1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604522 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
lungan: rock-armen? du menar i slapp-bas tummen?

lungan: Mkt skeptisk till sanningshalten i detta dock...

erathoo: Err han är väl ordinarie i NHL ?! 

lungan: Bagarn har inte varit sitt vanliga Jag på senaste - han behövde en nytändning. Om några år är han välkommen tillbaka! Se bara på Crippe nu, bara en tidsfråga innan han skriver på för oss igen=)

Hahl Bundy: Oj oj oj...gosse vad lågt hon ligger nu....är väl fortfarande bakis efter tisdagens utsvävningar.

erathoo: Påhlsson kommer väl knappast spela i Timrå ?

Tjalle: Silly Season.....Silly Season....vi får väl se så småningom kanske ;-)

mikenomad: Djup tragik. :)
Kanske 100 skrivna meningar, typ: "Förlåt jag ska aldrig låta mig luras något mer av herr Jäger!" räcker? :)

Snoop: varför inte Timrå?

Hahl Bundy: Jesper Jäger? Tror du det var honom hon menade? :-)

mikenomad: haha ja... Vad var det dära för ett snack egentligen? "hört ifrån två olika källor"... Uhmmm.. Kan aldrig tänka mig Hahl tillbaka till Timrå. Ser hellre att det är Regin eller Nielsen (ya right) än Hahl.. Han är fortfarande en svikare i mina ögon - men men, skriver han på för oss kanske... KANSKE jag kan förlåta honom=P

erathoo: Silly säger du? Men isåfall så kanske "Nygge" var och snacka med Joe Sakic? ;)

mikenomad: Knappast snarare Jägarmästarn själv :)

Är det föresten bara jag som skulle kunna tänka mig se Hagos spela i Timrå igen?

Hahl Bundy: Hr Ågren har väl haft fullt upp där kan man anta...

Yellowcard: Ja.

jens_88: Nja, det är väl liiiiite skillnad på ett rykte om Påhlsson vs Sakic, det måste du väl ändå hålla med om va?

Yellowcard: Jepp, bara du.

erathoo: jo klart, men ser inte möjligheten att Påhlsson spelar i Timrå. Tyvärr

Yellowcard: Tyckte han var ganska tydlig när han drog att han kunde tänka sig spela igenom typ alla ligor over there innan TIK kunde bli aktuellt igen så ja, jag håller med övriga; Nej Tack.

jens_88: ok.... ;-)

mikenomad: Jaha sa han så? Fortfarande en bra spelare dock! Han var en av mina favisar när han väl spelade med oss. 10 poäng på 15 matcher också med SSK. Han kan än. Men om han har en halvtaskig attityd mot Timrå så hakar jag också på såklart och säger nej tack.

Abbotts ser ut att välja Luleå.

Dessutom tror jag att Warg följer med Jonte till......Lulä. Jag tror inte det blir TIK för Wargen.

Skarin: Ser hellre Abbotts i Lulä än modo.

Yellowcard: Ser dom hellre i KHL än i Elitserien :P

Skarin: Du kan ha rätt om Wargen men jag är inte så säker, än.

jens_88: Nej i TUNA!

Power Play har idag Sanny Lindström i studion

jens_88: "Robban Carlsson ringer mig minst 1 gång i veckan" Det där gillar vi

Tenkrat klar för SAIK!?

Pilen: HAN VILLE JU FAN VARA KVAR!!!!!! JÄVLA LINKAN

Tack för den här tiden Petr och lycka till i SAIK

mitt bästa minne blir det här ( se länk )

Cartman: Nja, var inte så jättesäker på det.

Att Tenkrat skulle försvinna har väl legat i luften en lång stund (åtminstone för mig), även om jag hoppades att det skulle finnas en lösning att behålla honom på något sätt. Att han och Challe inte riktigt kom varandra särskilt nära gör ju att detta inte är mer än rätt och heller inte särskilt konstigt alltså.
Bara att tacka Tenkrat för tiden som varit och i SAIK får han ju lira med bästa kompisen Skrbek. Jag tror att vi kommer få se fler mål från Tenkie nästa säsong, var så säker.

