1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604340 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Tycho: Undrar hur en kravprofil på en anställning som sportreporter
ser ut?

Avdankad politiker kanske,eller nåt annat som är bra på att vinkla
sanningen,det är ju för faan ett stort skämt bara,man kan ju inte
ta dessa herrar på allvar,säker är man ju först när det står på resp
lags hemsidor.

fighter: Visst är det så... enda sanningen står på hemsidorna... oftast iaf... =)

Tycho: Men Aftonbladets artikel (som jag förutsätter är ett verk av någon sommarvikarie) baseras uteslutande på information från Iltasanomat häromdagen, medan Dagbladet verkar faktiskt ha ansträngt sig lite grann och gjort egna efterforskningar.

Paddan: Så jag också tolkar det... men det var ändå lite intressant att två så skilda artiklar kommer upp samma dag... Visar hur mycket man kan lita på det som står i tidningarna... =)

Tycho:Du tror inte det finns ett lokalt intresse, personligen tror jag att det är större chanse att det bor ett Timrå hjärta i en reporter från Db eller ST, och därav den djupare annalysen.

Medans en reporter från AF eller Expressen, fortfarande bara har fyra lag i serien och de anndra verkar bara vara ivägen, och långt och åka till och bara besvärliga, då enligt min mening så är det lättare och gräva ner sig i skiten för en annalys, Då det blir ett eget intresse för att ta reda på fackta.

Har fortfarande den inställningen personligen, att den dagen Timrå vinner SM-Guld, kommer Dagbladet och ST hylla laget, Medans AF och Expressen kommer gräva ner sig i skiten och annalysera flera sidor, om vad LHC, VF,FBK,HV, gjorde för fel som vart utslagen av några norrlänska bönder...

Tycho: AB bygger sin journatistik idag enbart på en artikel från Finland. Dagbladet har däremot konkret frågat agenten o redogör för det han sa.

Utifrån detta så kan man väl säga att Dagbladets artikel är up to date o därför närmare sanningen.
Pyrret kommer att gå utomlands o tjäna lite päninger.

Lite om Lindbäck från ST för er som inte läst.

Hahl Bundy: AB gör som de brukar, dvs återvinner nyheter och skapar braskande artiklar av nåt som är känt sedan länge. Dvs att fbk jagar Pyrret. Det är allt som framgår av artikeln och det visste vi ju redan. Lite skillnad det mot att han faktiskt kommer spela där. Vilket Dagbladets utmärkta artikel klart redovisar att han INTE kommer göra. Jag skulle skämmas om jag jobbade på AB.

nu när det är klart att det inte blir pyörälä , vad äre för forwards typ vi kan förvänta oss?
Hur mkt mer pengar har vi kvar?

Jacksson 71: Har ingen koll på hur många pengar vi har kvar..

Men Hahl Bundy, har full koll på hur många petflaskor han har sammlat ihop;).

Själv har jag sammlat 104 tomburkar, räcker till en tejprulle, och kanske lite plåster iaf;)

Hahl Bundy: Och snart kan man läsa en artkel om Mattias också :)

"Sen fort hem för klockan ett kommer tidningen hit och ska intervjua Mattias."

Harryhaffa: 42 337 st.
It´s a dirty job but someone´s gotta do it!

Harryhaffa: Jag räknade alldeles nyss :)

Hahl Bundy: Ja du är inponerande, utan kulram med:) men tycker 11 min är lång tid för att räkna ihop lite flaskor:)

Harryhaffa: haha skulle vara fint att räkna 42 337 på kulram :P

Apropå Ryktet om Korpikoski till Timrå som uppstod i nån kvällstidning.

fettsteffe: Det var visst Hemmets journal som skulle göra ett hemma hos reportage:)

Tikinmyheart: haha okej -.- xD

Verkar bli Flyers för Pyörälä.

vill även kommentara att det än konstigt att det inte nämns nått om timrå i artikeln

Cartman: ghaa, höll på skita på mig! Hade högsta volym på Högtalarna så börjar brudjäveln snacka av sig själv på den där länken XD

Cartman: Man får ju hoppas att Pyrret får chansen i Flyers.
Vill inte se honom i ES i en annan tröja.

