1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604836 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Mackelito: Ja jo men med tanke på att Pyörälä sticker (?) och Pärssinen knappast kommer att visa prov på några större underverk (syftar främst på ryggen) så tappar vi ju massor av spetskompetens. I år märktes det att Hahl och Regin saknades, nästa säsong får vi nog främst rikta in oss på att brunka in merparten av puckarna.

– Det är inga hard feelings och jag har bra minnen från Timrå. Sen är det så klart alltid lite vemodigt att lämna, säger Backlund.

Ett av Backlunds svar:
" Känner du också att det är rätt tid att röra på sig?

– Ja, kanske. Det är många som lämnar laget nu."

Hur många då? undrar jag.

Kan det här vara nått att "chansa" på? Han har traditionen iaf... och bra poängsinne om än i div 1.

Tycho: Vi har redan en div 1 spelare under kontrakt som dessutom gjorde fler poäng än Lindström...

Nån som vet ngt mer om Karalahti i TIK ??

Jantunen kanske ?
Aki P-B ?

Sedan har jag inget emot att flytta upp Sebbe Hård och Rok T

Mackelito: Jo, visst är det så... Men jag tror Samuelsson kan bli årets flipp nästa år. Sen kan vi ju inte betala vilka summor som helst för våra spelare.
Vi måste hitta guldkornen ibland de yngre förmågorna...

Men han blir isf en värvning för 9-10 forward med utlåning till SH. Men det kan vara en spelare intressant att binda upp för framtiden iaf...

Håller med en föregående talare om att försvaret var ett problemområde under förra säsongen, men jag tror att det kan bli bättre kommande säsong. Lotvonen och Jonsson var både dyra, med tanke på vad de tillförde, och jag tror inte att det kommer att bli något problem att hitta fullgoda ersättare.

Sedan spelade Pär Styf bara halva säsongen. Förhoppningsvis kommer han spela betydligt mer nästa säsong, vilket borde ha stor, positiv inverkan på både laget och defensiven.

Är det någon som kan uppskatta (mellan tummen och pekfingret) lönen som mr. Skogs sitter på? Det lär ju inte vara småpengar med tanke på hans tidigare fina säsonger i Mora och ett 3-års kontrakt..

ITK:
runt 230 000 skulle jag gissa på

Ang att jag sagt att både Gabriel Karlsson , Fredrik Lindgren och Crippe bör vara aktuella för Timrå så kan man läsa lite här om det...
Saxat från två artiklar
``Fredrik Lindgren har ändå ryktats till olika toppklubbar under säsongen.
– Färjestad, Frölunda, Timrå… jag vet inte vad det kommer ifrån och har ärligt talat ingen aning om det ligger något bakom. Min agent har hand om allt och vi sa tidigt att jag skulle fokusera på att bli frisk i första hand``

``Gabriel Karlssons kontrakt går ut med Skellefteå. Den vasse tvåvägscentern borde vara eftertraktad på marknaden.
– Jag har sagt till min agent att jag bara vill fokusera på slutspelet så länge det varar och resten får jag ta sedan. Just nu vet jag inte så mycket om vad som händer, säger han.
Pratar du och Skellefteå framtid?
– Ja, vi pratar med varandra men som sagt, det där tar vi senare.
Hela den framgångsrika tredjekedjan med Christian Söderström och Kimmo Koskenkorva riskerar att upplösas då allas kontrakt går ut. VF-sporten har tidigare skrivit att parterna stått långt ifrån varandra i förhandlingarna. Enligt uppgifter har spelarna inte varit nöjda med det bud som Skellefteå lämnat.
- Jag har ingen kommentar till det där just nu, säger Gabriel Karlsson``

Pätr: Själv tycker jag att försvarsspelet inte var några större problem under året, något som även antal insläppta mål vittnar om.
Såg att Jimmy gjort en tabell över de senaste 3 åren, här kommer en för det senaste året:
Fbk 122
Fhc 130
Lhf 136
Bif 140
Saik 141
TIK 142
HV71 144
Lhc 152
Dif 155
SSK 165
MODO 177
RBK 178

Som jag ser det var det målskyttet som var det största problemet, kolla bara hur många matcher i år som vi släpper in 2 mål och får noll poäng. Släpper man in 2 mål så ska man minst ha 1 pinne,eller vad tycker ni?

FM: Då släppte vi in väldigt mycket mål i september, oktober och halva november också ska sägas. Om man räknar efter det så låg vi nog väldigt högt upp i en sådan tabell.

ITK: Så här skriver Gustav Tägtström angående spelarlöner i Timrå. Gustav påstår att han talat med personer med god insyn i klubben. Om det är som han skriver står dock skrivet i stjärnorna.

0-20 000: Magnus Pääjärvi-Svensson, forward
20 000-50 000: Jesper Samuelsson, forward
50 000-100 000: Anton Axelsson, forward
100 000-150 000: Mika Pyörälä, forward, Tomas Skogs, back, Robin Jonsson, back
150 000-250 000: Johan Backlund, målvakt, Timo Pärssinen, forward
Mer än 250 000: Jonathan Hedström, forward

Ros om Sanny:
"Jag tror han hamnar i Färjestad. Svårt att tacka nej till Familjen. Det som talar för Timrå är att Lindström får en stor roll i klubben. I Familjen blir han bara lakej till Rickard Wallin och får inte samma exponering som i Timrå."

Tycho: Lindström tränar med Mora.

