1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604205 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Uno Gordon:

Du skrev om Månsson:

"Man kan inte supa tills man spyr och vara stor i käften i krogen och tro att man är störst, bäst och vackrast i alla sammanhan"

Hur vet du detta?

Jag vet inte hur Månsson är utanför plan, därför lämnar även jag det därhän.

Men snart kommer skadorna/sjukdomarna, då kommer vi att ångra om/att vi inte tog chansen!

Det är vad jag tror.

Både Månsson och hans agent har lagt locket på och vägrar kommentera ett enda dugg just nu.
Synd men så är det.
Så tyvärr har jag inget nytt att komma med mina vänner.

gurra_: Jag har tidigare varit motståndare till Månsson av - just - den enkla anledningen. Jag vill fortfarande reservera mig en smula på den punkten.

Mathias måste lära sig att skilja på äpplen och päron helt klart. Men det vore obegripligt för mig om karln aldrig skulle växa upp. Det måste ringa några klockor någonstans i bakhuvudet när han reflekterar över sin status och karriär. Han har inte råda att bränna fler skepp nu helt enkelt. Man kan inte supa tills man spyr och vara stor i käften i krogen och tro att man är störst, bäst och vackrast i alla sammanhang. Den attityden kan han få behålla på hockeyrinkarna men sedan måste han hålla igen för sin skull och för sin familj. Finns det ingen bastant kvinna i Sundsvall/Timrå som kan förvandla honom från pojke till en man? Läka hans blödande hjärta och få honom att smälta?

Maggan? ;)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

gurra_:

"Tror vi ska va glada om vi slipper honom. Det ska vara en riktig gris vid sidan av planen. Sänker stämningen i omklädningsrummet osv"

Där slog du huvet på spiken,han var inte populär i Brynäs omklädningsrum kan jag lova...

Hahl Bundy: Tror vi ska va glada om vi slipper honom. Det ska vara en riktig gris vid sidan av planen. Sänker stämningen i omklädningsrummet osv. Tvärtemot Sonnenberg typen.

Ambroo: Ja, nog hoppas jag med. Vore nice!

Fast då går väl allas vår privatspanare (vad han nu kallar sig) i taket, han får jobbigt att springa runt på stan på helgerna o kolla alla i laget o kika hur många öl det står på borden :)

Spanarn: Mmm....majsigt...tummar hålls!

Från Mr. Madhawk.se:

"Spelare har fått lämna sina klubbar den senaste veckan. Mathias Månsson fick lämna Skellefteå igår och Kristian Kudroc kommer att få lämna Brynäs nu.
Peo är dock förtjust i Månsson.
- Jag tycker det är en riktigt bra spelare. Hade vi haft pengar och han var intresserad så skulle jag nog tagit honom direkt. Han var bra det jag såg i Ängelholm i torsdags.
Så du tänker inte försöka ge dig på honom?
- Nej, vet du var han hamnar?
Inte en aning. Timrå var väl det sista jag hörde idag.
- Ah, ja, han är väl därifrån, så det är inte så himla konstigt. Det är en spelare jag gillar i alla fall."

Hahl Bundy: Jag hoppas verkligen att man ligger på hårt för att knyta till sig Månsson. Han har velat komma "hem" tidigare och så sent som ifjol så var han i stort sett klar, men av olika anledningar så uteblev kråkan.

Han är precis en så spelartyp som vi behöver, lagom grisig och obekväm framför motståndarkassen. Att vi bara har 13 forwards på kontrakt där vi "tappar" två tongivande till JVM är en annan sak som borde få TIK-ledningen att agera. Sen är det ju även så att så länge vi är skadefria så är det i stort sett ingen konkurrens på forwardssidan heller och det är ingen fördel att bli bekväm.

Överväger man att plocka in en oöm powerforward så är det absolut rätt läge nu får nåt bättre alternativ kommer man inte att hitta under säsongens gång.

Hahl Bundy:

Ja, Månsson är precis den spelartyp som fatts i Tik!! Tror han skulle lyfta laget en hel del!! Skulle nog vara värd slantarna!!! Hoppas innerligt att dom kan lösa det

Jag tror inte Månsson kommer till Timrå.
Vi hade behövt honom.

Som Knylan säger vi har ingen med långt hår. Vi behöver nån med hockeyfrilla.
Vi ser ut som välpolerade, vattenkammade pojkar med sidobena uppradade med ett flin i 1:a klass.

