1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604087 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Abron:

*The horror... The horror*

Men det löste sig i alla fall. Jag fick mina slutbetyg från Boden och kunde lämna staden med gott samvete. Hann även med att besöka Björknäshallen. Timrå spelade trots allt i samma serie på den tiden. Allsvenskan nådde vi, men sedan tog det roliga slut. Tre ynka poäng i den serien blev det...

Fel tråd, för övrigt. Dessa rader borde återfinnas under "apropå ingenting"...

jens_88:

Tack för tipset

Abron 60- Hi

The great one: Mäkiaho är min största besvikelse tillsamans med Jonte!!

MB:

Är ...

See Y now bingen....

Skulle SSK åka ur, finns det några riktigt intressanta spelare vi kan värva därifrån. En personlig favorit är Petri Pakaslahti.

www.eliteprospects.com/team.php?team=10

Blizzard:

Dom har jag glömt.

ps. Hynning saknar man inte, man tänker inte ens på att han inte är med längre.

The great one: Vem är Hynning? Spelar inte han i Linköping?

Abron: Dito...

fY FAN VAD SKÖNT MED DENNA SEGER IKVÄLL..........

Good Night TIMRÅ lovers!

The great one: Angående Södertälje... Någon som har koll på Topi Jaakola? Står på Eliteprospects att han är all around back men bättre defensivt

The great one och jens_88: HAHA, Hynning, ja vad ska man säga :P Träffa mål hade vart en bra början, känns även som han är en stämnings dödare, har bara fått för mig det. Lite små tjurig, AIK *host host*

The great one: Du har rätt - Pakaslahti måste bara vara en j-vligt intressant spelare för TIK, om SSK åker ut!!!

Laken:

Om jag skulle få som jag ville så skulle backarna se ut något såhär

Mikko Lehtonen
Aki-Petri Berg
Pär Styf
Tomas Skogs
Sanny Lindström (jag drömmar fortfarande....)
Eric Moe
Sebbe Erixon

jens_88: Ja den där backuppsättning tackar inte jag nej till ;-) Bara börja jobba för Linkan då...

Laken: Pakaslahti är en riktigt bra spelare. Men han har väl kritat på för flera år i SSK?

Hahl Bundy: m 11/12, men kanske finns någon klausul om dom åker ner, annars köper vi loss honom TJ cashar egna pengar ;-)

Hahl Bundy: Men gillar sånna spelare som bara vart i 3 klubbar i karriären. (ok Kärper 93-94 men den glömmer vi) kritar på 11/12 till SSK, fler sånna spelare!

Blizzard: nate kommer bli din nästa besvikelse

stoff: Nejdå, han har problem med språket bara!! Nu kommer Sonnenberg så kan dom åka runt och prata rolig engelska med en konstig dialekt och passa pucken till Tenkrat som skjuter i krysset

stoff: Besvikelse mäts efter förväntningar.

T T: Jag som inte hade några förväntningar då, men som ändå känner en viss besvikelse? :)

Hur är det med Crippe? Han skrev väl endast ett år med Skellefteå? Han har spelat 40 matcher i år och har 19 poäng (11+8) och ligger därmed 7:a i Skellefteås interna poängliga.
Minns inte riktigt varför han drog från Timrå mitt under säsong men har för mig att han fick lite speltid och ville röra på sig.

Tycker att en spelare som Söderström gott och väl skulle kunna ta en plats i Timrå IK, förutsatt att det stämmer med föreningens krav på spelartyp. Det finns ju rätt starka band till föreningen, eller rättare sagt: det bör det finnas även om Janne klivit åt sidan.

Helt klart en spelare som jag skulle välkomna i laget.

250kg kärlek: nån som vet när challes kontrakt går ut ?

Snelhest131: han har kontrakt till 09/10

Harryhaffa: okej, och nygges går ut nu ? :S

Snelhest131: Ett tipps kolla i bannern till vänster, "under Lagbygget 2008-2009 där står alla kontrakt då de går ut,,

Harryhaffa: okej , glömmer alltid bort det ;)

Angående center-sidan! Jag har funderat och kommit fram till att det inte är sådan panik som vissa vill göra sken av inför nästa säsong.

