1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604366 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10

250kg kärlek: Nu säger du att Arenabygget var ett klokt beslut, innan det så sa du:

"Kapitalistarenan måste vara det sämsta beslut som de numer historiska cheferna i MoDo fick igenom" och

"Hoppas aldrg att Timrå går på denna mina, att bygga en arena som lockar intresse 1, max två år. Idioti!"

Det känns som att du talar mot dig själv.

Poffa: Arenan i sig var ett klokt beslut. Tyvärr så fanns det för få personer i styrelsen som insåg risken i att bygga nytt.

Så okej, jag kanske hellre skulle ha sagt att styrelsens inkompetens var det som fick MoDos minusresultat att skjuta i höjden.

Poffa: Du vet, vi är timråiter....bara det talar mot oss själv ;-)

250kg kärlek: Och med den ändringen så får du mitt medhåll.

250kg kärlek: Äh, jag är avsatt, Cartman har tagit över.

T T: Inte en dag för sent! :)

Hahl Bundy: Kirill Starkov överens med Timrå om ett kontrakt enl dagbladet.

Jaha, vad säger man om detta... inte den spelare jag hade drömt om iallafall

Hur fan vore det om dom värvade lite tyngd framåt också...

Arenan hit och arenan dit. Iofs så gråter jag inte att Modo gör en jätteförlust faktiskt. Men det är en annan sak.

Kirill till TIK. Nu har han ju inte spelat särskilt många matcher de senaste 5,6,7,8 åren. Men ändå. Nja eller mjau. I TIK så blommar alla ut. Sedan blir det "adjö". En klassiker nu mera.

Baker: Jag tror att Starkov blir kanon för Timrå. Han gjorde ett riktigt bra VM 2008.

Dallas: Hmmm... verkar som Linkan tar supportrarnas ord lite väl ordagrant..... först snackades det om att alla väntade på den stora "bomben" under silly season och då kom..... GRANATH
Sen ville vi som bekant ha in en "stark" ersättare till Pyrret då kom..... STARKov......

Känner mej dock lite kluven till denna värvning då jag gärna sett ett betydligt större namn som ersättare till Pyrret.

Dallas: Jag tror han är som alla andra spelare Linkan värvat, en 50/50 utvecklas han inte så kommer han floppa rejält.
Precis som hela laget som känns VÄLDIGT 50/50...

Baker: Det är en chansning, men jag föredrar Starkov framför Salmonsson. Det känns i alla fall som Starkov har större möjligheter att överraska.

In med Pikkarainen nu så ser forwardssidan bra ut.

BlackBay: Kommentar som definitivt förtjänar ett LOL.

Den här kommentaren lovar ju gott med tanke på att Wandell inte direkt ansågs som någon stjärna utan hade en situation som var ganska lik Starkovs..
''Kanske inte Tom Wandell-klass, men inte långt därifrån, säger Lars Cederström.

Pätr: Ja om Ilkka Pikkarainen kommer eller någon med liknande "tyngd" kommer är det väl OK...

– Vi håller på att titta lite på det men inget är hundra klart.

Starkov blir en bra värvning för er. Grym talang som var duktig i Frölundas J18 och J20. Sedan kanske han inte är en fullgod ersättare, men där finns potential så det heter duga. Kul att se honom i ES igen.

Nu har Dagbladet fått ordning på webben:

En riktigt intressant värvning i Starkov! Jag känner att det luktar succé. Talangscout som jag är...

"22-åringen är ytterforward, men kan dessutom spela center."
Det där känns som Linkan verkligen inte vill ha något tjafs om centrar iår

jens_88: Men vi tar Pyrret också för säkerhets skull. ;)

The great one: Det skulle inte förvåna mig, om Peter Regin har ett "finger" med i denna värvning. Precis som i värvningen av M. Karlsson. Regin har ett STORT Timrå hjärta.

Dallas:

Starkov är den nye Starostenko

Kul med Starkov ! Tror på den här killen. Nu vill jag ha en riktig klassforward. En kille som ska spela i första linan.

Trevlig helg pöjkar !

The great one:
Vi får hoppas det. Bara det att fyra första bokstäverna på efternamnet är lika bådar gott. Är det nye "Dimman" firar vi SM-guld med att bada i Bünsowska tjärn framåt vårkanten.

Foyn: Roligt med Starkov. Kan säkert finnas en hel del att få ut av honom. Men det gäller ju att Timrå får ut just det av honom för att det ska lyckas. Challe fixar biffen!

Kan någon inviga en oinvigd angående Pikkarainen. Finns det någon substans i det ryktet eller? Det här med sommarlov som vuxen gör att man helt glömmer omvärlden. Har inte hängt med ett dugg i silly under några veckor.

