1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604526 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Abbotts går till Luleå.

Bragd-Birger: Amen på det!

Tycker att läget känns väldigt bra just nu. Challe verkar lugn och nyförvärven ser hittills bra ut. Men som sagt, Sanny är viktig och centerfrågan likaså.

Jag känner mig hoppfull redan nu faktiskt...när börjar SCA cupen?? :-)

Hahl Bundy: Känns mest som ett desperat försök att ersätta Duon Omark och Harju. Nåt säger mig att bröderna Abbot kan få ett betydligt tuffare 2:a år i ES...

mikenomad: Med 2 st Abbot ( + Jonte ? ) lär det bli svårt för Luleå att ha råd med Fredrik Warg.

kanske kommer det ett trevligt pressmeddelande från Timrå snart ?

Hahl Bundy: Har de sålt nåt skoterpatent eller nåt liknande för att få råd?

Tycho: Ta det lugnt är du bitter över Tenkrat eller vad är det , jag spekulerade bara lite grann..

Bragd-Birger: Ang det där med att agbbe är värvad som andrecenter har även jag befarat och om det är Warg och han som ska spela som centrar i de tvåförsta och sedan en Sebastian Karlsson typ i tredje då har vi minst lika dålig uppsättning som i år så jag hoppas , hoppas att Linkan vet vad han sysslar med så att han precis som du säger värvar en rikitgt bra center för första kedjan ala Hahl ...

Mackelito: Jag tror som sagt att mycket i det här utgörs av Challes önskemål och att det inte ligger på Linkans tallrik mer än vid själva förhandlingarna. Sen är det väl ändå så att Seb Karlsson nu är avskriven med tanke på att Gabbe värvats? Jag tror på Nygges nordamerikan, Warg och Gabbe som de tre första.

Ambroo: Man kan ju undra. Alla kan ju inte vara såå billiga att få till Norrbotten?

Mackelito: Om man spekulerar så brukar man inte använda meningar som "Precis så var det även här". Då kanske man skriver "Undra om det var så även här?".

Ambroo: Ja visst är Seb Karlsson avskriven , men att man över huvudtaget jämför Sebastian Karlsson med Gabbe är helt fel tycker jag..

Jag trodde han var mer aktuell för en 4 ev 3 kedja men då bör man ha sett han som en så pass stark center så han skulle ha platsat bland de tre första och det låter inte allt för lovande..
Men jag hoppas även jag på Gabbe i andra Warg i tredje om han inte ska ha FÖR mycket lön dvs och en riktigt bra förste center , amerikan som finne bara han är riktigt bra offensivt och åtminstone hyfsad defensivt..

Nygges nordamerikan, ingen som hört något angående det?
Inget rykte, inget namn?
Sugen på en EP länk nu!

Kanske någon av dessa?

eliteprospects.com/player.php?player=9394
eliteprospects.com/player.php?player=10622

Snoop: Ja, men gjorde han som leder programmet då, skakade på huvudet i en jest att de kan inte vinna guldet.
Eller skakade han bara för att visa att han har ett huvud+

Håller med erson lite att det är irriterande att man inte kan se Timrå som ett etablerat topp 6 lag efter så många år i slutspel.

Maggan: NejNej , jag var kanske lite otydlig men allt detta kommer från kommentarer på HockeySverige.se där någon i sin tur kopierat den övre delen från typ Västerbottens Folkblad, deti slutet var inte meningen att det skulle komma med...

Det blev budgivning?

- Nja, jag och Micke (Engström i sportgruppen) bestämde oss för att här ligger vi och sen klev vi av." (citat från Västerbottens Folkblad)
Precis som på vilken auktion som helst så bör man bestämma sig för hur högt man är beredd att gå, för att sedan stanna och låta andra betala det man själv anser är ett överpris. Precis så var det även här; Enligt Lasse Johanssons och AIK:s preferenser så har TIK betalat mer för Gabbe än vad han är värd.

Mackelito:"Enligt Lasse Johanssons och AIK:s preferenser så har TIK betalat mer för Gabbe än vad han är värd."

Precis vad Timrå tyckte om Tenkrat då. På ett ut mao?!

ersson: Jag har också luskat lite i dett där och jag tycker Dwight skulle vara ett exemplariskt nyförvärv, hade jag hoppats på tvåså skulle de vara han och min absoluta favorit Alexandre Giroux..

Mackelito:

Man får hålla tummarna att det är någon av dom verkligen! (Y)

Mackelito:

Om vi leker lite med siffror då för att se vad vi kan tänkas ha råd med:

Gabbes lön ligger kring 150.000/mån. Tenkie kostade 250.000 som jämförelse.

Warg och Pyörälä lär ta ut varandra lönemässigt.

Sannys kontrakt kan säkert täckas upp med hjälp av "Jonte-pengarna".

Nordamerikaspåret hamnar nog ungefär kring 200.000+.

Lotvo kostade enligt uppgift så mycket som 200.000 och RJ runt 150.000.

Sen har vi ju även kostnaden för Lello att nalla på att lägga på en klassback om han nu lämnar och nog ska det även finnas kapital över till en eller två yttrar av hyfsad standard.

ersson: Nygges nordamerikan är mer troligt en finne eller en svensk.

Ambroo: Får man spekulera så borde väl de yttrar som ska in bli ungefär Chrippe, Suomervori, Axelsson/Sundh. Kan vi då få en trevlig centrallinje med Ny, Warg, Gabbe så känns det på förhand bättre än den gångna säsongen.

