1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604066 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
250kg kärlek:

Du kan ha rätt, men jag hoppas du har fel ;)

250kg kärlek: Pärssinen kan ju det här med passningar.

Pär:

Det finns mycket att önska! En riktigt bra back behövs defenitivt! Men jag har oxå tro på Anger. Piros är en fysisk spelare vad jag kommer ihåg! Men vore inte fel med en till!

Skulle vi ändå värva en klubblös tjeckcenter med förflutet i HV så hade ju Jan Hrdina inte varit fel...Men Piros duger han också..

Redigerad kommentar

Taurus: Just därför har man väntat på en spelare som skulle kunna få det att fungera för Anger. Och nej, jag tror inte att Piros har den förmågan. Så nu finns det väl ungefär 220 000 anledningar att försöka finna en ny klubbadress åt Anger. Bremberg ville inte till Sverige, kanske Anger vill till Finland?

Pätr:

Jag kan mycket väl ha fel, men känns som om inte Anger riktigt fått en chans. Har fått flaxa runt lite överallt och inte fått en fast plats.

Pätr: Kan köpa dom där linorna också.

Taurus: ????? Var det det här vi behövde? En etablerad bra back o en fysisk-energiforward var mina önskemål! Ok med Piros om klubben ska ha in en forward till, vilket jag tror är nödvändigt.....Bort med Anger o Starkov!

250kg kärlek: Det blir väl så:/

Jag litar på ledningen det blir bra det här, liksom femmornas sammansättning.
Mycket bra.

Ja man fick ju i alla fall känna lite hopp från typ 21.30 igår till 15 idag.

Bremberg och Louma är de två kvarstående då eller hur Springsteen? Jooo. Nu går jag och bajsar diarré. Hejdå.

Kerstin_k: hoppas det, minns när Manderville lirade samma dag som han flög in från Kanada. Piros kommer ju närmast från Finland. Inte ska det ta längre än tills på Torsdag innan karln kan ansluta.

Hahl Bundy: Det fixar Challe ändå, så det kvittar väl. Nu ska du se hur ett redan sargat självförtroende hos Piros blir ännu sämre när han ikläder sig Timrå-dressen.

dr-nix:

Sonnenberg - Corso - Hynning

Pärssinen - Piros - Anger

Pääjärvi - Karlsson - Lander

Svensson - Meunier - Axelsson

Dags för Anger att börja prestera, eller så kan man göra sig av med honom.

dr-nix: Kommer Piros att finnas på isen i morgondagens möte med HV?

Helt okej värvning av Piros. Det är nog det absolut bästa vi hade kunnat väntat oss nu. Återstår att se hur han presterar. Jag hoppas på det bästa när det gäller båda nyförvärven.

dr-nix:

Ja, varför inte! En så kallad griskedja!

Nu väntar jag på att Challe går ut och sågar Piros i media. Liksom hans sätt att välkomna honom till laget :)

Taurus: en gnuggarkedja med Axelsson-Lander-Meunier kanske då istället.

dr-nix: Det blir ju en väldigt offensiv kedja men om vi ligger under och ska jaga ikapp, så varför inte.

Blizzard: ja tyvärr.

dr-nix:

Skulle kanske vilja prova Anger på meuniers plats! På nåt vis tror jag stenhårt på honom i rätt omgivning

Hahl Bundy: snälla vän, Lander är en Center. Menar du på fullaste allvar att du rankar honom högre än någon av dessa spelare:

Daniel Corso, Kamil Piros & Gabriel Karlsson.

dr-nix: "Dom kan säkert bidra med lite offensiv men deras huvudsakliga uppgift är som sagt att kämpa där ute på isen."

Billigt att ha Anger som "kämpare" då finns det flera spelare som kämpar 10ggr bättre och är 5ggr så billig -.- Ååh vad Anger är en besvikelse!

dr-nix: Ja inte ska Lander degraderas till 4:e iallafall.
Det är detsamma som att säga att han inte duger i mina ögon.

Redigerad kommentar

Skarin: ja den tanken slog mig också. Kanske en lina med Pärssinen-Piros-Anger ?

dr-nix: I nuläget skulle jag nog försöka spela ihop Piros med Anger.

Taurus:

Piros, finfin värvning som jag absolut inte trodde det skulle finnas pengar till.
Gillade Piros starkt när han hoppade in för Davidsson i HV.

Tack Linkan!

Jag wundrar över vart man placerar Piros. Här är ett förslag:

Sonnenberg-Corso-Hynning

Ingen anledning att röra på denna kedja då jag tycker den funkar bra.

Pärssinen-Piros-Meunier

Osäker på Meunier men då killen har problem med defensiven så tycker jag man kan ta bort honom som Center. Tillsammans med Piros och Pärssinen tror jag detta kan bli en bra kedja.

