1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601119 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Mange gör 2 corso 1 och piros 1 brynäs gör 2....

fighter: Hur många mål gör Silfverbergarn?

Blizzard: Då är det väl dags att bryta en trend igen då för timrå,hoppas den blir positiv för en gång skull.

Blizzard: om jag inte minns helt galet så är det så att den där segern den 15 oktober 2002 är den första i Gävle öht (iaf i den arenan).

senaste vinsterna mot brynäs borta

säsong 08/09 - inga borta vinster

19 JAN år 2008 Brynäs - Timrå 3 - 4 (1-0, 2-4, 0-0) säsong 07/08

säsong 06/07 - inga borta vinster

säsong 05/06 - inga borta vinster

26 DEC år 2004 Brynäs - Timrå 1 - 4 (1-1, 0-2, 0-1) säsong 04/05

14 OKT år 2003 Brynäs - Timrå 0 - 3 (0-0, 0-1, 0-2) säsong 03/04
25 NOV år 2003 Brynäs - Timrå 0 - 4 (0-0, 0-1, 0-3) säsong 03/04
04 DEC år 2003 Brynäs - Timrå 2 - 4 (0-1, 0-1, 2-2) säsong 03/04

15 OKT år 2002 Brynäs - Timrå 3 - 4 (1-1, 2-1, 0-2) säsong 02/03
28 DEC år 2002 Brynäs - Timrå 2 - 7 (1-5, 1-2, 0-0) säsong 02/03
18 FEB år 2003 Brynäs - Timrå 1 - 4 (0-0, 1-3, 0-1) säsong 02/03

säsong 01/02 - inga borta vinster

säsong 00/01 - inga borta vinster

Nybbe: Annars är det rätt tänkt. Vi behöver någon som kan slå bra förstapass.

Nybbe: Önskemål eller rykte?

Laken: John Gobbi - Servette

Laken: Nu är Micke Nylander klar för Jokerit!

Fan oxå, han skulle kommit å lirat med brorsan istället. Men våran eminente sportchef har väl inte äns bett Peter att höra med han eller kontaktat hans agent.

Redigerad kommentar

Frella: Ok. Vi får hoppas Linkan hittar en ny back snarast!

Redigerad kommentar

Laken: Enl EP är nu Nylander klar för Jokerit.

Nylander ryktas åter till Finland, dags för TIK att öppna plånboken?

TIK55: Vi får hoppas att så blir fallet. Missar Leksand sitt återtåg, för fyrtioelfte gången, känns det som ett tänkbart scenario.

En dag som denna, vad passar inte bättre än en liten dagboksberättelse om de vita sakerna som faller från himlen.

250kg kärlek: Har kontakt med en person som är med i Brynäs inre org. och han så till mig igår när jag pratade med honom att Joacim Eriksson är deras första val till nästa säsong, alltså inte Anders Lindbäck , får bara hoppas och tro på detta...

250kg kärlek: Tror det har med ålder att göra.... man måste ha passerat 18 för att få titeln

Synd om Wandell, missar resten av säsongen för han måste operera knät.Såg inge roligt ut alls när han tacklades in mot sargen och båsdörren inte var stängd.

250kg kärlek: Vad gäller Lindbäck såg vår målvaktsguru Pecka Alcén honom som den bättre av de tre han plockat fram men hans sjukdomsproblem gjorde att han halkade efter lite.
Klart vi vill se Lindbäck i Brynäströja igen men byte mot Lauritzen är bara en fantasi hos Boork och hur intresserad Brynäs är kan man diskutera. Ett lika givet val är att plocka hem Joacim Eriksson från Leksand som också han skrev ettårskontrakt med utsikten att komma tillbaka till Brynäs när Markström sticker, Jocke som för övrigt varit högre rankad än Markström under större delen av juniortiden och nu dominerar i allsvenskan.
Mitt tips är att om Timrå ger Lindbäck ett fint kontraktsförslag att tänka över så har ni en bra chans att få ha honom kvar.

250kg kärlek: Krav för årets rookie: Junior, inte vunnit utmärkelsen tidigare samt inte spelat för många matcher i elitserien, minns inte exakt hur många dock.

Hur länge kan man bli utseddd till årets rookie? Tycker det är märkligt hur MPS är nominerad till denna titel. Det här är väl hans tredje säsong i elitserien? Årets rookie=årets nykomling (eller gröngöling). Man kan knappast beskylla MPS för att vara årets nykomling????