250kg kärlek: Ojj , perfekt , nu gör vi oss av med både Pärssinen och Skogs så bör vi ha en rejäl budget att leta centrar och försvarare för..

Jag tror att både Åke och Limpan hamnar på 50 000 -100 000 på den listan skulle tippa på att båda tillsammans bli ungefär lika mycket som Backes lön , suveränt att vi fått till de så vi har två bättre målvakter för gissningsvis samma lön...

Mackelito: Får Pärssinen vara skadefri och genomföra en hel försäsong så kommer han att göra sin bästa säsong i rödvitt. När det gäller Skogs så måste det till nån form av kontraktsbrytning för de där pengarna det snackas om är han och kommer aldrig heller att vara värd även om han når upp till nivån som han hade under sin sista säsong i MIK.

250kg kärlek: Vart skriver Gurra det där?

Hahl Bundy:

Jamen då kan vi räkna in Sanny då.

För när fan hade Ros rätt i något senast?

FM: Som den gamla back du är så har du naturligtvis mycket rätt i det du skriver. Jag tycker även att om man släpper in två kassar hemma så ska det räcka för tre pinnar. Sen att det gnälls på försvarsspelet det kan jag i viss mån förstå. Backe vann på sin höjd två matcher åt oss och backsidans bredd var väl lite väl smal då man hade minst en sjundeback för mycket. På det stora hela så är det dock anfallsspelet som varit för svagt överlag och det såg vi väl inte minst i kvartsfinalerna.

Ambroo: Länken nedan som är sedan slutet av 2008 (tror jag)

250kg kärlek: Inget på Lello där. Sen är det ju skönt att konstatera att RJ och Skogs låg på en blygsam nivå hehe

250kg kärlek: Tydligen 18 Oktober.

Bissett19: Appropå Lindbäcks reumatism; tror det var den sista pusselbiten som föll på plats och fick Timrå att utbrista "honom ska vi ha!"...

250kg kärlek: Om nu lönerna stämmer så blir det nog svårt att få Skogs att bryta kontraktet. Han har det väldigt förspänt..

ITK: Undrar bara vad Beck i Solna AIK skulle kunna bidraga med i TIK, han är ganska vass, tycker jag iallafall

250kg kärlek: Helt rätt att inte skriva nytt med Jonsson med den lön han verkade ha då, han kostade ju enbart och smakade knappt någonting, typ som när man blandar saft osså he man i alldeles för mycket vatten så saften inte smakar nåt utan de smakar typ bara vatten, så var Jonsson.

Snoop: Jag tyckte han smakade som en dåligt blandad grogg jag...lite mäsk sådär. Åsså fick man mest bara en j-a huvudvärk efteråt....

mikenomad: Ja de va ju också en variant ;)

liston: ???

ITK: Han menar nog Mattias och inte kriminalern Beck:)

Tikinmyheart: Jag vill ha Gunvald i backposition!

Kanske en ny dansk att vidare utvekla i timrå ?

Hahl Bundy:

Inte Becks granne då?Han kan säkert "stänka" ngn från blå;)

Bissett19: Det är ju Gunvald som gjort halskrage av hjälmen hans.

Bissett19: Med hans sjukdomsbild så kan han nog platsa o som sagt han är bra på stänkare.

Mathias: Jävlarns, där ser man - det gick undan! Lycka till Backe!

Mathias: Åh vad jag kommer sakna Johan!

Yellowcard: Jag blir glad för hans skull! Ta chansen nu Backe! Grattis om det stämmer.
Philadelphia Flyers. Där ser man.

Ska berätta det för grabben så kanske han blir lite gladare.

Dagbladet skev igår i alla fall att Pär Styf tjänar 463400

Riktigt, riktigt roligt för Backe om det visar sig att uppgifterna stämmer. Dock överraskande för mig.

Skarin: jo men jag hoppas verkligen uppgifterna stämmer och att han lyckas. Vem vet kanske hans stil passar bättre där borta?!

dr-nix: Haha, ja precis. Det lär ju visa sig om inte annat.

Skarin: Det är ju trevligt att AHL finns med på NHL-spelen nuförtiden. Så att han kan vara sig själv när han spelar NHL10-utgåvan menar jag...

Ambroo: Hur många licensierade målvakter finns det i världen? Och sedan verkar man välja Backlund???????????????????????

Jag säger då det.

Hoppas Backlund toklyckas i sina nya klubb och får allehanda supportrar att tråna på hemkomst och bli omnämnd som frälsare.
Den karln kan verkligen sätta en supporterskara i olika läger. Antingen är han worthless och ska bort eller så är det tvärtemot.

En målvaktstränare (som varje NHL-lag torde ha) och en konsekvent träning på Backlunds svagheter kommer garanterat göra Backlund till målvaktsstjärna. Se bara hur Tarvainen utvecklade Backlunds spel på alla plan under den korta tid han hade Backe till sitt förfogande.

Ambroo: Tror du verkligen det går såå bra för han , själv tror jag att han måste stanna på andra sidan pölen ett tag för vad jag har hört så skall inte ECHL komma till spelet NHL inom de närmaste åren..
Ähh , kul för Backe ja menar vad väljer man MoDo eler ECHL valet är självklart..

Backlund till NHL?

Nänä, den lätta går jag inte på. Det är inte första april förrän på onsdag.

Asså ja höll på o svimma när ja såg att backe är klar för Flyers i NHL, har vi missat nåt eller höll han NHL klass i Timrå ?

« · 1147110 · »