Yellowcard: Det kommer säkert bli helt ok till slut. Helt ok alltså, för det är ung. vad vi kan förvänta oss. Ett halvschysst lag som kan vara med och slåss om de sista slutspelsplatserna. Det stora problemet för många är att några få toppsäsonger (med semi som bäst) det här decenniet har fått folk att tro att Timrå är en maktfaktor inom Svensk hockey. Tanken är lika tilltalande som den är felaktig, TIK i Timrå kommer aldrig vara det. Underdogen, kaxig uppstickare från landet etc stämmer bättre. Vi får vara glada för nån enstaka skrällsäsong och ist koncentrera oss på fortsatt es-status i huvudsak. Så är det, det är den bistra verkligheten. Vi har i det långa loppet inte bättre förutsättningar än SSK och Rögle...
liston: Asså han ger ju oss de signalerna genom alla tveksamma uttalanden i media. Men på nåt skumt sätt känns det som om att Linkan/Robban har en plan. Det MÅSTE ju finnas en anledning till varför de avvaktar att skriva kontrakt med t.ex. Sundh. De måste ju ha en radda spelare som de inväntar slutgiltigt svar ifrån som inte vi vet om.
Jag har svårt att se att Linkan/Robban skulle äventyra hela Timrås framtid på en massa osäkra kort - så jävla oproffessionell kan de ju bara vara?
Näe, jag är beredd att ge dem en chans och det innebär att ha tålamod och invänta att saker och ting skall falla på plats. Vi supportrar har väldigt brådis just nu då så mycket händer i andra klubbar (bara därför det sker snabbt i andra klubbar - betyder det då att det är välgenomtänkt?) - en naturlig reaktion, man får ju lite panik helt klart, speciellt då vi missade Sanny.
Men jag är övertygad om att kommande nyfärvärv är välgenomtänkta utan inslag av panik, så som Sonnenberg - det tog tid, men nå fan slog det ut väl? Samma med Dee-caz, inte var han en målspruta (förutom hattrickmatchen) men han besatt egenskaper laget behövde för studen och de egenskaperna hittade Linkan/Robban - vi såg dem aldrig innan, men det gjorde dem.
Det är kanske just det som Linkan/Robban är bra på - att hitta spelartyperna som verkligen behövs i laget och i deras plan inför kommande säsong är Sundh ingen spelare som behövs. Däremot i mina och många andras ögon behövs han som satan - men det vi supportrar tror, tycker och säger och det kråkerna skiter lägger Linkan/Robban i samma hög. Det är dem som bestämmer helt enkelt, inte vi - även om vi vill=)
Yellowcard: Så här låter det ju varje år, sen sitter ni där med Viuhkula och nån NHL-lirare och då börjar lovsången, det är ju bara att räkna...alla dessa som sticker lär väl ersättas med liknande lirare och lönekuvert, eller?
Yellowcard: Klart att dom ska bestämma och dom har säkert en plan, men det är tystnade som känns tråkig.
Det är klart också att dom inte på nåt sätt skulle rasera det som byggts upp under lång tid inom TIK men det känns som att man sitter still och bara väntar fast det är nog bara en eget ego om att det skall hända nåt och att jag som supporter skall känna et välbehag inför det som komma skall.
Jag hoppas att all väntan på svar från Linka/Robban kommer att löna sig och att guldet nästa säsong hamn där det rättmätigen hör hemma, nämligen hos TIK. Vore kul att vara JA och Sanny då.
Tikinmyheart: kanhända naivt tänkt men jag tror fortfarande att det kan lossna /(i år) för Skogs.tyckte han var så pass bra i Mora o kanske dalmasar bara behöver längre tid för aklimatisering.... en ny säsong..ny start för Tomas o mindre förväntningar på honom är kanske det som får det att släppa...
Ja bara avvakta och se framöver vad som händer - när väl laget är spikat så kan man ta fram sågen (om det nu behövs), men just nu att fyllas av ångest och panik är iaf. för mig för tidigt. Däremot kan man ju bli förbannad (läs Fanny).
Däremot en annan fråga: Som det ser ut nu så är bara Pärssinen den enda finnen i laget - är Timrå som Finnkoloni över tro? Man har blivit som van att Timrås toppspelare är just finnar, jag hoppas den trenden kommer att fortsätta. Jag hoppas några av toppnamnen (?) som dyker upp framöver just kommer ifrån Finland - det levererar allt som oftast.
mikenomad: Pillren håller på att sluta verka o jag tror att vi inte kommer att få några spelare till Timrå pga att vi avvaktar för länge, snålbjuder, för TJ ska ha lite fikapengar till kansliet, o alla spelare av intresse som det tänks på nu, har kontrakt i September månad.
Hahl Bundy: Själv har jag hållit jämn dosering och är därför helt på det klara med att det blir så som du nu skriver. TIK kommer ha fullt lag i sept, det är det enda jag är säker på. Det märkliga är att jag känner mig mer och mer likgiltig inför det, jag är som nöjd ändå...Jag försöker känna upprördhet och frustration men det går inte, det är som om nåt blockerar och istället känner jag ett behagligt lugn. Vi rasar mot avgrunden och jag står beredd att möta armageddon leende och full av tillförsikt (eller är det piller?) Hallelujah!
mikenomad: Om man jämför norrlandslagen lite så är det två lag som tagit det lugnt med värvningarna. Och det är MoDo och Timrå.