Vad tror ni till exempel om denna uppställning?

Saarenheimo alt. Viuhkola
Pakaslahti
Bagarn alt. möjligtvis Sonnenberg
Samuelsson alt. Lander

Viktigt att hela tiden försöka ha två alternativ.
Saarenheimo alt. Viuhkola som förstecenter känns både bra och stabilt (har dock inte kollat upp hur deras kontraktssituation ser ut).
Pakaslahti kan kanske vara ett alternativ OM Södertälje åker ut, bra tekare!
Om Bagarn blir kvar (hoppas!) får han vara andre- eller tredjecenter, ifall han lämnar kanske Sonneberg visar sig passa för en roll som tredjecenter?
Samuelsson och Lander får tampas om den sista centerplatsen och täcka upp för varandra vid skador och sjukdomar, båda två har kontrakt inför nästa säsong.

Andra centernamn man skulle kunna drömma om är ju Hahl, Warg o.s.v. men de har väl kontrakt båda två!

Vad tror ni?

Laken: Jag kan nästan garantera att bagarn inte blir kvar, låter väldigt tveksamt när jag har prata med han, men vi får väl se :P

Snoop: Linkan/Robban lär ha ett hästjobb framför sig inför nästa säsong. Prio 1 nu är att se till att ff är ett ES-lag då men sedan är det upp till bevis för dessa herrar! De klena sportchefsinsatserna inför den här säsongen kan möjligen till en viss del förklaras av turbulensen i klubben med Nubbens plötsliga avhopp. Nästa säsong finns inget sånt att skylla på, då har de haft ett helt år på sig att bli varma i kläderna och greppa läget, då är det bara att agera!

Laken: Dessvärre har jag en maggropskänsa utav att Saarrnheimo väljer Luleå. Det bara känns så. Lars "Osten" Bergström har kokat soppa på en spik och hux flux är Luleå mer exotiska igen och ett intressant alternativ efter några magra år.

Uno Gordon: maggropskänsla? ?? Alla Luleå tidningar har ju redan skrivit att han helst vill gå till Luleå men det säger egentligen ingenting..

Någon nämnde Pakaslahti från SSK som en bra värvning om SSK åker ur. Jag vill poffa för en annan spelare från samma klubb.

Backen Daniel Josefsson. www.eliteprospects.com/player.php?player=119 I matchen mot Timrå gjorde han inte ett fel i egen zon. Bra fart på rören, arbetade hårt och väldigt passningssäker.

Tikinmyheart: Där är du och jag överens. Nr 12 i Södertälje var bäst på plan i går. Då är nr 22 i Timrå inräknad.

Äntligen har Challe fattat galoppen: man måste ändra i femmorna för att få kemin att fungera, Pääjärvi fick det att lossna målmässigt men vilken lirarare Tenkrat är, Proffs är understanment alltid 100% skidskoåkning även om kanske Pääjärvi är snabbare på grillorna måste man beundra PeterT, Beundra var väl att lågt att säga om Martin Sonnenberg vilken klasslirare där har TIK ett vass bricka i kampen om slutspelet, det ser så ut nu Timrå gör ingen större match men vinner stabilt mot SSK. En som jag hackat på är Sebben, men vilket lyft han han fått nästintill felfri igår där måste TIK knyta upp honom? spelar han som nu så går han in i vilket gäng som helst Grattis Erixon!

Tikinmyheart: håller med, var också väldigt imponerad av honom...riktigt bra!

Laken: Bra centeruppställning, helt klart, men jag tror tyvärr bara att det stannar vid en önskedröm. Visserligen ska Timrå spela SM-final nästa år, enligt egna uppsatta mål, men TJ har tidigare gått ut i media och förklarat att den planen kan komma att revideras.

Jag vet inte...