Ambroo:

Ligger något i det du säger.
Men kolla på Manderville och Sonnenberg.
Dom är amerikaner, så nog kan det alltid vara en amerikan också! :)

Ambroo: Ja närman ser det där ser de ju riktigt bra ut , fattar inte hur en som Lotvonen skulle vara värd 200 000i min värld är han värdrunt 80 000 , så det är riktigt bra att vi slipper han , finns det någon länk där det står att han helt säkert inte får nytt kontrakt ?

Även RJ hade mer lön förhållandevis till sin prestation...

Att Warg fortfarande skulle ska ha lika mycket som Pyrret i lön tvivlar jag på och om han har det tycker jag det finns bättre alternativ , men som sagt så vill jag bara ha Warg i falll han är billig..

Mackelito: Någon menade att TIK betalat uppemot 300 loppor(!) för Karlsson och det är naturligtvis skitsnack. Jag tror mer på uppgifterna om att SkAIK klev av vid 120.000 och att TIK "vann" honom genom att buda 160.000. De summorna är inte för mycket om man ser till vad exempelvis Skogs har och vad vissa som lämnat har haft, men vad är egentligen för mycket eller för lite i dessa sammanhang? Jag är dock tämligen säker på att TIK tjänade kring 100.000 på affären Gabbe vs. Tenkie.

Frella: Ja jag både tror och hoppas på det.

Ambroo: De tror jag också , dock får det inte glömmas att Gabbe ärcenter och Tenkie ytter , och det är mindre bra centrar på marknaden än ytter forwards , så det gör ju bara saken bättre..

Mackelito: Lotvo och RJ var Nubbens verk och nog börjar väl glorian att falla å det grövsta?

Pyrret var underbetald i TIK om man jämför med många andra. Vi snackar dryga 100.000 här och det får man nog ounga upp för Wargen om man ska se till det marknadsmässiga, han är ju trots allt landslagsman. Jag tycker dock inte att det är några fantasisummor heller.

Ambroo: Jag hoppas , och tror 50/50är lite kluven om man inte tar Wargen och Gabbe som två första och sedan en sån som Bogg i tredje..

Mackelito: Precis och det roligaste i det här är att SkAIKarna ser sig som vinnare.

Ambroo: Nej jag har fått för mig att Pyrret tjänade runt 150-170 000 men 100 000 är även för mig helt ok för Warg och underbetalt för Pyrret men det är inte något att klaga över..

Mackelito: Vi måste ha en offensivare kraft än Warg/Gabbe som förstagubbe och det tror iaf jag att Challe och Co förstår.

Ambroo: Såg Tre Kronor lite lätt i går o i ett Segt Sverige tyckte jag att Wargen så pigg ut. Piggare än på länge.

Mackelito: Jag är ganska säker på att han inte nådde 150.00 strecket, men det är ju bara spekulationer och ingenting man har papper på. Maxvärdet för Warg lär ju dock ligga på just 150, men frågan är ju om han kan kräva såna summor med tanke på hans situation? Ser man till de senaste säsongerna så har han ju inte producerat nåt vidare nämnvärt och inte heller huserat i toppkedjorna.

Hahl Bundy: Vad blir Wargen med lite porrtouch?

Ambroo: Carl Cumsalot :)

Hahl Bundy: Ring in honom;-)

Frella: Tror inte att det finns plats för både Sundh och Axelsson.Blir en erbjuden kontrakt tror jag Axelsson ligger bäst till.Sundh kan vi förmodligen räkna bort.

Ambroo: Har du källor som stöder siffrorna? 200 000 för Lotvonen, känns som välinvesterade pengar...

Mackelito: Jag blir bara less på det du skriver ibland... Spekulationernas mästere som framställer allt du skriver som sanningar...

Eftersom du läst min blogg vet du att jag inte är bitter för Tenkrat. Men du kanske inte lyckades med någon annat att kontra med....

Bo Bly: Då behåller vi Sundh för hans defensiva kvaliteter. Han var ju precis lika bra som Bagarn i box-play den här säsongen.
Vi kan ju inte tappa våra 2 bästa BP-spelare samma säsong - för böveln!

Ambroo: Jag skulle gissa på att om vi även skulle lyckas sno tillbaks Crippe från Skellefteå - så skulle vi lönemässigt hamna ungefär plus +-0 på affären Gabbe/Crippe kontra Tenkrat...
Plus att vi får två spelare som kan vara med redan från säsongsstart.

liston: Varför ska de se ett lag som med lite nöd o näppe blev 8:a i år som ett etablerat topp 6 lag?

Kevin O Shea: Sundh blir nog inte kvar. Sorry!

Men man ska aldrig ska aldrig.

Hahl Bundy: "Men man ska aldrig säga aldrig", ska det vara.

Hahl Bundy: Kan inte Färjestad nöja sig med Lindgren, så vi får Sanny.

Axie har skrivit på ett nytt tvåårskontrakt.

NIssEn: JA! nu är det bara Sundh som gäller!

NIssEn: Bra. Härligt.
Lite synd på Sundh om ryktena stämmer.

Hahl Bundy: precis, men lovande inte Sundh att skriva på om erbjudandet kom?

Det stod väl iallafall så i "hund-intervjun" på Tikare.se?

erathoo: Jo, men han kanske inte blir erbjuden kontrakt.

Sundh borde skriva en intresseanmälan till Linkan och Robban

« · 1149621 · »