1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604836 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
250kg kärlek: Det känns som att de som har skrivit efter din post är inne på samma linje;-)

Mitt inlägg var dock 50-50 allvar...

Sen ser ja på Frölunda - HV71 nu och igår va de kubens fel att dom torska och idag äre ut med rönnmark ramsan som gäller, haha.

Tikinmyheart: Ja visst är det kul för Backe om han får denna chans och Timrå får fram en till NHL spelare, men de känns inte som att han hållit NHL klass i Timrå endå, men Flyers kanske kommer räkna med att tappa Niittymäki och vill ha Backe som backup till Biron.

Apropå Tägströms lista så tror jag nog att MPS har fått en höjning efter det förnyade kontraktet där, som många andra på listan förmodligen också fått.

Tikinmyheart: Öööhh... liknelsen som AB gör mellan Johan Backlund och Pelle Lindbergh känns ju.....

...sanslöst fånig. Två unga svenska målvakter i Flyers, visst. Men var finns likheterna?

Det är AB och Expressen som har snurrat till det. Backlund är klar för Bergeforsen Flyers och inget annat.

Nä, skämt åsido.

Lycka till i USA Johan! Tack för din tid i Timrå och ta vara på det här äventyret.

Instämmer, tack för din tid i Timrå, Johan och lycka till!

Johan Backlund till Philadelphia Flyers?

I rest my case.

JimmyH: Äh, de tar ju in vad som helst i laget. Minns att han den där Forsgren eller vad han heter lirade med Flyers när de kom på besök i the Garden under tiden jag bodde i USA så de där i orange är inte så nogräknade.

JimmyH: Overkligt som bara den. Men världen är fylld av surprises och värre överraskningar har man väl varit med om, tror jag.

Grattis Philly och lycka till Backa-Johan.

Jag ska tillägga att jag i och för sig inte har några höga tankar om Flyers (eller något annat lag från den skitstaden) men att jag tycker att Backe varit väldigt bra för oss. Stort lycka till vart det nu än blir nästa gång!

El Maco: Kul för Backe om han får kontrakt med Flyers ! Lite konstigt att en målvakt som Stefan Liv inte platsar där borta ? Han var ju ruskigt bra ikväll IGEN ! Och enligt mig så är han mycket bättre än Backe... Men det är nog rätt av Johan att chansa för jag tror inte anbuden haglade över honom här hemma?

Foyn: jag tror knappast att han är värvad som förste målis .. en billig reserv .. som våran finne vi värvade under säsongen .

Aftonbladet och Expressens trovärdighet är inte den bästa, men Backlund till Flyers verkar stämma.
Kul för Backe!

Simmalugnt: Nu skall du inte nervärdera Bergeforsen Flyers.
Där lärde sig Sebbe det mesta under min övervakning.
Erixons pappa var tränare.

Och GRYMMA målvakter hade vi sådeså.

RTS: Nej allvarligt, Kul Johan.

RTS:

haha, det må så vara, men de kan väl knappast jämföras med Philadelphia? ;-)

Timrå jagar SAIK-spelare...

DJ Hemp:

Lustigt, det gick rätt många rykten på superstars innan denna säsongen att Gabbe skulle spela för Timrå redan i år, kanske kommer han till kommande säsong istället nu då. Han är en bra center.

Jag antar att crippe sitter o nynnar på den här låten nu!

Hahl Bundy: Jag gillar inte de här raderna i Dagbladet: "Dessutom har inte Timrå bestämt sig för om de tänker ge Håkan Bogg ett kontrakt till nästa säsong."

Jag har hela tiden inbillat mig att de är en toppcenter, en ersättare till Bagarn och en given centerplats till Lander som varit aktuellt. När man sen uttalat sig om att Sonny ska ses som center och det faktum att man fortfarande har Samuelsson på kontrakt så undrar man ju hur de tänker...

Bogg känns i vilket fall som helst som en form av nödlösning och allra helst om man ska gå efter de där raderna. Hurvida Sonnenberg kommer att centra eller ej låter jag vara osagt, men jag tycker inte att Boggen bör vara ett alternativ alls.

Ambroo: Lander lär väl dom flytta upp i 3:e kedjan nästa säsong, de hoppas jag iaf han har också klivit framåt och han och Pääjärvi kommer nog vara snäppet bättre nästa säsong också :)

ante08: ni ska sluta ta spelare från oss.

ante08: Jaså de är klara? Fan vad skönt!

Snoop: Lander är ju lovad ordinarie nästa säsong, det jag hört iaf. Välförtjänt dessutom!

ante08: Så lär vi säga till andra lags fans också, spelare som rycker i andra lags spelare är nog ingen nyhet då nästan alla lag varje år har tongivande spelare vars kontrakt går ut, ni lär säkert vilja ha Lello och Pyrret också för vilket lag skulle inet vilja ha dessa duktiga finnar ? och vi tappar ju bagarn också så.

Yellowcard: Ja absolut de är inet bara Pääjärvi som gått framåt utan Lander & Erixon har ju verkligen tagit för sig också, och ska bli kul att se Moe,Erixon,Lander & Pääjärvi nästa säsong och hoppas dom växer ännu mer :)

Ambroo: Jag vill helst se 2 toppcentrar, en Lander o en ersättare för bagarn tex G. Karlsson :)

Fast 2 toppcentrar är väl till att drömma för mycket.
Vi får vara nöjda om det blir G. Karlsson, Sonnie, Boggen o kanske Lander.

