1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604841 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Jag har för mig att jag läste om att Nicklas Bergfors skulle kunna vara aktuell för Timrå för rätt länge sedan. Detta skulle vara om han då inte skulle slå igenom i NHL vilket inte har inträffat. Jag tror att Per Nygårds känner honom rätt bra från tiden i Södertälje. Skulle det kunna vara en av spelarna han tittar på och försöker övertyga att komma över till till Timrå?

El_loco: "Spelar inte särskilt fysiskt," som om vi inte hade nog med sådana.

El_loco: Det är en bra spelare för Timrå IK. Var länge den bästa 87:an i landet. Jag är dock osäker om han är redo att "ge upp" nu. Men kanske behöver han något år i Sverige igen för att hämta krafter. Han har gjort många AHL-matcher nu.

El_loco: Han ser jag gärna i Timrå...

När man nu ser hur starka HV71 är så förstärks bilden allt mer av vilket fantastisk kvartsfinalserie Timrå IK gjorde!

Jag tycker det känns bra att Sonneberg skrev på ett nytt kontrakt med sin positiva inställning och drivande attityd! Och JA, jag ser honom som (tekningsduglig)center till nästa säsong.

Jag har hellre kvar Sundh än värvar (en betydligt dyrare?) Chrippe.

Laken: Sonnenberg var förmodligen Timrås sämsta tekare av centrarna den gågna säsongen. Men han hade skönaste stilen däremot. Men det handlar ju om att vinna tekningar väl?

Laken: "När man nu ser hur starka HV71 är så förstärks bilden allt mer av vilket fantastisk kvartsfinalserie Timrå IK gjorde!"

Alternativt att övriga lag, Färjestad undantagna, är betydligt svagare än vad man lätt kan tro. Det var ju trots allt den jämnaste tabellen genom alla tider. Att tro att Frölunda, HV71 och även Timrå skulle ha blivit så mycket starkare bara för att vi gick in i slutspelet är nog att lura sig själv. Hade vi gått vidare mot HV så hade ju FBK hamnat på vår lott. Vi kanske, observera kanske, hade kunnat knipa nån match i kvarten. Över sju matcher hade vi dock varit rätt så chanslösa, det är jag övertygad om.

JimmyH: Vad hade han för tekningsstatistik? Jag har faktiskt ingen koll...
Med en bra sommarträning och en uttalad center-roll tror jag mycket på Sonnenberg till nästa säsong!

Även J.Samuelsson motsvarade de förväntningar jag hade på honom.

Oscar Sundh var du tidigare skeptiskt till och ville bli av med efter säsongen medan jag hela tiden såg rollspelaren i honom, även när han inte producerade... ;-)

Dream Team:

Timrå var det lag som jag helst av allt inte ville möta. Minns 6-0 matchen...

Men det är en annat FBK nu än tidigare under säsongen. FBK har varvat upp efter nyåret. Alla nya spelare har kommit in i FBK:s spelidé. Det tog hela hösten för dem att lära sig och utföra spelsystemet som "Familjen" har utformat. Sedan att det är en mur till målis gör inte saken lättare...

Dream Team: Kort kommentar. Timrå var väl ett av de lagen i slutspelet som lyckats höja sig så nära sitt max (100%) som möjligt.

Laken:
som lag kanske, men Lethonen och Pyrölä lämnade en hel del övrigt att önska i slutspelet.

Laken: Sommarträningen lär väl inte vara annorlunda än tidigare om han nu skött den själv, då han väl är på artistkontrakt.

Per HApps: Exakt. Våra toppspelare som skulle lyfta laget vek väl nästan er sig i kvartsfinalspelet. Okej, Pyörälä avgjorde nere i Jönköping, efter att ha varit osynlig i hela den matchen, så där motsvarade han väl förväntningarna. Men jag hade önskat mer av både honom och herrar Lehtonen, Tenkrat och Pärssinen. Lehtonen bidrog väl nästan mer till mål vi släppte in, även om skridskoskenor inte lossnar så väldigt ofta i så avgörande lägen.

Dream Team: Tenkrat tycker jag var mer än godkänd i kvartarna

Per HApps: Ja, jag menade som lag sett.

Dream Team: Pärssinen verkade inte riktigt kry så där hade jag inte några större förhoppningar. HV spelarna var ju som skator kring honom och försökte skada karln. Där hade vi behövt en Mäkiaho.

Anonymous: ange Söderström så ska han visst ha blivit Missnöjd på det första Budet Skellefteå hade gett honom. Så han kanske är klar för er snart då.

Anonymous: Vi skulle behövt Schnabel eller Ed Ward, de va legender de.

Dream Team:
Tråkig läsning av slutspelsstatistiken:((

Lehtonen, Mikko  -8  inget mål,  två ass
Backlund, Johan  -8   inget mål, inget ass
Pyörälä, Mika      -4   två mål, ett ass

Det är skillnaden mellan semifinalspel och semester.

Per HApps: Ja, att Johan Backlund skulle vika ner sig så kapitalt vad gäller poängproduktionen rent offensivt var ju inget man kunde tro... ;)

Man anar ju bara vilka förväntningar Flyers har på honom... ;)

Per HApps: Fast Frölunda har det väl inte så jäkla lätt med Liv heller.

Dream Team: Hahahaha! ;-)

Per HApps: särskilt med tanke på att Backlund brukar spela nonstop i power play

The dreamline:

Hahl

Pärssinen

Pyörälä

Lehtonen

S. Lindström

zita: Och Backlund i kassen eller?

actionleif: Ja när han kommer tillbaka från sitt år i NHL

zita: Blir det bara ett år för din älskling då?

