1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604042 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Berglund:

Om det inte fungerar att värva honom i år, så borde vi försöka göra allt för att han ska krita på inför nästa säsong. Så Corso får en ny lekkamrat i stället för Hynning.

Mackelito: Niklas Persson kan man nog glömma då är en flytt aktuell för han så lär Linköping punga upp. Jonas Andersson skulle därimot vara mumsmust!

Kerstin_k: jonas andersson dynamo minsk skulle sitta fint

Mackelito: Jag skulle absolut inte ha något emot att få hit en rightare som är finne. Det vore drömmen. Även om den innefattar en helt annan finskspelare än de två du listar.

Men, för att kommentera det du skriver så tror jag verkligen inte att de finska klubbarna skulle vilja släppa dom två spelarna. Ingen av dom har ju producerat riktigt dåligt. Så det är spelare som man förmodligen vill behålla.

Nej. Ska det komma in någon lär det vara någon i stil med Piros. Alltså en spelare som har misslyckats fatalt att leva upp till det på förhand ställda förväntningarna. Ungefär en spelare som Anger... Och då kan det bli lite vad som helst.

Hoppas dock att det finns någon i KHL som misstrivs så till den grad att spela för Timrå IK känns som en befrielse och det rätta valet. Och att spelaren ifråga har lite klass.

Tveksamt om det kommer att hända. Jag är överlag ganska tveksam till ytterligare värvningar från Timrå IK just nu. Mycket tror jag hänger på om Anger blir kvar eller inte. Om han försvinner så kanske det finns möjlighet att plocka in någon annan spelare. Annars tror jag att vi får klara oss med de vi har i dagsläget.

Luka: Det där lät ju intressant, då bör det finnas pengar att värva en ny spelare.
Jag skulle tippa på att det är en ytterforward man söker och jag hittade inget självklart alternativ men någon av dessa kanske kan bli aktuella?
*
Som utlåning från AHL

Oskar Osala
www.eliteprospects.com/player.php?player=8396

Jesse Joensuu
www.eliteprospects.com/player.php?player=4218
Båda två är storväxta yttrar med bra målsinne, klarar av att stå framför kassen om det behövs.

Eller två snipers från Sm Liiga som är rightare, lär bli lösta från kontrakt om övergång skall bli möjlig.

Juha-Pekka Haataja (Ryktades vara klar för Brynäs i somras)
www.eliteprospects.com/player.php?player=7530

Miikka Männikkö
www.eliteprospects.com/player.php?player=1070

Två svenskar i KHL som med lite tur vill flytta hem efter en halv säsong som inte direkt varit deras bästa.

Niklas Persson
www.eliteprospects.com/player.php?player=356

Jonas Andersson
www.eliteprospects.com/player.php?player=704

Och så verkar Linkan ha legat högt upp på dagordningen.

– Leksand och Timrå har varit heta på mig, men jag bestämde mig tidigt för att stanna utomlands hela säsongen, säger Bremberg.

Så det bör ju finnas pengar kvar till ett starkt nyförvärv.

zita: Här kan du kolla om du undrar över kontraktslängder:

John K: Jo spelarna vill bli av med sin tränare, det är alldeles riktigt. Han ställer enormt höga krav på sina spelare, vissa kanske inte gillar det.

Föreningen vill dock ha kavr sin succetränare, han hade ju blivit helgon förklarad om han hade lyckats ta vasa upp i högsta ligan.

www.vk.se/Article.jsp?article=270236

John K: Sportchef skall det vara förståss, inte tränare.

RED DEVILS: Om spelarna vill bli av med sin tränare så måste det bero på någonting som för dom är negativt. Tror du då att andra spelare vill ha honom?

