1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600378 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11

lungan: Lindbäck tror jag inte på, hoppet där skulle väl vara att Nashville (visst är det hans klubb?) tycker att han skulle må bra av ett år till i Elitserien.

Kanske jag är helt ute och cyklar är men är inte Niskala "klar" för en finsk klubb? Pyörälä tror jag också bli svår att locka tillbaka.

I övrigt ser det väl ut som en möjlig trupp. En till Center, Linkan kommer ha 5 Centrar.

lungan: M Niskala?

lungan: He he, drömma kan man ju alltid min gode vän.....men troligen inte.

Bragd-Birger: Du är sååå vis! :)))

lungan: Lägg till 3,4 forwards till så blir det riktigt bra!

edit: Om Lindbäck lämnar så lägg in Ridderwall.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Att Modo gjort ett 'starkt intryck' behöver ju inte vara något positivt för deras del. Jag tror att dom som träffade Elefantmannen när det begav sig skulle kunna svänga sig med ungefär samma vokabulär.

Vågar man drömma om denna Trupp

Truppen 10/11

Målvakter:
M1: A Lindbäck (Förl)
M2: M Åkerlund

Backar:
B1: M Niskala (Fin) (Ny)
B2: A Halonen (Fin) (Ny)
B3: M Karlsson
B4: T Skogs
B5: S Erixson
B6: E Granath
B7: F Sonntag
B8: P Styf
B9: S Owyua (alti mellan J-20 och A-lag)
.
Centrar:
.
C1: K Hirsovitz (Fin) (Ny)
C2: D Corso (Can) (Stannar)
C3: G Karlsson
C4: A Lander (Förl)
.
Forwards:
.
F1: M Pyörälä (Fin) (Ny)
F2: N Nordgren (Ny)
F3: F Hynning
F4: M Sonnenberg (Can) (Förl)
F5: M Månsson (Ny)
F6: B Svensson (Förl)
F7: A Axelsson
F8: J Blomqvist (Ny)
F9: T Lagerström (Ny)

Mikael Simons lämnar Mora ..... kanske läge att agera ? ;)

dr-nix: Blomqvist tror jag har valt Modo. Överallt där man läser hans uttalanden så är det att Modo har gjort ett starkt intryck på honom.
Nä, det blir nog Modo för honom.

Rosén kan vi ta istället i såna fall el. om det finns några andra.

Hahl Bundy: Bägge är ju centrar så kanske han bara blir aktuell om Blomqvist väljer Modo. Men vi behöver ju fler högerfattade spelare så jag ser gärna att vi värvar bägge två.

Angående högerfattade spelare, Nordgren är väl också på väg hem väl?! Honom vill jag absolut ha med i nästa säsongs lag om möjligheten finns.

Hahl Bundy: yep, kanske det är så Linkan tänker också. Vi får väl se.

dr-nix: Jag tänkte på att det kunde vara ett alt. nu när Blomqvist verkar välja Modo.

Hahl Bundy: jo kanske, högerfattad är han också. Men jag har ett svagt minne av att det skrivts tidigare under säsongen om att Linkan kollat in honom så han kanske finns med på listan.

Den här Rosén i Växjö, är det inget för Timrå?

Limpan: Det vet jag inte, en ung talag kan nog tänka sig skriva på som 9:e back.

På ungefär samma premiss som Jesper Samuelsson. Nu gick det mindre bra men tanken var god och jag tror att det kan funka mycket bättre än vad det gjorde med just Jesper.

dr-nix: Ja håller helt med, men sen lär det va stopp, ekonomin samt att ingen vill ju sitta på bänken, eller stå utanför laguppställningen matchdag

Limpan: Jag tror nog att Halonen är den defensiva ersättaren till Caslava. Då saknas alltså bara den offensiva. Man vill alltså med all säkerhet ha in en PP-back. 

Hahl Bundy: Lindqvist har sju backar under kontrakt: Antti Halonen (ny från TPS), Sebastian Erixon, Elias Granath, Mattias Karlsson, Tomas Skogs, Pär Styf och Fredrik Sonntag

Inget direkt utrymme för backvärvningar,
Vem kan ligga närmast
Moe
Owuya, forfarande junior
annan back utifrån

Redigerad kommentar

F.ö vill jag kommentera Perra som ny tränare vilket jag inte har gjort.

Jag nöjer mig med att jag får ruggigt bra vibbar av att höra honom säga hur han vill att vi ska spela liksom vad spelare säger om honom.

Hä´tjänns röggigt gött!

Kerstin_k: Här står det att dom är klara.

kennas: Bra, men inte helt oväntat. Personligen tycker jag att det är helt rätt att satsa lite finskt igen. Det var ju mycket tack vare vissa finnar som Timrå etablerade sig ordentligt. Så det känns liksom helt rätt på nått sätt att återigen ha några fler än bara Pärssinen.

Jacksson 71: Enligt dagbladets pappersbilaga är Halonen och Kim klara.

Limpan:Ja kanske, eller kanske han inte förstår vad Perra säger så han vill byta klubb?, men troligast agenten, Håller med.