Bo Bly: Det känns som att Crippe kommer tillbaka, det ligger liksom även det i luften på något sätt. Om Crippe ansluter kan vi nog räkna med att åtminstone en hund försvinner. Axie eller Sundh. Eller försvinner båda kanske? Ja, vem vet.

Det är bra att det börjar röra på sig nu iaf. Det blir intressant det här. Näste gubbe att skriva på tror jag blir Sanny. Nu har han väl lekt klart väl ;)

Pilen:

Läge för en sådan här länk till dig...

Cartman: Lugn i båten. Nate ville också vara kvar. Vad tror du TIK prioriterar just nu? Centrar eller forwards?

Min personliga favorit denna säsong försvinner!
Men är det fel?

Så här ligger det till. Timrå har ett pott med pengar till hur mycket spelartruppen får kosta - spelarbudgeten.
Timrå MÅSTE enligt mig, inför nästa säsong PRIORITERA back- och centersidan. Då förstår jag till fullo att man inte kan ha kvar en dyr ytterforward som Tenkrat.

Ni som klagar på att Tenkrat försvinner, förstår ni inte att plus och minus måste gå ihop? Vilka positioner vill ni prioritera?

Jag tackar ödmjukast Petr för dessa säsonger, en klasspelare med bra fart under skridskorna och med rätt attityd, som jag kommer att sakna och minnas!

Snoop: Lugn, lugn. Jag hade oxå gärna haft Tenkrat kvar, men ibland går det bara inte. Det funkar inte så att säga.

Om jag var lyrisk igårkväll efter Challes uttalanden om att värva tre centrar, osv, osv, så har jag känt mig lite mer dov under eftermiddagen efter att ha fått lite mer fläsk på tårna......

Många med mig blev nog lite chockade där. Känner till en hel del Tikers som har Tenkrat som favoritspelare. Liksom Andersson kommer jag aldrig att glömma det avgörande målet mot MoDo som banade väg för krossen i fjolårets kvartsserie. Jag glömmer heller aldrig hans entré i oktober förra året när han togs emot som en frälsare i ett tidigt skadedrabbat TIK. Nja, det här kändes väl inget vidare men nu kanske Söråkers Wayne Gretzy är på ingång i en "bytesaffär" eller?!

Skarin: Ja nu får de fanimej värva lite klass här för nu tappar vi ju klass överallt.

Cartman & Snoop: Läs mitt inlägg nedan!
Dessutom ska det stå - en pott med pengar

Snoop: Jao. Men som sagt, det här var nog bäst för båda parter.

Laken: Känns fan inge bra alls förrens jag ser vad Timrå ersätter med.

Snoop: Jo men Timrå har inte obegränsat med pengar om du nu trodde det?
TIK ska dessutom sänka sina lönekostnader till nästa säsong.
Hur skulle du få det att gå ihop?

DJ Hemp: Föga troligt att vi får två SAIK:are mot en Tik:are, fast man vet ju aldrig. ;)

Kan det vara så att Man får Karlsson och Chrippe för samma peng som en Tenkrat?? Om så är fallet, så tycker jag Timrå gjort ett klokt val.

Laken: Skellefteå har ju råd med Tenkie så vrf har inet vi de ?

Snoop: Därför att vi ska ju värva Arlbrandt, Olausson, Crippe och Rosén ju :)

Skarin: Ja precis, alltid lika roligt med Timrå som är så hima fattiga o aldrig kommer vinna något sm guld............guuuuuuuuuuuud va värdelöst :(

Snoop: För att vi prioriterar annorlunda.

Laken: Jaja ska bli intressant o se vad dom prioriterar.

« · 1149284 · »