1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601414 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: Hade vi siktat enbart brett hade vi varit Modo.

Ambroo: För att säga som Kurt Olsson på ett ungefär: Det är inte fråga om hur högt vi siktar utan hur brett!

Skarin: Det känns tjyggt att ha seriens bredaste trupp. Topparna är höga...

mikenomad: Och varför går man inte ut med den sista backen som tydligen ska ha varit klar i flera veckor? (Borde ha spelat klart nu va?)

Pär: "Jag är iaf, jävligt orolig inför säsongen! Nån fler?"

Nån fler??? Är du ironisk nu eller har du inte varit här sedan säsongsslutet?

Pär: Sen är det väl de förlorade duellerna man minns också, tyvärr. Var vi ensamma om att vilja ha Hirshovits exempelvis? Men jag håller med dig om att det känns fruktansvärt surt att spelare väljer andra lag framför Timrå, särskilt om TIK bjuder mer i lön än laget som spelaren istället väljer att gå till. Det borde ju sannolikt säga nåt om föreningens attraktionskraft. :-(

Pär:

Schilla, Linkan har full koll, därför han är på semester sägs det.
Har han inte koll så kan han avgå när han kommer tillbaka.

Spelare efter spelare förvinner till andra es-lag (Har vi vunnit nån duell mot konkurrenterna?) Ett etablerat nyförvärv, 2-3 på väg bort o vi är inne i Maj månad....
Jag är iaf, jävligt orolig inför säsongen! Nån fler?

Hahl Bundy: Jag tror han kör sten, sax och påse med sig själv...

Hahl Bundy: Ja, det är i alla fall inte ett optimalt läge om man säger så...

Dagens citat: "Det börjar bli dags att ta ett beslut nu, och det ska bli otroligt skönt när allt är klart så man kan slappna av. Det ska bli kul att veta vad det blir för något, säger Stefan Ridderwall."

"Det ska bli kul att veta vad det blir för något"

Ja men.............. vet han inte det, är det inte han som bestämmer?

mikenomad: Jag skulle vilja uttrycka det så här: Det är ett jobbigt läge!

Hahl Bundy: Är det jobbigt läge på målvaktssidan eller är det jobbigt läge? :-P

Andersson: Det där är en 10 dgr gammal artikel som dom hittade i ST tydligen.
Lite väl sent kan jag tycka.

Nu är det på G .... eller ?

haggen:

Lite efter andra ser jag;)

Hahl Bundy:
Och Timrå fortsätter att presentera spelare fast Linkan är i Thailand.

AVGÅ ALLA.

När det gäller Lauritzén så var det nog bra det som hände.

Intervju med Sundlöv:
"• Ni kunde inte matcha Timrås bud på Sebastian Lauritzen, och du sa att du fick glädjetårar när han trots allt stannade kvar. Frågan är, om ni inte kan matcha ett lågbudgetlag som Timrå om en spelare i tredjekedjan, hur ska ni då kunna bli ett topplag?

– För oss är Lauritzen viktig, jag tror inte att vi har sett det bästa av honom och han blir än viktigare nu när Ove slutade. Han gjorde 25 poäng trots att han bommade nio matcher och har kapacitet för mer. Plus att han är en fantastisk kille.

– Sedan kan inte jag betala löner efter vad andra klubbar gör, vi kan inte rätta oss efter vad andra är beredda att betala för varje enskild individ utan vi får rätta oss efter våran matsäck. Vi kunde inte matcha den lönen som Timrå erbjöd. För dem var det förmodligen ytterligare en aspekt i detta, det kan ibland vara viktigt att få någon som flyttar hem (han kommer från Njurunda) vilket i vissa fall kan bidra till att man är beredd att lägga lite ytterligare pengar på en spelare, inte bara för att han är en riktigt bra hockeyspelare. Men vi var aldrig nära att komma upp i den summan.

– Därav så svarade jag ”tårar i ögonen”, när han skiter i det och vill vara här för så pass mycket mindre pengar. Även om det ändå är mycket pengar jämfört med både din och min lön.

– Men samtidigt, han är 27 år, och det sa jag åt honom. ”Du kan inte kasta bort så mycket pengar. Nu säger jag emot mig själv, men så dum kan du inte vara!”

– ”Men jag vill inte, jag vill vara kvar här”, sa han, och då kom vi överens till slut. Och det värmer kan jag säga.

Tycho: Jag tycker det räcker med en. :)

jonmannen: Spelare från EES-avtalsländer räknas under samma "kvot" som EU-spelare. Därför får man ha hur många norrmän som man vill. :D

jonmannen: Då skulle Modo vara diskvalificerade sedan länge.

