1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604860 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
fan jag drömde om sanny i natt *skratt* jag tolkar min dröm att sanny väljer färjestad om han vill ha större möjlighet att vinna sm guld men jag tror det är ca 50 / 50 att han väljer mellan timrå o färjestad beror på vad timrå kan göra för han tror jag

falo: lite orolig skulle jag bli av en sådan dröm;)

Hoppas verkligen Sanny skriver på för Timrå i 3 år minst, så vi får nå spelare att bygga laget runt.

Harryhaffa: ja orolig vart man ju vaknade två tre gånger och tänkte va är det som händer *skratt* men jag hoppas han väljer timrå för han kan vara avgörande att ta timrå till sm guld

Roger Hansson I Helsingborgs Dagblad:

Roger är inte glad för att "silly season" pågår i princip året runt. Och han är kritisk mot sina kollegor i elitserien:

— Jag tycker det är patetiskt när det gnälls på att domslut och videorepriser kan kosta si och så mycket pengar under säsongen. Samtidigt så drar vi i varandras spelare mitt under säsongen när de istället behöver fokusera till 100 procent på ishockeyn. Spelarna är våra dyraste investeringar.

Hahl Bundy: Alltså bröderna Abbott, vilka jäkla krigare Luleå har ju verkligen gjort ett klipp här, hade mer än gärna sett dem i Timrå IK.

Snoop: Det känns onödigt lungt just nu vad det gäller Silly season för Timrå!

Vad händer med SUNDH?

Blir det någon återkomst av Chrippe?

Kommer Sanny att återvända och bli en Legend i Timrå?

Detta är tre namn jag gärna skulle vilja få reda lite mer om vad som egentligen gäller!!

Sundh fattar jag inte varför man inte förlänger med, han säger själv att han trivs i föreningen och han var Timrå bäste boxplay spelare efter bagarn att tappa båda känns inte bra!

Sedan Sanny klart du ska återvända till oss, finns ingen annan klubb det har du ju sagt ich det är dags att stå för det man säger, Du har varit Kapten för Timrå, Du kan inte välja FBK!

Theo: Men jag antar att Sanny själv har nåt att säga till om så helt kört är det väl inte. Fast det var ju helt klart inte positivt för oss. Men å andra sidan, om Sanny ändå bara tänkt välja oss om fbk inte vill ha honom då är han inte mkt att bygga ett lag kring. Då kan de lika gärna ta honom på en gång för det är en Sanny med 100% Timråhjärta jag vill se, inte en som väljer TIK i andra hand...

mikenomad: Bätte humör idag: ser det framför mig när sanny säger i en intervju "Klart det alltid handlade om Timrå, men vi i familjen var tvungna att lösa lite detaljer runt omkring innan jag skrev på 3 år" =)

Yellowcard: Ni är ju värre än jag i humörsvängningar! :)

mikenomad: Huvudet på spiken. Å andra sidan har nog Sanny en karaktär lite utöver en vanlig elitserieträl, d v s jag tror att även om han skulle hamna i klubb som är hans 3-4 alternativ så går han in och gör jobbet till 100% varje dag.

Vi ska inte glömma att vi har en "Sanny" i laget redan vad gäller hjärta/inställning, el capitain Styfen. Styf måste väl mer eller mindre redan sorteras in i kategorin Timrålegender. Viktigaste spelaren vi har, definitivt. Men med både Styf och Sanny så skulle lagbygget Timrå stå mycket stadigt förankrat som många har påpekat tidigare.

Hur går det med Timrås lagbygge frågar man sig varje dag som det inte händer nå't.
Om nu Sanny inte tänker spela för Timrå så hoppas jag han medddelar det snarast åtminstone till sportcheferna.
vad gäller centersidan så får man lite dåliga vibbar faktiskt. Hur har Timrå tänkt egentligen när Warg blev ett alternativ som sprack och nu är Lind på tapeten. Vem är tänkt som förste center? Gabbe som andre eller tredje?
På backsidan så är det ju tyst om Lotvonens vara eller icke vara.