Kerstin_k: har inte heller hängt med men Pikkarainen känns utom Timrås räckhåll (med tanke på budget osv).

dr-nix: Nej, och Dagbladet plockar ju fram det här citatet i dag:

– De två forwards som vi ska komplettera vår trupp med nu kommer inte att vara några förstafemmaspelare. Vi tittar på duktiga spelare som vi kan få till rimliga pengar, har sportchefen Stefan Lindqvist tidigare sagt.

T T: Det finns en budget undangömd för Pyörälä som man inte vill göra av med innan Pyörälä bestämt sig.

T T: Men kanske väl en andraformationsspelare? Strax över Svensson och strax under Pyörälä =)

fettsteffe: Så var det inte sagt... Utan om Pyrre vill spela i Timrå så skulle de göra allt för att få fram pengar till ett kontrakt. Det finns inga pengar undangömda... =)

Kongo:

Exakt, och de fyra första bokstäverna blir ju stjärna.

Inget officiellt ännu men EP har Starkov klar på en tryout.

Tycho: och Linkan har talat sanning hela tiden lr? Tror du själv dom tar slut på hela budgeten när dom vet att Pyörälä finns tillgänglig, det finns pengar men bara till en spelara man verkligen vill ha, och är beredda att lägga pengarna på.

fettsteffe: Det var Robban som sa det... =)
Han uttryckte sig så efter en fråga(eller påstående) av Sjöstedt på SP:s supportermöte...

De kan inte vänta med 200.000 i månadslön på att Pyrre ska bestämma sig. Då har de inga pengar kvar att lägga.

Tycho: Ja, så måste det ju rimligen vara. Skulle Pyrre mot förmodan vilja stanna så måste man ta en ny runda med sponsorerna, det som populärt men felaktigt brukar kallas extern finansiering.

T T: Vill Pyrre stanna i Timrå så tror jag nog den Allsmäktige TJ fixar fram pengarna i en grisblink.

T T: Uttalandet går att tolka, som tur är. Det skulle kunna innebära att man värvar en spelare som är något sämre än Hynning och Pärssinen, vilket sålunda skulle kunna vara en relativt bra spelare.

Tycho: Alltså..

1. Vi gick 3 mille minus.

2. Vi har satt en spelarbudget som gör att vi inte ska gå minus nästa år. För då kan vi vara riktigt illa ute. Ingen räknar med att Mika Pyörälä ska vilja komma tillbaka utan han satsar på NHL. Han är inte inräknad i den budgeten.

3. Vill Mika Pyörälä slutligen återvända så räknas han som en förankrad och populär klasspelare i klubben som kan ge även andra typer av intäkter tillbaka. Pengarna kanske delvis kan skakas fram av sponsorer och delvis kan "lånas" av oss själva då man har 11 miljoner i eget kapital. Man kommer åtminstone göra allt för att få det att fungera.

Så tolkar jag den grejen.

Nu tror jag i princip alla medier har gått ut med att Starkov är klar på Try-Out utan att det blivit offentligt..

JimmyH: 11 miljoner var innan förlusten.

Sen så brukar man vanligen få mindre bra spelare med mindre pengar, vilket ger sämre resultat vilket kan få till följd att färre besöker matcherna, färre som besöker matcherna ger mindre intäkter.

Anonymous: Jag skrev att spelarbudgeten var gjord för att inte gå minus. I det innefattar ju självklart det sportsligt resultatmässiga.

Sedan hur det egna kapitalet påverkats av den ekonomiska förlusten har jag ingen aning om.

Baker: GNÄLL GNÄLL GNÄLL!

kennas: Befogad GNÄLL GNÄLL!"

Ska vi kanske ta och länka lite då?

Knylan: Jag är inte överraskad att den kom bara några minuter efter att det aviserats semester.

Har ingen aning om hur bra Starkov är. Visst kan han slå igenom om ni säger så men man kanske inte ska räkna med det. Med det sagt så tycker jag det verkar som en hygglig värvning bortsett från hans statistik som inte imponerar på mig så där jättemycket.

Sedan får man inte glömma att han trots allt bara är här på tryout även om vi nog alla hoppas att han lyckas så bra att han får nytt kontrakt. Frågan är vilken sorts lirare man ska värva sist...

kennas: Ja du får tycka vad du vill... men jag hoppas fortfarande på att det kommer mer tyngd framåt, för det behövs!... Om du sen tycker att jag gnäller för att jag skriver det... Ja det skiter jag fullständigt i

« · 1165278 · »