1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604382 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Mackelito: Ja hellre fransson än lotvonen,hoppas den senare inte blir kvar.

Vänta här ett tag nu... Var inte Hynning jätte klar för LHC? I dagens dagblad säger han "Förhoppningsvis kommer vi överens"..
Forza Hynning :P

jens_88: Vill vi ha skadedrabbade och dyre (?) Hynning kvar?

Laken: Är han så dyr då? Hur kan alla veta vilka som är dyra och inte? Sitter alla på ratsit och kollar inkomster eller?

En kille som jag skulle vilja se i TIK är ju daniel widing men hela världen lär ju vara ute efter honom :P

Jacksson 71: Det är väl snart bara Linkan som inte är förbannad på honom så det är väl inte omöjligt.

Jacksson 71: Undrar om jag inte hörde något om NHL i samband med LG Games.

dr-nix: Det stämmer , Micke Sundlöv sa att om inte det blir NHL så blir det Brynäs , men det behöver ju inte vara sant...

Mackelito: Sundlöv har ljugit förut.  =)

Jacksson 71: Ja Widing är välkommen :)

Anonymous:
Widing klarar jag mig gärna utan,börjar tycka mer och mer illa
om den killen, nejtack.

TIKbiff: varför då .. kan se likheter med jonte i fornstora dagar .

superfalle: Jag ser inte en enda.... Jonte var en tuff aggressiv tacklande hockeyspelare som inte backade för något gick rakt ini gröten framför mål , inte såbra skott men en riktig kämpe, Widing däremot är mer av en sniper som ärlite småfeg och tacklar helst inte menhar bra dribblingar och är gansha snabb..
Jag ser i varje fall inte en enda likhet , dåär Widing mer lik Hynning fast med ett bättre skott..

Mackelito: Båda kan vara underhållande att lyssna på. Widing är dock väsentligt snyggare att titta på.

El Maco: Jill Jonsson är både underhållande och lyssna på, och snygg och se på;)

El Maco: Han med sminket runt ögonen ?

El Maco: ja de var lite så ja tänkte också .. fast inte de senare .. jonte har den snyggaste nuna jag vet .. vore jag dragen åt de hållet så vore han mitt första val hehe

superfalle: Jag har ju själv alltid följt hockey enbart för de snygga grabbarnas skull. Mitt riktigt stora intresse väcktes till exempel på allvar när Timrå värvade Jocke Nilsson 1987.

Annars är en utseendefavorit Daniel Casselstål. I alla fall var det en före detta flickvän som sa att vi var ganska lika varandra så då måste han vara riktigt snygg.

Harryhaffa: Klok synpunkt. Annars tycker jag att Timrå med vår finska inriktning på spelarförstärkningar borde satsa på Lili och Sussie, definitivt snyggare än exempelvis Sedinarna och bröderna Jönsson. Sjunger och dansar sannolikt bättre också.

Är det inte på tiden att förlänga med några spelare Linkan?

Cartman: de kommer nog snart någon glad nyhet .. har en stark känsla av det .

Rooster23: Nicklas Nordgren har tyvärr nyss skrivit på ett 2-års kontrakt med "Rapperswill,så sluta dröm om honom tyvärr.

Perkan: Det var ett tag sedan han förlängde nu men det kanske du vet??

Eero Somervouri är på väg till TIK , tydligen som ersättare till Mika Pyörälä hittade en länk från Svenskafan.com där man också skriver om det...

Mackelito: Ojj där hann jag inte med....

Mackelito:

Länken funkar icke bra.
Kan du inte länka svenskafans länken?

...och vi håller oss till denna tråd när vi dividerar om spelare hit eller dit.

Somervuori. Intressant. Han verkar framåt och öppen. Han vill känna mer förtroende och tillhöra första- eller andrakedjan och dessutom gör han ju redan nu en hel del pinnar.

ersson: Står inte så mycket men här är den iallafall...
www.svenskafans.com/hockeyzon/tik/artikel.asp?id=231455

Har hört en del snack om att Erik Andersson och Tobias Viklund i SAIK jagas av flera ES klubbar däribland TIK någon fler som hört detta??

Själv skulle jag gärna se någon av dessa killarspela i Timråtröjan

Mackelito: "tydligen som ersättare till Mika Pyörälä "

Vart nämns Pyörälä i din länk?