Spelarna vill bli av med Tamminen i Vasa, 2009-11-11

www.ot.fi/story.aspx?linkID=91954&storyID=51403

Enligt VK:s källor var Juhani Tamminen det första namnet på den lista "Virus" Lindberg gav till Björklöven när klubben skulle börja rekrytera ny sportchef.

www.vk.se/Article.jsp?article=269950

www.folkbladet.nu/?p=141555

www.dagens-hockey.se/blogg/2009/04/15/en-ny-citatmaskin/

www.vasabladet.fi/story.aspx?storyID=51572

sport.blogg.hbl.fi/2009/11/14/showtime-med-solkungen/

www.vk.se/Article.jsp?article=270236

Det finns mycket rolig läsning om denna mannen, jag tror han skulle kunna lyfta dagens Timrå till en helt annan nivå. Han skulle definitivt väcka vissa spelare som bara glider runt, typ Anger med fler...

Juahni Tamminen har lyckats bra med lag som har lite sämre spelarmaterial. Han lyckades nästan ta upp vasa i högsta ligan i finland.

Vaasan Sport 2007–2009, Mestis. Tränaren Mikko Manner fick sparken och Juhani Tamminen tog över i december 2007. Den första säsongen tillbaka i Vasalagets bås blev inte så lyckad. I kvartsfinalen mot Jukurit ledde Sport med 2-1 i matcher, men förlorade de två följande matcherna och gick inte vidare. Bättre gick det säsongen 2008-2009. Efter en andra plats i grundserien, säkrade Sport sin första Mestistitel efter segrar över D Team (3-0 i matcher), Hokki (3-2) och Jokipojat (3-1). Framgången i slutspelet innebär att Sport får kvala om en plats i FM-ligan mot Ässät. I ligakvalet i bäst av sju matcher ledde Sport med 3-2 i matcher och hade möjlighet att säkra en plats i FM-ligan hemma i Vasa. Matchen gick till förlängning men Ässät tvingade fram ett skiljemöte. I det var Ässät bättre och vann med 3-0. Därmed fortsätter Sport i Mestis också säsongen 2009-2010.

Leffe: Juhani Tamminen.

Uno Gordon: Bra att du tog det på rätt sätt. Men Det var väl just depression och ångest som det slutade?

KniveN: Hahaha...vad fan svarar man på sådant? Din vinkling är onekligen intressant. Men tanken har aldrig slagit mig tidigare. Men nej och återigen nej, Nubben och jag har en bra relation än idag. Men jag skall erkänna att det fanns ett visst mått utav besvikelse och svår separationsångest med i bilden när faktumet att Nubben var förlorad för Timrå gick upp för ögonen på mig. Först var det chocktillstånd, sedan förtvivlan, därefter ilska, sedan försoning och slutligen förlåtelse. Men det var ju delvis Nubben som ville ha hit Challe. Det var fräscht och innovativt. Det var ett djärvt grepp. Okonventionellt. Men framför allt icke politiskt korrekt. Det var glödhett. Ungefär som att gå på gayklubb och tycka att stämningen är skön och ölen smakar bra tills man till sin fasa upptäcker att det är jag själv som är i blickfånget och min bakdel. Då sköljde kalla kårar över en längs ryggraden och man blev alldeles svettig av rädsla och fruktan inför vad som hänt om inte ens dåvarande ex hade dykt upp som en räddande ängel efter en rökpaus. Kontentan av det hela hade kunnat bli depression, svår ångest och ett ömmande arsle som ett brev på posten.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Så det är indirekt ditt fel att Nubben snodde Hahl, du sårade honom genom att börja skeda med Challe istället. Han ville ge tillbaka genom att skada det du älskar mest, Timrå IK :D

Leffe: Exakt och därför är vi många som vill ha bort personen som gör precis tvärt om.
Snackar för sitt eget ego gnäller, tjurar, och kör med uthängningar i media för att på alla vis klara sig själv.
Dålig stämning skapas. Detta är bara början inse det. När Linkan ska igångmed förlängningar inför nästa år så kommer det att visa sig hur trevlig stämning det är i truppen. Men då är det väl Linkans fel då oxå som inte kan förhandla med spelarna.

Visst kanske vi behöver förstärka laget. Men vi har ett betydligt bättre lag än tabellen visar. Många gånger är stämmningen kämpar andan viktigare än spetspelare. Titta på lag som försökt köpt in sig i ES typ Malmö eller Frölunda som försöker köpa sitt SM guld.