Pääjärvi-G.Karlsson-Svensson

Jag vet att Lander och Pääjärvi har ett bra samarbete men jag vill splittra på dom. I denna kedjan tror jag han skulle ha större lycka.

Anger-Lander-Axelsson

Är mest osäker vad gäller fjärdjekedjan. Anger har varit osynlig poängmässigt men i denna kedja kan han tillsammans med Lander och Axelsson funka som en gnuggarkedja. Dom kan säkert bidra med lite offensiv men deras huvudsakliga uppgift är som sagt att kämpa där ute på isen.

Andra förslag?

edit: T.ex. kan man byta plats på Björn Svensson och Meunier.

Redigerad kommentar

Ambroo: Ja, om inte annat så ökar chanserna avsevärt för att klara av en kvalserie om vi får in en forward som spelar tufft.

Blizzard:

Det visar lika mycket som att Gabbe just nu är bästa back.

Säger som Bragd- Birger ännu en bortslösad dag med alla förhoppningar som tyvärr inte blev ens ett Antiklimax, Det hade varit en större hit!

Timrå IK är ett skämt med dess ledning!

Jag är såå besviken.
Det är nu bevisat vilken inkompetent ledning vi har. Tyvärr.
Piros OK men då skulle 2 klasslirare in istället också. Det är min åsikt.
Jag vill att det ska gå väl med klubben.

Jag tvivlar ibland på att ledningen vill detsamma.

Simmalugnt: Kanske vi kan få nytta av Anger där.

Ambroo:

Precis!! Skulle bli en oerhörd skillnad

erathoo: Att vi kan tänka oss att sätta en panikvärvning i första kedjan visar ganska tydligt hur underpresterat detta lag är, fantastiskt!

Simmalugnt: Piros får igång Anger - ha, saken är biff.

En HV-supporter ang. Piros

"Då kan jag bara gratulera Timrå och dess anhängare, Piros gjorde ett mycket gott intryck på mig när han kom in i truppen förra säsongen. Jag hade itne alls haft något emot att se honom i truppen det här året också.

Piros är en skicklig forward med god teknik och spelförståelse, han slog passningar som var delikata. Jag är säker på att han kan spetsa till Timrås trupp avsevärt."

Låter ju inte illa, direkt.

Bragd-Birger: Kommer du ihåg, en Humle och en Dumle. Känns ganska rätt såhär i efterhand. Måste säga att jag känner en viss besvikelse. Visste redan tidigt idag att Piros var i stort sett klar. När jag sedan läser att man tagit in Petré i laget kändes det som att man skulle släppa en ytterligare spelare. Jag saknar fortfarande en powerforward, en riktig klasspelare. Nu är det väl slut på värvningar va?

The great one:

Japp

Skarin: Ge mig en powerforward på det här så kanske, kanske, eller...?

Piros ska enligt HV-supportrar vara en jävel på att lägga fina mackor.....Då fattas det bara någon som kan sätta dessa....

Taurus:

Nu är min bojkott över, nu kör vi!
Med eller utan challle...

Ok, nya kedjor till JVM, kanske man borde testa Corso som ytter lite....

1:a

Corso - Piros - Sonnenberg

2:a

Hynning-Gabbe-Svensson

3:e

Pärsa-Måns-Anger

4:e

Axie-Starkov

edit: stavfel

Redigerad kommentar

Taurus: Aja han har ju iaf två hela fötter

ersson:

Det fanns medel för en Piros!!!!!

erathoo:

Nu blev det ju lite bättre med Piros namnteckning.

Jahaja. Bomben blev åtminstone en liten knallpulverssalut.
Skyller det mesta av förväntningarna på alla sladdertackor här inne. Det har skrivits i gb:n, bubblats och haft sig. Utan särskilt mycket täckning.
Tack för att man slösade bort en värdefull slappardag! Jag kunde ha legat och kollat TV-shop i stället.

Jag bortser från Petré. Han är redan avhandlad. En korttidstäckning för att minska belastning. Fine, gäsp.

Piros känns roligare. Nej, han är ingen toppcenter. Nej, han kommer inte att leda det här laget till stordåd.
Men: han kommer förhoppningsvis att höja vår standard en smula. Som jag sagt tidigare: kör honom som center mellan Corso och Sonny.

Som sagt,,, det gäller att inte ha för höga förväntningar.

Piros kan nog bli nyttig för oss, absolut.

Angående Petré:

Kontraktslängd: Tills vidare med rätt för brytas/förlängas per 20 december.

250kg kärlek: too late...

Redigerad kommentar

250kg kärlek: Bloggrin är nog lugnare än någonsin tidigare skulle jag tro.......;)

friskan: 2 P:n. Står det för Pucklar?

« · 1207049 · »