1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601409 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Skönt att Lander blir kvar :)

Hahl Bundy: Tja, om man säger så här; FBK gör som vanligt, dvs värvar starkt. Tror inte vi skall jämföra oss allt för mkt med dem. Vad gäller Luleå och Modo är jag inte lika imponerad. Spontant känns det som mer kvantitet än kvalitét. Jag är av uppfattningen att TIK:s prio nr 1 är att återinföra någon form av kontinuitet i laget, att INTE ha sån j-a omsättning på spelare som vi haft de senaste åren. Mao jobba hårt för att behålla flertalet av spelarna och värva i så liten omfattning som möjligt.

250kg kärlek: Obs.det är flera än "Linkan"som kan formulera och skriva kontrakten med spelarna,allt faller inte på honom Tarvainen och T.J är fullt kompletta för att signa spelare !

mikenomad: För att spä på allt lite mer.

Spanarn: "Fler än alla borde avgå! Helst 2 gånger!!"

Hahaha! :-)

Hahl Bundy: Ja, precis. Är det förresten någon jävel i laget som överhuvudtaget finns i Sverige och påbörjat sommarträningen?????
Lägg ner hela den här pajasartade föreningen på en gång!1!!1!

mikenomad: Där har du en STOR poäng! :)

Hahl Bundy: Äh, du kan ju aldrig hålla tyst så det funkar inte.

Förresten, min magkänsla säger mig att Pääjärvi blir kvar 1 år.

mikenomad: Inse! Ingen som vill ha dig kvar här.
Vi kör tysta leken för att du ska fatta.

250kg kärlek: Ett rejäl protest är på sin plats!
Vi protesterar mot all den slapphänthet o lösaktiga semestrar som inte ska tas ut annat än att HS ger sitt tillstånd o då ens det!
Vi hatar personer som inte är livegna.
AVgå allA!!!11!!

Hahl Bundy: 1:e spottkopp var det. Jag vet inte hur jag ska göra, väntar fortfarande på att Linkan ska agera men han är ju på semester och jag kan inte vänta hur länge som helst.

Hahl Bundy: När dessutom Lander befinner sig i Turkiet så blir det än mer konstigt. Ja just ja, det finns ju telefoner och datorer...täääänkteeee inte på det.
Vad som däremot är helt uppåt väggarna är att man beviljat Lander ledigt när sommarträningen kört igång. Fy fan!!

aVgÅ LInKan!11!!!1

mikenomad: Vad väntar du på? Byt.
1:e vattenbärare är inte fy skam i rednecksland.

Hahl Bundy: Jag har redan fått en förfrågan av Challe.

250kg kärlek: Mycket märkligt. :)

Hahl Bundy: Märkligt det där. Hur kan Linkan åka till Thailand och samtidigt få en underskrift av Lander medan han är där? Kan det ha varit klart redan innan han drog?

mikenomad: Modo Modo Modo!

Nybbe: Jo, det är nog fanimej dags. Ingen har mer koll än mig btw.

mikenomad:
NEj, NEJ, NEJ. Det är mycket värre än så!
Enligt helt supersäkra källor är det inte klart med någonting överhuvudtaget.
Linkan vet själv inte var han är, ingen vet när säsongen börjar, finns det något lag överhuvudtaget? Ingen vet. Vart skall man parkera? I vilka tröjor?
Hur skall klubborna lindas? Vem är materialare?? ALLT rämnar.
Fler än alla borde avgå! Helst 2 gånger!!

Laken: Man ska aldrig få vara riktigt nöjd men det spelar nog ingen roll ijentligen!
Det blir nog 1 år i taget fram tills han sticker till NHL om han hade skrivit på för 3 år hade han ju ändå kunna sticka om 1 år om han velat.

mikenomad: Är det inte dags att du byter till ett annat lag än Timrå,jag tror att dom har mer koll än du.

mikenomad: 4 förlängningar o en ny signing under semestern. Inte bra, inte bra alls.

Redigerad kommentar

TIK55: Nej nej, jag manar till full panik! Självklart har ingen inom TIK koll öht, de skickar ju Linkan på semester!!!1

Enligt "säker" källa kommer vi vare sig ha målvakter eller tillräckligt med utespelare när serien kör igång i september.

Mackelito: Enligt lite " inside " så har TIK fullt kontroll när det gäller målvakter så jag tror att där kan vi ta det lugnt.

kaofl: Förvånande och en besvikelse hos mig att det endast var ETT år!

kaofl: Bara ett år...