Det är nåt annat som stör i Timrå just nu visst tabelläget skapar osäkerhet många matcher kämpar killarna riktigt bra Men var i glädjen och farten i spelet som vi är vana att se.

Klint Östwood: Jag är inne mer på att förstärka det psykologiska planet runt laget. Motivation runt laget på träningar, ta in en expert på det området.

Motivation från utomstående. Peppning får spelarna att prestera

mikenomad: Jag tycker din idé är fullständigt lysande! Att älska är vackert, att älska är fint. Och tillsammans med ett nytt tränarpar och en mental coach så kan vi återerövra Timråhockeyn och bli ett fruktat lag att räkna med igen.

Var på en föreläsning hos Aktivator på Centrumhuset idag med Eva Wadebeck på temat, "Självkänsla och självförtroende" och det var förbanne mej det bästa jag hört på länge. Det är alltid uppfriskande att gå på föreläsningar. Man lär sig någonting nytt i stort sett varenda gång.

Hon skulle säkerligen bli själaglad inför hedersuppdraget att få fason på pojkarna igen. Dessutom är hon vacker att titta på. Kostnadseffektiv skulle hon vara också.

Redigerad kommentar

73Sjöbba: Vi kan ta in Staffan Westerberg som mental coach, ha kuddrum, bollhav och plyschmys. Kalasbyxor och sockiplast på, här ska tokälskas!

250kg kärlek: Det enda Thornberg kan är att göra självmål ;(

Skämt åsido!

Han kan nog bli ett fint tillägg i Timrås bås om Charles försvinner!

Redigerad kommentar

Leffe: Jag skulle mer än gärna se Johan Thornberg som en tränare som jag tror skulle tillföra mer i båset än vad Challe mäktar med.

Uno Gordon: Nog för att jag inte anser att det ger något så är jag med dig..

mikenomad: Jag tar rygg på dig och agerar ass. myspropp.

Leffe: I huvudsak kan jag hålla med dig om man inte skall sparka en tränare bara för sparkandets skull. Men då har du helt missat debatten i den här frågan om du tycker att Charles Berglund fortfarande är lämplig som huvudtränare för Timrå IK. Visst har de sportsliga resultaten påverkat att missnöjet nu pyr extremt i leden. Men för fan Leffe - öppna ögonen! Ser du inte vad karlsloken gjort med vårt älskade lag. Han har ju hjärntvättat oss alla och förblindat hela organisationen med sina romantiserade övertygelser om att vinden vänder och trenden pekar uppåt. Han manipulerade ju t.o.m. mig. Jag gick på hans skådespel och enkla fraser om offensiv gladhockey med en rak transport genom mittzonen där målfabrikationen dramatiskt skulle öka undan för undan. Han förförde mig som en sensuell och vacker kvinna, han flirtade hejvilt och med sina hesa heta sexiga röst gick jag tamefan upp i toppspinn för karln. Jag blev förälskad, jag ville ligga sked med honom. Kärlekssagan var så vacker och otidsenlig. Jag blundade för farorna med axelryckningar och tänkte wow vilken fin människa han är. En sån karl. Jag ville ge honom hela världen för jag trodde verkligen att en ny storhetstid skulle ta vid. Jag såg guldlöpen framför mig! Fan vilken jävla jubelidiot man har varit nu. Detta kan ju för i helvete bli våran död! Han har ju kopplat strypgrepp på oss allihopa. Vi måste krångla oss ur detta hemska och besvärliga grepp - NU! Vi måste benda upp knutarna och regla låsen! Förstår ni att vi ALLA har blivit lurade! Fartblinda! Tondöva!

Älskade broder! Vakna nu för f-n! Nyktra till! Visa knogarna! Vi måste få ett slut på tortyren!

Säg att du sluter upp i leden!