Cartman:

Nu står det på hans EP-sida att han ska spela i Flyers organisation nästa säsong. Dock har övergången inte kommit upp under "confirmed transfers" utan står fortfarande under "rumours".v

87bth01: Kollar man på flyers lagsida på EP så är Johan Backlund bortplockad . Är dom helt 100 på att han inte platsar ?

Andersson: haha . ja de skulle jag nog tro .

Andersson: bäst du passar dig att nämna Backlund i negativa termer, annars får du Zita på dig ;-)

fettsteffe: Tänk att Timrås två bästa spelare, båda går till Flyers :)

Då är det att hoppas på Modin då.. säsongen10/11

Vad sägs om Antti Pihlström som inte får fortsatt förtroende hos Nashville o som nu sneglar på Europa?
Nåt för oss? Eller blir han för dyr?

Hahl Bundy: Eller väntar man in Micke Lind som fortfarande är free?

Hahl Bundy: Tror vi får sikta in oss på klassen kring Dragan U eller Jonas Almtorp. Mer pengar finns nog inte...

Hahl Bundy: Som det ser ut nu kan det inte vara helt fel att i alla fall tryout kontraktera Lind... En spelare till att bredda truppen... Fast till rimlig kostnad då...

Tycho: Jag vet inte, Lind var en av mina största favoriter då han spelade i Timrå. Jag tycke att han utvecklades enormt då han var här. Han har inte varit dålig i Brynäs och jag har all respekt för hans beslut att dra dit med tanke på hans privata situation. Men jag tycker någonstans att han gjort sitt i Timrå.

Jag har inga hard feelings men känner att vi borde satsa på något annat än en Lind som liksom haft sin peak.

250kg kärlek: Men om man väljer mellan Lind och ingen alls... Lite så jag tänkte...

Tycho: Med tanke på hur klen Timrås trupp ser ut så hade jag också valt Lind. Vi behöver spelare. Däremot inbillar jag mig att Timrå och dess styrelse är fullt på det klara hur truppen skall se ut och utformas. Om det där finns utrymme till Lind så ställer jag mig en aning skeptisk. Han har, som jag sagt, gjort sitt och det finns bättre alternativ.
Det finns spelare bara man söker. Det är lätt att falla tillbaka på gamla meriter, betala lite extra för det, och tro att problemet är löst. Men det är just såna handlingar som är livsfarliga för Timrå IK. Våra sportchefer M Å S T E scouta och ta de rätta besluten. Hoppas T.Johansson betalar bra för det jobb som våra sportchefer gör och att dessa herrar åstadkommer underverk.

Personligen tror jag att detta år är det år där vi verkligen ser om Timrå är med i matchen eller om vi snålar oss ur krisen. Jag hoppas att Thomas Johansson ser längre fram än nästa säsong. Ett år då vi byter ut vår främsta kontakt ut mot företagarna (Rolf Norrbom) mot en, som jag förstår färsking i sammanhanget. Även om Roffe finns kvar tror jag att vi förlorar mycket i värde där. En säsong där vi ska spara och måste värva smart. En säsong där intäkterna i hallen ska öka trots mindre kostnader. Jag önskar lycka till.

Ett råd som jag skulle ge är att byta ut denna skitöl i plastglas mot öl i flaska. Hur många mer öl skulle inte dem sälja om de slapp pumpa in öl i glaset? Jag går inte ens till en pub, trots att jag älskar pilsner, på grund av att detta. Stå och vänta hela pausen på en öl....njae så desperat är jag inte, och inte många andra heller.

För att ta ett exempel. Och det finns fler exempel. 

250kg kärlek: Jag är inte helt hundra men jag vill minnas att jag aldrig i någon annan arena fått en ölflaska i handen utan där de har flaskor så måste de ändå hälla upp innehållet i en platsmugg av säkerhetsskäl.

På andra ställen behöver man dock inte vänta en hel paus för en öl. Men det beror till största del på att de har många fler försäljningsställen av denna typ av dryck.

JimmyH: I Swedbank är det flasköl som gäller.

Poffa: Okej. Men då handlar det om pet-flaska va?

JimmyH: Hederlig glasflaska vad det gäller ölen. Zeunerts 50cl, t ex.

Själva tanken är ju att du inte skall kunna lämna baren med en flaska i handen. Det är alltså inte tillåtet att ta med sig ölen ur puben. Men det tror jag inte är tillåtet någonstans.

Nu är lethtonen klar för frölunda

Poffa: Ja just det. Det stämmer nog när jag tänker efter.

Men jag vet ställen där jag köpt öl där de måste stå och hälla upp flaskan i en mugg. HV, bland annat. Tror jag (undra varför det så luddigt vart jag varit). Men regelverken är nog lokala då med andra ord.

Jaja, nu lämnar vi detta otroligt viktiga "silly season"-ämne.

lu93rowa: En till av högen bra spelare som sänker sig ner mot avgrunden. Hoppas det går riktigt åt helvete för karln.

Och det är ärligt, taget från hjärtat.

JimmyH: Nja jag vill nog minnas att dom gånger jag varit i scandinavium
så har jag alltid fått halsa direkt ur flaskölen.
Men det är ju ändå dåligt att man inte ska kunna få ta en bärs
med sig upp på läktaren,man får ju verkligen stressa om man ska
hinna få sig en bärs i pausen,därför väljer nog många att gå på
lokal för att se match på tv och kunna förtära en bira i lugn o ro.

JimmyH: Två öl till per person och det är inte så oviktigt. Det är fina slantar på en såld öl.
Det som händer på isen är det som är viktigt. Det som händer utanför isen är minst lika viktigt, sett ur ett ekonomiskt perspektiv.

fighter: Det handlar ju om utskänkningstillståndet, så klart. Att ta med sig öl ut på läktaren innebär att minderåriga kan komma åt det, vilket är en av de viktigaste punkterna i utskänkningstillståndet.

Dessutom tror, observerar tror, jag att läktaren räknas som allmän plats. Och det är väl enligt lag inte tillåtet att dricka på allmän plats.

Poffa: Ja, det viktiga är ju att de unga INTE kan komma åt det, så klart. Men ni förstår säkert vad jag menar.

250kg kärlek: Det bestrider jag inte. Men för Timrås del så handlar det nog mer om antalet försäljningsställen än i hur själva ölen levereras driekt i handen.

Poffa: Jo jag förstår det naturligtvis.Men tycker ändå att det är synd,
i utlandet funkar det ju,typ danmark,tyskland.

JimmyH:Har man begränsat med utrymme hade en idé varit att få ut öl snabbare. Då hade plastöl ( i flaska) varit ett alternativ.

Men visst, du förepråkar fler utskänkningsställen där männiksor kan köpa sig sin öl, det kostar slantar. Med tanke på den diskussion som förs - var vi ska spela våra matcher i framtiden så tror jag att man ska se över möjligheten att försöka få ut så mycket öl, till så låg kostnad som möjligt i befintlig arena, innan man ger sig på att skapa fler ställen att köpa öl.

Thats my point.

JimmyH: Det hela beror på svenska alcohol lagarna, hur alcohol ska få säljas på resturanger och pubbar, rätt hårda krav.

Tex, du kan få dricka ur flaskan och slippa plastmuggar, men då det handlar om serveringstillstånd, så är det så petigt att för att det ska räknas som servering så måsste de öppna flaskan, de får inte skicka med dig en oöppnad flaska, tror de måste skicka med en mugg med. och genom att ett sådant tillstånd bara gäller för resturangen/puben så får man inte bära ut den,..

Och följer inte resturangen de regler och någon kontrolant ser någon eller några på läcktaren som burit ut ölen, så kan de med omedelbar verkan dra in tillståndet..

Ja personligen tror jag metkroken fortfarande kan tillföra något i form av ålder och rutin för laget....

250kg kärlek & JimmyH: Senast jag var i puben kunde man iaf få Carlsberg Hof på 33cl flaska i baren. Även om den inte räknas som starköl är den fan så mycket bättre att dricka än det man får i plastmugg.

« · 1166896 · »