag tycker man skall damma av en gammal räv som Dan Hobér som ny General Manager. Då skulle det garanterat bli ett annat ljud i skällan :)

Eller varför inte återanvända Wayne Flemming eller Randy Edmonds?

Ambroo: BÅG vågar inte chansa han har noll koll på Karlsson skulle jag tro. Han tar dom han känner igen. Han har väl förkärlek till vissa spelare.

mikenomad: Då riktiga superlirare som Warg och Ölvestad är uttagen sedan tidigare så blir jag inte det minsta förvånad. Vad hände med såna spelare som vår Karlsson t ex?

Hahl Bundy: Ekonomiskt så finns väl inte chansen, men båda Challe och Anger lär nog vara mer än sugen.

Hahl Bundy: RJ och BÅG MÅSTE ha nåt kuckelur ihop, det är ställt bortom all tvivel! Ang. Linkan och Linkan; följande uttalande av sportchefs-Linkan ifall hockeyspelar-Linkan är aktuell för TIK är väl iaf underbart kryptiskt: "Inte för tillfället, framtiden får utvisa."

Uno Gordon: :) Du säger det? Men jag har låg sockerhalt :)

Hahl Bundy: Men snälla rara Du. Trakassera inte Linkan mer än nödvändigt. Bespara honom ditt saliv. Ge det till frugan istället :)

kakblad: I det här fallet tror jag på vår Linkan. Finns inte en chans att Den andre Linkan kommer hit till oss. Orealistiska drömmar.

Skulle jag ha fel ska jag ge vår Linkan en riktig lång o blöt kyss nästa gång jag ser honom.

nectis: Haha av mina erfarenheter så är linkan + media ingen kombination som man ska tro allt för mycket på :P förhoppningsvis så är det ytterligare en av Sportchefs Linkans klassiska mörkningar.

Andersson: Erbjud han ett kontrakt tills dom andra kommer , eller tills han har hittat ett nytt lag, under den tiden kan vi betala ...vi kanske får en till skada under dom första månaderna , en bra start vill vi ha dom poängen kan var guld värda till slut

nectis: Det kan bli SAIK , dom behöver en ersättare för Mcdonell. Förutsatt att nu Bremberg vill spela i Elitserien igen.

nectis: "Luleå: Nej

Lars Bergström, sportchef:

– Nej, inte i dagsläget.

Luleå: Nej

Johan Hemlin, sportchef:

– Nej, vi planerar inte att göra några ändringar i vår trupp. Enda som kan förändra det är om skadorna på några av våra spelare är värre än befarat"

något som är fel där... ;)

"Eliteserielagen vill INTE värva poängkungen

Är ni intresserade av Fredrik Bremberg? Så här svarar tio av elitserieklubbarna:

Timrå: Nej

Stefan Lindqvist, sportchef:

– Nej, inte för tillfället. "

Känns ändå som det finns en liten möglighet :)

Uno Gordon: Ja, det gäller att klubben lyckas fixa externa finansiärer för att lyckas landa honom.

Jag tror inte att han är aktuell för Timrå. Det kommer inte finnas pengar för det.

Berglund: För mig är det solklart. Bremberg skall till Timrå (fastän han är stockholmare). Jo ni läste rätt Redax 2 och El Maco!

Om nu truppen är spikad i DIF och vi har Pärssinen borta i säsongsinledningen så måste vi göra allt som står i vår makt för att försöka signa "Linkan". Om det så bara rör sig om ett 1-årskontrakt så skulle det vara bingo och jackpot på samma gång. Klasspelare växer inte på träd. Vore fantastiskt att få se firma Bremberg/Anger showa i Timrå.

EXTERNA FINANSIÄRER TRÄD UT UR ERA GARDEROBER OMEDELBART OCH STÄLL ERA LIKVIDA MEDEL TILL ERT FÖRFOGANDE!

It´s now or never!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Abron: Tycker jag låter mkt märkligt. Jag blir nästan arg när jag hör det.

Moffsing:

Det har väll bytts folk på marknads avdelningen, Nobba har vad jag förstått dragit ner på tempot, eller är jag kanske miss informerad.

Hahl Bundy: Ja bara hoppas att det bär helt åt skogen med deras ekonomi i år.

Abron:

Samma här.

Hade årskort förra säsongen och tänker ha det i vinter också.

Men ett brev hade varit på sin plats, fick ju trots allt julkort från Timrå IK. Då borde dom kunna lägga ner lite energi på ett brev.

qslig: Jo, det gäller ju att kontraktera så många som möjligt så man är säker sen kan man låna ut dom når inga andra lag vill ta över dyra kontrakt.
Fast man undrar ju o Fabricius vill spela i Borås?

Per HApps:

Men det verkar som om Timrå IK inte har något större intresse av att sälja årskort. Mitt kort gick ut inför denna här säsongen, men ingen förfrågan om jag vill teckna ett nytt för kommande säsong har kommit från kanslit.

Jag finner detta märkligt, men klubbens ambition kanske är inriktad på nått annat större????

Per HApps: Enligt personer på marknad så är inga loger outhyrda. Det finns någon loge som delas på två där ena parten vill dra sig ur. I övrigt är det fullt enligt vad jag har hört.

Hahl Bundy: Det fanns ju inga garantier med vare sig Pebben eller Joel, att de skulle komma. Man kunde ju inte vänta och sedan stå med ett för kort lag, utan man var mer eller mindre tvungen att fylla truppen. Att sedan båda tackade ja hade väl knappast någon räknat med, kanske en av dem, men nu blev det som det blev. Hybris? Njae.

Per HApps:
Lågkonjunktur i all ära, jag tror inte att det blivit bättre av alla komentarer om spara och skära ner från T-J...Årskorten som säljs innan säsongen tror jag
i mångt och mycket kommer från supportrar som vill höra possitiva tongångar
innan man lägger ut x-antal kronor (Vet att det även gäller vissa sponsorer!)
Vågar man inget så vinner man inget heller.....

Snoop: "Ska någon klubb ta över en spelare måste de även ta över hela kontraktskostnaden. Frölunda tänker inte betala någon mellanskillnad.

– Nej, det är inte aktuellt. Då väljer vi hellre att låna ut spelare till Borås, som vi har ett samarbete med, säger Norberg."

Signa upp så många som helst på kanonkontrakt o sen låta andra ta över kontrakten. Bra jobbat Nubben o co.
Hybris att värva så mycket o så många.

Finns de inge pengar så finns de inge pengar, tyvärr :/

« · 1173344 · »