Man får väl pasa på att tacka Caslava eftrsom man inte har gjort det. En av dom bättre backarna som vi haft de sista 10 åren.

Hahl Bundy: räknas norrmän som icke EU-spelare?

Jag har riktigt dålig koll på Röymark. Är det en bra värvning?

Välkommen då Röymark!

250kg kärlek: Ärligt talat så känns målvaktsbiten fruktansvärt illa ut.
Vi får hoppas att dom har allt under kontroll, vilket jag betvivlar just nu.

GurraG: Ja vart ska det här sluta?

Det händer väldigt lite runt Timrå IK just nu!

Kevin O Shea: Det största orosmomentet jag känner är målvaktssidan. Lindbäck drar, Ridderwall drar, kvar i Sverige finns vadå? Fasth från Växjö på sin höjd. En mycket bra målvakt som tyvärr är/har varit skadad alldeles för mycket. Vad finns i Finland? Mja, tydligen var det väl bara målisen som Modo tog som höll måttet.

Det finns naturligtvis målvakter att tillgå från andra ligor. Vilka har jag ingen koll på. Helt klart är det här en nöt att knäcka för Linkan och Tarvainen.

Berglund: 120k i månaden sas det iaf, om så var fallet så var han billig.

Mackelito: men vad ovanligt att Mackelito ritat upp en femma, nej fyra femmor är det visst.

Själv tycker jag Anger var en riktig höjdarvärvning. Han va säkert jätte billig också :-P

ersson: Jo det gör ju de;)

Jacksson 71: Haha, det finns många som man kan räkna upp..

ersson: Peter Ström var inte direkt någon höjdare han heller ......

ersson:

EDIT: Dock hänger Jäger med på efterslängen..

Jacksson 71: No doubt..

ersson: Det måste ju ha varit den absolut största floppen i TIKs historia..

Jacksson 71: Haha, nej fy fan..

Mackelito: Men vart ska Pyrret lira nästa säsong?! Blir han kvar i philla? Eller blire köplunda? Oljeligan? Nån som vet vad han har för planer? För att få hem honom vore ju absolut största drömmen.. Nästan lika stort som att få hem zäta.. ;)

ersson: Jo det borde det finnas.. Blake Sloan kanske kan komma tillbaka?;)

Mackelito: word

EDIT: Dock, hur är det med Sonnenberg och KHL?!

Redigerad kommentar

Kevin O Shea: Jag skulle nog göra så här. Detta är mer troligt eftersom Pääjärvi lär dra till NHL.
Ilkka Pikkarainen - Kim Hirchovits - Timo Pärssinen

Martin Sonnenberg - Daniel Corso - Fredrik Hynning

Björn Svensson - Anton Lander - Anton Axelsson <- (bättre spelare skulle vara bra)

Martin Röymark - Gabriel Karlsson - Alexander Larsson (även fast han är c)

Kevin O Shea: Finns ingen risk att vi kan glömma Sonnenberg om exempelvis Pikkarianen kritar på? Eller vice versa?

Känns det på fullaste allvar möjligt att vi knyter upp två så pass bra, och dyra, spelare?

Jag är grymt nöjd över att Hirschovits kritat på. Men jag är samtidigt lite rädd att han kommer att vara vårt mest namnkunniga nyförvärv och då är han inte speciellt välmeriterad internationellt.

Det börjar bli lite NK-vibbar över silly nu. Pikkarainen? Knappast. Förhoppningsvis. Men knappast. Om jag har någon fakta att underbygga mitt argument med? Nej, faktiskt inte. Jag går på magkänslan.

Jacksson 71: Sant, men det finns väl några bättre breddspelare än Hallin tycker jag ;)

ersson: Jag tog honom bara för att det ryktas om honom. Och bredd är vell bra? Bara han inte är för dyr..

Kevin O Shea: Ser bra ut, ändrar mig.

Redigerad kommentar

Jacksson 71: Får vi ihop dom spelare du listade nedan, och kryddar det med Pikkarainen så ser det jäkligt bra ut.
Då får vi dels behålla fjolårets förstafemma, dels får vi en ny bättre förstafemma:
Pikkarainen - Hirschovts - Pärssinen
Sonnenberg - Corso . MPS
Hynning - Lander - Svensson
Axelsson - Karlsson - Larsson
...sen ska Röymark in där också - men vi lär väl knappast vara förskonade från skador!

Jacksson 71: Vad ska Hallin hit och göra? Känns som att det är lite väl många fjärdelinare nu..

« · 1261739 · »