Petr Tenkrat: Tror mer på Regin i så fall, men han har ju börjat få speltid i Ottawa nu på slutet, så jag tror inte att han ger upp.
En som däremot blivit spelmässigt misshandlad är ju Anton Strålman - han spelar i ett "skitlag" som dessutom har ett par backar som på papperet absolut inte är bättre än Strålman - ändå får han knappt spela öht.
Om han inte sätter upp sej på transferlistan och begär at bli tradad till ett lag som tror på honom, så borde väl han kunna vara på hemgång?
Jaha, nu vet vi i alla fall besked vad gäller ett av de "nygamla" förvärven. Bara att hälsa Marko välkommen tillbaka då! Då lär det väl bli tal om en del utsvävningar, som Knylan tidigare var inne på. Kanske att Rosa är på ingång också? Lustigt förresten att en Dala-tidning var så tidigt ute med denna nyhet för oss Tikers. Men det hela lär nog hinna klarna lagom till morgondagen...
Undrar hur fan jag kunde bli så här onykter på en tisdagskväll. Var ju inte alls meningen. Men hatten är min och jag tror på ett par spännande artiklar i ST och Dagbladet denna vecka. Skål på er!
Mathias: Hoppas det är ett aprilskämt. Jag har sett Sonntag i allsvenskan där han duger bra, men icke som ES back. Gör inte en Dennis Persson igen Nygge.
Tikinmyheart: Dessvärre är det nog inget aprilskämt. Får hoppas att Nygge vet nåt som varken du eller vi andra vet eller har sett för en kille som inte platsar i sämsta ES-laget utan blir utlånad till Huddinge känns som ett ordentligt nerköp!
mikenomad: Ung 21:årig utvecklingsbar... som skriver på för typ 1+1 kan han kanske duga till. Men då ser jag nog hellre någon annan.
Tikinmyheart: Att vissa har svårt att se att Dennis Persson var riktigt bra i slutet av säsongen. Tyckte han gjorde väldigt lite misstag från att han kom tillbaks från skadan... Han hade jag kunna haft kvar till nästa säsong...
Tycho: Jag är ingen "motståndare" till Dennis Persson, men det räcker inte att man sköter sig de 10 sista matcherna.
Gör om, gör rätt, bygg bakifrån med stabila backar. Sen har jag ett förslag till Skogs. Skola om dig till forward. Du har bra skridskoåkning och skott och är inte rädd för att använda kroppen och du jobbar hårt.
Tikinmyheart: Han hade problem med tempot första delen av ES. När han kom in i tempot var han ok/bra. Han hade kunnat bidra till nästa år.... Men nu lär han väl leka på andra sidan pölen...
Ambroo: Jag tycker det låter som en bra lösning som ersättare till just Dennis Persson. Det behövs ju fysiskt starka backar i försvaret också och just nu känns det som att Styf är den enda egentligen. Dessutom fick ju inte Robin och Lotvonen(inte så fysiskt stark iofs) stanna kvar. Sedan vet vi ju inte vad Sanny får för sig att välja. Styf-Seb, Moe-Skogs. Det saknas en del defensiv och tyngd där känns det som.
Skarin: Nu var jag väl lite väl snabb där, men jag tycker nog att man iaf åtminstone bör testa nån av de egna också. Tyngd behöver vi i massor och det är nästan så att jag ser en namnkunnig av den sorten innan vi värvar en spelande herre.
Ambroo: Jag tycker också man ska testa de egna så ofta det bara går. Om dom är tillräckligt bra och har stabilitet i sig. Beror ju också lite på hur backsidan ser ut i övrigt, hur balansen är så att säga.
Sonntag verkar få en hel del lovord omkring sig vad det verkar. Har faktiskt sett och lagt märke till honom på TV också några gånger. Jag tror på det här. Någon Oliver Ekman-Larsson, för att dra ett exempel, känner jag inte alls för. Vi behöver tyngd som sagt. Jag köper Sonntag alla dagar i veckan som ung-och-lovande-backvärvning. Han är iofs 22 nu, men ändå ;)
Det gick ju rätt så bra med Sanny Lindström en gång i tiden. Dessutom inbillar jag mig att Sonntag är, eller framförallt kommer att bli, bättre med pucken än Sanny.
Sanny väljer nog Nubben eller Färjestad med HV och TIK som skyhöga outsiders i leken. Ju längre tiden går, desto mer oroligt känns det.
Frågan är om betänketiden utåt sett blir klart efter SM-finalen......eller hur man nu ska uttrycka det.
Skarin: Ja men precis. Det är ju inte vilka som helst som spånar.
Den centerlinjen vore smaskens. Frågan är ju dock inte bara hur man tänker kring Sonny utan även om Boggen. Jag tror ändå att Charles Nygårds ord väger tyngre än Tompa-Robert Lindqvists i det här fallet och det skulle väl förmodligen innebära att Sonnenberg placeras som ytter och att Bogg hamnar hemma vid Micke Simons soffbord.
Ambroo: Ja absolut. Och eftersom Challe är en gammal center som hela tiden gått efter mottot det-är-viktigt-med-bra-centrar och centrar-ska-spela-centrar vore det väl mycket, mycket märkligt om vi får se Sonnie i en centerroll till hösten. Det får vara färdigchansat nu. Ett lag ska vara uppbyggt på ett traditionellt sätt, inga utsvävningar och chansningar som att Jonte ska lira center, eller i det här fallet Sonnenberg. Sådana misstag har vi väl redan gjort på den här nivån nu? Det gäller att vara med när serien börjar.
Skarin: Tittar man sen på hur Sonnenberg användes i slutdelen av säsongen så ska det väl egentligen inte vara nåt snack och detsamma gäller ju även för Bogg. Bogg kan väl kanske ändå få nytt kontrakt om man inte anser att ekonomin går ihop, men en sån som Warg lär väl inte kunna kräva några kopiösa summor om man ser till hans situation och Karlsson värvas ju ev. från/till en plats som tredjecenter och där må väl ändå det marknadsmässiga värdet styra?
Skarin: Känns väl än mer onödigt att använda Sonny som center då det dröjer en 8-10 matcher in i serien innan man får användning för honom. Vill ju gärna få en bra start i serien och det känns som att det är större chans till det om man går in med fyra renodlade centrar som varit med under försäsong.
Forward: Ja nog luktar det aprilskämt av det men får man ha 2 skämt på samma dag i tidningarna? Vad säger EU-direktivet om det? Hehe, det som absolut MÅSTE vara ett skämt är ju det längre ner angående äljakten som ska stoppas i 10 år.
Forward: flera av dem i inslaget var dock duktiga skådespelare om man säger som så! Men han tränaren var riktigt usel i rollen som förbannad, speciellt där på slutet=) Men det var riktigt roligt iaf hehe.
Ambroo: Jag skulle bli väldigt glad om Gabbe ersätter Bagarn , känns som ultimata ersättaren , perfekt lösning , men ett varningstecken , han lär ha blivit ganska dyr med tanke på hans poängfacit osv, och han kanske ses som andre center och att man ser Warg som första center , tänk på de, jag menar vem kunde ana att Wandell i början av förra säsongen var tänkt som ersättare för Ricky...
Mackelito: Boumedienne skulle jag gärna se i Timrå till hösten. Tjärnqvist är definitivt en klassback, men frågan är hur realistisk en sådan värvning är...
Bara Leksand som gjort mindre mål klart det här inte håller med 32 matcher kvar måste ageras annars kommer det bli ras ner till botten. Utan Johansson Dalle Genborg Didde har vi legat där redan i botten. Totala fiasko värvningar på ... | Läs mer