Skarin: Lindbäck, Läck, Mäntymaa, Fransson, Sanny, Saarenheimo, Viuhkola, Somervuori, A. Johansson, Crippe, Kontiola... Det känns som en ok början på silly season, även om man kan räkna bort nån/nåra, och inte känns vi väl sådär värst på dekis va?

Blizzard: Jag *HÖRDE* ryktet inann och då var det sagt att det var ersättaren till Pyörälä men att det inte står på Svenskafans är helt rätt , jag är ledsen om du känner dig lurad...

Mackelito: Viklund är väl till åtminstone 95% klar för Real? När det gäller E. Andersson så är väl chansen knappt 10% att han skulle hamna här. Minst 10 lag är säkerligen intresserade av honom...

Ambroo: Du glömde Pakaslahti

Ambroo: Juste , Indianerna sas ju redan ha gjort klart med han , men iofs så sa man det om Päjäärvi också...

Ambroo: Men det blir väl ett gäng strykningar där va?

Skarin: "även om man kan räkna bort nån/nåra"

Mackelito: Men Pakaslahti är väl ändå inget "officiellt" rykte, det är väl mest folk härinne som nämnt honom?

Ambroo: Hoppas, hoppas Viklund går till Frölunda. Nubbens fingertoppskänsla.

Sommervåri gillar jag. Snabb med bra klubbteknik. Värva!

Sen lär man väl inte ha guts nog att ge sig själv merarbetet att riva Skogs kontrakt. Tyvärr tyvärr. Så länge vi har 3 "etablerade" backar i Skogs, RJ och Lotvonen (alla värvade av Nubben) så kommer det aldrig bli riktigt bra. Bort med samtliga!

Ambroo: Ja så är det , dock måste man ju erkänna att det kan vara lika mycket sant som att Dagbladet eller Expressen skriver om det....

RocknRolf2: Ja Viklund vill jag absolut inte se. Han har varit en av BÅG:s mest överskattade adepter i vinter.

Skogs räcker tyvärr inte till på den här nivån, iaf inte i ett lag som vill spela konstruktivt och som har ambitioner att hålla till i toppen. Lotvo lär förmodligen flytta hem. När det gäller RJ så tycker jag att han duger defensivt i tredje backpar, men då vill jag se en stabil kamrat bredvid.

Eero - Ja tack!

Mackelito: Hehe. Där kom Expressen igen. Ja och t.o.m. Dagbladet. Nä tacka vet jag ST, Bondnytt eller Ros Blogg samt Wennerholms hockeytänk osv osv.

Ambroo: RJ nytt kontrakt? Ugh. Om han får rejält sänkt lön så kanske, kanske. Men ta hellre in nån lovande som kan bli bra i så fall. RJ har varit usel två säsonger i rad, då förtjänar man INTE att få förlängt.

Mackelito: Jag hoppas dock att det stannar vi spekulationer. Han är inte ett namn som kan leda en producerande förstalina.

Som TJ säger så kommer Timrå säkerligen sänka spelarlönerna. Då funkar det inte att ha "etablerade" spelare som inte levererar ett piss och som inte höjer sig mer än vad en regular allsvensk spelare skulle göra. Alltså - bort med RJ eller halvera killens lön!

Förresten är han INTE nån tuffing. Bara lite skäggig

RocknRolf2: Vet du vad RJ har i lön? Utav RJ, Lotvo och Skogs behåller jag RJ alla dagar i veckan.

Det där med ung och lovande blir det garanterat ändå ska du se. Som sjundeback. Dessutom har vi ju unga herrar i Moe och Seb.

RocknRolf2: Kan han få möjlighet att spela med en erfaren parhäst så tror jag att hans nivå kan stabiliseras och då är han en ok 5:e-6:e back.

Ambroo: Skogs blir så klart kvar med tanke på att han skrev ett treårskontrakt, oavsett vad vi tycker om det. Men med en stabil, defensiv bjässe brevid sig kanske han kan göra en bra säsong 09/10!?

Robin är lite 50/50 för mig om vi ska behålla?

Lotvonen ska bort - han är helt slut som spelare på den här nivån känns det som. Det går för sakta!

Somervuori - Ja tack!

Skarin: Som nån skrev, vi är bra lika i tänket du och jag!

Skarin: Vet inte vad han har i lön. Men att han med ett två-årskontrakt skrivet med nyliga landslagsmeriter och flera säsonger i FBK skulle vara direkt billig, det finns inte på kartan.

« · 1127162 · »