RTS: Micha och Caslava kanske har samma agent

Ambroo: En gammal Tikare som spelat jäkligt bra de matcher jag sett är Henke Eriksson, en väldigt underskattad spelare enligt mig, bra på det mesta utan att sticka ut på något,, 

Ambroo: Måste säga att det känns konstigt att inte Micha får en chans om en sista backplats, 

Han är Billig, som numera är ett favorituttryck härinne, utvecklingsbar  och som dessutom visat att han klarar att spela på denna nivå de ggr han fått chansen. Mkt märkligt enligt mig.

mikenomad: Haha! Hoppas hoppas hoppas att Thörnberg åker över. Jag skulle inte missa en enda Blue jackets match på hela säsongen!

Ambroo: Jo, underligt att han inte har något bättre på g iaf än en norsk klubb.

Vafan, ge Micha en lägenhet och 20 papp i månan å låt han utvecklas, är ju ingen direkt kostnad sett till det stora hela.

Skarin: Förmodligen betydligt bättre men några matcher i S-vall kan det nog bli. Om de håller sig kvar vill säga...

Det här med Micha känns märkligt. Jag trodde TIK skulle erbjuda honom nån form av kontrakt för att sen låta honom utvecklas i lugn och ro i Allsvenskan.

Skarin: snubben gjorde 56p i Allsvenskan den här säsongen, jag tror nog att han är mer tänkt som en ersättare till Meunier än Jeppe. Eller något mitt i mellan iaf.

Skarin: Får hoppas att han väljer oss istället för Modo då.

Ambroo: Fin ersättare för Jeppe.

Micha till Norge? Känns som ett mindre bra val för karriären.

Åkerblom i 6e: "Grunden är att alla vet vad alla gör, det är väldigt viktigt. Till exempel ska en västerforward veta vad högerbacken gör på isen. Då är det lättare att komma till tals med de problem som uppstår, både spelare emellan och för oss tränare."

Våra spelare ska äntligen få ett grundspel och veta sina roller för första gången på 3sässonger :)

mikenomad: Finns åtminstone en annan mer intressant spelare i Rögle än Månsson men innan sista KS matchen är spelad kan man ju avvakta lite =)

– Vi vill spela offensivt och energifullt med mycket skridskoåkning och så ska man ha pucken mycket. Så länge vi har puck kan inte det andra laget göra mål. Och vi vet att det lag som vi kommer till är som bäst när man spelar med mycket energi och framåt. //Eriksson

Låter ohyggligt bra.

Ambroo: Spontant; bra! Utgår från att detta inte i slutändan kommer tillhöra de större värvningarna inför nästa säsong vare sig sett till förväntningar eller kostnader. Och med det perspektivet känns det bra. Förutom några "stjärnvärvningar" måste ju Linkan även hitta guldkornen underifrån, Timrås ev. framtida framgångar bygger på det och den här killen känns intressant.

Skarin: Jag är rädd för att han är snett ute beträffande självinsikten. Slog ju igenom häromåret i Brynäs, blev landslagsman och hyllad ES-stjärna men sen har det väl gått sådär även om 14 fullträffar inte suger hästballe. Men jag har en känsla av att han lever i en egen liten värld där gamla meriter dominerar i lite för stor utsträckning.

Detta är egentligen ingen stor nyhet då intresset har är känt sedan tidigare. Men för er som av någon anledning missat det så skriver dagbladet idag att Linkan erbjudit Blomqvist ett kontraktserbudande.

edit: Ambroo: ah du hann före. :P

Redigerad kommentar

dr-nix: Sant! Grejen är att Thörnberg är en pussy. Skulle någon i NHL bjuda upp honom till dans så skulle han skita ner sig och åka till båset så snabbt som möjligt, alternativt ta skydd bakom domarna.

Bentacklar han någon fult kommer de ju såklart skita i om han vill göra upp eller inte och spöa skiten ur honom i alla fall.

Men tro inte att han kommer stå upp för sig själv om det hettar till..

MarcusElving: heh, alltid skojigt när spelare som uppför sig som Thörberg gör flyttar till NHL. Dom brukar var rejält kaxiga innan flytten men det brukar sällan hålla i sig. Skärper han inte till sig där borta kommer den grabben få så mycket dyngstryk där borta så det inte ens är roligt.

mikenomad: Det borde han kunna leva med. Månsson är jäkligt snett ute om han själv anser sig ska tillhöra en första- eller andrakedja i en elitserieförening. Självklart kan han hitta en roll i en andrakedja, men inte på förhand tycker jag.

Å andra sidan prickade han rätt 14 gånger den här säsongen. I kvalet har det väl gått så där....

Han är ingen mjuking i sin spelstil så visst skulle han säkert passa in här känns det som.

mikenomad: Oj oj oj! Thörnberg i NHL. Fortsätter han filma och briljera med bentacklingar och andra fulsmällar så kommer han få så mycket stryk. Ska bli ett sant nöje att bevittna! :D

Så är fröken Thörnmutta på väg att skriva på sin egen dödsdom:

T T: Jobbigt jobbigt.

Snoop: Nej.

T T: Får väl hoppas att nån fler än jag missade de då eller hur ?

Snoop: Yesterdays news.

« · 1256410 · »