Jag byter hemskt gärna bort Ricky Hahl mot Kontiola eller Viuhkola. Annars såg det bra ut. Men realistiskt? Svar nej.

Skarin: Tyvärr så blir det nog längre så bra som han är....Ja bara det blir en finne:)

Sorry:

Tråkig läsning av slutspelsstatistiken:((

Lehtonen, Mikko  -8  inget mål,  två ass
Andersson "bagarn" Johan  -8   inget mål, inget ass
Pyörälä, Mika      -4   två mål, ett ass

Det är skillnaden mellan semifinalspel och semester.

I dag var det dött men Hockeykanalen hittade ett långskott i alla fall:

Släpper ner detta i denna tråd istället

Har brutit sitt kontrakt med MoDo...
Välkommen Warg !!!

svasse24 @ Västernorrlands enda hockeymetropol !

Går det att avmodofiera en spelare två gånger?

T T: Har det någonsin testats? Tänk att vi måste testa o prova allt :)

Hahl Bundy: Känns som att SAIK lär vara med i leken också. Men om närheten till dottern är lika viktig nu borde väl Timrå ligga bättre till rent avståndsmässigt. Hockeymässigt också hoppas jag.

Friman SR: Förhoppningsvis till Timrå, jag ser väldigt gärna Wargi Timrå han är ju fan bra men de har ju varit något fel med hea Modo denna säsong och alla såg ju i VM ifjol hur duktig Wargen är så hoppas Timrå gör allt de kan för att få hit honom nu.

Friman SR: Får hoppas att han kommer tillbaka till Timrå. Kanske lite oroväckande att det inte har gått så bra för honom den senaste tiden, men å andra sidan var det få spelare i MoDo som kom upp i normal standard den gångna säsongen.

Ett av få undantag var Mike Morrison, som lyckades bevisa för allt och alla att han är totalt värdelös.

Uhmm Warg tillbaka till Timrå? Ja hur ska man förhålla sig till det? Hade det varit 2 säsonger sedan hade jag direkt tackat JA! Men nu vet jag inte... Tycker han inte sett så bra ut, men å andra sidan har ju ingen direkt imponerat i modo den här säsongen... Uhmm uhmm men kanske är värt ett försök... Crippe, Sanny och Warg. Kanske blir en återvändar silly season?

Yellowcard: Vad kallar du nuvarande silly season då?

Finne (Kontiola/Viuhkola/Saarenheimo/Wirtanen?)
Wargen
Gabbe
Lander

Den centeruppställningen skulle vara mysig!

Yellowcard: Lägg till Koskenkorva, Gabriel Karlsson o något av de namn som det spekulerats kring ang. Nygårds USA-resa så skulle silly kännas ganska lovande...

Ambroo: hehe jo, hitills spekulerar ju alla hej vilt där 90% (speciellt finnarna) är önskningar ifrån eliteprospects. Så jag antar att silly season verkligen lever upp till namnet silly season, men med inslag av hemvändare?

Ambroo: Haha för några minuter sedan skicka jag den uppställningen till Yellowcard i priv mess :P Fast Warg i tredje och Karlsson i andra..

Snoop: Jag ser också hemskt gärna Warg i Timrå igen. Kan vara bra för honom att komma tillbaka och få träna ordentligt igen, han ser ju så där "modoplufsig" ut nu.

Warg till Timrå? NEJ TACK!

Han går från Modo till Timrå.
Han går från Timrå till Modo.
Han går från Modo till Timrå? Hell no.. Får fan i mig vara slut på raggandet nu med Warg och inse att han är vuxen och får flytta längre än så...

så NEJ TACK!

mikenomad: Menar du centrar såär inte Koskenkorva center...

Gabbe = Gabriel Karlsson...

Jag ser gärna Warg i Timrå , han måste ju ha gått ner en del i lön nu och om han matchar lönekraven för en center i 3 kedjan så säger jag JA TACK, tycker ändå att han har hållit hyffsad klass och han kan lyfta sig...

Ang Morten Ask säger jag bara Hahaha , hans agent kontaktade säkert Hockeykanalen.se för att få lite uppmärksamhet ang Morten som alla klubbar i Elitserien glömt bort , kommer han till TIK mot all förmodan så har man fått en 4 kedje spelare/utfyllnad och då har vi bättre spelare som axla den rollen...

Säger det samma
Kontiola - Känns helt klart som den bästa lösningen av alla aktuella centrar och då menar jag på alla punkter
Gabbe - Kopia av Bagarn som dessutom är bättre offensivt perfekt lösning för andra kedjan..
Wargen - Måste vara billig nu , perfekt läge att slå till.-..
Lander- Får han spela ostört här hela säsongen kommer han lyfta sig...

Strålande uppsättning som inte borde bli alltför dyr...

Mathias: Men han drog väl pga. sin dotter va? Bara det är en "giltig" orsak bakom så är det väl inga problem då familjen alltid går först. Ja, om man nu kan placera Warg som tredjecenter till ett billigt pris skulle jag förmodligen vara nöjd med värvningen. Men rent spontant känner jag mig lite tveksam... Ja jag vet inte jag. Warg i Timrå!? uhmmm.. Ja ok då!

Yellowcard: Vad ska han hit att göra? Spela upp sig igen för att gå tillbaka till Modo igen? Nä du tack

Mathias: Tror du verkligen han skulle resonera så när han själv på eget initiativ sett till att kontraktet med modo brutits? Nja, tror du har fel, modo är nog ingen klubb han vill återvända till igen.

« · 1147851 · »