1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601413 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Skönt att Lander blir kvar :)

Jaha, nudå.

Målvakter
Viktor Fasth
Magnus Åkerlund
Joakim Lundström

Backar

Antti Halonen - Mikko Jokela

Elias Granath - Sebastian Erixon

Mattias Karlsson - Tomas Skogs

Forwards

Ilkka Pikkarainen - Kim Hirchovits - Timo Pärssinen

Martin Sonnenberg - Daniel Corso - Fredrik Hynning

Björn Svensson - Anton Lander - (Patrik Carlsson?)

Martin Röymark - Gabriel Karlsson - Anton Axelsson

Känns som att det mycket väl kan bli så här. Om nu Jokela och Pikka rainen kommer o Sonny stannar.

1 plats känns osäker, lär väl komma fram vilka som är aktuella men hittils är det bara Patrik Carlsson som känns aktuell där.

Mackelito: Kan inte se Alexander Larsson någonstans, han blev signad igår.

Perkan: Jorå, känner till det. Dock tror jag att det är Linkan som stått för förhandlingen (jag vet). Det jag ville ha sagt var att många pusselbitar antagligen redan ligger på plats, trots Linkans utlandsvistelse. Lander t.ex skrev för en vecka sedan, innan han drog till Turkiet. Det dröjde till idag innan det offentliggjordes. Trots Linkan i Thailand och Lander i Turkiet.
Jag känner lugnet.

Hahl Bundy: Modos värvning av challe räknas som ett nyförvärv, men Perra verkar inte räknas..

Mathias Månsson till Finland och KalPa. Hade man väl inte väntat sig.

Hahl Bundy: Jo men om vi haft Lander under kontrakt när han vill dra till NHL får vi inte mer pengar för honom då?

Laken: Var inte Cervenka klar för Luleå? Jag trodde det, men hittills har inget offentliggjorts...

Sedan är jag inte så oroad för Timrås del. Om vi får det lag Mackelito listar härnedan så tycker i alla fall jag att det ser riktigt bra ut.

Pätr: Joonas Vihko var Luleås stjärnvärvning, Cervenka var ett löst rykte.

Laken: Pengen baseras på senaste fyra årens klubbtillhörighet.

Jockz: Bänkvärmare behövs också. Vi har 5 centrar, vems plats tar han?
Corso? Näe tror inte riktigt det.
Hirchovits? nja tveksamt de också
Gabbe? Nje inte riktigt
Lander? ypperst tveksamt.

men det är klart, du kanske tänkte att vi ska ställa upp med 5 kedjor nästa säsong?

Blizzard: Jo så har han sagt men de kliar i fingrarna när ryssarna står o viftar med sedelbuntarna, men jag tror inte Sonnie drar dit endå men man vet aldrig, vi MÅSTE ha honom kvar.

Mackelito: Patrik Carlsson kan du nog glömma, han går till AIK.

Hahl Bundy: Tur är väl det isåfall. Då finns chansen att vi hittar något bättre alternativ!

Är det ingen som reagerar positivt på orden från Linkan ang. Sonnies vara i Timrå?
"Hur ser ni på honom?
– Han är prioriterad, men innan vi gör något vill jag gärna få in något mer långt fram i laget. Sedan finns några saker kring hans kontrakt att fundera på. Om det ska vara artistkontrakt eller när han i så fall ska komma. Vi vet var vi har varandra, men det stämmer att vi inte erbjudit honom något ännu.

• Hur ser du på hans framtid i Timrå?

– Det kan jag inte svara på i dagsläget, men det är klart att vi kommer att försöka behålla honom."

1:a meningen syftar jag på: "men innan vi gör något vill jag gärna få in något mer långt fram i laget."
DET låter intressant.

Jag skulle inte bli förvånad om vi helt plötsligt står där med Johan Andersson, hans flickvän från Härnösand (?) och Corso som wn winge,

Tjalle: Var tänkte du placera flickvännen? I målet?

mikenomad: Ok,jag bjuder på den...och för övrig skickas det bubblor om att Johan numera inte har den kopplingen till orten.

Hahl Bundy: Kan det vara så att Linkan väljer att avvakta målvaktsfrågan innan man bestämmer nåt med Sonnie?
Det kan ju bli så att vi får värva en målvakt från nordamerika...

Kevin O Shea: mm, den teorin skriver Jimmy H om i sin blogg också.

Dream Team: Nä, Oscar hade bara lite problem med förkylningar, men han tog sig till matcherna i alla fall....

Tjalle: Flicvän från Härnösand ????????????

Det ryktas om Per Hallin. Han flyttar till Sundsvall i dagarna.

Hörde nu från en väldigt säker källa att Bagarn vill tillbaka till TIK men att det kanske inte finns ekonomiskt utrymme för det.

Så det verkar bli LHC........

Mackelito: Alexander Larsson skall ju in som center, vart placerar du honom i ditt gäng?

Dallas: Glöm allt..."se och hör" hade fel den här gången!

Ge oss BAGARN och Corso som vinge! I Like!

Kan ju ta in denna om det skiter sig med målvakter? Kanske Tarvainen kan få honom stabilare i sitt spel!

EP Länk ocksåå...

eliteprospects.com/player.php?player=9265

Redigerad kommentar

Per HApps: Klöbben kryllar väl av centrar de med precis som vi? Tror att Bagarn hamnar utomlands. Eller i Modo förstås.

Skön kommentar på Linköpings officiella efter att klöbbens näst mest talangfulla egna produkt genom tiderna skrivit på för Färjestad efter floppad nhl-karriär så här långt. Rätt höga poäng på bitterhetsskalan när man känner sig tvungen att gå ut och kommentera en övergång mellan två andra klubbar.

El Maco: Ja, ganska giftigt från Klöbbens sida, känns lite onödigt iallafall.

Samtigt kan man ännu en gång konstatera att ordet klubbkänsla numera bara är förlegat. Finns inget sånt idag.

Tjalle: Känns lite konstigt ang Bagarn, jag gillade verkligen honom, men han valde att dra vidare och de slutade som det brukar,,tänker lite på Lindman, Sanny, Warg, mfl.

Sedan kan jag inte riktigt se vilken femma han skulle tillhöra, Gabbe har visat att han håller som 2:a Center. Lander ser jag inte som en fjärde Center direkt, Hrischo tänkt som första.
Nej kommer Bagarn är det 4:e line för honom och det tror jag inte han vill el Timrå har råd med.

Om Corso skulle bli kvar så tror jag Timrå kommer använda honom som ytter oavsett.

Nej tack till Bagarn av flera anledningar, vi har inte plats, han är för dyr och han är på dekis.

Han behövde ju en skjuts i utvecklingen när han drog till FBK, fortsätt vandringen till Leksand, där är gräset alltid grönt.

RTS: Så här i ett nyktert "dagen efter tillstånd" så är jag benägen att hålla med. Hans bp-egenskaper känns dock mycket saknade och om han verkligen vill till TIK så anser jag därför att ett "nej!" inte ska basuneras ut alltför snabbt och spontant,

Ett gäng intressanta spelare lämnade officeiellt Dynamo Minsk idag tydligen.

Martin Sevc
Ossi Väänänen
Richard Lintner
Byron Ritchie
Ville Peltonen
Duvie Westcott
Mikko Jokela

Ossi Väänänen vore vell en hyfsad värvning? Han dominerade ju i Djurgården då han lirade där. Även fast jag vill ha en powerplayback så vore inte det här dumt. Jag tar han alla dar i veckan framför Jokela, men han lär ju inte vara billig dock. Men värd pengarna lär han vara. Men frågan är om inte någon annan KHL klubb snappar upp honom..

hockeysverige.se/news_show_khl-klubb-slapper-elitseriebekantingar.html?id=9890531

jonmannen: Då bör Jokela kunna bli nästa spelare som Timrå kan offentliggöra.

jonmannen: Villle peltonen borde ju linkan iaf kontakta. Skridskor stark är han vell med?

Jacksson 71: Skulle inte tro att Timrå har råd med honom om jag ska erkänna..

Jacksson 71: En liten fågel kvittrade och sa att han (Ossi) är klar för Jokerit.

Redigerad kommentar

Jonas Andersson? Vart tog det namnet vägen? Han har vell varit upp på tapetern ett antal ggr? Kanske värt att slå en signal? Jag vet inte hur det ligger till där, nån som vet?

Tråkigt för elitserien...

T T: Det är synd om Modo...

T T: Det bästa är att han fortfarande står som kontrakterad 2010/2011 under Modo´s trupp just nu.

T T: Ja där kom ju Challe definitivt ett steg närmare att bli kickad.

Jag är inte så säker på att Tarkki stannar i Modo heller, kanske går till NHL?

Den här killen skulle jag gärna se att man värvade som 4e line spelare.
Meriter från juniorlandslagen och stabil säsong bakom sig. Har potential att utvecklas dessutom.

Martin Johansson

Mackelito: Men har vi inte nog av spelare för fjärdefemman?, Det är väl meriterade spelare vi behöver in i nuläget.
Vi skulle väl förstärka laget inför denna säsong?, och det finns 3-4 platser kvar.

Sedan så verkar han vara stöpt i samma form som övriga Tik spelare, och det var väl det man hade tänkt att ändra på inför denna säsong.

RTS: jag har då inte sett något tecken på en förändring av den fronten.
Det behövs åtminstonde 1 till spelare för 3-4 kedjan förutom de som behövs till 1-2a kedjan. Och där tycker jag Johansson skulle vara ett bra alternativ.

« · 1261346 · »