250kg kärlek: nej alltså jag tror inte heller att det är troligt. Å andra sidan, om Lindbäck vill spela i BIF så kommer han ju att göra det. Personligen skulle jag ju tänka två gånger innan jag snöt klubben som gav honom chansen att utvecklas till fördel för klubben som ratade honom trots att dom visste att deras förstakeeper snart skulle ta båten över.

Alla kanske inte är så kortsynta som jag men jag skulle iaf bli jävligt bitter om Brynäs kom undan med den fulingen.

Olle: Brynäs kommer att, med näbbar och klor, försöka återfå Lindbäck. Lindbäck (den känslan jag fått) tänker professionellt. Han skrev ett år med Timrå IK eftersom han insåg själv att Markström var det givna valet i Brynäs. Det som var/är viktig i Lindbäcks fortsatta utveckling är att få spela. Och spela får han göra i Timrå IK.

Lindbäck har sett den här säsongen som lärorik. Han har tagit ytterligare ett steg i sin utveckling och ser sig nu som uttalad förstemålvakt. 22 år gammal, född och uppfostrad i Gävle...

Den hypotes du beskriver låter högst sannolik.

Att locka hit en kille med lokalanknytning, på bekostnad av en världsartist, som spås en lysande framtid, som dessutom gjort det bra under den tid han befunnit sig här låter som icke troligt. Bättre koll än så hoppas jag, och är övertygad om, att de ledande i TIKs styrelse har. Samtidigt är det utopi och tro att Lindbäck stannar.

250kg kärlek: Det finns ju en annan aspekt av resonemanget också och det är ju att den ene kanske spelar 1-2 år till och sedan drar till NHL medan den andre kanske stannar karriären ut.

Men hela grejen låter långsökt.

Ambroo: Vad ska man säga? Naturligtvis så vinner Brynäs på ett byte, oavsett hur mycket som görs upp i rökiga korridorer. Lindbäck spås en lysande framtid, du vet först Markström sedan Lindbäck. Lauritzen är nöjd med spel i Sverige.
Lauritzen vs Lindbäck tror jag inte ens på. Jag inbillar mig att sådana diskussioner inte förs. Kanske att Brynäs vill knyta till sig Lindbäck och i så fall kan Lauritzen fungera som en bricka i spelet (var det så som man skulle tolka Boorks svar?)

orion: En groda rakt av ifrån Leif Boork. Det finns inte en sportslig chans i helvetet att Timrå skall skänka bort Lindbäck gratis mot Lauritzen. Det gynnar ju bara Brynäs. Nu är Leif Boork avskriven som tränarkandidat i mina ögon. I det där uttalandet gjorde han bort sig fullständigt. Jävla Brynästomte!

orion: Ska Lauritzen stå i mål eller är jag ännu dummare?

orion: Lauritzen är en utmärkt 2-3:djelina-spelare, håller hyggligt hög ES-nivå men att jämföra hans kapacitet med Lindbäcks, det är dumt.

Ambroo: förlåt: Är Lauritzen så jävla bra att man kan byta honom mot Lindbäck, eller är jag dum?

Ambroo: Angående Boorks insyn i BIF så vet jag inte om den är så aktuell längre, självklart ser vi gärna Lindbäck tillbaka i klubben om nu, vilket är troligt, Markström sticker, men att byta bort Lauritzen känns inte som det smartaste draget då han har varit mycket bra för Brynäs denna säsong, före skadan dvs.

Ur chatt med Boorken:

"Mikael: vad tror du om sundqvist i KHL? Borde brynäs förlänga med lauritzen eller satsa på juniorer istället?
Leif Boork: Jörgen Sundqvist kan du sätta på en öde ö och han skulle spela likadan hockey där som i Brynäs. Jag tycker ett byte mellan Lauritzen till Timrå och Lindbäck till Brynäs låter som ett klokt val för alla parter"

Med tanke på Leffes goda insyn i BIF så kanske det ligger nåt bakom?

Kattgubben: Påminner starkt om Kanadas maktkoncentration och herravälde över världsishockeyn. De pissar på Europa gång på gång och ingen ställer sig upp och säger ifrån. De där jävla gökuret från alperna, René Fasel är lika tandlös och ihålig som en schweizerost tamefan!

Men det tycks vara den nya modeflugan och på tapeten att nickedockorna skall ha de största, bästa och mest omfattande ledarrollerna. Flatheten breder ut sig.

