Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
TIK55: Vi får hoppas att så blir fallet. Missar Leksand sitt återtåg, för fyrtioelfte gången, känns det som ett tänkbart scenario.
En dag som denna, vad passar inte bättre än en liten dagboksberättelse om de vita sakerna som faller från himlen.
Hur länge kan man bli utseddd till årets rookie? Tycker det är märkligt hur MPS är nominerad till denna titel. Det här är väl hans tredje säsong i elitserien? Årets rookie=årets nykomling (eller gröngöling). Man kan knappast beskylla MPS för att vara årets nykomling????
Olle: Brynäs kommer att, med näbbar och klor, försöka återfå Lindbäck. Lindbäck (den känslan jag fått) tänker professionellt. Han skrev ett år med Timrå IK eftersom han insåg själv att Markström var det givna valet i Brynäs. Det som var/är viktig i Lindbäcks fortsatta utveckling är att få spela. Och spela får han göra i Timrå IK.
Lindbäck har sett den här säsongen som lärorik. Han har tagit ytterligare ett steg i sin utveckling och ser sig nu som uttalad förstemålvakt. 22 år gammal, född och uppfostrad i Gävle...
Den hypotes du beskriver låter högst sannolik.
Att locka hit en kille med lokalanknytning, på bekostnad av en världsartist, som spås en lysande framtid, som dessutom gjort det bra under den tid han befunnit sig här låter som icke troligt. Bättre koll än så hoppas jag, och är övertygad om, att de ledande i TIKs styrelse har. Samtidigt är det utopi och tro att Lindbäck stannar.
Ambroo: Vad ska man säga? Naturligtvis så vinner Brynäs på ett byte, oavsett hur mycket som görs upp i rökiga korridorer. Lindbäck spås en lysande framtid, du vet först Markström sedan Lindbäck. Lauritzen är nöjd med spel i Sverige.
Lauritzen vs Lindbäck tror jag inte ens på. Jag inbillar mig att sådana diskussioner inte förs. Kanske att Brynäs vill knyta till sig Lindbäck och i så fall kan Lauritzen fungera som en bricka i spelet (var det så som man skulle tolka Boorks svar?)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar