Expressen skriver att TIK hörde sig för om Aravirtas tillgänglighet ser jag. Något som verkar uppröra Nyström. Har själv svårt att se var felet sitter i att höra sig för på marknaden då spelet sett ut som skit långa stunder i vinter och poängen uteblivit. Ska man bli förbannad är det väl snarare på bristen på handling än det faktum att man sonderar terrängen.
När nu TIK sånär är skadefria tror jag också den bästa lösningen är att Challe får chansen att rida ut detta, något som truppen ska klara. Om man får hålla sig skadefria dvs.
Lite förvånad över att ingen skrivit om detta, men bröderna Börje erbjuds nya kontrakt.
http://dagbladet.se/sport/ishockey/tikkollen/1.1736093
http://dagbladet.se/sport/ishockey/tikkollen/1.1736090
Man undrar ju lite smått vad lillebror erbjuds..
sarg ut: ja Nyström kan vara rolig ibland haha, Jag har haft hur många synpunkter på ledningen som helst, men i denna fråga kan jag inte se vad Timrå gjort som skulle vara fel.
Sedan har väl Nyström påpekat ett antal ggr att Challe inte har det lag han förtjänar tex, så Herr Nyström har nog för länge sedan redan valt vilken som är hans favorit, Challe kontra Timrå.
Totalt menlös artikel, antar att intelligensreserven på Aftonbladet lär jubla över expressen scoop,...
Tänk om Nystörm skulle skrivit nått liknande om Foppa?, Då lär väl Wennerholm gjort saker man inte bör prakrisera.
Skarin: Om jag förstod Ambroos inlägg rätt så kan Nyström egentligen skriva vad som helst och det är ändå bra, så länge det väcker känslor?
Eller vad var det som var bra, egentligen?
Skarin: Nu tycker jag att ni är löjliga. Och jag saknar fortfarande VAD som var bra i krönikan från er. Att säga att den bara var bra tycker jag är lite tunnt.
Om vi förlorar imorrn, är det för att spelarna inte vill kämpa för Challe på grund av att det står i Expressen att Timrå även tittat på andra tränare?
Jag tror nog att det är någon som har svårt att säga att Magnus Nyström kan vara dålig, jag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ambroo: Det som var löjligt var att du påstod att "man inte vill se något dåligt om TIK". Jag tycker att man kan tycka att den där krönikan är dålig ändå.
Och om jag läser det du skriver nu så tycker du också att den var dålig i ganska stora drag.
Men du menar alltså att det är oproffsigt att man inte sparkade Challe?
Nja, man kan tycka att man skulle ha sparkat honom men att det skulle vara oproffsigt att inte göra det har jag svårt att se. Att man tittar på andra namn är ju bara helt naturligt. Det är inte snyggt men så funkar det överallt.
Så ska det blåsa kring de inblandade så får nog journalisterna på kvällsblaskorna ta fram något tyngre och som folk kan ta på allvar.
Skarin: Sluta klaga på aftonbladet. Ska man klaga på den typen av journalistik så får man inte göra annat om dagarna var det någon som sa.
Det som var bra med krönikan, var alltså enligt dig att den var dålig ur ett Timråperspektiv?
Ambroo: Jag ber om ursäkt för att jag är trög. Du har säkert en poäng men jag hänger inte med. Vad är det vi skulle ha kört på fullt ut, som vi inte har gjort?
Skarin: "Justja, tränarbytet!" Det är klart att det är väldigt intressant del i en väldigt intressant match. ;)
JimmyH: Om man säger så här då. Nyström har bättre krönikor än a-bladets. Hans krönika idag är inte fy skam. En enkel, ska vi kalla det sann, krönika med en hel del fel i. Hehe.
Det är nog bara vissa supportrar som gråter som inte vet bättre. Skämt å sido. Jag förstår vad Nyström menar och vart han vill komma.
Redigerad kommentar