1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604376 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
ULF L: Äsch då, då känns det tyvärr som ett rykte med mer substans. Jag vill INTE se Salmonsson i TIK-tröjan. Han har inte impat rent hockeymässigt och jag tror inte han på långa vägar axlar Sundhs mantel rent inställningsmässigt. Nä, ett nerköp på alla fronter oberoende vilkens spelares plats han är tänkt att ta.

Vill inte se en krogkung i Timrå som Salle verkar vara i enl. fansen i Brynäs o Rögle.

mikenomad: Ojdå strax efter dig. Vi är klonade på ett ungefär.

dr-nix: defensivt ser det ju bra ut, men vem ska göra mål?

Återigen är det bara mörkning o vilseledande info från sportcheferna. Det hoppas jag.

Anonymous:

- En frisk Pärssinen är en äckligt bra spelare, han vet hur man gör mål.

- Hynning är kanske ingen skyttekung men en 15-20 mål har han i sig absolut.

- Corso gjorde 22mål i SM-Liiga, hur bra han är i Elitserien återstår att se men han borde väl kunna bidra med runt 15 mål iaf (förutsatt att han inte floppar totalt).

Sedan har vi några unga killar som Axelsson, B.Svensson osv. som kan få ett genombrott om vi har tur.

Utöver det så har Linkan trots allt inte värvat klart ännu, hittar han en målskytt av rang som TIK har råd med kommer han givetvis slå till.

Hahl Bundy: Hoppas också på att dom säger en sak samtidigt som dom egentligen har nått större på gång.
Vi har ju redan värvat 2 spelare som andra sämre klubbar ratat denna säsong så en tredje framtida bänkvärmare känns ju lite som att kasta pengarna i sjön....

Wikegård hyllar Skället. Sågar SSK o vet inte var han ska placera Timrå.
Timrå har gått ner några % o måste förlita sig på Lindbäck som han o Målvaktsränaren hyllar stort!
Backsidan Ok men inte mer, Utespelarna ser bättre ut men sämre än i fjol, målvakterna de bästa i Timrå.
Timrå kommer 11.45 in i inslaget

Hahl Bundy: Raka puckar från Wikegård, tydligt och klart.

mikenomad: Kan inte nån av dessa 2 vara aktuella? Helst båda.
Ilkka Pikkarainen eller Juuso Puustinen.

Vore ju inte helt fel om nu inte Pyrret stannar.

Hahl Bundy: Tyvärr har Puustinen kontrakt även nästa år , men Pikkarainen tackar man ja till 7 dagar i veckan.

mikenomad: Den skall du inte ta så allvarligt på. Han gör som regel bort sig ändå, gäddkäften. T.ex. Brynäs etta i ES.
Tiks problem kommande säsong kommer att vara spelet i box-play.

Andersson: Samtliga Blues spelare är fria att gå pga klubbens dåliga ekonomi.

BlackBay:

Vilka är de två som sämre klubbar ratat?

Någon som kan bekräfta styrka att

Antti Pihlström - är nära TIMRÅ

lungan: Vart har du hört det?

Hahl Bundy: misstänker att det är på samma ställe som mig. En kommentar på hockeysverige.se. Där brukar det gå att läsa att Joe Sakic är på G osv.... Nu har dom iof börjat med att logga ip där för att förhindra sånt.

Hahl Bundy: Tror att det stod klottrat på en lyktstolpe i Nolby.

dr-nix: Ok mao helt irrelevant.

Hahl Bundy: Typ... Skulle vara konstigt om en kille som Pihlström lämnade NHL för Timrå :P

dr-nix:

Nåt som är konstigt är varför inte Kamil Piros varit aktuell för Timrå.
Han lär ju knappast varit dyrare än Corso och att han kan leda en förstalina visade han ju i Davidssons frånvaro.
Själv gillade jag honom skarpt.

haggen: Det lär väl kunna vara SSK (Sonntag) och Leksand (Granath).

Dött som i Graven..

Mackelito: Det är så dött härinne att ni får ursäkta om jag avbryter mig själv.

Som nu ungefär.
Det är ju ett antal inloggade härinne o det jag undrar då är:
Sitter ni o stirrar på skärmen en hel dag utan att kläcka ur er nånting?

Hahl Bundy:

OM det var ironi skiter jag i men om du inte visste det redan så vet du det du, att om man inte loggar ut när man lämnar sidan Hockeysnack.se så är man fortfarande inloggad men inte närvarande.

Cartman: FEEEEL!

