Hahl Bundy: nu tror jag kanske att timrå redan har en ganska slimmad organisation där de inte finns så mycket mer än spelarbudget att spara på . en gissning bara
T T: Är man bara aningen lätt konspiratoriskt lagd så kan man tänka sig att Sanny avvaktar Sevc's beslut. Vilket skulle betyda Sevc's ut Sanny in.... ajajaj.
FM: Jag vill ha hit han för att han är en spelare som går in med hjärta i allt han gör, det är en sådan spelare som behövs om man skall lyckas i ett slutspel..
FM: Väljer Sanny Färjestad har då större pengahjärta än Timråhjärta Jag skulle tro att eftersom det gäller ett längre kontrakt så har han is i magen. Pengarna, vad familjen vill, vad han själv känner för spelar nog en stor roll. Får vi in två av tre där så är han våran
Nubben läckte nog mycket till både media och folk runt omkring och nu har klubben inte några läckor kvar... Tyst som i graven men inte beroende på att vi ej letar klasspelare (1:a center till exempel) utan för att det inte kommer ut vilka man har siktet inställt på.
FM: Främst för sitt Timrå-hjärta (som ju alldeles snart bör bli bekräftat om det är det han har om inte annat). Men också för att han är en defensivt bra back som förhoppningsvis kommer visa upp ett ännu mer rejält spel i egen zon än någonsin. Sedan är han ju bra på att prata och bör ju inge viss pondus kring Timrå IK som lag tycker man.
Självklart är han en duktig defensiv back i en liga som Elitserien, men att han är så bra som vissa här inne gör gällande är han ju absolut inte. Det finns många likvärdiga backar som besitter Sannys egenskaper på isen om man säger så.
Hahl Bundy: Exakt hur ekonomin och kontrakten ser ut har varken du eller jag en aning om! Eller? Men förstår ni inte att det skulle kosta en stor summa att till exempel lösa ut Skogs? Då är det nog bättre att hoppas det lossnar för honom nästa säsong. Dessutom är klubbar som Färjestad, HV71 och Frölunda på en annan nivå ur ett ekonomisk perspektiv. De har större arenor, högre publiksiffror och betydligt mer i eget kapital.
Laken: Nog fasen kommer det ut info och rykten om spelare hit eller dit även nu och under säsongen som varit. Det är åtminstone mitt sätt att se det ;)
Det är lite lustigt att Sanny utmålas som "Den store frälsaren" inom årets Silly Season. Visst, för oss är han kung - men det är ändå "bara" en back med hysterisk spetskompetens i defensiven och en lite begränsad offensiv. Jag minns iallafall inte att Sanny Lindström kunde jämföras med Niklas Lidström när han lämnade oss förra säsongen. Om Sanny går till FBK kommer nog många fans undra efter ett tag vad all hausse var om egentligen? Visst, han är en jäkel på att kriga, men varför spelar han aldrig powerplay?
Vi Timråfans förstår Sannys storhet och kan värdesätta den roll han kommer att få i Timrå. Vi förväntar oss inte 15 mål och 30 assist, utan hoppas på en skadefri säsong och en eller två Modospelare med huvudvärk dagen efter match. Vi är beredda (förmodar jag) att öppna plånboken ganska rejält för det. Jag undrar just om FBK har samma inställning?
Sanny passar i Timrå och här hör han hemma. Jag skulle må så dåligt av att se honom i någon annan tröjfärg än vår om han spelade på en elitserierink. De andra lagens fans kan inte ge Sanny den uppskattning han förtjänar. Punkt.
Hahl Bundy: har hört att Daniel Sondell Rögle skulle vara klar för modo strax..det är en kille jag önskat se i vårt tik..mycket .snabb på rören..offensiv o konditionsstark 25 mintuersman i år o allt bättre även defensivt o förmodligen inte orimligt dyr..om det inte är för sent så Robban el Linkan...
Laken: Jag vet mkt, det gör jag. Framförallt om väder och vind. Men också om vilka favoritfärger jag har.
Nu pratar vi om något annat.
Jag gråter inte picken av mig om Somervuori går till BIF. Låt den gode Eero dra dit. Låt Sundlöv betala dyra pengar för honom.
Vi behöver en bättre ytter än honom dessutom. För att prata klarspråk så menar jag en ersättare till Pyörälä. Sedan ser jag gärna Bergfors som ersättare till Tenkrat.
Sedan är jag lite kluven kring min kelgris och favorit Micke Lind. Han är ändå 37 år som alla redan kunnat konstatera. Dock har jag hellre Mille som tredjecenter än Bogg. Micke Lind har ju varit riktigt bra både offensivt som defensivt under sin karriär och hur mycket han betytt för TIK under sina 7 år i klubben behöver väl knappas upprepas. Det bör ju alla känna till. Men fortfarande är han utmärkt, inte minst i försvarsspelet och det är aldrig fel med defensiva centrar med en mängd rutin. Framförallt inte i ett lag som Timrå IK. Jag älskar rutin och defensiv och bra tekningar. Och bra spelfördelare dessutom.
Mathias: Vet inte om det redan är skrivet här men Färjestads Martin Sevc kommer med all säkerhet spela i Ryssland nästa år, han har skrivit kontrakt "bakom ryggen" på FBK. Enligt dagens pappers-VF. Det gör att Sanny är högaktuell som ersättare.
Theo: Jag funderar på varför flera av spelarna som tillkommit/förlängt sina kontrakt säger att "Laget ser väldigt intressant ut inför nästa säsong". Vad vet de som inte vi vet? =)
Angående Sanny Lindströms eventuella intåg i FBK från ett annat forum
"Jag är inte så säker.. Jag tror stenhårt på Mattias Karlsson..
Det finns inget som tyder på att Ottawa tänker plocka upp honom, efter att ha följt hans säsong så kan jag aldrig tänka mig att han eller familjen vill ha ett år till i AHL och sen finns det små rykten om kontakter mellan Färjestad och Kolan samt inlägg och kommentarer på deras bloggar som tyder på Sverige nästa säsong."
"Timrå dödar mitt hockeyintresse" "Timrå är kuklösa framåt" "Jag är tacksam som slipper vara där" Jojo. Ikväll levererade man jinxar på löpande band. Länge sedan de bet så bra! Har försökt se ikapp matchen men i Sundsvall åks det ... | Läs mer
Jag vet att det kommer att spenderas. Lugn du.