I MoDos fall kan jag tänka mig att det beror på faktorer som turbulens i ledningen, Avsaknaden av tränare som naturilgtvis också bör vara med att sätta sin prägel på en trupp, Sedan kan jag tänka mig att man känner en viss oro var man ska lägga sig rent ekonomiskt, då om man får tro tidningarna och fjolåret inte var någon direkt höjdare.
Men vad bromsar Timrå ? Det kan jag inte fatta. Är det brist på erfarenhet hos sportcheferna som gör att dom väntar besked här och var utan att knyta upp kontakterna riktigt ? Spelare efter spelare verkar ju rinna rakt ut i sanden
Tvåtallar: Modo har värvat 1 och tappat/gjort sig av med 1, Brynäs har värvat 3 och tappat/gjort sig av med 5, SAIK har värvat 2 och tappat/gjort sig av med 6, Luleå har värvat 4 och tappat/gjort sig av med 5, Timrå har värvat 3 och tappat/gjort sig av med 5.
Så här är det aktuella läget just nu, jag har inte räknat med killar som flyttats upp från resp. lags J20.
Vad jag inte kan fatta är allt snack om att TIK ligger så långt efter alla jämförbara lag i silly season? Var kommer snack om att t.ex. SAIK verkar ha så mkt pengar och kör med spenderbyxorna på? Det är hyfsat tunga poster de blivit av med.....6 st som var och en antagligen tjänat rätt ok. Gabbe, Tobias Viklund, Atvar Tribuncovs, Niko Dimitrakos, Erik Andersson och Fredrik Lindgren. Är det så konstigt att de då har råd att värva Warg (som brutit ett kontrakt med Modo) och Tenkrat samt har råd att satsa lite flis på att behålla Crippe?
Snoop: Chrippe lämnade ju inte TIK som en kelgris hos oss supportrar direkt. Kan det tänkas att han blivit profet i en annan stad istället och känner att han får den uppskattning han behöver och förtjänar där? Att det här med att komma hem till hembygden och Timråfansen helt enkelt inte är ett argument till att flytta tillbaka? Att det istället isf krävs ett väl tilltaget kontrakt om det skall bli aktuellt....
Mappe: Det, käre HS-vän, har jag insett för länge sedan....varför tror du jag platsar här? Dock vet jag ett flertal här som åtminstone likt mig förmodligen kravlar sig över 100-strecket på IQ-skalan (normalbegåvad) men som ändå ältar dessa argument.
In med Crippe så får Gabriel Karlsson sin parhäst där, likaså Westrum så parar vi ihop han med sin gamla kompis Sonnenberg. Och sedan tycker jag man ska kika lite extra på Jonas Liwing i AIK som i mina ögon är en bra back i framförallt powerplay. Han kostar nog inte många kronor, dessutom varför inte försöka hugga Daniel Widing?
Yellowcard: Riktigt trevlig läsning när man slog upp tidningen idag. Jag har hela tiden hoppats att han ska ha varit aktuell. Och det visade sig att han fortfarande är det! Nu har jag något att hoppats på riktigt ordentligt ett tag framöver.
Men för att vara realistisk så känns det riktigt svårt att få hit honom. Som det stod i artikeln är ju Ryssland också intressant för honom. Och vi vet väl alla hur det är att konkurrera med dom om spelare.
Finns ju inte en chans att vi kan locka honom med pengar. Får hoppas att alla finnar som spelar, eller har spelat, i Timrå IK snackar mycket positivt om klubben så att han känner att han vill komma hit.
Hur som helst så var det en skön artikel med ett bra besked. Silly season lever igen!
Yellowcard: Klart vi ska hoppas, dock kan man väl konstatera att allting kändes ganska vagt i dagsläget. Mest bara ett namn på vem som var USA-resans huvudmål samt att visst intresse finns därifrån också. Men men, ett rätt fett, härligt sillyrykte var det iaf! Ett rykte dessutom som vi enl. uppg. tidigare bara kunde glömma...:-)
Appropå nånting, vad är det med Bruuunääässs och högerskyttar egentligen? Nu har de ju värvat två till, både Kahnberg och Sommervouri, hur många har de i laget egentligen?
mikenomad: Det är roligt att läsa härinne, han skriver Kontiola men du undrar om han menar Kontiola? Är det rätt uppfattat? Vad är meningen? Samlar du på inlägg?
mikenomad: För att förtydliga, hehe. Det är underhållande <--- att läsa härinne. Dina inlägg är lika många som ibland helt onödiga, bara det jag menar. Att du tar åt dig borde väl få dig att inse det? Kritik borde man kunna ta när man dominerar en gästbok, jag tycker bara det blir för mycket ibland. Jag läser, du skriver. Det är ok, men utan att du tar eld igen, det ÄR många som läser härinne och det ordbajsas lite för mycket fast ingen skriver det. Nej, det är inte bara du men droppen rann över just då, ursäkta.
Hahl Bundy: Kan det vara så att hahl Bundy för ett tag sedan sa at vikunde skriva av Kontiola HELT , och när jag sedan frågar varför kommer någon anan glömt vem det var och säger, ``LITA PÅ HAHL BUNDY HAN VET MYCKET HAN `` Haha , där ser man...