RocknRolf2: Jag tycker BB:s tänk kring tränarsituationen den här säsongen ut är rätt sund. Fan, jag tänka mig att begära tjänstledigt från jobbet och ställa upp. Jag lovar att inte lägga mig i hur spelarna lägger upp taktiken utan koncentrera mig på trivseln i gruppen och positiv bekräftelse. Det är jag dokumenterat duktig på och något som ingår i mina nuvarande arbetsuppgifter.

RocknRolf2: Jag vill gärna se förslag, utom Brithen, Boork Wikegård. Vad finns de annars? P. Gradin? sen då?

RocknRolf2: Undantaget som bekräftar regeln?

Bragd-Birger: Ja inte det ollonhuvudet för bövelen!  Trots allt gnäll på Challe finns det gränser.

Redigerad kommentar

Äh! Går det åt helvete oavsett tränare så kan det lika gärna gå åt helvete med nån annan än Challe. Då kanske vi alla fall får någon som testar lite andra lösningar osv.

Uno Gordon: Håller med. Skulle Brithen kastas in skulle jag kasta in handduken.

Klint Östwood: Nästa säsong är det försent! Har du inte förstått det? Vi överlever aldrig en kvalserie under Challes ledning!

Leffe: Det låter som att du är emot ett tränarbyte. Fine. Men motivera det istället. Eller är motiveringen att det sällan går bättre för lag som byter tränare?
En vettig synpunkt. Men jag anser inte att föreningen har råd att chansa längre med Challe vid rodret.

Frella: Men snälla! Jag får hjärtflimmer bara du nämner karln! För i h-e inte Jim Brithén! Jag tar Boorken alla dar i veckan framför den där mesproppen.

Leffe: Finns väl egentligen inget lag som gått som tåget efter ett tränarbyte under säsongen, visst det ger en nytändning i några omgångar men skulle väl inte påstå att byta ut charles ger något i min mening.

Låt karln sitta helt enkelt, han byts ut nästa år ändå.

jens_88: Härlig klubb att vara "klar" för. Hur länge blir han kvar där? I Makkonen kanske vi har en chans. Det är för lite finnar i Timrå!

Leffe: Jim Brithén gjorde väl succé med SSK ifjol va? Iofs valde SSK att ta in det absolut sämsta man kunde hitta också. Men han är säkert ledig nu också. Låter som en TIK-värvning faktiskt.

Leffe: Du vet det finns ju ett lag där i Värmland...

Sedan kanske det inte hade gått vägen om Peo hade stannat 01/02. Vem vet?

Kan någon här på forumet skicka ett meddelande till mig på HS och berätta vilket lag som gått bättre efter tränarbyte mitt under säsongen?

Gärna med vilket lag och vilka tränare som lämnat, vilken som tillkommit och hur det gått efter bytet.

Bragd-Birger: Och han är klar för Shakhter Soligorsk

RocknRolf2: Makkonen är ju center i a f. Det kan man ju aldrig få för många av, konstaterade vi igår.

Frella: Kostar nog mer än det smakar.

RocknRolf2: Behöver vi verkligen fler spelare som är dålig i spelet utan puck? Om nu EPs rapport stämmer.

RocknRolf2: Det ryktas också att han är på väg från Dinamo Minsk till okänd klubb.

Den här finnen ryktas ha fått nog av Ryssland. Hade suttit som ett smäck!

Om någon har missat "Vi fortsätter att titta på marknaden"

Ambroo: Kan någon berätta hela historien om Petre varför han inte har spelat på slutet i Finland/Slovakien...var han för dålig?eller.....

Patrick Polly:
Han verkar inte vara omtyckt i Sk-eå heller, av vad jag hört.
Glider mest omkring och lyfter lön.

Någon vild fantasi säger mig att HP3 kommer lämna stort avtryck i den här klubben. Sejouren kommer bli betydligt längre än bara månatlig. Kanske är det dåligt, kanske är det roligt. Sjukaste värvningen sedan Machulda är det i vilket fall.

Ambroo: Nu tar vi HV och klättrar!

Ingen såg på Fredag vid förlust av mig iaf, det lovar jag :)

som piros och caslava skulle sagt!

Dobrou noc!

« · 1214670 · »