Poffa:

Så har det iaf varigt för mig. Ta och kryp tebax till där du kom ifrån ;-)

Cartman: Sen finns det de facto de som loggar in här frekvent utan att plita ner ett endaste litet inlägg under flera veckor, de bara tittar, läser och bollar åsikter med sig själva. Bara för att sedan helt plötsligt en vacker dag, när bägaren runnit över där hemma i den ovädrade lilla ungkarlsettan vräka ur sig både det ena och det andra i ett syrligt, laxerande inlägg som tillfälligt häver förstoppningen. Gärna något som handlar om att platsa oss lite flitigare skribenter, att med en översittares attityd leverera sina sanningar till oss i pöbeln och samtidigt smäda lite ang. vår inläggsfrekvens.

Cartman: Om du lämnar sidan, även utan att logga ut, så försvinner du från inloggade användare. Du finns inte under tjuvkika, med andra ord.

Kryp, du som har åldern inne.

Hahl Bundy: för mig så står datan på typ 24/7 och jag har internet uppe ungefär 24/7 och HS är en av dessa flikar, därför är jag "online/inloggade" väligt ofta.

Cartman: Visa lite hänsyn med MoDoiterna nu. Det svider fortfarande att missa slutspelet. "Utrensning 2009" där uppe har väl närmast fått Stalinistiska proportioner ;)

Dream Team: Tänk att du lyckades använda dig av det skämtet igen. Med tanke på att det handlade om något helt annat så hade det ju varit normalt att ställa sig på den sida som har rätt.

Men det är ju inte din starka sida.

Poffa: Humor har aldrig varit din starka sida. Heller.

Dream Team: Börja med att skriva något humoristiskt, så ska jag nog skratta.

Poffa: Grinig idag?

mikenomad: Jag tillhör nog skalan som inte skriver så mycket nuförtiden utan jag hoppar gärna in med ett "äru dum i huvve"-inlägg lite då och då när bägaren rinner över. Funkar bra för mig =)

Däremot så tycker jag om att läsa och begrunda, som du skrev: bollar med åsikterna.

73Sjöbba: Inte speciellt. Men skriver man något seriöst här inne, så väljer de flesta att enbart se till att man är Modoit. Med andra ord kan inget man säger vara sant.

Det är rätt tröttsamt. Och innan alla springer benen av sig för att säga "Men ni då...", ja, det är lika tröttsamt när seriösa inlägg i en debatt blir förringade, oavsett vilken gästbok det är.

lungan: Timrå skulle väl inte värva någon forward av den kalibern ? eller vilseleder man allt och alla hela tiden ? Intressant.

Poffa: Varför det första stycket när det andra ser ut som det gör?

Ambroo: Därför att han är Modoit, haha, kunde inte låta bli :)

73Sjöbba: Du är långt ifrån den kategori jag åsyftar. Det är en liten, ytterst exklusiv skara. Jag tänker inte namnge någon här och nu utan nöjer mig med att konstatera att det lär märkas den dagen jag svarar på ett dyligt inlägg från någon av dessa.

Snoop: Det är svårt att sia om vilka spelare Timrå kommer att värva. Salomonsson känns väl någorlunda aktuell, men annars är det svårt att utröna.

Antigen så kommer man satsa på någon etablerad, och då ser marknaden inte särskilt diger ut, eftersom man har två icke-européer redan. För att slänga ur sig ett par möjliga namn, mest för skoj skull, kan jag bjuda på: Mathias Tjärnkvist, Ilkka Pikkarainen, Pavel Rosa och Mika Hannula. Men med tanke på Linkans senaste uttalande verkar dessa herrar avlägsna.

Kanske det blir ett fynd i Italien.

Sen så ska vi komma ihåg här att Salmonsson heter Salmonsson och inte Salomonsson. Sal som i säl fast utan prickar, inte Salo som i Tommy som gjorde storartad succé i Modo.

Knylan: Du är pedagogiskt utbildad va?

mikenomad: Jag är brevbärare. Så något i den stilen ja. =)

Knylan: Du kanske helt enkelt är en naturbegåvning! :-)

Pätr: Känns som vi skulle kunna få Pyörälä faktist, Om han nu verkligen ville spela någon annanstans i Europa då hade han ju sagt det till Tik, och han verkar ju inte ha inlett några förhandligar med Frölunda (medn nhl-klausul)....men det kan gå snabbt, och så finns ju KHL.

Saken är den att Linkan har sagt att blir Pyörälä ledig då ska han försöka värva honom, det betyder att det finns pengar om dom bara vill, är det därför dom köper bredd spelare nu, för dom tror faktist dom kan lyckas knyta åt sig Pyörälä senare....

Linkan, Linkan du gör mig galen..!

Hahl Bundy: Men visst pratar Wikegård om Timrås backbesättning INNAN Caslava blev klar?

Rooster23: Skulle tippa på det, eftersom han inte nämner hans namn

« · 1164342 · »