Lander klar för nästa säsong

Snoop: Sa inte Sonni att han antingen skulle sluta eller spela kvar i timrå för det var meningslöst att byte klubb för honom.

typ "om jag ska fortsätta med hockey så blir det timrå"

Fan jag har räknat han som klar hela tiden -.-

Ryssarna intresserade av Sonnenberg, som inte fått något förslag av Timrå än.

Snoop: Precis min mening, och tror absolut inte Linkan skulle riskera att införskaffa sig en annan spelare som kan floppa. Corso är ett säkert och bra kort!

RTS: Så äre ;)

Snoop: okej då.

Mackelito: Om inte kan man alltid rådfråga någon gammal Timråkeeper, typ Fredrik Andersson, om han känner till någon bra målvakt.

RTS: Vadå Corso kan vi glömma ? Va är de för snack, han har kontrakt med Timrå IK och ingår i lagbygget för nästa säsong.

Om vi missar Ridderwall känns det jävligt tungt. Det finns nästan inga bra målvakter kvar på marknaden.

Och Backe lär ju dra till Hv71.

Hannu Toivonen skulle vara ett bra alternativ dock.

Åkerblom i 6e: Själv skulle jag hellre se Corso som ytter, hans defensiva spel som Center har sina begränsningar och där finns mkt att önska.

Åkerblom i 6e: Svårt att spekulera i. Troligen skulle Giroux kosta något mer, men då är han troligtvis snäppet bättre. Jag ska vara ödmjuk och erkänna att jag inte riktigt vet vad som finns på andra sidan Atlanten, men nog borde det finnas en hel del högklassiga spelare i AHL.

Pätr: Mjo klart, men just playmaker? vilken annan playmaker skulle då kunna vara aktuell av Corsos kaliber

Åkerblom i 6e: Var inte så säker på det. Jag tror att man skulle kunna få tag i en minst lika bra spelare som Corso för de pengar han kostar.

Tror inte alls att Linkan släpper Corso då han är en otrolig playmaker. Om han nu skulle sälja Corso så finns det väl ingen playmaker som Corso för dom pengarna ändå,

All detta om att Corso är på väg bort grundas ju enbart på att det kom några rubriker om intresse från KHL för flera månader sedan, sen har det bara spunnits på.

Tjalle: Mycket hänger på hur Perra och Clas Eriksson får ihop gruppen.

Åkerblom i 6e: Det talades om att Corso skulle lämna för KHL, men hittills har inget hänt, och det finns inget annat än lösa rykten som talar för en framtida flytt.

Om Corso stannar - jättebra. Om Corso lämnar - en stor lönepost försvinner = möjlighet till att värva en minst lika bra spelare.

RTS: Jag fattar inte hur vi ska få ihop det här på ett bra sätt...

Corso kommer bli kvar?

Hahl Bundy: Om vi lägger till Lander och Röymark till "klara" spelare och tar bort Corso och Timrå följer sin vana trogen att lämna en plats öppen tills Hösten. så betyder det att 3 st forwards skall in i laget nuläget och en senare. För jag antar att man skall ha 13 forwards.

Förlänger man då med Sonny, och Mps blir kvar. så finns det bara en plats kvar.

Eller så här, lägg till Piros, Sonny, MPS så är det en plats kvar till hösten, och den spelaren bör vara jäkligt bra om vi skall få ett slagkraftigare lag.

Blir inte Piros, Sonny el Mps kvar "Halv troligt" så behövs det inte mindre än fyra riktiga klass spelare för att fylla truppen + en målvakt.

Åkerblom i 6e: Topplagen i AS är bättre än topplagen i Norska ligan, var själv o tittade på Stavanger för ett tag sedan, ganska rolig hockey att titta på, Påminner om Juniorhockeyn.

Hahl Bundy: Är orolig jag med, Man hoppar ju inte direkt jämnfota när det är svart på vitt att Björn S förlängde, sen Larsson på det.

Corso kan vi glömma, bara hoppas att vi behåller Piros o Sonny.

Som du säger, nu gäller det att fylla resten med riktiga klasspelare annars är truppen sämre än ifjol.

Då jag inte alls följer hockeyn i Norge,, är Larssons 110+15 poäng på 103 matcher totalt de 2 senaste säsongerna nåt att gå efter?

Redigerad kommentar

« · 1261346 · »