Blizzard: Ja vet inte , men som de känns så slutar alla sista minuten värvningar med fiasko, se på Mäkiaho ex. en sån som Surovy kommer med all säkerhet floppa i SAIK också, Fredriksson likaså-

T T: Underskatta inte långt hår de kan han komma långt på ;-)

Bissett19: ...som redan har fem utländska forwards och bara får använda fyra. Men man vet aldrig.

Blizzard: På Svenssons Kök & Bar. Min magkänsla är att Linkan sitter och plockar fram Listan just i detta nu.

Jag har länge saknat en spelare med längre hår i Timrå IK. Detta kan vara vår chans.

Blizzard:

Bofors Blizzard Bofors...;)

Jag skulle inte bli förvånad om han dyker upp hos Widing i Davos.

Blizzard: från njurunda - till modo*

T T: "Han trivs inte i Skellefteå"

Från modo till Sundsvall ner till Rögle vidare till Borås upp till Brynäs fortsatt uppåt till SAIK, min fråga är då.....Vart fan trivs han då?

Laken: nu har Tik sin chans och få Månsson, jag tkr han skulle passa perfekt.

Någon som vet varför Månsson lämnar SAIK?
Precis en sådan sorts (power)forward vi saknar men hur han är annars vet jag inte.

Anonymous: - Det var från båda håll. Han trivs inte i Skellefteå. Det handlar om den sociala biten.

Säger sportchefen. Twin Peaks-syndromet kanske? :)

T T: Kontrakt bryts, förklaring saknas?

T T: De vore inte helt fel! Han har ju även anknytning till Sundsvall!

T T: JA verkligen =)

Vi kanske skulle lägga pengarna på Månsson i stället.

jens_88: Luleå kan bli lite småfarliga i år, det är en känsla jag har bara.

Och då var K-Fab klar för Lule också

T T: Håller med dig dagens artikel i ST är bland det bästa och det mest intressanta jag läst på länge, kanonbra jobbat ST.

T T:

Örebro, såpass.

Var in och kikade på deras trupp och såg även ett nyförvärv i form av en viss Conny Strömberg. Ett namn som väcker många minnen.

Det blev Örebro för DeCaz.

Mycket bra sammanfattning av silly season i ST.

mattias - 74: Mediarutan.

T T:

Ändå är det inte länkad här?

mattias - 74: Den där måste ha varit ämnad till mikenomad för resten av oss läser Dagbladet varje dag.

mikenomad:

Verkar som om Bröms är Aktuell för Timrå.

jens_88:

Tydligen nån som har haft roligt och lagt ut nyheten på Mölndals hemsida.

mikenomad: Står på Hockeysverige att han vill studera så han trappar ner hockeyn

T T: Ja, såg att även Örebro jagade honom. Fast nog trodde jag att han var hetare än så...

nectis: Han spelar med landslaget.

kennas: Han har väl första matchen på Onsdag va? Om du menar i klubblaget? Rätta mig om jag har fel.

lungan: Hur har det gått för Petr Caslava.

Pinsamma Tre Ören....

Ifall någon har missat denna artikel...

Rhodin klar för Leksand.
Dom verkar köra på det äldre FBK gardet denna säsongen

sargad: HAHAHA! Ett skönt skratt fick man sig innan man gick och la sig iaf :)

sargad: Hahaha

Kan inte undanhålla är denna sköna forumkonversation på SSKs sida. De dom inte kan i hockey tar dom igen i humor. Roligaste forumet bland ES-lagen, kryddat med mycket galghumor om deras framtid på isen.

--------------------------------------------------------------
R-Limpan
2009-09-01 22:59:00
Ja Frölunda. Nubben är ju shopaholic eller vad det heter.

Ralle
2009-09-01 22:45:00
R-Limpan>>Frölunda?

R-Limpan
2009-09-01 22:41:00
Både Fabricius och Nordqvist skulle naturligtvis vara önskvärda, men det är knappast någon mening med att göra sig några illusioner; när Frölunda upptäcker att det finns två spelare på marknaden kommer de nog att värva dessa på ren reflex.

-------------------------------------------------------------

Blizzard: Härligt att sebbe får vara inne på lite poäng tidigt. Förväntar mig ett kliv från honom i år.

« · 1186971 · »