Vill man spela SM-final då är det nog bara att slanta upp, men med tanke på spiralen man är inne i känns det inte som om jag vågar hoppas på något sådant.

Dunc: Alltid trevligt när vi Tikare är överns:) Då gäller det bara att vi tar oss till slutspel och att Tälje åker ur.

Ska du eller jag ringa Linkan/Robban? :)

Jag vill ha hem Söderström till hösten. Crippes kontrakt går ut i vår och i honom får vi en Sundh gånger två till en hyfsad peng. Han har samma fart på rören och är minst lika bra i BP som Oscar. Han är dock betydligt bättre med puck och har de senaste åren haft en stadig poängproduktion på runt 20 pinnar och 10 kassar/sässe. Den här säsongen så kommer han garanterat att slå sitt personliga rekord med råge, han har redan tangerat det, då han i skrivande stund ligger på 21 poäng på 41 matcher fördelade på 9 mål och 12 assist. Hans +11 är heller inte att förakta.

AGERA LINKAN!!1!

Loma: Per Hallin hade inte suttit fel heller, En kämpe som också kan ta sundh's plats!

Blizzard: Pelle är tyvärr lite för mycket Sundh för min smak. Sen att han har rötterna därnere och ett gällande kontrakt över nästa säsong är heller ingen fördel...

Tikinmyheart: Han (Daniel Josefsson) ligger dessutom på +1 i +/- statistiken enl. matchprogrammet.
Bäst i SSK är dock en annan back: Daniel Ljungqvist med +4.

Själv vill jag absolut ha Sundh kvar!
Jag gillar de som åker 100% varje byte oavsett matchutveckling och egen form. Dessutom är Oscar viktig som forward i det defensiva arbetet.

Tenkrat och Sundh, där går benen som trumpinnar, precis som jag önskar!

"– Jag blev lite överraskad. Men vilket välkomnande av fansen också. Det är sånt som gör att man bara vill kämpa ännu mer för klubben."

Har ej sett någon saxat det här än.. Men detta är vad Martin Sonnenberg sa efter matchen

Pätr: Centeruppställningen i avslutningen denna säsong skulle kunna se ut så här...

Pyörälä - Wandell - Bagarn - Sonnenberg.

Måste bara tillhöra bland de bästa centerupppställningarna i hela Elitserien!? Men Pyörälä vill nog spela ytter igen.

Nästa säsong borde Linkan jobba efter detta, känns realistiskt även om man ser till det rent ekonomiska:

1:a center: Saarenheimo alt. Viuhkola alt. Kontiola
2:a center: Bagarn alt. Sonnenberg alt. Pakaslahti
3:e center: Bogg
4:e center: Samuelsson alt. Lander

jens_88: Härligt åh höra :) Sånt där behöver Fansen höra, i dessa tuffa tider! Sånt som gör att man vill kämpa ännu mer för spelarna :)

Tycker det ser rätt stabilt ut med Wandell, Sonnenberg, Bagarn och Bogg som centrar jag. Med Hynning tillbaka sen så finns det bra bredd på yttrar också. Det jag vill ha nu är en stabil back.

Berglund: Absolut!
Jag kan inte tänka mig att Timrå kommer att värva något mer denna säsong.

Laken: Tänk dig om det kommer en fet sponsor och ger Timrå några miljoner och dom tar hit Pavel "Legoknekten" Rosa igen? ;) Drömma får man ju alltid

Tikinmyheart: Nu är man med igen. Har en bestämd känsla att de båda vet vad som kommer att behövas inför nästa sesse. Den här killen finns nog säkert med på listan. Hans säsong har varit spikrak.

Två drömförstärningar finns på Elite Prospects under 'Doubtful Rumours'...

Ersättaren för Pyörälä:
www.eliteprospects.com/player.php?player=2709

Plus ett gamalt klasscenter-namn:
www.eliteprospects.com/player.php?player=10214

Ingen ryktas dock till Timrå och ingen lär vara aktuell bl.a. beroende på prislappen. Men drömma kan man ju alltid! ;-)

« · 1112552 · »