Hua vilken centeruppsättning, Skrämmer slag på de flesta andra lag.

Ska det vara så omöjligt att få Saarenheimo o Kontiola hit?
200 papp för Saarenheimo. Why not?

Hahl Bundy: Ja minst en toppcenter hoppas jag iaf på.

Hahl Bundy: Jag skulle nog hellre säga:
Toppcenter, Karlsson, Bogg/Samuelsson, Lander/Samuelsson.

Annars spelar Lander ordinarie ytter om han inte spelar center...

Tycho:Ser helst att varken Bogg/Samuelsson spelar i Timrå till hösten.
Värvningen av Jesper var en värvning jag aldrig förstått mig på varken nu eller då.
Har Timrå den tanken på en en Centeruppsättning då blir fan i mig jag orolig.

1:a "Toppcenter", 2:"Snudd på Landslag center" 3:e "Anton Lander" 4:e "Gabriel karlsson" Sonny som backup.

Nr 24 till Bobarna

RTS: Samuelsson gjorde några bra matcher ifjol men var lite för vek ännu för ES. Men jag tycker inte han var riktigt dålig någon match jag såg.

Han kanske inte blir någon Brunnström men han har spel i sig som kan leda till en stabil topp 20-25 spelare i ES poängliga i ett bra antal år. Kanske inte till nästa år men kan nog vara där och nafsa året efter. Men då givetvis om han själv har viljan och jobbar stenhårt.

Jag är en av de som tror att Dennis Persson kan bli en ganska bra hockeyspelare också... Men det har jag inte heller så många kompisar på... Men den som lever får se...

Ang att Gabriel Karlsson är aktuell för TIK som ersättare till Bagarn
Credit till mig som tipsade Dagbladet och dessutom skrev de här på Hockeysnack för veckor sedan att han var ett alternativ till Bagarn..

Ärligt talat så är jag ganska stolt just nu..

Centeruppställningen lär bli så här...
1 NY typ Kontiola , om vi har tur kan bli sämre beroende på kostnader osv.
2 G Karlsson
3 Ev ny annars Lander
4 Junis / Lander...

Inse fakta nå mkt sämre eller bättre kmr den knappast bli..

Mackelito: Är inte Sonnenberg center?

Jensen_12: Han är som sagt för dålig för att vara center..egentligen är han för dålig för att vara i någon av de två första kedjorna också..

Tänk på hans lön somsäkert ligger på runt 100-150 000 plus den 30 % procentiga artistskatt som vi måste betala , ajajaj han blir RIKTIGT dyr...

Mackelito: fråga hur vet du hur mycket en spelare ska få ilön?,,då du inyte ens har koll på skatte procenten,,,Skatteprocenten för artister och idrottsmän med artiskontrackt är 15 % alltså inte 30%,,och det är exlusive socialaförmåner,,

Mackelito: Fantastiskt. Har du börjat signa idolkorten än?

Hahl Bundy: Många har redan vart här och frågat men eftersom jag vet hur gärna du vill vara den förste som får ett så skall du också få bli de..

"Ang att Gabriel Karlsson är aktuell för TIK som ersättare till Bagarn
Credit till mig som tipsade Dagbladet och dessutom skrev de här på Hockeysnack för veckor sedan att han var ett alternativ till Bagarn.."

Mackelito: Ibland är du tom riktigt rolig,, haha

Mackelito: Inte utan att jag fäller en tår....

T T: Bra beskrivning av Wickan där tycker jag.

Wikegård beskrev det väldigt bra. Backe till NHL klingade direkt falskt i mina öron. Han är en bra målvakt... Men att han är SÅ bra har då inte jag sett eller upplevt - men med lite bättre hjälp ifrån backar osv. kanske det blir skillnad? Men som de flesta andra hoppas jag att han lyckas och verkligen gör mig häpen - spika igen nu over there!! heja backe!

Föresten börjar jag bli less - vart är Oscar Sundhs nya kontrakt!? Timrå får fan inte slarva bort den mannen, given i Timrå!

Yellowcard: du menar (Gråben)Hörde att han skulle skaffa ett bredare blad på sin klubba

Yellowcard: ja .. fram med ett långt jävla kontrakt med oskar -- fort som fan .. en kille med svett i utrustningen efter alla matcher..

superfalle: Ja undra hur ledningen tänker där kring Sundh, själv har jag ingen ingen större koll hur mycket han tjänar, men mer än en 50-70000 i månaden iaf tror jag inte på - så han lär ju inte kosta så överdrivet mycket.

Sedan vill ha ju stanna kvar och jag tycker han gjort en bra säsong - defensivt. Behövs en kämpe som honom, som tröttar ut det andra laget med sin intensitet och glöd. Han har ju dessutom varit tongivande tillsammans med bagarn i boxplay, har svårt att se att ledningen blundar för det. Han kanske blir den nya bagarn ur ett defensivt perspektiv och kanske kommer spela boxplay med sonnenberg?

Sundh måste bli kvar!

« · 1147369 · »