KHL/NHL och de fyra stora lagen i ES verkar vara i en klass för sig och att tro att några toppnamn ska komma till Timrå verkar vara ganska långsökt i dagsläget. De lag som inte tänker skära i spelarlönerna kommer att ha störst chans att värva de bästa spelarna.

Vilka blir Timrås spetsspelare nästa år? Vad händer med Pyrre, Lello och Pärssinen. Hur blir det med Sundh? Tomas Skogs?

Frågorna är många men svaren är få

Nu tror jag och hoppas att Timrå redan har en plan för lagbygget och vi får vackert vänta till säsongerna är över i kvalserien, AHL/NHL, KHL, SM-liiga m.m
men nog skulle en bekräftad värvning av Sanny samt ett oväntat toppnamn som center sitta perfekt i dessa dagar.

Ice Tea: "nog skulle en bekräftad värvning av Sanny samt ett oväntat toppnamn som center sitta perfekt i dessa dagar."

Jag tror det är precis det som behövs......osv, osv, osv......

Då är vi med i matchen igen.

Lugn i stormen allihop , vi behöver inte gör klart med hela truppen bara veckor efter sista matchen eller hur?

Ösnkar att Linkan gick ut och sa samma sak som hansson så jag slipper oroa mig för en Arlbrandt i andrfemman...

Däremot har Roger redan tackat nej till Pär Arlbrandt i Västerås:

— Jag bedömer att Pärs egenskaper inte är tillräckligt bra för att lyfta oss.

Mackelito: Jag klarar inte mer, faan truppen skulle ju va klar runt jul då alla skulle sparkas;)

Du har rätt tror de hinner få ihop ett lag som i vanlig ordning ska spela kvalserien redan i september;)

Kan ju inte va så att de nuvarande sportannsvariga, inte gör som lögnaren som var vår tidigare annsvarige, "Jo vi tittar på några heta namn men går inte ut med vilka som verkar intresanta än för att det inte ska bli massa speculationer" dagen efter står det i tidningen?,,smart kille, men han fick ju en massa pengar och värva spelare för, och kunde enligt egen utsago bygga ett bättre lag,,,varför vågade han då inte möta timrå i ett slutspel? om laget nu var så bra,,eller hade han byggt ett slott av luft?,,,

Mackelito: Problemet med att inte ha fler spelare klara är väl att bra spelare kan locka andra bra spelare. Vem vill signa för ett lag som totalt saknar möjlighet att utmana i serien? Tja... kanske om man betalar riktigt bra... och då kan man ändå inte värva fler spelare.

Jag känner att en stark värvning i början av silly season sätter ribban för vad föreningen vill. Jag är förståss medveten om att man kanske inte kan få alla spelare så här tidigat men vafan... Micke Lind och min kusin från landet...

Med flera landslagspelare har ju timrå tidigare år åtminstone kunna visa upp en stabil lagstomme. Nu har vi Juniorer, juniorer, halvetablerade spelare... och Pärsinen. Blä.

Krasnaja Sobaka: Det håller jag med om

Krasnaja Sobaka: Välkommen. Din start är riktigt bra tycker jag.

Jag håller med dig så att säga.

När klubbar med feta plånböcker bestämmer sig för att värva en viss spelare så är det klart innan säsongen är färdigspelad och det läcker alltid ut i media främst via agenter men även via en del sportchefer. Sen att man signar kontraktet efter säsongen är en annan sak.
Så vad man hoppas nu är att Timrå har en hel kontrakt klara som bara ska signas. Om inte så blir man ju lite orolig av TJ uttalande om att man kan vänta med att ha laget klart ganska nära säsongsstarten 09/10 och då finns det väl en viss risk att de ska hyra/låna nån spelare med allt vad det innebär.

Vad Timrå behöver nu är precis som nån skrev en etablerad stomme för att skapa lite drag över andra värvningar samt biljett och reklamförsäljning.

