1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600375 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Tarkki verkar gå till Modo så då är isf en till målvakt borta från marknaden.

Frazze: Mycket hänger på hans attityd, passar han in i laget sett till the big picture? Kan han leva med att kanske få stå i skuggan och spela andra/tredjefiolen för lagets skull?

Jag känner mig aningen tveksam...

Jag var en av de som gapade rätt högt härinne om Linkan och Challes oförmågor när de inte tog chansen i vintras utan att Rögle knep honom. Då låg Rögle på slutspelsplats (vill jag minnas, åtminstone fan så mkt bättre till än oss) och vi trodde knappt vi skulle återse ovansidan av KS-strecket. Även om Rögles resultat därefter självklart inte kan lastas på Månssom så kan man väl konstatera att han knappast gjorde dem bättre.

Redigerad kommentar

KniveN: Tackar. Är det inte på tiden att pöjken flyttar hem? Vore väl en helt ok kille att ha i en andrafemma?

Frazze: Kontraktet gäller över denna säsongen plus en option över nästa säsong, som båda parter kan bryta.

Källa Expressen.

Ngn som vet hur Månssons kontraktsituation ser ut i Rögle? Om de nu åker ur så vore det väl en helt OK värvning?

Laken: Tarkki, alias "Sållet".

Någon som sett några Sundsvallsmatcher i år som har lite koll på hur Oscar Tords (J) pojken utvecklats...ser att han iallafall behållit målfarligheten också i kvalet men undrar om han närmat sig lite elitserienivå i övrigt...

Dream Team: länkar även källan - lite mer att läsa :)

Ja, då ska det väl vara officiellt då, eller nåt. De som tvivlat behöver nog inte göra det så mycket längre iaf. Men det är väl bäst vi håller det där "menet" öppet ett tag till ändå, eller vad säger du, TT? ;)

Redigerad kommentar

Jacksson 71: Skulle gärna se att man gav Kent McDonell ett kontraktsförslag. Stor, tuff, högerfattad och skapligt målskytt - det vore något för Timrå det. För övrigt skulle jag gärna se att man lade beslag på SSK:s Riku Helenius till nästa säsong, vilket skulle vara en bra lösning på målvaktsfrågan.

epa: Så har HIFK förlorat mot HPK och är utslaget ur slutspelet.
Dags att offentliggöra underskriften med Hirschovits då!

T T: Nä saken var den att jag glömde att sudda ut T T så då ser det ut som jag svara på ditt inlägg men så var det inte, sorry.

epa: Jag gissar att du inte ens uppfattade att det var Djurgården det gällde. Eller förresten, du kanske bara kände för att säga så där i största allmänhet och av gammal vana.

T T: En pajas!!! Den där Johansson!!!

Redigerad kommentar

T T: vilken jävla diktator.

Snoop: Jag noterar i artikeln att det är klubbdirektören och inte sportchefen som sköter slutförhandlingen...

danne80:

"jag är mer än skeptisk till linkan. Han har förvandlat Timrå till en j*vla hockey parodi som hela hockey sverige njuter av"

Här sparas det minsann inte på krutet! Rim och reson...saklig kritik...begrepp som uppenbarligen inte ingår i din världsuppfattning.

Den största parodin i det här fallet är inlägg av den här arten....

Ambroo: Nej nej nej.
Det finns inget negativt inom Timrå IK. Vi kan inte göra fel eftersom vi är den ultimata hockeyklubben där alla värnar om alla o alla inom Timrå IK samlas till en enda stor gruppkram varenda morgon, Dag ut, Dag in, år ut, år in.

Nu ska jag ut på ängen, springandes o hoppandes,alldeles näck för Kärlekens skull!

Redigerad kommentar

T T: Självklart är man skeptisk till mycket i den här världen. Men naturligtvis så vill man känna bättre gentemot "de egna" så därav känslan och reaktionerna i stort.

Ambroo: jag är mer än skeptisk till linkan. Han har förvandlat Timrå till en j*vla hockey parodi som hela hockey sverige njuter av

Då kan vi räkna bort Wesslau alles strax då från lediga målvakter.

Uno Gordon: Ja Bartecko skulle sitta fint. Kanske man kan klämma in han om corso lämnar? Isåfall så skulle kedjorna kunna se ut ungefär såhär (om jag fick bestämma vill säga):

Bartecko - Hirschovits - Nordgren
Hynning - Gabbe - Sonnenberg
Svensson - Lander - Ny Allsvenskaspelare
Axelsson - Blomqvist - Junior/Allsvenskspelare

En första kedja som får dra det tunga lasset. En andra lina skulle va väldigt intresaant att se. Hynnning och gabbe lirade ju riktigt bra ihop i slutspelet medans svensson gnuggade på. Och med sonnenberg som ersättare för svensson tror jag det bara skulle bli bättre, han har ju lite målkänsla med..
En tredje kedja där Lander får utvecklas med två hårt arbetande ytterforward.
Och sedan en lite yngre fjärde kedja med Jacob Blomqvist som kan bli riktigt bra, sedan en lovande junior skulle inte göra det sämre ;)
Det är lite av mitt drömmlag då.. Sen kan man vell ersätta många spelare där med liknande spelartyper, som tex Bartecko är vell väldigt osäker..

Ambroo: Det är inget fel med att vara skeptisk. Men då borde du också vara det i högre grad till agenter, media och rykten.

T T: Både och skulle jag vilja säga. Nubben t ex gjorde sig ett namn både genom att ligga på stenhårt när det väl gällde, men också genom att "gulla". Det är blöta hundar vi pratar om här. Jag kommer alltid att vara skeptisk till Linkan.

Ambroo: Som BB säger så insåg väl båda parter tidigt att det inte var realistiskt med en fortsättning. Då är det väl ingen mening med att ödsla varandras tid med att prata om väder och vind. Agenterna borde uppskatta  relationer som är strikt professionella. Sportchefer som bara ringer för att kolla läget men sällan kommer till skott tjänar de inga pengar på.

KniveN: Slipa på du!

T T: Näe men snälla.. När det handlar om en sån här pass viktig pjäs så tycker man ju att det skulle ha funnits en någorlunda diskussion åtminstone. Precis som RTS säger så är relationen med agenter nog så viktig för framtiden. Snacket går fort i den svängen. Jag antar som exempel att finnspåret inte dog ut av sig självt...

T T: Man måste ta varje tillfälle man kan få att klaga lite, hur långsökt det än är.

Ambroo: Jag hänger inte med här nu. Ni menar alltså att efter att ett kontrakt har gått ut så måste sportchefen höra av sig till spelarens agent och tacka för ynnesten att ha fått haft honom som anställd? Om inte det görs kan agenten bli sur och vill aldrig göra affärer med klubben igen? Kom igen nu...

RTS: Vad är det som är så roligt?

Bragd-Birger: Där skrev du nåt, "timråitiskt".

När man inte kan sköta det diskret så blir det beiget i mångas ögon och det är inget som gynnar klubben utåt sätt direkt.

KniveN: Du är inte vass nog. Dialog är A och O. Oproffsigt är vad det är.

Redigerad kommentar

RTS: Kanske inte vill stänga dörren helt innan något annat är klart?

Tror du själv på att agenterna inte skulle höra av sig på grund av något sådant? Självklart vill dom att så många klubbar som möjligt ska vara intresserade av spelaren så att dom kan trissa upp priset...

Ambroo: Som jag förstått det i Caslava-fallet så pratade Timrå tidigt med hans agent. När så intresset från KHL presenterades, liksom vilka siffror som krävdes för fortsatt förhandling, så...fanns det väl ingen anledning att diskutera vidare.
Har inte sett Caslava gråta över detta heller. Märkligt nog, det brukar ju räcka med 10-15 matcher innan spelare fått sånt timråhjärta att dom vill skriva livstidskontrakt.

Dock: i fallet Challe/Nygårds sög man pung vad gäller smidighet och god ton. Jag skulle dock inte vilja kalla det typiskt Linky, utan snarare timråitiskt. Finns väl rätt många exempel på spelare som man låtit förstå att sagan är all genom Tysta Leken.
F ö en metod jag själv använt mig av besvärande ofta när det gäller att fejda ut obehagliga relationer.

KniveN:  Fy fan vad du är rolig!!

Ambroo: Så sant, så sant

RTS: Yesyes de gör jag.

Ambroo: Var ju Challe själv som "tvingade" fram svaret nu under slutspelet, finns väl ingen större anledning att ta det innan säsongen är slut, är ju inte ens säkert att man hade klart med någon ny tränare och att challe inte var helt utesluten.
Så gör ju spelare hela tiden, varför är det så förfärligt om klubben gör så?

RTS: "Då kanske agenten hör sig för nästa gång han har någon bra spelare på G"

Precis, precis!

Blizzard:  Tack,, sedan antar jag också du förstår att det kan vara obra att lägga fram saker oting med tanke på inblandande personer.

Blizzard: Det är inte lätt när man inte har alla bestick i lådan.

Mackelito: Wikegård tokdissa honom innan säsongen och där fick han iaf rätt.

Ambroo: Först klagar folk på att ni snackar skit och ljuger om TJ när ni inte kan lägga fram konkreta bevis, när det sedan finns små bevis om Linkan's inkompetens ja då jävlar är det media som ljuger ;)

..Ni har det inte lätt ni inte, keep it up :)

Hahl Bundy: Inte något att ha. Fruktansvärt dyr och överskattad spelare som dessutom inte har åldern och är skadedrabbad.
Om det nu var någon som ansåg att han var något att ha.

KniveN: Det kanske hade räckt om man tackat Caslavas för han tjänster och sagt att man tyvärr inte kan konkurrera med med KHL. Då kanske agenten  hör sig för nästa gång han har någon bra spelare på G

Ambroo: Man tror ju inte det är sant, en agent som inte hör ett ljud från klubben/Linkan, nej förlåt Tj.

KniveN: Ja, jo för Challe, Nygge och nu Caslavas agent ljuger ju.

Ambroo: Glömde att media alltid avspeglar saker precis som det verkligen har skett...

KniveN: Vad har det med den återkommande bristen på kommunikation att göra? Linkan tycks behöva Comviq Kompis...

danne80: Han är grym, men var dyr på artistkontrakt vad tror du att han är nu utan artistkontrakt + intresse från KHL? Tror att man försöker hitta någon som är bättre i PP för dom pengarna.

« · 1256108 · »