Redigerad kommentar

Poffa: jaha.. tackar...

vilket jävla överstatligt skit:

"Nackdelen är att EU styr i praktiken inom många områden över EES-länderna som om de vore medlemmar. Formellt sett är reglerna inte tvingande för EES-länderna, utan dessa har möjlighet att åberopa ett veto gentemot regler som de vill opponera sig mot. I praktiken är detta veto i princip oanvändbart så länge som det enskilda landet önskar att delta i EES och upprätthålla ett fungerande samarbete. EES-länderna har med andra ord små möjligheter att styra över regler som är olämpliga för dem."

Kattgubben: EES, se länk.

Poffa: Å fan.. EES... är det nån slags kvarleva av EFTA måntro?

Fan vad snårigt.

Redigerad kommentar

Kattgubben: Regeln säger att man får ha max två spelare som kommer från länder som inte ingår i EU eller EES. Norge är med i EES.

Berglund: Jag tycker att man skulle kunna begränsa antalet utländska spelare, men se alla utländska spelare som just utländska och inga mellanting. Tyvärr bryter det mot EU-rätt.

"icke-EU-regeln".. gäller den även norrmän? Nog finns det lag som har exempelvis tre norrmän i truppen *visslar*

Norge är som bekant inte med i EU, så då undrar jag vad fan det handlar om.. för om Norge kan sättas utanför dessa lagar, har det ju inte direkt med "EU-tullar" att göra heller.

Redigerad kommentar

Pätr: Dom borde kunna öka det till 3 iaf tycker jag.

Pätr: Precis. Alla utanför EU hämmar utvecklingen av våra junisar. Inga andra.

Fram för fri konkurrens, junisarna får väl vara så bra att de klarar konkurrensen oavsett.

Nu vill man pånyttinföra straffar igen. "amen det har dem ju i NHL!!1"... Jag kräks. Ger mig hemska Freddan-minnen och massor av tappade poäng.

RocknRolf2: Ja, egentligen förstår jag inte regeln. Det är okej att ha 9 fransoser, 7 tyskar, 5 finnar och en grek, men det finns begränsningar för transatlanter. Känns obegripligt.

Pätr: Tyvärr är det ju en mes-regel i ES med bara två icke EU-spelare, annars hade nog Abbotts varit av intresse för TIK. Får man hoppas. Roligt att Modo medvetet valde bort dem dock.

Tanke: Tvillingarna Abbotts succé i Elitserien har knappast gått obemärkt förbi, och jag skulle gärna se en sådan duo i Timrå. I ECHL finns två tvillingbröder vid namn Donati (har italienska medborgarskap) som producerat riktigt bra. ECHL är visserligen inte någon framstående liga, men bättre än CHL, som Abbotts spelade i innan europaäventyret.

Tänker inte mana Linkan att agera, men jag tycker i alla fall att det nog vore värt att titta på dem. Vad tror ni?

Mackelito: Äckligt att LIF knyter till sig en spelare av den kalibern.

Mikko Mäenpää däremot var totalt oduglig i SkAIK så det känns inte som det ultimata direkt.

T T: Båda låter ju som bra alternativ

Mackelito: Jag kanske får gå en EP-kurs hos dig. Eller kanske undvika att skriva inlägg klockan fyra på morgonen.

TIK55: Ja han skulle helt klart vara en tillgång, dock har han lite skadeproblem och är främst en defensiv back, om vi ska ersätta Kolan så bör de ske med en PP Back.

Mackelito: Håller med dig men hörde att han och Dahlen inte kom överens. Vad tror du om Aki Petteri-Berg ?

TIK55: Finns det någon idrottspsykolog ledig som kan anställas som ledsagare åt Lehtonen? Missförstå mig rätt, jag skulle verkligen unna den killen en storstilad comeBACK i gammalt gott slag.

TIK55: Ja varför inte? Men man kan ju undra varför han helt plötsligt lämnade frölunda ? Måste finnas någon speciell anledning.

Det finns inte många backar lediga och de backar som är topp 15 i poängligan Finland är de flesta under kontrakt över flera säsonger.

Mikko Mäenpää Har ett kontrakt som går ut efter säsongen och om Leksand lyckas värva en som ligger 4 i poängligan tycker jag allt att vi kan satsa lite också.

Annars skulle ju spelare som Blatak, Obsut eller Rachunek inte sitta fel men de lär vara näst intill omöjligt.

« · 1232781 · »