Krasnaja Sobaka: Vi har samma uppfattning...mycket klarsynt beskrivet!

Tittar in och rider ångestens vågor ett tag men inser att de hålögdas skara inte behöver är betjänta av min närvaro idag...

mikenomad: "..behöver är betjänta av" ...och eftersom jag uppenbarligen inte kan skriva så man förstår heller är det ännu en anledning att hålla sig härifrån. Väntar mig att en serie värvningsbomber briserat nästa gång jag kikar in...

Ice Tea: Misstänker att man i Bergfors ser samma möjligheter som i fallet med Wandell. Man kan låna honom till en billig summa men kanske med vetskap att han spelar hela säsongen hos oss istället för som med Wandell.

Frella: Ja , mottot i Timrå IK lyder helt klart
``Ju Billigare Desto Bättre``
Bra eller Dåligt??

Mackelito: I vårt fall, precis som det säkerligen blir i många andra klubbar nu i nödens och svältens tid, så handlar det väl mer om att anpassa munnen efter matsäcken. Har man inte samma pengar att betala de redan upptrissade spelarlönerna så finns det väl bara en väg att gå. Tråkigt i sann mening, men tyvärr inte så mycket annat att göra än att acceptera faktum. Nu blir förstås spelarrekryteringen än mer viktig än tidigare för firma Linkan & Robban...

Mackelito: Med tanke på att Wandell kostade klubben extremt lite så klagar jag inte om man får Bergfors för samma deal.

Mackelito: Sätt dig i båten och sitt still, var cool och lita på Firma Lindqvist/Carlsson och ekonomiansvariga istället...

FORZA TIK..........alltid, alltid..........

Friman SR: På med flytvästarna, vi sjunker! :)

Hahl Bundy: Vi gör ju inte det, det ordnar sig detta... Men det är frestande att vara cool, man vill ju så gärna veta ehuru det blir med lagbygget ju. Men sitt i båten, det blr bra detta till slut......

FORZA TIK..........alltid, alltid.........

Hahl Bundy: Måste nog säga att jag är lite brydd om vad som komma skall.
Om man ser till hur andra jobbar så blir man brydd då de presenterar nytt och TIK kommer med lite uppslag och inget konkret.

Men, men, visst var det Norrlandsguld nästa säsong?

liston: Jag tror Timrå inte går ut med så mycket offentligt heller, det jobbas i kulisserna i det tysta och det är nog till vår fördel också i längden så inte andra klubbar börjar rycka och slita i våra tänka nyförvärv. Jag har stort förtroende för ledningen och deras sätt att hantera ekonomin osv. Man glömmer lätt bort att vi är en fjuttklubb i jämförelse med de största. Får vi t.ex. in Micke Lind till en billig penning så får vi nog nöja oss med det - det är lite på den nivån vi är om vi ska kunna ha råd med t.ex. Sanny och en förstacenter.

Yellowcard: Jag börjar av någon anledning få en känsla av att Jari Viuhkola är det alternativ som fösta center som han helst vill se...
Vad jag tycker om det, Det är ok , men han är trots allt 29 snart 30 och poängproduktionen har börjat avta , men i två år får vi en riktigt bra center, hoppas att känslan stämmer..
Jag tror att man är tyst just pga av något liknande att man är ``nära`` att landa en klasscenter/back och vill inte att Nubben ska få läsa i tidningen vilken spelare man är intresserad av för då bjuder han det dubbla och man förlorar en stjärna till Frölunda istället...

Mackelito:

Denne Viuhkola är inte den förste center man hoppas på. Hur vet du att han är en "riktigt bra center"?

Mackelito: Helt galet va duktigt folk som kommer ifrån Kärpät. Undra vilken status Kärpät har i Finland? Som FBK/HV71 här kanske?

Man mår nästan illa när man tänker på att bagarn ska glida in i Eon nästa säsong i FBK:s tröja...

www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1528524/nye-fbk-stjarnan-vill-fixa-en-guldrepris

Skriver Sanny på också då vet jag inte vad jag tar mig till.

Spelarna kommer och går men klubben består, eller?

Yellowcard: Ja fast i fleraår har man varit helt ensamma på tronen i Sverige är de ju oftast 3-4 s.k storlag.. Men det börjar nu bli lite tuffare i SM Liiga..

The great one: Han är bra , han är en Riku Hahl typ..

The great one: "Jag kommer till en toppklubb, Sveriges bästa" Är det så han känner det.,,

Anonymous: Vadå känner? Det är ju för fan fakta! Har du sovit en vecka och nyss vaknat eller vad är det frågan om?

Mappe: Fakta för dig kanske. För mig är de inte bästa klubben.

Anonymous: Nä det så klart. De vann ju bara serien. Kvarten med 4-0, semin med 4-0 och finalen med 4-1. De hade bara en jävla tur. Så måste det vara.

Mappe: Så det mäts i SM guld, ja då finns det en allsvenska klubbar som är bättre än Timrå då.

Vore jag spelare så skulle "bästa klubben" för mig vara, där jag har bästa tränaren, organisation och där jag blir bäst omhändertagen och bemött.

Men bästa klubben för dig det är de som tog SM guld 2009.

Anonymous: Sveriges bästa ishockeyklubb anno 2009 heter Färjestads BK. Är det så svårt att förstå? Jag tycker absolut inte om det men så är det.

Mappe: Ähhhhh Timrå är alltid bäst - även om vi kommer sist så förtjänar vi att vinna därför vi hade bara otur (i alla matcher vi förlorar).

Mappe: 4-0 4-0 5-1,,är det och visa att man är bra? är man bra ishockeyklubb så vinner man faqsst allt går åt h-vete, och motståndarna ligger sked med dommarn,,och den prövningen har inte fbk gjort och är då inte sveriges bässta lag,,,,Timrå hade allt emot sig Thörnberg votolainen och alla j-la skedar på ikea, men de fick till sju matchher och visade vad ett lag kan,,,föresten vadå guld, en ful j-la burk av ten, då känns käpar andan i timrå bra mycket tyngre,,fasst man får hållas med en burk från tupperware

Nej men Granath och Hägglund på det här så...........

Harryhaffa: Tupperware är underskattat.

Mappe: Ja vi får väl hoppas då för bagarns skull att de vinner 2010 också, så att han inte har kommit till en dålig klubb, förresen har han ju skrivit långtidskontrakt så de bör nog vinna flera år i rad, synd om bagarn annars.

Äh, vad fan! Sanny, "Bagarn", "Chrippe" et cetera. Det är samma skit! Det finns inga som helst klubbhjärtan idag. Endast prisjägare är vad de är. Alla tänker på sig själva och hur mycket cash man kan sno ihop innan pensionen. Och jag klandrar dem inte direkt. Det är bara upp till oss dödliga att inse detta. Timrå IK = fansen. De enda riktigt lojala?

Länken är soundtracket till deras liv...

DJ Hemp: ja. de har jag sagt länge .. avliva myten om hjärta för olika klubbar . speciellt hos spelare som inte är fostrad i klubben . varför skulle sanny och bagarn ha ett jättestort timråhjärta så dom inte kan spela i andra klubbar ? ingen av dom är ju härifrån . nä dom klubbarna som behåller bra spelare under hela sin karriär är dom klubbarna med mycke pengar och som har rimlig chans att vinna guld .. jag tror inte davidson spelat i hv så länge om hv varit en fattig klubb som kämpade sej till slutspel vartannat år tex.. stor eloge till kenny jönson .. att han spelar i rögle får mej att hoppas på att de förtfarande existerar de där hjärtat som folk pratar om .. nu har väl han skapligt med pengar efter sin nhl karriär men ändå .. imponerande ..

« · 1151528 · »